Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

T0iv0: voimia pistelyyn ja positiivisia ajatuksia matkaan.
Mulla pas-siirto on näillä näkymin ensi viikolla. Leppis: aika samoissa ajoissa siis mennään. =)
Tää koko homma tuntuu taas niin epätodelliselta. Sitä on niin isojen asioiden äärellä...
Oman pääni kasassapysymistä edesauttaa tää upea, aurinkoinen kesäsää ja tieto siitä, että kaikesta huolimatta kesä on edessä.
 
TOivOlle hyvää munisten kasvattelua! Jospa tällä kierroksella saalis oiskin vähän suurempi, paljonhan se voi vaihdella kierrosta toiseen?! Mä en tuosta dokumentista muuta tiedä kuin että tulee (alku?) syksyllä telkkarista. Meidän pas-koitos tulee olemaan kesäkuun alkupuolella. Tänään tikutin oviksen, joten kuukauden päästä sit! Uskallankolle vielä enempi uskoa luonnollisen kierron passeihin, eli mulla ovis tulee suht myöhään, tänäänki kp17 ja jossain passissa tuli vasta kp21, eikä luonnollinen luteaalivaihekaan ole kuin n. 10pv, niin silti homma on toiminut! Peukut jo nyt pystyssä sulle!!

Leppis, tsemppiä sullekin kovasti nyt tähän tulevaan uuteen kokemukseen... Millä mielin itse, tuntuuko sille et lääkkeellinen kierto ois jotenki huonompi vaihtoehto? Siis ihan oma mielipide? Tuloksia kai silläkin voi odottaa?!

Pitäkäähän hoidettavat pinoa pystyssä ja meidät ajan tasalla siitä miten menee!
 
Moikka !
Mulla kilpirauhasen vajaatoiminta ja vasta-ainet koholla, meidän onnistuneessa ivf:ssä oli myös kortisoni mukana. Nyt aloitan viikkoa ennen ovulaatiota kortisonin, aika tosi arvioitu.
Toivottavasti mun kipirauhasarvot laskeneet olivat maaliskuussa tosi korkealla, käyn ensi viikolla mittauttamassa. Jos on yli 2,5 siis tsh niin en halua siirtoa, koska se liian korkea.
Miten tuo tuma vasta-aineet löydettiin ?

Tsemppiä kaikille !:hug:
t. maariaa
 
Hei kaikille! Kirjoitan pitkästä aikaa, kun on ollut aikamoista haipakkaa työrintamalla. Meillä siis tärppäsi eka tuoresiirto ja kävin 12 viikon ultrassa, jossa näkyi vilkkaasti liikkuva ihmisen alku. :)
Vaatteet kiristävät hiukan ja mammahousuja olen jo sovitellut, mutta muuten ei ole juurikaan raskausoireita. Toivotaan, että pysyy edelleen matkassa.

Ystävätär sai myös pikkukakkosen alulle ekasta tuoresiirrosta. Häneltä kerättiin 25 munarakkulaa ja heille jäi tämän ekankin jälkeen vielä kymmenen alkiota pakkaseen. Uskomaton saalis...!

Onnea kaikille tärppääjille ja jaksamista edelleen yrittäville! Onneksi meillä kaikilla on jo joku ihana pikkuihminen, jota halia!
 
Hei Toiveena !

Meillä tosi pitkä lapsettomuus historia, hoitoja takana monta. Ensin inssit ja sitten ivf/icsit, tämä taisi olla 4."iso "hoito" jolloin meidän poika sai alkunsa. Melko tarkalleen 5-vuotta meni kuin näin ekan positiivisen raskaus testin, siitä kun ehkäisy jätettiin pois.
Ja mulla on ikää jo 40+ sekin painaa päälle.
Kyllä mulle itse asiassa varattu ultra aika jo perjantaiksi, katsotaan millainen limakalvo ja miten ovis etenee vai eteneekö ollenkaan. Nyt oli vielä ennätys lyhyt kierto vain 24 päivää.
t.maariaa
 
