Parkkikiekosta?

  • Viestiketjun aloittaja popmap
  • Ensimmäinen viesti
popmap
Meidän asuinalueella on kaikki kadunvarsipaikat neljän tunnin parkkikiekkopaikkoja.
Parkkikiekkoa pitää käyttää kello 06-24 välisenä aikana.
Jos jätän auton parkkipaikalle kello 23 ja laitan parkkikiekon saapumisajaksi myös kello 23, moneenko asti auto saa parkkipaikalla olla? Kello 06 asti vai kello 09 asti?
 
"vieras"
laittaisin tossa tapauksessa klo. 6 kiekkoon. kunnalliset sakottajat ei saletisti ole töissä minään viikonpäivänä 22 jälkeen ainakaan helsingissä. suurtapahtumissa esim. stadionin lähellä saattavat päivystää myös ton jälkeen mutta ei muuten.
 
viuh!
Tottakai sitten laittaa klo 6. Ja sitten vähän viilailua mutta siis klo 9.. meneekö mulla nyt tässä joku ohi? Tarkoitatko klo 10? Jos siis neljä tuntia ja parkkiaika alkaa klo 6.. niin eiks se sit oo klo 10...
 
"mie"
[QUOTE="vieras";24523136]laittaisin tossa tapauksessa klo. 6 kiekkoon. kunnalliset sakottajat ei saletisti ole töissä minään viikonpäivänä 22 jälkeen ainakaan helsingissä. suurtapahtumissa esim. stadionin lähellä saattavat päivystää myös ton jälkeen mutta ei muuten.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin, oli sallittua tai ei. Toki jotain pistokeikkoja voivat tehdä, mutta kerranpa se sitten kirpaisee :D
 
"mie"
Tottakai sitten laittaa klo 6. Ja sitten vähän viilailua mutta siis klo 9.. meneekö mulla nyt tässä joku ohi? Tarkoitatko klo 10? Jos siis neljä tuntia ja parkkiaika alkaa klo 6.. niin eiks se sit oo klo 10...
No ap taisi meinata sitä, että jos parkkiaika on 4h ja tulee siihen klo 23 niin siitä klo 24 on 1h ja taas klo 6 jälkeen olisi 3h eli yhteensä tuo 4h parkkiaikaa eli klo 9 asti.
 
viuh!
[QUOTE="mie";24523220]No ap taisi meinata sitä, että jos parkkiaika on 4h ja tulee siihen klo 23 niin siitä klo 24 on 1h ja taas klo 6 jälkeen olisi 3h eli yhteensä tuo 4h parkkiaikaa eli klo 9 asti.[/QUOTE]
Katsoppas vain.. pitäis lukee alotukset paremmin.. eli mulla meni ohi! ;)
 
Virallisesti kai se menis niin että laittaisit sen 23 ja saisit parkkeerata 06 asti. Näinhän se menee kolikkomittareissakin, jos menee esim. yli viiden niin antaa aikaa seuraavaan aamuun klo 09 asti josta alkaa taas uusi maksullinen vuorokausi. Ei anna siis siihen viiteen + ysistä alkaen siihen asti mihin olet maksanut. Vaikeasti selitetty.

Mutta suosittelisin myös laittamaan sen 06 siihen mittariin, tuskin yöllä päivystävät.
 
popmap
[QUOTE="vieras";24523136]laittaisin tossa tapauksessa klo. 6 kiekkoon. kunnalliset sakottajat ei saletisti ole töissä minään viikonpäivänä 22 jälkeen ainakaan helsingissä. suurtapahtumissa esim. stadionin lähellä saattavat päivystää myös ton jälkeen mutta ei muuten.[/QUOTE]

Kiitos hyvästä vinkistä. Täytyy jatkossa laittaa suoraan parkkikiekkoon 06 jos menee myöhään illalla kyseisille parkkipaikoille.
Kyseessä on juurikin helsinki, joten kello 22 jälkeen voi siis huoletta laittaa 06 parkkikiekon ajaksi?
Entä koskeeko tuo 4h parkkiaika pelkkiä arkipäiviä vai myös viikonloppuja?
Kyltissä lukee vain kello 06-24 ilman mitään erillisiä sulkuja tai muita aikoja.
 
meak
Virallisesti kai se menis niin että laittaisit sen 23 ja saisit parkkeerata 06 asti. Näinhän se menee kolikkomittareissakin, jos menee esim. yli viiden niin antaa aikaa seuraavaan aamuun klo 09 asti josta alkaa taas uusi maksullinen vuorokausi. Ei anna siis siihen viiteen + ysistä alkaen siihen asti mihin olet maksanut. Vaikeasti selitetty.

Mutta suosittelisin myös laittamaan sen 06 siihen mittariin, tuskin yöllä päivystävät.
Kyllä mulle on mittarit (nää mistä saa sen kuitin joka laitetaan tuulilasille) antaneet seuraavalle päivälle aikaa. Eli jos maksullisuus loppuu klo 18 ja alkaa seuraavana päivänä klo 8, mä syötän koneeseen rahaa klo 17.20 ja kolikoita on sopivasti maksamaan tunnin parkkimaksut niin mä saan kuitin jossa on pysäköintiaikaa seuraavaan päivään klo 8.20 asti.
 
Kyllä mulle on mittarit (nää mistä saa sen kuitin joka laitetaan tuulilasille) antaneet seuraavalle päivälle aikaa. Eli jos maksullisuus loppuu klo 18 ja alkaa seuraavana päivänä klo 8, mä syötän koneeseen rahaa klo 17.20 ja kolikoita on sopivasti maksamaan tunnin parkkimaksut niin mä saan kuitin jossa on pysäköintiaikaa seuraavaan päivään klo 8.20 asti.
ai, no näissä on sitten eroja. Nimittäin viimeksi juuri tuossa klo 16.40 maksaessani sain parkkiaikaa lauantaille klo 09 asti vaikka kolikoilla olisi pitänyt saada reilummin.
 
kkkkkk
Ja tässä mututuntuman sijaan oikeaa tieto asiasta, kellonajat ei nyt suoraan täsmää, mutta...

http://www.liikenneturva.fi/www/fi/kysyttya/muu.php?we_objectID=3904

Eli saapumisaika asetetaan normaalisti ja sallittu pysäköintiaika jatkuu aamusella.
 
popmap
Osaisiko joku vielä vastata että koskeeko tuo parkkikiekon käyttöpakko myös viikonloppuja vai pelkkiä arkipäiviä? Kyltissä lukee pelkkä 06-24 ilman sulkuja tai muita aikoja.
 

Yhteistyössä