Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään?

Toiveena ja Anskubansku (tervetuloa!), tsemppiä teille tulevaan!
Minimaikki ja Leppis , mitä kuuluu? Tuntuuko missään??
Krisseli79 hienoa että onnistui siirto, ja vielä kaks mukaan! Vau, ja nyt vaan peukalot sullekin kohti taivasta!!
Vuokkokin taas tositoimissa, niin sitä pitää! Kummasti ne "sitten joskus tulevaisuudessa"-ajatukset katoaa ajan myötä... mut hyvä näin, eiks joo?! Mites on follit kasvaneet?!

Toivottavasti tuli kaikki mainituksi...

Joku kyseli miksi en halua lääkkeelliseen passiin, ja syy kai on siinä että meillä on kaks onnistunutta pas-lasta, ja molemmat tehty luonnolliseen kiertoon. Lisäksi matkan varrella on ainaskin yks kemiallinen passista, joten luotan siihen että kun on vaan kunnon solu, mun kroppa kyllä imasee sen sisuksiinsa. Mä en myöskään pidä pätkän vertaa ylimääräisistä hormoneista, joten plen päättänyt mennä näin, ihan luomuna. :) Ei mua oikeasti harmita niin kamalasti, kun on kuitenkin jo kaks mukulaa jaloissa, ja sopivasti alkaa elämä jo helpottumaan kun nuorempikin on yli vuoden.

Oletteko muuten ikinä miettineet miten muut teidät näkee (oliks täällä muita kolmatta tekeviä?), et jos tulee pienellä ikäerolla lapset, niin joku lapseton lapsettomuudesta kärsivä vois teidät nähdessään ajatella et "noinhan ne jotkut lapsia tekee, pienellä ikäerolla, kun toiset saa vuosikaudet odotella..." , ja haluaisitte laittaa lapun selkään Ikäerosta huolimatta nämä lapset eivät ole helpolla tulleet... Mä joskus puistossa havahduin tuohon ajatukseen, kun joku yksilapsinen pyöri lähellä, että mitähän jos se ajattelee musta noin. En tiedä tajusko kukaan mitä mä yritän selittää, mutta itse välillä tuota mietin...

No joo, aurinkoisia päiviä ja iloista mieltä toivotan kaikille! Niitten plussien lisäksi...
 
Toiveena, en mene veritestiin ekaksi. Kotona testaan jos testattavaa on.

vausti pp10, juiliminen loppunut, väsynyt, menkkamainen olo.
Siis mulla on eka jo teini-ikäinen luomusti tullut lapsi ja sit tämä IVF:llä saatu 1,8v. Joskus olen ajatellut kuten sinä "mitenhän muut meidät näkee"... Tähän pätee vanha totuus että toiset aattelee mitä aattelee. Monesti vaikka mitä vakuuttaisi, ensimmäiset ajatukset toisesta on ja pysyy. Ja onko sillä oikeesti väliä. Me (jotka ollaan joskus onnistuttu) saamaan lapsi hedelmöityshoidoilla, ollaan kyllä etuoikeutettuja kun sentään hoidot on onnistuneet. Mutta tärkeintä on mitä sanoo toiselle. Ettei töräytä kysyä milloin olet ajatellut lapsia hankkia tai joko seuraava on uunissa!!! En usko että kenenkään lapsettomuutta kärsineen suusta koskaan pääsee kyseisiä hirvityksiä. Ja sehän on myös totta että toiset tulee raskaaksi vaikka mies vähän vilkaisee. Se on piru vie niin väärin. Tämä nyt lähti taas rönsyilemään :ashamed: :O
 
Ihana hellepäivä =) Mä niin tykkään lämmöstä, vaikka itse auringosta en niin välitäkään. Kyllä hiukan saa tehdä töitä, että saa juniorin päiväunille. Mulla on melkoinen lakanaviritys aurinkosuojana vaunuissa. Ja raasu on jo niin pitkäkin, että varpaat tulee vaunun päästä ulos. Mutta nukahti viimein, kun lupasin, että mennään päikkäreiden järvelle uimaan.

