Parisuhde voi huonosti ja pitäisi tuon kanssa lähteä matkustamaan

  • Viestiketjun aloittaja Sandra121
  • Ensimmäinen viesti
Sandra121
En tiedä mikä tässä parisuhteessa mättää. Oletan, että mies on ihan kyllästynyt minuun. Mies tussahtelee jatkuvasti minulle ja sitten kuitenkin syyttää minua koko ajan kaikesta.
Olin pitkään matkoilla lasten ja koiran kanssa, palattiin tuossa yks päivä ja meni 5 minuuttia, niin koira oli ehtinyt kakata maton päälle (pentu) ja mies otti siitäkin pultit.
Ollaan oltu vajaa viikko kotona ja meillä on ollut jo monta kinaa. :( Seksiäkin vaan kerran. Mies ei välitä. Iltaisin käpertyy vain itseensä, ei puhu, eikä mitään.
Hänellä on töissäkin nyt vaikea kausi, kun hänellä ei ole ollut vapaapäiviä laisinkaan, mikä toki osaltaan aiheuttaa miehen herkän tulistumisen eri asioihin. Yritin olla lasten kanssa ns. poissa jaloista, että mies voisi iltaisin palautua töistä, mutta ei auttanut. :(

Niin joo, meidän pitäisi tosiaan kuukauden päästä lähteä eräänlaiselle lomamatkalle ulkomaille ja olen jo sanonut miehelle, että en halua lähteä sinne. Siitäkin tuli hirmu riita. Sanoin miehelle, että menkööt sitten yksin sinne, kun on niin kova hinku päästä ja mies vaan totesi, että parempi niin, eipä tarvitse lapsillekaan hoitajaa siksi ajaksi.

Minua harmittaa tuo miehen sulkeutuneisuus ja mulla on ilmeisesti aivan väärä taktiikka yrittää lähentyä, kun ihan sama mitä mä hänelle sanon, siitä tulee vain karmiva riita. Kai me tässä päädytään eroon, vaikka ollaan aikaisemmin oltu sitä mieltä, että vaikeuksien yli päästään. Kun ei yhteistä säveltä ole, niin ihan hemmetin hankalaahan tässä on olla yhdessäkään. Ei tässä ole enää mitään järkeä. Lapsetkin jo hokevat, että älkää aina riidelkö, mahtaa heitäkin ahdistaa tämä tilanne. :(

Tulipas pitkä teksti, tuskin kukaan haluaa tätä edes lukea ja kommentoida mitenkään. Noh, sainpa ainakin vähän vuodatettua...
 
Siinä voi mennä kyllä koko reissu pilalle, jos huonoissa väleissä lähdetään. Jos asioita ei saa puhuttua niin, että loma, jolloin asiat tahtoo muutenkin kärjistyä, ei menis pilalle, niin silloin kannattaa jäädä kotiin. Tai sit molemmat menee omille reissuilleen
 
vierailija
Voi meillä on niin samanlaista. Mies ei puhu yhtään tunteistaan on vaan pahantuulinen ja tiuskii minulle. Kesälomakin meni aika pieleen tämän takia. Meillä on tosi pienet lapset ja kauhea univelka sekin vaikuttaa toki asiaan. En voi muuta toivottaa kun tsemppiä, tuotteisti meillä kummallakin ratkeaa tilanteet pian
 
...tai sitten se loma - jotenkin käsitin että olette sinne kahdestaan menossa - vois tuoda teille sitä kaivattua läheisyyttä ja puheyhteyden takaisin saamista :).

En tiedä, mutta tekstistäsi huokui läpi jotenkin teidän kummankin vanhemman väsyminen ja stressi. Huolta, murhetta, huonoja öitä? Joka tapauksessa menitte sitten yhdessä lomalle tai ette, niin onhan teidän saatava jotenkin puheyhteys toimimaan - ja ainakin tuohon kiinnitätte huomiota molemmat,että ette rähjää lasten kuullen, koska se aiheuttaa lapsillenne aivan kohtuuttoman suurta huolitaakkaa...

Yrittäkää järjestää ennen tuota lomamatkaanne kahden keskistä aikaa, lapset jonnekin yökylään, että pääsette puhumaan toisillenne, että missä oikein olette menossa parisuhteessanne. Miettikää, mitä haluatte ja ennen kaikkea onko sitä yhteistä kipinää, tahtoa, mitä lähteä elvyttämään ja mihin sitoutua. Jos tuossa vaiheessa jo tuntuu siltä vahvasti, että toisen kanssa ei ole hyvä olla eikä yhteistä jatkoa voi nähdä/ajatella, niin - turha on sitten ulkomaille lähteä kärjistämään tilanteita...

Tsemppiä!
 

Yhteistyössä