Parhaat talvirukkaset leikki-ikäsille?

vierailija
Hyvä kysymys. Itse en ole tähän saanut vastausta vaikka monen monet rukkaset olenkin vedenpitävinä ostanut. Yleensä ne eivät ole pitäneet vettä. Ja esimerkiksi vedenpitäväksi kankaaksi merkattu rukkanen ei ole vedenpitävä jos ja kun saumoja ei ole teipattu ja näinhän tosi usein on.

Joskus Hans Companylla oli todella hyviä vedenkestäviä rukkasia. Mut sitten jotain tapahtui, ja niitten laatu romahti. Saumoja ei oltu joko ommeltu ollenkaan tai ne oli ommeltu niin huolimattomasti että purkautuivat ja mutkittelivat, peukusta saattoi vuori puuttua sieltä peukun päästä ihan kokonaan, vetoketjut ei toimineet tai niistä lähti vedin heti irti huolimattoman alasauman ompelemisen vuoksi. Ja nykyään nää hanskat on jotenkin kylmempiä kuin ennen, jolloin niissä oli mukava toppavuori. Harmitti ihan hirveästi, kun ihan sellainen juttu kuin peukusta puuttuva vuori nyt vaan tekee rukkasesta kylmän ja käyttökelvottoman. Ja niin, lisäksi ne vedenpitävät ei pitäneet vettä. Minkä vuoksi niistä piti vetää vuori ulos kun niitä kuivatit. Minkä jälkeen sitä vuorta ei meinannut saada enää kunnolla takaisin. Meillä on lentäneet monet ärräpäät kun olen aamukiireessä survonut sitä vuorta voiveitsen kanssa takaisin peukun paikalle eikä se vaan ole meinannut nätisti asettua sinne. Tämmönen pikku juttu tuppaa harmittamaan, kun siksi just osti juuri ne rukkaset et pääsis helpommalla.

Joten tän jälkeen käytössä on olleet ihan vaan vedenpitävät kuorihanskat (esimerkiksi popilta) tai kurhanska jonka alla rukkaset. Nää saa ainakin kuivaksi helposti.
 
Pin
Jep meillä on ollut vaikka minkälaisia ja vain yhdet on olleet tosi hyvät. Niitä ei sitten tietenkään enää myydä äääähhh.... Mutta ainakin pienin saa ne nyt perintönä isoveljeltä. :D
Mites noiden isompien näpit nyt saadaan pidettyä kuivina ja lämpösinä?! Kuka tietää jonkun toimivan?

Kenkäasiaa tässä myös pohdin, mutta taidan kääntyä tuttuun Kavatin talvisaappaisiin niin ei tule ainakaan pettymystä. Viime vuonna oltiin suurin osa talvesta poissa Suomesta, mutta isovanhemmat oli ostaneet ne perus Kuomat. Mietin, onkohan ne riittävän lämpösät koko talvea vai ostanko suosiolla kaikille Kavatit?
Ne kun oli tosi vähän aikaa käytössä vasta helmikuusta niin ei ole pahimmista pakkasistakaan noiden kanssa kokemusta...
 
vierailija
Jep meillä on ollut vaikka minkälaisia ja vain yhdet on olleet tosi hyvät. Niitä ei sitten tietenkään enää myydä äääähhh.... Mutta ainakin pienin saa ne nyt perintönä isoveljeltä. :D
Mites noiden isompien näpit nyt saadaan pidettyä kuivina ja lämpösinä?! Kuka tietää jonkun toimivan?

Kenkäasiaa tässä myös pohdin, mutta taidan kääntyä tuttuun Kavatin talvisaappaisiin niin ei tule ainakaan pettymystä. Viime vuonna oltiin suurin osa talvesta poissa Suomesta, mutta isovanhemmat oli ostaneet ne perus Kuomat. Mietin, onkohan ne riittävän lämpösät koko talvea vai ostanko suosiolla kaikille Kavatit?
Ne kun oli tosi vähän aikaa käytössä vasta helmikuusta niin ei ole pahimmista pakkasistakaan noiden kanssa kokemusta...
Kuomista; kuomathan ei ainakaan aikuiselle ole ollenkaan lämpimät pakkaskengät. Ne menettelee jos kävelee tyynellä säällä aurattua pyörätietä. Tuuli, pienikin, menee niistä kuitenkin läpi. Lisäksi niiden lesti on omituisen lättänä eikä tue jalkaa. Onhan ne kotimaiset ja edulliset, mut ei ne lämpöä pidä ollenkaan samalla tavalla kuin kunnollinen, vaelluskenkätyyppinen kenkä, jossa on paksu pohja, nahkaa, tuulen-ja vedenpitävä pinta ja kunnon tuki jalalle.

Meillä on lapsille ostettu kuomia, kunnes viime talvena ostin itselleni kuomat ja järkytyin siitä kuinka kylmät ja huonot kengät ne on. Ne on sellaiset perussämpylät, mut ei niitä voi verrata samana päivänäkään esimerkiksi Salomonin kunnollisiin vaelluskenkiin. Tänä talvena sitten ostettiin lapsille ihan urheilukaupasta samantyyppiset kengät joiden pitäisi olla lämpimät myös pakkasella. Saas nähdä miten ne sitten pakkasella pelittää.
 