Toivottavasti Minimaikin olo johtuu raskautumisesta eikä menkoista. Molemmathan tosiaan voivat olla aika samanlaisia olotiloja. Tsemppiä oloon ja piinailuun!

Vausti, kyllä kyllä, ihan hyvä näin, että nyt on taas hoidot käynnissä. Samahan se on, milloin ne rahat menee kankkulan kaivoon ;) No ei vaan, positiivisella mielellä tässä ollaan, ei ainakaan vielä ole kauheasti pessimisi vallannut. Olo ok, tiistaina näkyi noin 6 follia, molemmissa munasarjoissa yksi isompi ja jokunen pienenpi. Huomenna seuraava tarkistus ja lääkärin mukaan maanantaina punktio, jos kaikki ok. Mun munasarjat ei taida mitään huippumääriä folleja kasvattaa, tosin annoksetkin on maltillisia...

Mä en kauheasti ole ajatellut, mitä muut ajattelee meidän lapsimäärästä tms. Tosin mä kyllä olen kaikille tutuille kertonut lapsettomuudesta, endometrioosista, miehen kivessyövästä jne. joten eipä ne paljon sitten enää kysele. Vaikka mun puolesta tutut saavat kysellä ja mielelläni heitä valistan ihan yleisestikin lapsettomuudesta, hoidoista, sillä mun mielestä vain tieto auttaa siihen, että ihmiset lopettais toisten lapsimäärän ja -suunnitelmien urkkimisen. Ja jos tuntematon kyselee, niin silloinkin yleensä valistan meidän tilanteesta. Johan lopettavat kyselyn! :D Mutta ymmärrän kyllä hyvin senkin, että moni ei halua tilanteestaan puhua ja jakaa sitä muiden kuin aivan lähimpiensä kanssa. Mä vaan oon parantumaton hölösuu.
 
Toiveena Me ollaan hoidossa Helsingissä, missä päin te ootte?
Maanantaina menen sitten lääkäriin ja katsotaan miltä näyttää. Jännittää...

vausti Olen miettinyt ihan samaa. Tekis todella mieli pistää lappu selkään! Muistan hyvin kun kadehdin kaikkia joilla oli lapsia ennen kuin saimme oman. En kyllä ikinä ajatellut että joku näistä olisi kärsinyt lapsettomuudesta. Ei ole helppoa ei. Kerron kyllä aina jos tulee puheeks, ja varsinkin jos joku luulee että meidän poika oli helppo nakki. Kyllä moni lopettaa kyselemisen heti kun kerron kaikista hoidoista.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Hei ihanaiset!

Ja huh hellettä! Onnittelut myös täältä kaikille plussanneille ja pahoittelut neganneille.

Mä tuolla ihan alkuketjussa jo kirjoittelin, mutta nyt vasta päästy tosi hommiin. Tai hoito on kyllä jo lopussa ja tulosta odotellaan. Eli sellainen pikku kaksi tikkua ristissä olisi toiveena. Tiistaina siis oli punktio ja siirto torstaina. Punktiossa saatiin 11 alkiota, mutta melko huonolaatuisia. Sama oli tuossa ensimmäisessä hoidossa. Kaksi siirrettiin. Toinen huono ja toinen vähemmän huono. Samoin kävi ensimmäisessä hoidossa. Silloin sain tuoresiirrosta plussan, mutta meni myöhemmin kesken. Niinhän se on, että piinapäiviksi kutsutaan tätä plussan odottelua, mutta vielä pahempaa on se ensimmäisen ultran odottelu. Ainakin itsellä.

Nyt odottelen, että tuo meidän neiti heräilisi päiväunilta niin voimme lähteä järvelle pulikoimaan. Ihanaa!

Leppoisaa sunnuntaita,

-Sarina
 
Heissan,
missä kaikki piinailjat :confused:. ..Kyllä tämä on todellista piinaa. Olo on turvonnut, alavatsa ja selkä kipeä, ärtynyt ym, kaikkea mitä aina ennen menkkoja, joiden (EI) pitäisi alkaa ti-to. Että eiköhän aleta naiset jo pian testailla :wave:.

