Partion Reila reissu edessä, sudenpentulainen lähdössä, millanen rinkka muilla on?

Kun mä en tajua noista hiton rinkoista mitään.. ja Reilan reissu olis loppukuusta... ja sinne pitäis kuulemma olla rinkka...
joo, mistä semmonen missä on sitte muka HYVÄt ne kaikki jutut, jotain kiinnityspisteitäki pitäis olla, enkä mä tajua niistä mitään...

Onko siis paikalla ketään, kenen lapsi ois menossa sinne reilaan??? Sudenpentulaisen äitiä/isää?? ja että mimmonen ratkaisu teillä on? Vai onko kaikilla tosiaan monen sadan euron rinkat kaikilla höysteillä... ??? APUUUUUBA!!!!!!!!!
 
Hmm.. katselin noita Reilan sivuja ja kyseessä näyttäisi olevan ihan peruspiirileiri. Sudenpennut todennäköisesti kantavat tavaransa bussilta telttapaikalle ja takaisin. Yöpyminen teltassa.

Itse katsoisin että lapsella on rinkka/reppu:

- jonka hän pystyy ja jaksaa itse kantaa
- johon mahtuu neljän päivän vaatteet ja muut varusteet
- kunnolliset kiinnitykset makuupussille ja makuualustalle (minisuksien nauhat ovat käteviä )
- monta lokeroa johon lajitella tavaroita

Ja mikä tärkeintä, PAKKAA YHDESSÄ LAPSESI KANSSA :attn: :attn: Tai jopa parempi niin että hän itse pakkaa tavaransa reppuun. Tällöin hän tietää mitä tavaroita, minkä näköisiä ja mistä ne löytyvät. Nimikointi on myös tärkeää. Selkeästi nimi ja lippukunta tavaroihin.

Vaatteet on myös hyvä pakata muovipusseihin sateen varalta.

T. ex-aktiivipartiolainen, sudarijohtaja ja partiojohtaja :)
 
jeba
Entinen partiolainen täällä ja lehdestä ohimennen luin tosta leiristä :) Eka kyssä: minkä ikäinen sudari? Tokana: Kauanko ollut mukana partiossa ja kauanko leiri kestää?

Mun mielestä sudari ei välttämättä tartte rinkkaa. Mutta riippuu vähän kyllä siitäkin mitä niiden varustelistassa lukee. Jos joutuu oikeasti kantamaan sitä muutenkin kuin bussista teltalle, esim päiväretkellä on se hyvä. Jos leiri sudarilla kestää vaan kolmisen yötä kuten mun aikoihin, ei tartte niin isoa edes.

MUTTA: toisaalta kunnon rinkka on hyvä kantaa. Jos meinaa partiossa jatkaa, tulee sen rinkan tarvitsemaan ennen pitkää ja kannattaa todella ostaa kunnon merkkituote esim. Partiovarusteesta. Sillä tulee vielä paljon käyttöä, mikäli tosissaan jatkaa harrastusta. Ei kannata ostaa nyt halpaa ja vuoden parin päästä uutta. Kunnon liikkeessä osaavat neuvoa myös sopivan kokoisen lapselle. Ihan pientä ei kannata ottaa, muttei liian isoakaan. Onhan lapsella jo makuupussi ja -alusta?

 
Mulla on kokemusta sudareista jotka lähtee esim. viikonloppuretkelle repun ja neljän muovipussin kanssa :/ Sitte ne pikku reppanat yrittää raahata kamojaan ja me autetaan minkä pystymme muiden kamojen kantamisen ohella...

Yksi mitä kannattaa myös harjoitella, on makuupussin tunkeminen siihen suojapussiin! Ja vinkkinä, sitä ei kannata rullata ensin ja sitten yrittää sulloa sinne vaan ottaa jalkopäästä kiinni ja alkaa vaan tunkea pikkuhiljaa suojapussiinsa. Tällöin se myös pysyy muhkeampana ja lämmönpitokyky pysyy parempana.

Makuupusseissa on yleensä ihan sikapienet ne suojapussit. Partiovarusteesta ainakin saa sellaisia universaaleja makuupussinpusseja jotka on vähän isompia, niihin mahtuu paremmin. Sellaisen voisi ottaa mukaan niin saa päiväsajaksi sen makuupussin helpommin pakattua.
 
aijoo, piti jotain muutaki vastata... :D
Eli 9v on kyseessä... ja onko hän nyt sit 2 vuotta käyny partioo... hmm.... joo... ja tosiaan reila on se neljän päivän leiri, ja kolmen yön.... en tosiaan usko että rinkkaa pitäis kantaa ku bussilta yöpymispaikalle ja takasin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
aijoo, piti jotain muutaki vastata... :D
Eli 9v on kyseessä... ja onko hän nyt sit 2 vuotta käyny partioo... hmm.... joo... ja tosiaan reila on se neljän päivän leiri, ja kolmen yön.... en tosiaan usko että rinkkaa pitäis kantaa ku bussilta yöpymispaikalle ja takasin...
En tiiä onko mun vinkeistä hyötyä sen rinkan suhteen mutta muuten aattelin sitä reissun sujuvuutta :)

Mutta siinäkin että kantaa vaan bussilta teltalle, ni pitää olla kunnon kantoväline. Se on tosi kurjaa kun pikkuinen yrittää raahata kassia ja pussia ja nyssykkää... Ja kuten tuossa joku mainitsi niin kannattaa kerralla panostaa kunnolliseen niin se menee monta vuotta.
 
joo
meidän sudarilla on joku tälläinen mut vanhempi malli http://www.netanttila.com/products/large_173x244/8755050.jpg hintaa 70e ja tulee sellanen alumiininen juomapullo kaupanpäälle.
 
