Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Heippa jälleen!

Palailen taas tänne, jollakin tavalla tuulimusta on nyt noustu ylös ja taas aloitetaan. Eli menkat alkoi maanantaina ja ultra siirtoa varten 25.2, ovista odotellaan ja toivottavasti päästään siirtoon viikolla 9! Luonnolliseen kiertoon tehdään. Alkioita jäi pakkaseen 8.

Onnea ihan kamalasti kaikille plussanneille! Isot halit pettymyksiin.
 
Hei!

Täällä ilmoittautuisi yksi mukaan jännittämään miten tällä kertaa käy....
Eli hoidoilla yksi ihana lapsi ollaan saatu poika syntyi jouluna-07.
Ennenkun onni potkaisi tarvittiin 9 eri hoitoa eli 2x ovulaati ind., 1x inssi, 1vf mistä tuoresiirto ja keskenmeno rv7, 5xpas ja tästä viidennestä onni potkaisi.

Tosta 1. ivf jäi 3pas alkoita ja ne käytettiin ja 3 pas.ta sain alkuraskauden keskenmeno. Nyt jouluna onni potkaisi ja sain elämäni ensimmäisen luomuplussan , ja olin onneni kukkuloilla ajattelin ettei tarvitsekkaan lähteä hoitoihin, mutta miten kävikään sain rv n.7 keskenmenon ei ehditty edes sykettä näkemään.
Tänään sit alkoi menkat ja seuraavista menkoista alan pistelemään nyt mentäis lyhyellä kaavalla ivf. Toi 1 ivf. oli pitkällä kaavalla ja saalis oli melkoin tais olla 24 munasolua ja niistä saatiin 17 alkiota. Nyt yritetään vähän pienempää määrää ja sen verran hoidot on 2006 mennyt eteenpäin, että alkiot viljellän julkisellakin puolella blastokystä vaiheeseen asti. Tuo annostus tuntuu vähän pieneltä kun on vaan 100 muistasin et ekassa oli 150-175 tai jotain sinne päin.

Juu, että sellaista täällä mulla on tässä kuukausi aikaa lukea teidän juttuja ja alkaa asennoitumaan tähän hoitorumbaan taas. Oikeesti meinaanko taas jaksaa tän paskan ?? Nähtävästi :D No jos kaikki menee hyvin niin ei tarvis kun ikäydä toi ivf ja tuoresiirto.

Tsemppiä kaikille!!

T: Leppis
 
Tervehdys taas!

Eihän sitä edes ehdi kirjoittaa tänne, kun puolet viikosta istun autossa matkalla klinikalle tai kotiin : / No joo, ei meiltä ole kuin tunnin ajomatka Helsinkiin, mut jotenkin mua nyppii tuo ajeleminen, etenkin aamuruuhkassa. Mutta mukava klinikka, ihanaa henkilökuntaa, joten se ainakin helpottaa reissaamista. Olin aiemmin Diacorilla ja nyt sitten siirryin lääkärin mukana Graviditakseen.

Meillä tosiaan alkoi nää hoidot nopeesti, alle viikon päästä suunnittelukäynnistä. Viime ma aloitin piikittelyn ja tänään sitten pistin Pregnylin - perjantaina punktioon. Orgalutranin kanssa kävi hassusti, toiseksi viimeisestä ruiskusta irtosi ma-iltana mäntä ja aineet lensi ympäriinsä. Onneksi oli tiistaiaamuna käynti klinikalla, joten sain niiltä sitten sitä korvaavaa ainetta yhden annoksen eiliseksi.

Follien kasvu on ollut vähän hidasta, eikä niitä oikein tunnu tulevan kunnolla. Molemmissa munasarjoissa on yksi iso folli ja pari pienempää. Olivat silti sitä mieltä, että kannattaa yrittää. Itselläni ei kyllä ole kovin suuria toiveita, mutta eipä sillä, viime kerralla saatiin 12 follia ja niistä vain kaksi selvisi siirtoon asti ja toisesta syntyi sitten meidän poika. Joten kaipa tässä voi hyvinkin käydä =)

Tsemppiä piinailijoille ja tietenkin kaikille muillekin!
 