Krisseli pp6, vasta...
 
Täällä pp14 ja eilen r-testi negatiivinen ja ruskeaa vuotoa. Kaikki menkkaoireet. Vitutuskäyrä aika korkeella ja itkettää! Lisäksi viikonlopun yli jatkunut posket/pääkipu joten poskiontelontulehduksessa ollaan tämä kaiken lisäksi :'( :headwall:
 
Sarinalle tsemppiä piiniksiin. Helmikuisissa aikanaan yhdessä odoteltiin esikoisia ja mekin ollaan jo yksi hoitokierros ehditty tehdä jonka tuloksena nyt odottelen kaksosia rv.16+0. Tasan kaksi siirtokelpoista alkiota saatiin koko hoidosta :)
 
minimaikki Pahoittelut, haleja sinulle! :hug:

Toiveena Kaikki näytti hyvältä! Siirtopäivä on perjantaina, joten aloitan luget huomenna. Nyt pidetään peukkuja meille molemmille että pikkuset selviää. Toivottavasti tämä viikko menee nopeasti. Milloin sulla on siirto?

sarina13 ja krisseli79 tsemppiä piinailuun!
 
Minimaikki Pahoittelut ja suuret rutistukset!

Siisami, katsoinkin heti, että nimimerkkisi oli tuttu. Aivan mahtavaa tuuria teillä :D Suuren, suuret onnittelut! Minkä laatuisia muuten olivat alkiot?

Kiitos Anskubansku tsempeistä ja paljon myös sulle tsemppiä sekä onnea sulatukseen!

Sarina pp4
 
Moikka !
Olen pitänyt hiljaiseloa, kun oireita ei ollut suuntaan eikä toiseen. Tänään testipäivä ja uskomatonta mutta testi on positiivinen. En voi uskoa tätä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja lohtu halaus neganneille :hug:
Nyt vain päivä kerrallaan eteenpäin !
t. maariaa:)
 
vausti: Tuosta lasten pienestä ikäerosta: osuit naulan kantaan. Mulla on pyöriny samanlaisia ajatuksia, sillä mikäli tämä raskaus onnistuu loppuun saakka, on meidän lapsilla melko pieni ikäero. Pakko myöntää, että jotenkin pelkään mahdollisia tulevia negatiivisia kommentteja. Jotenkin sitä on ollut pakko ottaa vastaan kaikenlaisia töksäytyksiä lapsettomuudesta kärsiessämme. Olen niin täynnä niitä, etten jaksaisi enää mitään ulkopuolisten paskanjauhantaa. Sen takia (mikäli tämä raskaus jatkuu), yritän olla kertomatta tästä ulkopuolisille aika pitkään. Minulle ja puolisolleni tämä raskaus on todella toivottu ja iso "saavutus". Muunmuassa anoppini välillä voivottelee, kun näkee äitejä, joilla on lapsia pienellä ikäerolla. En jaksaisi kuulla häneltä esim. jaarittelua siitä, että "miten te nyt oikein pärjäätte kahen noin pienen kanssa? eikö olisi kannattanut odottaa vielä?" ym. Niin, tuo sana "odottaa" on jotenkin niin naurettava. Kyllähän tässä on odotettu. Niinkuin ollaan me kaikki, joita lapsettomuus on yhtään koskettanut.
Aina jollain on jotain sanomista toisen asioista. Täytyy vaan kasvattaa panssaria ja toivoa, että jokainen löytää omassa elämässään asioita, joita kaivella, ettei tarvitsisi toisten asioita sorkkia, jos ei niiden todellista laitaa tiedä.
Sitäpaitsi: parin vuoden päästä (toivon mukaan) tuo ikäero on rikkaus ja (toivon mukaan) hyvällä tavalla yhdistävä asia sisarusten välillä. ;)

Minimaikki: :hug:

Voimia piinailijoille ja paljon onnea maariaa!
 
