Paras kantoreppu/liina?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
Ihan pienelle vauvalle rengasliina, esim. Kanga-reppu. Isommalle kantoreppu, esim. Manduca tai Ergo. Mun kuopus on kohta kolme, ja menee tarvittaessa Manducassa edelleen - rattaita ei oo ollu enää kahteen vuoteen :)
 
"vieras"
Mä olen ollut tyytyväinen Haikarankehtoon pitkänä liinana, lyhyempänä ollut amazonas brazil ja nykyisenä suosikkina on Patapum-kantoreppu.

Pitkä liina on kyllä mun mielestä mukavin, lapselle ja sidonnat monipuolisia mutta rupeepa tuolla parkkpaikoilla laahaamaan niitä liinanpäitä. Kantoreppu on nyt kätevin.

Mun on tämmösiä 'vanhoja' malleja kyllä :D (mutta varmasti käytössä hyväksi havaittuja).
 
Mä kokeilin tri-cottia, neliöliinaa ja manducaa, ja eniten tykkäsin neliöliinasta (Ellaroo). Se oli mukavin ja helpompi kuin manduca. Tri-cotti oli kaikista helpoin laittaa, mut ei sit muuten ollu hyvä meille. Manduca oli ihan ok ulkona tai muuten kun ei tarvi istua. Ja kun saa sen väkerrettyä päälle ja kiristettyä hihnat ja jos lapsi viihtyy... Tuntu ettei lapsi oo ikinä sopivan kokoinen siihe. Ei kyllä yli 6kk ikäistä kokeiltukaan enää.
 
Manduca on meillä ollut ihan hitti, siinä viihtyi niin lapsi kuin lasta kantava mamma. Alkuun toki oli opettelemista, saada säädöt oikein ja kunnolla kiinni, mutta kun ne opetteli niin sitä on ollut mielettömän hyvä käyttää.
 
kolme lasta kantanut
Pienenä vauvana, n. 0kk-3kk, pitkä leveä trikoinen (hug a bub tms)
Vähän tukevampana ja jämäkämpänä, n.3/4kk - 8kk, lyhyehkä kudottu ohut (amazonas tms) sisälle ja takin alle , pitkä kudottu (girasol tms) takiin päälle ulos, ja pitkäkestoiseen kantamiseen
Kantoreppu (ergo tms.) aluksi eteen, myöhemmin selkään. Voi laittaa jo 5kk, itse tykkään kantaa repussa vasta 1v->
 

Yhteistyössä