Vuokko-75 Mikä sulla on annostus noissa lääkkeissä ?

Mulla vähän sama , että noi hoitomatkat tökkii ultra matkaan menee noin 40min-1h15min riippu millä menee, mutta punktioon onkin sitten yli 1h matka.....

Tsemppiä punktioon eipä sitä tarvi kun yhden hyvän alkion :D

T: Leppis
 
Tiiti :hug:. Voimia odotteluun, toivottavasti työkuviot selviää jotenkin parhain päin! Samansuutaiset suunnitelmat myös meillä, jos ei nyt tärppää, kun ei viitsisi sitten ihan vaan turhan lyhyttä pätkää käydä välillä töissä.

Haavelle ja futuremamille "rattoisia" piinapäiviä! Harmi kun alkioissä kävi noin iso kato, mutta onneksi saitte kuitenkin siirron tehtyä. Mikä tuo tesa muuten siis on? Ihan uusi termi mulle :)

(.) Käytiin tänään klinikalla, ja saatiin sieltä mukaan 2x 7-soluista 3. luokan alkiota. Molemmat siis selvisi sulatuksesta, tosin se toinen joka alun perin oli top alkio, oli nyt sitten myös 3-luokkaa. Vähän erilaista kyllä tää "piinailu" kuin esikon aikaan. Eihän tuota edes tahdo muistaa, piti oikeen laittaa kalenterimuistutus noista lugeistakin, että muistaa niitä laittaa.

Tervetuloa vain kaikille uusille, ja tsemppiä hoitoihin!
 
Täällä on mennyt ensimmäiset piina päivät hyvin leppoisissa tunnelmissa, eilen olisi kiinnittymisen pitänyt tapahtua (klinikan mukaan) ja olinkin tuntevinani päivällä lupaavaa jomotusta massusta, mutta työnsin ajatuksen päättäväisesti syrjään ja nyt sitten vain odotellaan mitä tuleman pitää. On ihan totta että tällä kertaa tää piinistely on ihan erilaista kuin esikon aikana, meille tosin tehtiin jo yksi kahden alkion siirto viime syksynä jossa oli silloin ihan eri fiilis kuin nyt.
Johtuu varmaan siitä että en edes uskonut siirtoon pääsyä ollenkaan tämän viimeisen rupun alkion kanssa. Toivottavasti sitkas sissi jaksaa vielä kahden sulatuksen jälkeen tarrata kiinni.

Olen kieltänyt itseltäni ajatukset kauemmas kuin siihen päivään jota eletään, mutta eilen ajatus tosiaan harhaili hetkeksi tulevaan ja kyllähän se sydäntä sykäytti se ajatus että JOS olisi sittenkin raskaana! Mutta itsensä suojelemiseksi on parempi kun ei vielä näin piiniksen alkupäivinä ajattele tuollaisia ajatuksia ollenkaan.

Mulla on siis testipäiväksi merkattu ma 28.2 ja jos suinkin saan pidettyä itseni kurissa niin ajattelin odottaa sinne asti.

Haave ja sissi pp4
 
Leppäkerttu: Puregonia meni 3 pv 100 sitten viikon verran 200, 5 pv pistin orgalutrania. Mulla on siis lyhyt kaava - onneksi, sillä siitä ei ole kyllä yhtään tullut minkäänlaisia sivuoireita.

Tänään oli puntio ja se meni ihan hyvin. Kuusi munasolua saatiin, ja huomenna kuullaan, mikä on tilanne ensimmäisen vuorokauden jälkeen. Maanantaina toivottavasti päästään siirtoon.

Cattus: mun pitää varmaan kans pistää puhelimeen muistutus lugeista, jos niitä pääsen ensi viikolla laittelemaan. Hyvä kun muistin pistellä oikeeseen aikaan noita hormooneja. Kun pojan kanssa touhuu, niin kaikki muu unohtuu...

Aurinkoista pakkasviikonloppua kaikille!
 