Niin ja sen verran vielä... että vaikka rinkassa ois oma sadesuoja (mikä on toki hyvä juttu), ni silti kannattaa ne tavarat pakata pusseihin sinne rinkkaan. Löytyy tavarat helpommin ja vaatteet ovat suojassa.. joskus se rinkka saattaa epähuomiossa unohtua vesilätäkköön tms. :) Makuupussikin kannattaa laittaa ison muovipussin sisään kun sen kiinnittää rinkkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
aijoo, piti jotain muutaki vastata... :D
Eli 9v on kyseessä... ja onko hän nyt sit 2 vuotta käyny partioo... hmm.... joo... ja tosiaan reila on se neljän päivän leiri, ja kolmen yön.... en tosiaan usko että rinkkaa pitäis kantaa ku bussilta yöpymispaikalle ja takasin...
En tiiä onko mun vinkeistä hyötyä sen rinkan suhteen mutta muuten aattelin sitä reissun sujuvuutta :)

Mutta siinäkin että kantaa vaan bussilta teltalle, ni pitää olla kunnon kantoväline. Se on tosi kurjaa kun pikkuinen yrittää raahata kassia ja pussia ja nyssykkää... Ja kuten tuossa joku mainitsi niin kannattaa kerralla panostaa kunnolliseen niin se menee monta vuotta.
Missään nimessä tarkotus ei ollukaan se... vaan siksi mä aloin kyseleenki... En ajatellu laittaa lasta muovipusseja kantelemaan... :/
 
jeba
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
aijoo, piti jotain muutaki vastata... :D
Eli 9v on kyseessä... ja onko hän nyt sit 2 vuotta käyny partioo... hmm.... joo... ja tosiaan reila on se neljän päivän leiri, ja kolmen yön.... en tosiaan usko että rinkkaa pitäis kantaa ku bussilta yöpymispaikalle ja takasin...
Oukei. Eli sitten luultavasti pärjää isolla, tukevalla repullakin. Silloin vaan joutuu tosiaan raahaamaan makuupussin kainalossa, kuten minä aikanani. Mutta niinkin pärjää, kunhan perustelet vaikka et saa rinkan jos ja kun siirtyy vartioon.

Ai niin joo. Mulla on varmaan ootas nyt... 15-20 vuotta vanha Haltin rinkka. Käytin sitä aktiivisesti 10 vuotta, viime vuosina käyttö on ollut harvassa ja alkaa vähän jo rapistua. Mutta aikoinaan "kallis" laatutuote on kuitenkin kestänyt käyttöä monta vuotta ja yhä pelittää parin yön matkoilla. Lappiin asti en sen kanssa enää lähtis...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
aijoo, piti jotain muutaki vastata... :D
Eli 9v on kyseessä... ja onko hän nyt sit 2 vuotta käyny partioo... hmm.... joo... ja tosiaan reila on se neljän päivän leiri, ja kolmen yön.... en tosiaan usko että rinkkaa pitäis kantaa ku bussilta yöpymispaikalle ja takasin...
En tiiä onko mun vinkeistä hyötyä sen rinkan suhteen mutta muuten aattelin sitä reissun sujuvuutta :)

Mutta siinäkin että kantaa vaan bussilta teltalle, ni pitää olla kunnon kantoväline. Se on tosi kurjaa kun pikkuinen yrittää raahata kassia ja pussia ja nyssykkää... Ja kuten tuossa joku mainitsi niin kannattaa kerralla panostaa kunnolliseen niin se menee monta vuotta.
Missään nimessä tarkotus ei ollukaan se... vaan siksi mä aloin kyseleenki... En ajatellu laittaa lasta muovipusseja kantelemaan... :/
Enkä epäillytkään niin. Tässähän mä huomaan ketjua lukiessani että etsit lapselle hyvää rinkkaa :) Kerroin vaan minkälaisia kokemuksia on ollut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
http://ulkoilu.eratukku.fi/45-abs-reppu-p-233.html tuokaan ei paha ole, sitä en tiiä millaiset kiinnitys systeemit tuossa on
Näyttää ihan hyvältä. Makuupussi menee todennäköisesti tuohon ylimmän taskun ja tuon ison pakkaustilan väliin ja makuualustalle näkyy olevan hihnat ylimmän taskun päällä.
 
vieras
Me ostettiin nyt vartioon menevälle Budget Sportista halvin rinkka, on kuitenkin ihan hyvän tuntuinen, oli hurja tarjous (-70%). Poika on 150 cm, ja pienimmillä säädöillä on. Jos otatte kovin ison, ja lapsi on lyhyt, niin se ei pysty sitä kantamaan... eli siinä tapauksessa kannattais ottaa vaan iso reppu.
 
Axe
moi,

siis itse olen menossa Reilaan johtajaksi ja ainakin meillä täällä Loimaan suunnalla on toimiva rinkkojen vuokraussysteemi. Ehkä voisit kysyä tyttäresi lippukunnasta olisiko heilläkin vastaavaa systeemiä, niin säästäisit muutaman euron. Ihan sillä, että tuskin koskaan kaikki partiosta pääsee lähtemään yhtä aikaa samalle leirille, eli ehkä joku voisi lainata omaansa.
 
ohikulkija
Meillä on tyttö menossa myös leirille. Ei he kuitenkaan joudu kantamaan kaikkea mukanaan koko aikaa vaan nimenomaan sanottiin että reppu jonne saa ns. tykötarpeet? Näin ainakin minä käsitin... Eli kun linkalla menee ja saa tavaransa kannettua retkipaikalle niin hyvä on. Turha ihan älyttömästi on laittaa rahaa siihen rinkkaan.

Ja tervetuloa Pyhärantaan:D
 

Yhteistyössä