Pin
Kuomista; kuomathan ei ainakaan aikuiselle ole ollenkaan lämpimät pakkaskengät. Ne menettelee jos kävelee tyynellä säällä aurattua pyörätietä. Tuuli, pienikin, menee niistä kuitenkin läpi. Lisäksi niiden lesti on omituisen lättänä eikä tue jalkaa. Onhan ne kotimaiset ja edulliset, mut ei ne lämpöä pidä ollenkaan samalla tavalla kuin kunnollinen, vaelluskenkätyyppinen kenkä, jossa on paksu pohja, nahkaa, tuulen-ja vedenpitävä pinta ja kunnon tuki jalalle.

Meillä on lapsille ostettu kuomia, kunnes viime talvena ostin itselleni kuomat ja järkytyin siitä kuinka kylmät ja huonot kengät ne on. Ne on sellaiset perussämpylät, mut ei niitä voi verrata samana päivänäkään esimerkiksi Salomonin kunnollisiin vaelluskenkiin. Tänä talvena sitten ostettiin lapsille ihan urheilukaupasta samantyyppiset kengät joiden pitäisi olla lämpimät myös pakkasella. Saas nähdä miten ne sitten pakkasella pelittää.
Kiitos tiedosta, nyt onkin helppo päättää ostanko toisenlaisia. :D
Muistelinkin, että joskus aikaa sitten ennen kuin löysin tuon vakkariostokseni, Kuomista puhuttiin kylminä kenkinä.
 
vierailija
Rukkas-asia on meillä hoidettu niin, että ostetaan ihan perus rukkasia, märällä kelillä päälle saderukkaset. En ole minäkään oikeasti vedenpitäviin törmännyt.

Kuomat on käytössä, ovat lämpimät ja hyvät. Kylmillä pakkasilla niissä on käytetty villasukkia.
 
vierailija
Mä oon tykänny tämmösistä perusrukkasista http://www.travalle.fi/remutalvirukkaset-6021-450

Mitä enemmän on vetskaria ja muuta hienoutta, sitä huonommat rukkaset Mun mielestä tuommonen karvasisus on lapselle parempi kun rukkaset on taipuisammat kuin topatut.
Mulle on mysteeri tämänkaltaiset rukkaset, joissa kerrotaan et materiaali on vedenpitävää ja annetaan ymmärtää et rukkasetkin on vedenpitävät. Näissä on tuulen- ja vedenpitävä kangas, mut saumoja ei ole teipattu. Itse rukkanen ei ole vedenpitävä. Pitävät oman kokemukseni mukaan tasan yhtä huonosti vettä kuin samantyyppiset halpakaupan pari euroa maksaneet kiinalaiset rukkasenruppanat koska saumoistahan se vesi sisään menee eikä keskeltä kämmentä joka tapauksessa.

Kuivalla pakkassäällä toki varmasti pelittävät hyvin.
 
vierailija
Mulle on mysteeri tämänkaltaiset rukkaset, joissa kerrotaan et materiaali on vedenpitävää ja annetaan ymmärtää et rukkasetkin on vedenpitävät. Näissä on tuulen- ja vedenpitävä kangas, mut saumoja ei ole teipattu. Itse rukkanen ei ole vedenpitävä. Pitävät oman kokemukseni mukaan tasan yhtä huonosti vettä kuin samantyyppiset halpakaupan pari euroa maksaneet kiinalaiset rukkasenruppanat koska saumoistahan se vesi sisään menee eikä keskeltä kämmentä joka tapauksessa.

Kuivalla pakkassäällä toki varmasti pelittävät hyvin.
Jos on kosteaa lunta, niin kyllä nuo pitää kosteuden ulkopuolella. Vesilammikossa uittamista ei kestä. Mä veikkaan, että erilaisia ominaisuuksia kaipaa eri tavalla riippuen siitä kuinka pohjoisessa asuu. Täällä on harvoin talvella vesilammikoita, vaikka suojasää olisikin. Ja teippaukset on tarpeelliset sillon kun uitetaan sitä hanskaa vedessä, ei ne saumat nuoskalumesta vettä imaise sisään jos kangas on vedenpitävä.
 
vierailija
Popin hanskat on ollu hyviä, mutta ei nekään loputtomasti pidä vettä. Ja alle pitää kyllä kunnon pakkasella laittaa toiset hanskat. Vanhemmat peukalopotit oli tosi hyviä mutta uudemmat ei kestä. Remut pitää jonkinaikaa vettä mutta vähinkin kuluunemmissä vedenkestävyys menee. Kaverin lapsella oli viime talvena jotkut gore-tex hanskat kai stadiumista, nekään ei kauaa toimineet, tosin epäilen että se kuivas niitä liian kuumassa.
Mä päädyin tällä kertaa remuun kun niitä oli halvalla keväällä alesta ja ne on kummiski tosi lämpimät. Täydellisiä ei ole löytynyt.
 
vierailija
Elsa Pitkäset on meillä toimineet parhaiten. Helppo laittaa pienellekin käteen ja lämpimät. Vesikelillä sit kurahanskat päälle. Oon joskus ostanut myös reimatecin ja Popin hanskat, mutta niiden käteen laittaminen oli tosi hankalaa ja reimateceissä lapsella oli aina ihan jääkylmät kädet.
 

Yhteistyössä