Sarina: Kiitos. Ne kaksi mitä siirrettiin oli molemmat hyviä sen kummemin niitä luokittelematta. Meillä viljeltiin plastoksi asti joten solumääristä ei pysty enää sanomaan. Kaikenkaikkiaan saatiin 7 muansolua mistä vain kolme hedelmöittyi normaalisti ja niistä sitten vielä se yksi laahas kokoajan päivän jäljessä ja ei sitten ollut pakastekelpoinen. Ei sillä, meidän lapsiluku on nyt tässä niin eipähän tartte miettiä mitä tekee pakastealkiolle.
 
Maariaa: Mahtavaa! Suuren, suuret onnittelut! Itsellä myös nuo plussat (toinen meni kesken, toisesta ihanainen tyttö) olleett oireettomia. Ei edes sitä tissien kipeytymistä mistä Toiveena kyseli.

Siisami: Sehän meni sitten senkin puolesta hyvin, ettei jäänyt mitään pakkaseen. Eipä tarvi miettiä, että miten niille alkioille käy.

Krisseli: Tsemppiä piinikseen! Yhdessä melkein mennään.

-Sarina pp 5
 
maariaa: Suuren suuret onnittelut!!!!!!

Voi perse!!!! Eilen pp13 tein päivällä testin puhdas nega sit aamulla tein cb viikkonäyttösen ja se näytti 1-2 eli kai kemiallinen koska tein taas illalla sellasen tavallisen ja oli ihan puhdas nega. Soitin hämeenlinnaan ja käyn huomenna verikokeessa niin ainakn saa sit varmuuden lopettaa lääkkeet. Että kun vituttaa!!! Meillä jäi vaan yks alkio pakkaseen ja sit kai lopetetaan yritys 11 siirtoa takana onneks sentään meidän ihana poika niistä mut mut olisin mä toista halunnut.


Toiveena: Juu just tänään kun sotin lekurille niin sano, et älä vielä lopeta lääkitystä just siks et luget on lääkkeellisessä pas:sa korvaamattomia muuten alkioilla ei mitään tukea. Ja kyllä sitä hormonia aina sen verran ehtii imeytyä kun on tarkoituskin.
Sarina ja Krisseli: tsemppiä teille ja plussa tuulia....
minimaikki: :hug:
T: Leppis:mad:
 
Toiveena Ihan pikaisesti, palaan huomenna paremmalla ajalla. Meillä on pakkasessa 4 alkiota, eli 2 +2. Hitto mua ärsyttää välillä se, että aina pitää itse olla niin tarkka näissä hoidoissa. Meidän oma lääkäri on lomalla ja nyt toinen lääkäri ei tiedä mun taustoista mitään (vaikka piti breafata). Tuli äsken mieleen että mun on pakko soittaa klinikalle huomenna ja pyytää se alkiokuoren avaus, sillä mun munasolun kuori on kova kun panssari, joten ilman sitä tästä ei tulisi mitään. No, onneksi tuli se just mieleen. Se toinen lääkäri ei edes maininnut mitään asiasta.
Käy ihmeessä shoppailemassa! :) Olet kyllä sen ansainnut! Ja muuten, mulla on se sama annos, eli 800 mg per päivä. Mä kyselin mun lääkäriltä ihan samaa, eli mitä kun ne luget vaan valuu. Hän sanoi että se vaikuttava aine ehtii imeytyä tunnissa, joten ei hätää vaikka tuntuu siltä että ne valuu ulos.
Haleja ja tsemppiä!
 
Hei !
Kiitos kaikille ! Ja toivon sydänmestäni että kaikille se plussa suodaan :heart:
Ja oma olo vielä hiukan hölmistynyt, mutta onnellinen.
Ei minkäänlaisia oireita, ei tissi kipuja jne.
Mitenkähän ne viikot lasketaan kun siirto oli 31.05 ja blasto oli kuuden päivän ikäinen ?
Ultra 04.07. toivottavasti sinne asti päästään !
t. maariaa
 
Heissan,
ja Minimaikki :hug:!
Maaarialle puolestaan Onnea!

