parasta päiväkodin toiminnassa

Alkukesästä ryhmä teki retken kadun toisella puolella olevan omenapuun alle syömään jäätelöt, ja samalla poimivat kukkia mukaan vietäväksi sisälle. Ja lapset siis 2-4 vuotiaita.

Itse tykkään oikeastaan kaikesta mitä tuolla tekevät. Meillä oli todella surkea edellinen päiväkoti, niin vielä nyt puolen vuoden jäkeenkin näen kaiken jotenkin positiivisena. Parhaita taitaa olla nämä erilaiset seikkailut, kun menevät vaikka yläpihalle leikkimään tai lähimetsään kävelylle, koska niitä poika odottaa ja kertoo sitten pitkät tarinat jälkeenpäin.
Hyvin toimii myös tapa, jolla erilaiset välikohtaukset hoidetaan. Niistä henkilökunta kertoo jälkeenpäin, mutta asioista ei tehdä numeroa, vaan tilanteet hoidetaan heti, eikä lapsen tarvtse vatvoa asioita enää kotona. Edellisessä paikassa mihinkään ei ainakaan vanhempien läsnäollessa puututtu, eikä mitään tietoa vahingossakaan kantautunut kotiin asti, ennen lapsen iltaisia kauhukertomuksia.
 
Kaikki retket on olleet kivoja: metsäretket, retki paloasemalle, jne.

Samoin se, kun kävivät jäähallilla luistelemassa monta kertaa.

Ja se, kun pk:ssa leivottiin.

Itse oon kovasti tykännyt päiväkodissa ilta-aikaan järjestetyistä koko perheen liikunta- ja ulkoilutapahtumista. Ja lapset on myös tykänneet.
 
miekin
Lapset ovat tykänneet monista asioista, retkistä ja tekemisistä. Omien lasteni päiväkodissa tykkään eniten siitä, että koko vuoden toiminta kasvaa sen yhden lasten idean ympärille, laajenee ja kehittyy.

Samoin olen tykännyt siitä, että esim. jouluna ja keväisin lapset käyvät viereisessä vanhainkodissa laulamassa. Piristää varmaan kivasti vanhusten päivää.
 
"retkeilijä"
No retkethän ne on mieleen jääneet, liikennepuistoon, museoihin, metsään, eläintarhaan, hoploppiin. Myös paloauton vierailu päiväkodissa jäänyt mieleen. Lapset saivat käydä auton sisällä. Maatumiskoe myös aika mielenkiintoinen lapsista. Kaivoivat syksyllä maatuvia ja ei maatuvia juttuja maan alle ja kaivelivat keväällä pois.

Kiusaamistilanteessa kissa nostettiin välittömästi pöydälle. Kiusaajan vanhempiin otettiin heti yhteyttä ja asia hoidettiin alta pois.
 

Yhteistyössä