Parhaat hääleikit pinoon!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vierailla ja hääparilla kuluu aika mahtavasti kun tilaatte häihin taikurin viihdyttämään! =)
Siellä kun pöydissä kiertelee parikin tuntia niin ei tartte niin mahdottomasti ohjelmaa miettiä.
Kaverin häissä oli ja oli todella hyvin ajateltu!!
 
**
no tämänkin vois jättää sanomatta joo, mut ihan oikeasti, suurinosa ihmisistä inhoaa niitä leikkejä. Ellei sitten keksi jotain tosissaan hauskaa, ja johon ei tarvii muiden osallistua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Parhaat on ne hääleikit, jotka jätetään leikkimättä :xmas:

Leikkiminen on lasten hommaa.
Ja tämä oli juuri sellainen vastaus, joka olis voitu jättää kirjoittamatta...

Onneksi itse sentään vastasit juurikin ap´n kysymykseen :flower:
Olen ap. En koe tarpeelliseksi vastailla täällä itselleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Parhaat on ne hääleikit, jotka jätetään leikkimättä :xmas:

Leikkiminen on lasten hommaa.
Ja tämä oli juuri sellainen vastaus, joka olis voitu jättää kirjoittamatta...

Onneksi itse sentään vastasit juurikin ap´n kysymykseen :flower:
Olen ap. En koe tarpeelliseksi vastailla täällä itselleni.
No anteeksi että en tiennyt mikä harmaa vieras olet. Kun on niin persoonallinen nikkikin :whistle:

 
minä
Mun serkun häissä oli sellasta ohjelmaa esim. otettiin molempien appivanhemmat ja sit hääpari. ensin miesten oli tehtävä naisten askare, täs tapaukses napin ompelu ja naisten piti sit muistaakseni tehdä kravattisolmu. niistä sit katottiin et kuka oli nopein. olipas sekavasti kerrottu. toivottavasti joku edes ymmärsi;).

Toinen ohjelmanumero oli sellanen et silloin polttareissa me oltiin tanssitunnilla. Häissä morsiammen piti valkata vieraista tietty määrä miehiä esim. 5 mut omaa miestä ei saanu valita. Sitten morsiammen piti opettaa toi tanssitunnilla opittu tanssi näille valituille. ja muilla oli hauskaa ku useimmat miehistä ei ollu mitenkään innokkaita tanssijoitaxD...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Parhaat on ne hääleikit, jotka jätetään leikkimättä :xmas:

Leikkiminen on lasten hommaa.
Ja tämä oli juuri sellainen vastaus, joka olis voitu jättää kirjoittamatta...

Onneksi itse sentään vastasit juurikin ap´n kysymykseen :flower:
Olen ap. En koe tarpeelliseksi vastailla täällä itselleni.
No anteeksi että en tiennyt mikä harmaa vieras olet. Kun on niin persoonallinen nikkikin :whistle:
Saat toki anteeksi hyvä persoonallisen nikin omistaja.
 
Mun veljen häissä oli tämä hieman muuteltuna:

12 kuukautta

Leikistä on olemassa monta versiota. Lyhkäisyydessään kyseessä on lupausleikki, jossa jokaiselle häiden jälkeiselle kuukaudelle, yhden vuoden ajaksi, annetaan tehtävä. Tehtävät kirjataan etukäteen lapuille ja ne laitetaan pussiin, laatikkoon tai muuhun kantoastiaan. Leikin kulku etenee pussin kiertäessä vieraiden joukossa taustamusiikin saattelemana. Kun musiikki lakkaa, pussia pitelevä vieras nostaa pussista lapun ja lukee sen ääneen. Vieras sitoutuu suorittamaan lapussa ilmoitetun palveluksen hääparille.

Tehtäviä miettiessä kannattaa pohtia vierasjoukon ikäjakaumaa, mistä he tulevat ja muutenkin suunnitella vain kohtuullisia tehtäviä. Kirjeellä voi muistaa mistä vain, mutta ruohon leikkaaminen tai auton pesu 150 km matkan päästä on jo urakka. Tehtävien tulisi mielellään olla sellaisia, joiden suorittaminen olisi hauskaa myös vieraalle, eli tehtäviä joita itse suorittaisit, jos lappu osuisi vieraana ollessasi kohdallesi. "Lähde syömään/ elokuviin/ teatteriin/ taidenäyttelyyn/ pelaamaan hääparin kanssa, muista hääparia kirjeellä, kutsu hääpari syömään kotiisi, soita ja kerro kuulumisia", ovat vieraille mieluisempia vaihtoehtoja kuin kasvimaan kääntäminen, auton pesu tai nurmikkojen ajelu.

Vaihtoehtoisesti leikin voi toteuttaa tuolileikkinä, jossa osallistujat, yleensä appivanhemmat ja läheisimmät sukulaiset ja ystävät, kiertävät tuolijonoa ja musiikin lakattua istuvat alas. Tuolitta jäänyt vieras lukee itselleen osuneen tehtävän.


Tehtävälappuja riimitellen

Tammikuu
Vaikka olisin kyllästynyt katujen loskiin,
kirjoitan hääparille kirjeen ja vien sen postiin.