Tiitille suuri:hug: Onpa ikavaa:( Mutta jos vaan millaan jaksat viela hoitoon menna,teidan taustalla uskoisi pian tarppaavan! Jaksuja!

Ellastiinalle suuret onnittelut!!:flower: Koska sulla on ultra? Mulla viela 1,5 viikkoa... Jannittaa kylla jo kovasti,mutta koitan olla miettimatta liikoja.
 
Täällä taitaa olla nyt pp5 menossa. Eipä ole mitään tuntemuksia, paitsi että lugeista tuli heti rinnat kipeiksi. Vähän sellainen epäuskoinen olo, että tästä vois heti tärpätä. Sehän ois "ihan liian helppoa".

Onnittelut hyvin sujuneesta punktiosta Vuokolle. Ihan mukava solusaalis! Toivottavasti jatkokin on sujunut hyvin ja pääsette tänään sinne siirtoon. Tsemppiä! :)

Vähän alkaa seinähulluus uhata, kun nää pakkaset vaan jatkuu ja jatkuu, ja pitää yrittää keksiä tälle duracell-taaperolle tekemistä. Onneksi on noita kerhoja ja kavereita, joiden kanssa on voitu kyläillä puolin ja toisin.
 
Minäkin liityn ketjuun. Meillä yksi ihana tyttö 2 v 3 kk, inseminaatiolla ihmeenkaupalla saatu. Toisessa yrityksessä inseminaatio hylättiin kahden yrityksen jälkeen ja nyt IVF-hoidot alkaneet. Hoidot lyhyen kaavan mukaan ja viime viikolla saatiin 15 munasolua pyydystettyä. Tänään olen menossa tuoresiirtoon ja kuulen miten viljely onnistui. Jännittää ihan rutosti!

Hoidot ovat raskaita, piikitys ja hormonit p-erseestä ja tämä henkinen kestäminen tekee tiukkaa. Nostan hattua teille, joilla on monta yritystä ja hoitoa takana!
Voimia siskot!
 
Toivottavasti Laurattaren upeasta saaliista saatiin onnistunut siirto ja monta pakkasukkoa tulevaisuutta varten. Tsemppiä!

Mun kuudesta kaikki kuusi oli hedelmöittynyt ja jakautunut, mutta laatu oli vaihtelevaa. Paras siirrettiin ja loput viisi pakastettiin yhteen olkeen, josta tarpeen tullen sulatetaan kaikki kerralla ja jatkoviljellään. Tänään aloitan luget ja sitten yritän vain relata ja olla ajattelematta asiaa seuraavat kaksi viikkoa. No heh :D ei sitä voi olla ajattelematta, mutta jos edes osais ottaa jotensakin rennosti.
 
Täällä pp7 ja melko oireetonta. Nyt ihan parina päivänä on rinnat kipeytynyt mutta en sitten tiedä johtuuko noista iki ihanista palleroisista joita pitää sisuksiin tunkea. Myös nenä on ollut tukkoinen ja nenäkannua olenkin käyttänyt iltaisin. Ensi viikolla tähän aikaan tiedän sitten tuloksen, mutta kylläpäs tuntuu viikko pitkältä!

Laurattarelle ja Vuokolle onnea siirron johdosta ja Cattukselle kärsivällisyyttä ja tietenkin sitä plussa onnea!

Haave ja sissi pp7
 
Jep,jep... Tänään siis pp8 ja tyhmyyksissäni tein clearbluen digitaalisen ovistestin ja siihen tuli piruvie hymynaama! Ihan ku nyt pysyisin enää housuissani sinne viralliseen testipäivään. En tiedä että meinaako tuo mitään, mutta oon pitäny varsinki tuota digitaalista testiä melko luotettavana OVULAATION löytämiseen, mutta koskaan en ole tehnyt sitä loppu kierrossa. Ihan pakko hakea testi apteekista ja kokeilla joko illalla tai huomen aamuna...:headwall:
 
Testasin äsken päiväpissasta marketin liuskatestillä ja ihan selkeä punertava haamu tuli. Nyt on tosiaan vasta pp9 joten on kyllä toisaalta melko ihme että päiväpissastakin jo näkyi ja niin selvästi että mieskin näki. Noilla marketin testeillä ei ilmeisesti ole mitenkään hyvä maine mutta itse en ole koskaan saanut mihinkään testiin mitään viivaa ellen ole raskaana ollut.