Sitten on:
pp9, aamulla testasin ja negahan se oli. Ihan kamalan kipeät menkkakivut ollu ja vaaleenpunaista tuhruakin jo tuli, yöllä tai huomenna alkaa. On kyllä niiiin turta ja paha olo ettei mitään rajaa...Jatkosta ei mitään tietoa, pitää soitella klinikalle (joka tietty jää kesätauolle heinäkuun alussa). Ottaa niin koville, miehellä kans, vaikkei mitään oo sanonutkaan, ei olla vielä keretty jutella..

Miten leppis? Kävitkö veritestissä?
 
Leppis, mitä verikoe sanoi?

Krisse, sähän olet kärsimätön! PP9 jälkeen voi muuttua ihan hyvin vielä plussaksi. Tuo vuotokin ja nuo kuukautiskivut voivat olla vaan sitä, että tärpännyt on. Älä vielä luovuta!

Sarina pp6
 
Hienoa maariaa! Paljon onnea!

Harmin paikka Minimaikki, paljon tsemppiä ja rutistus.

Mulla oli maanantaina punktio ja saaliina oli 12 follia. 9 kypsää, joista vain kolme hedelmöittyi. Tänään oli siirto ja kaikki kolme onneksi olivat jatkaneet kasvuaan ja olivat ihan kelpo alkioita=) Yksi siirrettiin ja kaksi pistettiin pakkaseen. Ja nyt sitten vaan odotellaan, pistetään lugeja puolen vuorokauden välein, odotellaan, tehdään keittiöremppaa, odotellaan.. Toivotaan, että ollaan onnellisten tähtien alla. Yritän rentoutua iltaisin piiperön nukahdettua kasvimaalla ja kukkapenkin parissa, jos vaikka olin hedelmällisimmilläni kilpaa kasvavien kasvien terapeuttisen vihreyden keskellä ;)

Tsemppiä muillekin piinailijoille!
 
Onnea maaria! :heart:

Toiveena, miten meni siirto? Peukkuja!

Mulla on siis mahdollinen PAS huomenna. Mua jännittää ihan hirveesti miten alkioiden käy. Tiistaina sain myös hirveen flunssan ja nyt tietysti mietin että miten käy huomenna kun olen pahassa flunssassa. Onko muilla kokemuksia siitä että olette olleet kipeenä kun PAS tehdään? Tänään join vähän Echinaforcea ja vasta sen jälkeen niin luin netistä että sitä ei saa juoda jos on raskaana tai yrittää tulla raskaaksi. Onko peli nyt jo menetetty?

Miten muut piinailijat?
 
Moikkali!

No niin, nyt on sitten meilläkin yksi kyytiläinen matkassa. Kuusisoluinen (joka alunperin pakastettin kahdeksansoluisena) tällä kertaa ja sille tehtiin myös alkiokuoren avaus. En ymmärrä tätä. Lääkäri sanoi että joskus näin voi tapahtua, eli että soluja katoaa, mutta se ei välttämättä tarkoita että siitä ei tulisi mitään. Kuitenkin se on harvinaista. Ja jos taas alkio ei ole tarpeeksi hyvä niin ei uskalleta tehdä sitä alkiokuoren avausta sillä se alkio voi siitä kärsiä mutta meidän tapauksessa se tehtiin vaikka 2 solua oli kadonnut. Eli mitä? Onks tää nyt hyvä vai huono asia? Lääkäri ei kuitenkaan sanonut mitään kun kysyin että onko se solu nyt hyvä vai ei. Hän vaan totesi että on harvinainen solu. Mä tuun hulluksi!

Niin, ja kyllä meilläkin kävi ihan hirvee kato, eli kaikki 4 jouduttiin sulauttamaan ja vain yksi selvisi, siis se kyytiläinen. Keskusteltiin lääkärin kanssa jo seuraavasta mahdollisesta punktiosta, eli kuudes punktio olisi sitten tarkoitus tehdä heti elokuun alkupuolella kun klinikka on taas auki.