Kiitos vausti peukuista! Niitä tarvitaan: huomenna on siirto!
Maanantaina kävin lääkärillä ultrattavana ja huomenna on aika siis tositoimiin. Huh kun taas jännittää... Eihän näissä voi ikinä muuta ku toivoa...
Toiveena: ihanaa lukea sun juttuja. Just niin samanlaisia ajatuksia!!!
Mulla oli vkonloppuna kunnon sunnuntai-ahdistus ja ajattelin lopulta, että "hyvin selvisi tuo ensimmäinenkin pikkuinen kioko hässäkän aiheuttamasta stressistä, joten eiköhän tää taas tästä". Välillä kyllä tuntuu, että pää räjähtää, mutta hammasta purren mennään eteenpäin. Nää hommat on niin moniulotteisia - niinku tiedätte - taloudellisesti ja kaikin puolin. Ja toki itse asia - uuden elämän alkuunsaattaminen ja toivominen- on jotain niin suurta, ettei sitä pysty käsittämään. Aika isossa maailmanpyörässä tässä kiikutaan. :wave:
Paljon onnea sinulle Lauratar! :flower:
Kaikille tsemppiä jaksamiseen!
 
Täällä uusi esittäytyy: 38v, eka lapsi luomuna, sitten lapsettomuutta 6 v ja toinen lapsi ivf:llä 2009 ja nyt sitten yksi pas takana josta ei tärpännyt. Ensi viikolla kokeillaan mahdollisesti toista passia ihan luonnolliseen kiertoon taas. Olo on hermostunut ja innostunut yhtäaikaa ja päällekäin. Eli ihan sekasin ollaan. Sektion takia ollaan pidetty reilun vuoden tauko eikä tsemppimielialaa meinaa löytyä. Ihmettelen vaan mitä tapahtuu jos pas:a ei tehdä luonnolliseen kiertoon?? Pitäisikö sellaista kohta pyytää?

Kaikille tsemppiä yritykseen!:)
 
Viimeksi muokattu:
Siirto meni ok.
Lasku rapsahti tänään. Kävi hermostuttamaan. Vaikka lasku onkin ahdistavan suuri, niin eihän tätä koko hommaa voi millään rahassa mitata. Nyt vaan päivä kerrallaan yritän pitää jäitä hatussa ja "unohtaa" asian, etten hermoile suotta ennekuin voin mitään edes testailla.
Jännittää niin, että ihan melkein oksettaa.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kävin maanantaina ultrassa ja jo silloin lääkäri sanoi ettei hoitoa luultavasti kannata jatkaa, mutta suostuttelin vielä jatkamaan. Gonalin annoksia nostettiin ja annettiin uusi aika tällepäivälle, mutta tänään hoito täytyi sitten jättää kesken. Munasarjoissa ei riittävää vastetta lääkkeelle.
Lääkäri sanoi ettei hän ymmärrä miksi munarakkulat ei kasva ja että hänen ammattitaitonsa loppuu tähän.
Lupasi kuitenkin vielä yrittää konsultoida kolleegoitaan muista sairaaloista ja jos he osaavat auttaa niin yksi kokeilu voidaan vielä syksyllä tehdä. Mutta jos ei niin tämä olikin sitten se viimeinen.
Eli T0iv0 lopettaa palstailun tähän ja myy kaikki vauvan tarvikkeet pois ja opettelee nauttimaan tästä ainoastakin....

Tsemppiä kovasti kaikille muille!

-murheenmurtama T0iv0-
 
Ompas mukavasti väkeä liikkeellä,kiva että on kohtalotovereita täällä.

Minä olen testannut tiistaina Negan,pakkanen typötyhjä ja olo aika tyhjä myös. Jotekin tää ottaa niin koville vaikka onkin tuo ihana poika meillä jo. Mutta vauvakuume on vauvakuume,minkäs teet. Soittelin keskussairaalaan ja päästään uuteen hoitoon heti kesätauon jälkeen...eli elokuussa jatketaan. Kolmas ivf,

Hyvää kesää kaikille, voikaa hyvin ja plussailkaa...mää otan aikalisän tässä välissä.
ReNu
 
t0iv0...:hug:

ReNu: ihan varmasti ottaa koville. Toivottavasti saat kesän aikana kerättyä voimia elokuuhun...