Helmikuu
14.2 on päivä ystävien,
saa hääpari silloin yllätyksen.

Maaliskuu
Joko taimet siellä nousee mullan alla?
Selvitän asian hääparille soittamalla!

Huhtikuu
Kun huhtikuu avaa keväälle portin,
lähetän hääparille pääsiäiskortin!

Toukokuu
Suolaista vai makeaa?
Selviää kun hääpari pakettini saa!

Kesäkuu
Jo joutuu armas aika ja suvi suloinen,
Taidanpa ilahduttaa hääparia kera kukkasen.

Heinäkuu
Vaikka aurinko polttaisi kasvoille punan,
lähetän hääparille hauskimman lomakuvan!

Elokuu
Sadon herkkuja kun maistelin,
saa hääpari minulta reseptin!

Syyskuu
Kun päivät pimenee ja puree halla,
kuluu hääparin aika yllätystäni odottamalla.

Lokakuu
Eteen vai taakse? Muistatte sen,
kun hääparia talviajasta muistuttelen.

Marraskuu
Jotta aika kuluisi joulua tehden,
lähetän hääparille joululehden!

Joulukuu
Joulukin saapuu varmemmin,
kun lähetän hääparille joulukalenterin!

Tuolileikkinä tehtiin, mukana oli sukulaisia,kaasot ja bestman sekä ystäviä ja appivanhempaa jne jne..
Jokaista kuukautta kohden oli tehty A4 kokoinen lappu missä tämä tehtävä luki ja tehtävän saanut luki tehtävän ääneen hääparille.
 
anopin ryöstö, sit se missä sidotaan morsiammelta silmät ja joutuu tunnistaa yhdestä ruumiinosasta ukkonsa monien joukosta (esim paljas sääri) tai toisinpäin, tai jokainen vieras kirjoittaa yhden positiivisen asian (nimettömänä) avioparista jotka saavat mukaansa luettavaksi seuraavalle aamulle tai hääyöksi.
 
lulu
Hääleikit on oikeasti noloja.Ei niitäkään voi loputtomiin uusia keksiä, ja aina ne aiheuttaa tuskaista myötähäpeää...voi kun ihmiset ymmärtäisivät unohtaa jo sen iänikuisen suomi-eestipuheen ainakin!
 
Hei...
Meillä on kans ens lauantaina häät, joten kiva lukea tätä.

Meillä on tälläinen "leikki". Tehdään maahan piiri ja piiriin pullo keskelle. Vieraat heittelevät kolikoita rinkiin yrittäen osua mahdollisimman lähelle pulloa. Se joka osuu lähimmäksi saa pullon itselleen ja hääpari saa kolikot. :) Pelille otetaan kestoa vaikka puoli tuntia, palkkaat vain jonkun vahtimaan ja pitämään kirjaa kuka osuu lähimmäksi. Vaihdetaan itse myös rahaa kolikoiksi, eli ei tarvitse hätäillä jos vierailla ei ole kolikoita mukana. ;)
 
Mikäh?
Alkuperäinen kirjoittaja lulu:
Hääleikit on oikeasti noloja.Ei niitäkään voi loputtomiin uusia keksiä, ja aina ne aiheuttaa tuskaista myötähäpeää...voi kun ihmiset ymmärtäisivät unohtaa jo sen iänikuisen suomi-eestipuheen ainakin!
En ole koskaan kuullut suomi-eesti puheesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastanneille! Ja kiva, jos ketju vielä kasvaa uusilla HÄÄLEIKEILLÄ.
Et kai sä nyt oikeesti hiiltynyt mun vastauksesta noin paljon :eek:

Ja etten mä nyt ihan sun iltaa pilaa, niin tässä linkki josta saatat saada ideoita :)

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?showtopic=16152
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastanneille! Ja kiva, jos ketju vielä kasvaa uusilla HÄÄLEIKEILLÄ.
Et kai sä nyt oikeesti hiiltynyt mun vastauksesta noin paljon :eek:

Ja etten mä nyt ihan sun iltaa pilaa, niin tässä linkki josta saatat saada ideoita :)

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?showtopic=16152
En hiiltynyt. Yritän vain ilmaista itseäni, että tulen ymmärretyksi.

Kiitos linkistä! Tutkailen sitä huomenna. Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti leikki-innosta riippumatta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastanneille! Ja kiva, jos ketju vielä kasvaa uusilla HÄÄLEIKEILLÄ.
Et kai sä nyt oikeesti hiiltynyt mun vastauksesta noin paljon :eek:

Ja etten mä nyt ihan sun iltaa pilaa, niin tässä linkki josta saatat saada ideoita :)

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?showtopic=16152
En hiiltynyt. Yritän vain ilmaista itseäni, että tulen ymmärretyksi.

Kiitos linkistä! Tutkailen sitä huomenna. Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti leikki-innosta riippumatta!

No hyvä :)
Mukavia häitä teille!
 
kivankivaleikki
Morsian ja sen äiti, sekä anoppi menevät pimeään huoneeseen. Häävieraat käyvät vuorotellen huoneessa koettamassa tunnistavatko he morsiamen pelkästään sormella kokeilemalla. Miehet saavat kokeilla muullakin kuin sormella.
 

Yhteistyössä