Paniikki, katsokaa kuva luomesta:(

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kysyn siis täältäkin. Onko kellään ollut vastaavaa luomea joka silti hyvänlaatuinen? En tiedä onko miten muuttunut tai onko ollenkaan tämä mun mutta pari päivää sitten aloin miettimään sitä.
Tiedän että on epätarkkarajainen ollut, ihotautilääkäri aina laitteellaan luomeni tsekkaa.
On niin pahan näköinen etten voi itse enää sitä katsoa ja pari viikkoa pitäs odottaa lääkäriin.

http://aijaa.com/6mHw5F
 
vierailija
Kysyn siis täältäkin. Onko kellään ollut vastaavaa luomea joka silti hyvänlaatuinen? En tiedä onko miten muuttunut tai onko ollenkaan tämä mun mutta pari päivää sitten aloin miettimään sitä.
Tiedän että on epätarkkarajainen ollut, ihotautilääkäri aina laitteellaan luomeni tsekkaa.
On niin pahan näköinen etten voi itse enää sitä katsoa ja pari viikkoa pitäs odottaa lääkäriin.

http://aijaa.com/6mHw5F
Ei näytä pahalta. Iteslläni tuollaisa useita ja just katsottu, että ovat normaaleja.
 
vierailija
Huolettaa erityisesti tuo yksi vaaleampi kohta. Olen googlannut kohta netin läpi ja lukenut että melanoomassa noita vaaleita kohtia. Kaksi päivää pelkkää paniikkia, ei voi syödä eikä nukkua tämän takia. ehkä vähän ylireagoin.
 
vierailijazz
Vaaleanruskea.. Ei näytä pahalta. Itse olen näyttänyt lääkärille tummanruskeaa, miltei mustaa epäsäännöllisen muotoista luomea ja sekin oli kuulemma ok. Sitä ei alettu edes poistamaan ja nyt noin kymmenen vuotta myöhemmin luomi näyttää edelleen samalta.
 
vierailija
Mä käyn yksityisellä joka katsoo sillä dermatoskoopilla tarkempaan kaikki läpi.
Nyt tosiaan pari viikkoa vielä niin pääsen näyttämään tämän kamalan luomen. Tähän asti se on ollut ok tsekkauksessa.
 
vierailija
toi mun on kooltaan noin 6-7mm. On saman värinen kun lähellä oleva toinenkin luomi mutta erimuotoinen.
Huolettaa että luomessa vaaleaa, googlen mukaan sopii melanoomaan:(
 
vierailija
Itselläni yli sata luomea ympäri kehoa, osa mustia, osa vaaleanruskeita tai siltä väliltä.. Ei millään jaksa tutkiskella niitä, sen kuitenkin huomannut, että kasvavat iän myötä. Jännä, että joku pelkää yksittäistä normaalinnäköistä luomea, mut ehkä mulla sitten on joku satakertainen riski johonkin syöpään? Oikeasti ei ole käynyt mielessäkään, enemmän pelkään ihan johonkin muuhun kuolemista..
 

Yhteistyössä