Toiveena: samaa mietin siitä Hiljaa toivotut-elokuvasta. En ehkä aikaisemmin olisi jaksanut sitä katsoa. Nyt voisi olla toisin. En ehkä vaan nyt "uskalla". Hyvä, että aiheesta on tehty elokuva.
Joo, siellä se nyt kai hakee paikkaansa. Alavatsassa tuntuu välillä oudolta, epämiellyttävältäkin. Toisaalta, ehkä taas kuulostelen sitä liikaa, kun tiedän että nyt voisi olla mahdollisuus.
Ja kyllä: olen myös yrittänyt kääntää laskut ja muut positiiviseen valoon: olen todella kiitollinen siitä, että minulla on mahdollisuus näihin hoitoihin.
Myös minä saan esikoisestani voimaa arkeen. Hän on niin suloinen, odotettu ja rakas. Olen kiitollinen hänestä jokaikinen päivä.
Olen nyt hoitovapaalla. Miten sinä, Toiveena?
Entä te muut? Oletteko hoitovapaalla / töissä / ?
 
Toiveena, kiitos kun otit kantaa pas-asiaan. Mulle on tehty siis kerran pas luonnolliseen kiertoon (epäonnistui) ja nyt tehdään tällä viikolla toisen kerran. Siis jos kierto epäsäännöllinen niin tehdään pas lääkkeellisesti. Mulla säännöllinen kierto. Haahuilen vain siksi kun en tiedä montako kertaa jaksan/maksan epäonnistunutta passia. ÄÄh - huomaa kyllä että olo totaalisesti negatiivinen.

Siis mulle kerrottiin väestöliitossa että pas:n huonompi tulos verrattuna IVF:ään johtuu juuri siitä että alkiot eivät selviä hyvin tuosta sulatuksesta. Meillä sulatettiin yksi ja se onnistui hyvin. Ihan toppialkio siirrettiin mutta sairastin tosi rajun noroviruksen n. viikko siirrosta ja osa lugeista jäi ottamatta. Liekö vaikuttanut asiaan. Eikös ne viisi ensimmäistä päivää siirron jälkeen olleet tärkeimpiä.

Eli on olemassa JOS JOS ja JOS. Helppoa ei ole.

Kaikille kuitenkin kovasti tsemppiä ja uskotaan että sulatukset onnistuvat! :hug:
 
:wave: voi t0iv0! Tsemppiä! Elämällä on myös paljon muuta mukavaa annettavaa kunhan pääset luopumisen surusta eteenpäin!

Uskallanko, töissä ollaan, ivf:llä saatu natiainen jo 1v8kk! Ja muista levähdellä kun siirto tehty!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa !

Täällä pongaillaa ovista, taitaa ollaa huomenna tai torstaina. Ja toivottavasti medän alkio kestää sulatuksen, kun niitä on vain yksi.
Se on mun pahin pelko tällä hetkellä !! :(
Sen oviksen täytyy tulla viimeistää torstaina, kun meillä tehdaan pas luonnon kiertoon. Ja kortisonin aloitin tänään. Niin ja yksi jännitys tekijä on se jos ovis ei ole torstaina niin passi menee ohi tältä kierrolta kun VL:llä ei ole auki ensi viikon perjantaina.
Tsemppiä kaikille :wave:

Meillä muuten mies näki unta, että meille syntyi tyttö....
t. maariaa
 
Kopsaan tännekkin tuolta 11 hoidoista....

Vausti Joskus kyselit mitä mieltä tosta lääkkeellisestä pas:ta no ainakaan ei tarvi pongailla ovista ja jännittää et onnistuuko siirto muuten en osaa sanoa juuta enkä jaata koska tää 9.pas on meidän ensimmäinen lääkkeellinen.....

maariaa Tsemppiä oviksen pongailuun ja toivotaan et alkio on sitkeä sissi ja selviää sulatuksesta




Huomenna lääkäri päätetään kai siirto päivä voi paska mä oon niin täynnä näitä hoitoja ja alan olla sitä mieltä et mulle riittää. Oon jotenkin ihan rikki ja vituttaa ja hoidot ja vituts pyörii vaan päässä jotenkin oon tullut katkeraksikin ja yleensä olen iloinen ja pirtsakka tapaus. Onhan meillä tämä yksi ihanuus jo pitäiskö tyytyä tähän yhteen ihanuuteen ettei katkeroidu kokonaan ??? En mä tiedä 3 alkiota on vielä pakkasessa ja jos nyt hyvin käy niin ens viikolla siirto ja sit onneks kesä ja pääsee lepäilemään ja miettimään päätöstä se luovuttaminen on vaan niin hirmu vaikeeta on vaikea luopua unelmista ja etsiä uusia. Hmmm eli näin paljon mulla on luottoa seuraavaan pas:iin se onkin meidän 9 pas huiii.