Viikonloppuna testaan uudestaan vielä tuolla liuskatestillä ja maanantaina ajattelin käyttää clearbluen viikkonäytöllisen digitestin.
 
Jospa minäkin aktivoituisin.
Elikkäs meillä on 1v1kk ikäinen tytär joka on saatu aikaiseksi 1.IVF:n 1.pas:sta. Nyt olisi siis haaveissa kakkkonen. Ollaan maksusitoumuksella väestöliitossa. Suunnittelukäynnillä oltiin tammikuussa. Meillä on ollut ihan tajuttoman huonoa tuuria. Ovis on ollut nyt kahdessa kierrossa peräkkäin torstaina eli ei oo päästy siirtoon. Niin turhauttamaan. Meillä ei oo juurikaan mahdollisuuksia tulla luomusti raskaaksi. :(

haave Pidetään peukut pystyssä,että plussa pysyy. Mä kanssa,kun tyttöä odotin niin tein just tyhmyyspäissäni vikalla ovistestillä ns.hupitestin ja tuli hymynaama. Mullakin oli silloin pp 10.
 
millis1981, ellastiina ja moni muu kuulostaa kovin tutuilta viime hoidon tiimoilta...

Onnittelut jo kaikille kakkosen odotuksen aloittaneille ja tsemppiä vasta kyytiläistä odotteleville!

Meilläkin ois tarkoitus aloitella lyhyellä kaavalla ivf:ää tossa maaliskuun loppupuolella, jotta jos vaikka saataisiin vähän reilu vuoden ikäiselle poitsulle leikkikaveri...

Nyt ehkä lueskelen vaiheistanne ja palaan lähempänä omaa toimintaa vaihtamaan enemmän kommentteja...
 
Onnea Haave! Kyllähän toi nyt jo ihan selvä plussa sitten on :)

Tsemppiä myös Cattukselle, Futuremamille, Vuokolle ja Laurattarelle piiniksiin. Toivottavsti en unohtanut ketään.

Täällä alkoi tänään menkat ja huomenna aloitetaan piikittäminen. Ultra-aika olis ensi viikon tiistaina ja alustavasti punktiota varattiin perjantaille. Katsotaan nyt pysyykö se siinä. Hiukkasen jännittää taas lähteä tähän rumbaan. Mielenkiinnolla odotan myös onko raskaus ja kymmenen kilon painon pudotus tuonnut muutoksia. Mä olen aina joutunut pistämään hullut määrät hormoonia ja nyt lähteekin annostuksella Menopur 300 IU. Orgalutra tulee sitten jarruna mukaan myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pistämpä nyt vielä tännekkin ton kyssärin eli onko kenelläkään tietoa koska taas sai suomesta ORGALUTRAN lääkettä ?
Hitsi vajaan 3v päästä pitäis alkaa pistelee ja lääkkeestä kukaan ei tiedä mitään.


Onnea HaaveToivotaan, että plussa vahvistuu ja vahvistuu!!

Tsemppiä myös : Cattukselle, Futuremamille, Vuokolle ja Laurattarelle pitkää piinis pinnaa!!
Jos jonkun unohdin niin tsempit sinne myös juuri sinulle ;)

T: Leppis
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyllä vieläkään muista teitä ja kuka missäkin vaiheessa on, tsemppiä kuitenkin piinailijoille, piikittelijöille ja haave taisi haalean plussan testata, onnea siitä! Kyllähän se plussa aina jonkin sortin plussa on, toivotaan että pysyy mukana!

Eräältä tutulta kuulin että Orgalutrania ois tukusta luvassa viikolla 11, millon sitten lieneekään... :)

Siisami, varmistahan että tuota Orgalutrania on saatavilla kun sitä tarvitset, ilmeisesti todellakin loppu joka paikasta tällä hetkellä.