Toiveena, eli meillä on vähän sama tilanne päällä. Nyt hitto pidetään niitä peukkuja sillä eihän me nyt haluta siihen punktioon, eihän? Mitä lääkäri tarkoitti sillä että kohdussa on nyt ihanteelliset olosuhteet? Lääkäri ei edes katsonut sitä limistä, toivon vaan että kaikki oli ok.
Olen pahoillani myös teidän puolesta. :( Kysyin muuten hoitajalta niistä lugeista. Hän sanoi että se ei ole tunninpäälle miten niitä ottaa. Mä otan yleensä aamulla klo 8 ja sitten illalla klo 23. Hän sanoi että kunhan ei mene 6. tuntia pidempään sen 12. tunnin jälkeen niin ihan ok. Ja onhan se hyvä että pystyy vähän makoilla, siksi olen ottanut sen aamulugen vielä kotona kun pääsen 1/2 tunniksi lepäämään ja sit ne iltaluget normaalisti ennen nukkumaanmenoa.
Mulla on progynovat, eli varmaan vastaava lääke kun noi zumenonit. En kyllä tiedä jos ne pitää menkat poissa. Mulla oli myös progynovat tuoresiirrossa, joten en tiedä jos ne pitää menkkakivut poissa vai ei. Valitan.
Milloin sulla on muuten veritesti vai teetkö testin kotona? Mulla on veritesti pp12, eli 29.6. Lääkäri sanoi että silloin kyllä tiedetään ihan varmasti olenko raskaana vai ei. Viimeksi sain plussan jo pp8 joten en kyllä millään pysty odottamaan siihen veritestiin. Haluan kyllä testata kotona ennen sitä, sillä jos tulee nega niin sit en odota hirveesti sitä verikoetulosta vaan juttelen mielummin siitä seuraavasta hoidosta.

Hitsi kun mä en nyt usko että tästä tulee yhtään mitään. :( Mistä nyt löytäisin jotain positiivista tähän touhuun? Äitini yritti rahoitella sillä, että onhan teillä jo se yksi poika. On hän oikeassa, mutta silti on ihan hirveä tunne kun tietää että ei millään voi tulla luomusti raskaaksi ja meillä on kyllä hirveä halu saada monta lasta. Jos vaan pystyis jollain lailla itse vaikuttamaan asiaan mutta ei. :headwall:

Palaan kun olen taas hieman paremmalla tuulellla. :wave: Voimahaleja ja tsemppiä kovasti muille! Ja tietysti ihanaa viikonloppua!
 
Heissan,
kylläpäs täällä tapahtuu :)! Noista sulatuksista...meille ainakin on sanottu, että on normaalia jos alkio menettää soluja, nytkin näissä siiretyissä oli toinen menettänyt kaksi kuudesta. Aiemmassa Passissa jossa alkiot otettiin sulamaan edelispäivänä (nyt siis siirtopäivän aamuna) oli toinen myös menettänyt kaksi solua mutta lisääntynyt siinä odotellessa neljällä solulla, toinen oli pysynyt samana, kaksi siis silloin siirrettiin, se se varmaan on tuo meidän 1v 9kk palleroinen :)! Ja eivätköhän sellaiset alkiot jotka selviävät sulatuksesta ole niitä elinkykyisimpiä, näin voisi vaikka järkeillä :confused:. Mutta hassusti oli kyllä lääkäri sinulle Anskubansku sanonut.

Sitten omaa napaa...tänään menossa pp11, kp 29/26-32, vuoto ei siis ole alkanutkaan. Todella kovat menkkakivut välillä, varsinkin tuolloin pp 8-9, jolloin kävin oikein epätoivon syövereissä...Tänäänkin selkää jomotellut niinkuin aina ennen menkkoja. Viimeksihän tuoresiirrosta vuoto alkoi jo pp9. Hyppään vessassa vähän väliä tilannetta tarkkailemassa :LOL:. Testipäiväksihän määrättiin siis maanantai...mies kysyikin, että onko meillä testiä, vastasin etten varmasti hae ennen sunnuntai iltaa tai täti kurvaa kaasupohjassa kylään muuten.

Tsemppiä kaikille piinailijoille tasapuolisesti!

Miten muuten Leppis? Onhan kaikki hyvin?
 

Yhteistyössä