T: Leppis
 
leppäkerttu-77 , sama täällä. Vituttaa vaan. OVISTA EI TUU! Aika loppuu!

Tsemppasin sen verran itseäni että olen laihduttanut kuukaudessa kolme kiloa (on ihan reilusti mistä lähteä) kun tuo norovirus antoi hyvän sykäyksen. No tästä syystäkö se kierto on mennyt pyllylleen eikä ovista kuulu. Kyllä tämä taas tökkii. Jos ei huomenaamulla ole hymynaamaa niin pas peruuntuu tässä kierrossa. Eli syksyllä sitten taas pitäis jotain kehitellä. Aloittaisiko tuoreilla alkioilla taas?

maariaa tsemppiä myös sinulle! Olet aikalailla samassa tilanteessa. Meillä useampi alkio vielä pakkasessa mutta silti. :popcorn:
 
Toiveena1.ivf:tä saatiin hmmm 16 alkiota pakkaseen ne pakastettiin aina 2 samaan "olkeen". 1ivf 5.pas:ta saatiin sit tää meidän täysosuma:D
Sit ollaankin käyty 3 pas:ssa ja nyt oli se icsi tuoresiirto ja nyt eka pas tosta icsi.tä.Eli yks ivf ollu ja yks icsi.
Meillä pas 31.5 ja taas sitä mennään. Kerroin lekurille et oon täysin vittuuntunut näihin hoitoihin ja lääkäri vastas et koskas tää vittuuntuneisuus on alkanut on kyl ihan huippu lääkäri ja vielä julkisella puolella ihmeiden aika ei ole ohi. :D Tsemppas lekuri muutenkin ja käski valmiiksi miettiä , että koska on saanut tarpeeksi hoidoista ja tehdä itselle selväksi et liika on liikaa sitä pitää joskus vaan luovuttaa....

T: Leppis
 
Toiveena, juurikin näin. Ovista ei ala kuulua ja viikonloppu tulee päälle. Sanottiin että näin voi välillä käydä ettei ovista tule ollenkaan. HÖH! Jos huomenna saisi hymynaaman niin vielä maanantaina voisi PASsata. Mut sitten se meikäläisen kierrolla menee syksyyn. Ja syksyyn on pitkä aika...
leppäkerttu-77, onnittelut huippulääkäräristä, niitä on harvassa.

Yritetäänhän taas jaksaa eteenpäin!:rolleyes:
 
Moikka minimaikki !
Mulla krooninen tulehdus kilpirauhasessa, tästä syystä tämä vajaatoiminta.
Kilpirauhanen voi alkaa erittää vasta-aineita ja voidaan mitata Tpo-arvona.
Mulla arvo 280 kun sen pitäisi olla n. 60. Kommentoikaa muut jos olen väärässä !?
t. maariaa
 
maariaa, kiitos vastauksesta. Mulla kans tuo krooninen tulehdus ja siitä vajaatoiminta. Mutta ei minulta ole mitään vasta-aineita mitattu. t4v ja ths aina vaan. Miten tuo arvon kohoaminen sinulla "tuntuu"? Ja mihin vaikuttaa?? :confused:
 
Moikka minimaikki !
Meille tehty monta ivf/icsi hoitoa soluja saatu aina kohtalaisesti ja top-alkioita laitettu, mutta ei yhtään raskautta. Ennen kuin viimeiseen ivf otin mukaan kortisonin ja kävin sitä ennen labrassa mittauttamassa Tpo-arvon. Luin täällä kaksplussa sivuilta tästä vasta-aineasiasta ja päätin itsekin kokeilla. Tuloksena 1 v 6 kk poika eli meillä se kannatti !:wave:
Onnea !
Se arvo ei mitenkään "tunnu" missään ainut mihin se voi vaikuttaa on alkion kiinnittyminen.
t. maariaa
 

Yhteistyössä