parivuotiaan "uniyskä"

pörrö
Meillä 2,5v pojalla on myös silloin tällöin ko yskää,tosin ei päikkyreillä vaan yöllä. päivällä ihan terveen oloinen,mutta yöllä saattaa yskiä tunninkin yhteenperään.
 
jos jatkuvaa yöyskää on, niin epäilisin jo astmaa. ei siis pelkillä päikkäreillä, vaan jos öisin yskii. meillä poika yski vuoden, enneku tajusin et ei tää mitään tavallisia nuhayskää oo ja tutkimuksiin meni, astma oli ja lääkityksen sai..loppu yskät siihen.
 
ei luultavasti ainakaan hometalosta johdu, koska tätä on tapahtunut myös tarhassa ja isovanhemmilla (jos ei ne kaikki sit oo homeessa?!)

ja yöllä laps ei kyllä oikeestaan yski. ja aika vähän tätä vielä tapahtuu, joten en oo vielä huolissani, mut jos jatkuu, niin kai siitä sitte pitää lääkärille mainita ton astmaepäilyn takia.
 
Meillä myös yskii silloin tällöin ja nimenomaan nukkuessa. Vaikken ole ollut hereillä huomaavinani yskää tai nuhaa. Kun on vähän aikaa nukkunut lima valuu kurkkuun ja sit alkaa yskintä. Olen laittanut korkeamman tyynyn ja yskintä on loppunut siihen. Kaikki mahdolliset astmakokeet käytiin läpi ja - näytti.

Mulla itselläni samanlaista yskäntapaista ollut. Tää kuiva huoneilma tekee myös osansa vaikkei allergiaa tai varsinaista flunssaa olisikaan.
 
Uniyskä voi olla merkki astmasta, kannattaa ottaa asia puheeksi lääkärin kanssa. Toki voi olla kyse kuivasta sisäilmasta, johon auttaa pyykkien kuivatus makuuhuoneessa tai märän pyyhkeen laittaminen (vesikiertoisen!!!) patterin päälle.
 
elema
Meillä tyttö yski (vain) nukkuessaan (sekä päivällä että yöllä) - diagnoosi: eläinallergia. Sittemmin perheen kaksi koiraa ovat muuttaneet uuteen kotiin.

Jos uniyskä pitkittyy, kannattaa ehdottomasti mennä tutkituttamaan syytä. Meilläkään ei ollut mitään muuta oiretta, kuten nuhaa tms. enkä itse tajunnut edes epäillä allergiaa, koska koirat olivat olleet meillä jo ennen lapsia. Lapsi oli yskän alkaessa parivuotias.
 

Yhteistyössä