Mä vaan odottelen... Ens viikolla olisi se suunnitteluaika, ja sittenpähän selviää päästäänkö hoito alottamaan heti vaiko vasta kesän kynnyksellä.

Nyt suklaalevyn kimppuun, lapset vei taas tänään kaikki voimat! :)
 
Heissan,
paluu lapsettomuushoitoihin mutta tämä olisi jo neljäs =). Kaksi vanhempaa on kotona tehtyjä, nuorin sai alkunsa 2. IVF:N 2. Pas:sista. Lapset ovat 7, 4 ja 1 1/2- vuotiaat. Ensimmäisen ja toisen raskauden jälkeen minulta on leikattu kohdunulkoiset raskaudet ja molemmat munatorvet menetetty, IVF on meillä ainoa tapa saada lapsi. IVF:n suunnitteluaika on varttuna ensi keskiviikolle 2.3. Alkaa jo jänskättää, josko me vielä se viimeinen saataisiin :)!

Olen koittanut tässä muistella, että miten ne piikitykset menikään lyhyen kaavan IVF-hoidossa...eli mikä kp aloitettiin ja mikä kp oli suunnilleen punktio. Aika vissiin kultaa muistot :D. Näitä siksi pohdin, että menkat pitäisi alkaa suunnilleen maanantaina, eli suunnittelukäynti osuisi ihan alkukiertoon, mahdollisesti kp 2-3...Päästäisiinkö heti tositoimiin, mutta seuraavalla viikolla ollaan sitten alkuviikko reissussa, mitenhän se punktio sitten sattuisi :confused:...

Tälläisia miettii ja mukaan ilmottautuu Krisseli.

Ps:Haaveella taitaa haaveet käydä toteen kun noin aikaisin jo plussa pärähtää!
 
Viimeksi muokattu:
Krisseli: Kp 2 alkaa lyhyessä kaavassa pistäminen ja piikityspäivien lukumäärähän on henk.koht mutta varmaan jossain 8-12 päivää pistetään, sitten irrotuspiikki ja puolentoista vuorokauden kuluttua siitä punktio. Noin siis suurinpiitein.

Mä meinasin unohtaa eilen pistää jo heti ensimmäisen piikin. Ilman stressiä siis tämä kierros :LOL:
 
Krisseli, meillä on jotakuinkin sama tilanne, siis suunnittelukäynti osuu kierron vaihtumiseen, ja jännään myöskin sitä pääsiskö hoidon alottamaan heti kättelyssä. Mun mielestä ainut mistä voi jäädä kiinni, on verikokeiden tuloksien saaminen. Ne tarttuvat taudithan pitää testata klinikan laboratoriota varten, ja meillä ainakin sanottiin et tuloksien saamiseen menee n. 2vkoa.
 
Huomenta kaikille!

Hieman sekaisin fiiliksin täällä kirjoittelen,kävin eilen ultrassa kp12 ja limakalvon paksuus oli vain 4,8mm ja johtofolli 8mm. Minulla on ennen tuulimunaa ollut ihan täysin tasainen kierto ja ovuloin aina kp13-15. Nyt näyttää ette millään voi ovuloida parin päivän päästä. Voipi olla,ettei siirtoon päästä lainkaan:( No täytyy vain odotella sitten jos ensi kierto olisi normaali.

Voiko tuo tuulimuna aiheuttaa ovuloimattomuuta seuraaviin kiertoihin?

Mukavaa että meitä on näin paljon täälllä liikkeellä ja ihanaa,että noita positiivisia tuloksiakin tänne pompsahtelee.
 
Elä ReNu vielä huolehdi! Voihan olla että ovulaatio tulee vasta myöhemmin tässä kierrossa, poikkeuksellisesti. Mulla on aina ollu ovulaatio myöhään, joskus kp19-20, ja tuollaisiin kiertoihin on kaks tuloksellista passiakin tehty.
Voihan toki olla että nyt on ovuloimaton kierto, mutta ajattelin kertoa että toisinkin voi olla! =)
Ovisplussatuulia puhallellen!
 

Yhteistyössä