Parturit, kysymys teille: MIKSI jätätte aina ns. lappuraitoja tehdessänne kauheat "juurikasvut"?!

  • Viestiketjun aloittaja Mimosella
  • Ensimmäinen viesti
Mimosella
Miksei niitä lappuja voi laittaa ihan päänahkaan kiinni jottei heti lähteissä olisi kauheat monen sentin juurikasvut?? Tätä olen AINA ihmetellyt. Ja myös sanonut siinä tuolissa istuen, että voisitko laittaa ne mahdollisimman lähelle päänahkaa. Mutta ei, aina on ne hemmetin juurikasvut siellä eli omaa väriä pari senttiä... MIKSI???
 
"vieras"
Tuli vaan mieleen tästä, että viimeksi kun kävin kampaajalla, hän kieltäytyi laittamasta mulle raitoja, sano että ne on tosi vanhanaikaisia, ja hän ei niitä suostu tekemään. Minä olin että, jaa no mitäs sitten suostusit tekemään, ja hän laitto sitten erilaisen värin. Vähän huvitti, mutta ihan taitava tyttö oli lopulta. Olen kai sit tullu vanhaksi. :)
 
ok
No ihan kiinni tyveen jos levittää, se VOI värjätä koko tyven alueen, eli se väri massa leviää yli sen folion.
Mutta taidat vähän liioitella tuolla kahden sentin juurikasvulla? tuskin kukaan niin paljoa jättää.
kyllä ne raidat kuitenkin niin tyveen saa, että tyvi näyttää vaalealta. Sinne jää ehkä muutama milli jo valmiiksi omaa väriä.
 
jgdogj
[QUOTE="vieras";28571545]Tuli vaan mieleen tästä, että viimeksi kun kävin kampaajalla, hän kieltäytyi laittamasta mulle raitoja, sano että ne on tosi vanhanaikaisia, ja hän ei niitä suostu tekemään. Minä olin että, jaa no mitäs sitten suostusit tekemään, ja hän laitto sitten erilaisen värin. Vähän huvitti, mutta ihan taitava tyttö oli lopulta. Olen kai sit tullu vanhaksi. :)[/QUOTE]

No oho. Kampaajat on asiakaspalvelussa, ei ne voi itse päättää mitä asiakkaalle tehdään. Voihan ne tietty sanoa ettei sun kannata ottaa tätä väriä/leikkausta tai että tämä väri polttaa hiuksesi päreiksi mutta kyllä niiden silti pitää tehdä se mitä asiakas pyytää.
 
Kävin vähän aikaa sitten kampaajalla ja pyysin muutamia vaaleita raitoja päällimmäisiin hiuksiin. En tiedä oliko kampaajan ammattitaidossa jotain vikaa, vai sutaisiko raidat silmät kiinni, mutta näyttävät kyllä siltä että itsekin olisin pystynyt parempaan. Tökerösti monen sentin päässä juuresta lähtee selkeä palkki, ja kun tuhersi väriä alempiinkin hiuksiin, niin siellä on sellainen vaalea vaakaraita. Perhetuttu, niin en ilennyt sanoakaan mitään lopputuloksesta. Kasvaahan nuo onneksi pois, jossain vaiheessa..
 
"vieras"
No oho. Kampaajat on asiakaspalvelussa, ei ne voi itse päättää mitä asiakkaalle tehdään. Voihan ne tietty sanoa ettei sun kannata ottaa tätä väriä/leikkausta tai että tämä väri polttaa hiuksesi päreiksi mutta kyllä niiden silti pitää tehdä se mitä asiakas pyytää.
Niin minäkin luulin, mutta ei, hän sano, että raitapäiset on niin ysäriltä, ja se näyttää ihan hölmöltä ja vanhanaikaselta. Ihan oikeesti. Semmonen nuori kampaaja oli.
 
jgdogj
[QUOTE="vieras";28571575]Niin minäkin luulin, mutta ei, hän sano, että raitapäiset on niin ysäriltä, ja se näyttää ihan hölmöltä ja vanhanaikaselta. Ihan oikeesti. Semmonen nuori kampaaja oli.[/QUOTE]

Tuollaisia ne monet tuntuu olevan... Jos tuollainen tulee vastaan niin kannattaa vaihtaa kampaajaa tai pitää puolensa.
 
"Kampaaja"
Kampaajan vastaus: Ne raidat alkaa väkisin n 0,5-1cm päästä, koska jos väriaineen laittaa lähemmäksi se saattaa valua päänahkaan ja tehdä poikkiraidan joka on todella hirveän näköinen. Monen sentin päästä raitojen ei toki kuuluisi alkaa..
 
asiakaspalveluajuu
No oho. Kampaajat on asiakaspalvelussa, ei ne voi itse päättää mitä asiakkaalle tehdään. Voihan ne tietty sanoa ettei sun kannata ottaa tätä väriä/leikkausta tai että tämä väri polttaa hiuksesi päreiksi mutta kyllä niiden silti pitää tehdä se mitä asiakas pyytää.
:D Mä menin kerran kampaajalle kuvan kanssa mitä halusin, sellanen 1960´s kampaus. Kampaaja sanoi että "Ei sulle käy tollanen, susta tulee ihan pallopää. Tuollaisiin leveisiin kasvoihin ei sovi, ei ei en tee." Vähän potutti. Annoin sit tehdä mitä suostu tekemään, mutta en mennyt toiste samalle kampaajalle :D
 
okei...
[QUOTE="vieras";28571575]Niin minäkin luulin, mutta ei, hän sano, että raitapäiset on niin ysäriltä, ja se näyttää ihan hölmöltä ja vanhanaikaselta. Ihan oikeesti. Semmonen nuori kampaaja oli.[/QUOTE]

Olen sitten luonnostaan vanhanaikainen :) luonnostaan vaaleat hiukseni nimittäin ovat tosi raidalliset. Olleet aina ja joku parturi joskus sanoikin, että luonnollisen väriset hiukset on AINA raidalliset lukuunottamatta tietysti aivan tummia/mustia hiuksia.
 
"olen"
:D Mä menin kerran kampaajalle kuvan kanssa mitä halusin, sellanen 1960´s kampaus. Kampaaja sanoi että "Ei sulle käy tollanen, susta tulee ihan pallopää. Tuollaisiin leveisiin kasvoihin ei sovi, ei ei en tee." Vähän potutti. Annoin sit tehdä mitä suostu tekemään, mutta en mennyt toiste samalle kampaajalle :D
Eikös ole hyvä vaan että kampaaja estin sun näyttämästä kamalata? Sillä on varmasti enemmän kokemusta kampauksista ja kasvoinpiirteistä mikä kellekin sopii kuin sinulle jolla on vaan omasta naamasta ja kuontalosta kokemus. Joskus kannattaa luottaa ammattilaisten silmään. Muistaen että hän tekee satoja kampausksia vuodessa ja taatusti hyvin erinäköisille ihmisille. Mutta kun ei saa olla rehellinen. Asiakas on aina oikeassa, ja sitten kun asiakas ei näytäkään haluamassaan kampauksessa hyvälle niin kuka taas saa haukut? No kampaaja,ei tietenkään se asiakas joka ei osannut valita omiin kasvoihin sopivaa mallia.
 
Ken guru
[QUOTE="olen";28571804]Eikös ole hyvä vaan että kampaaja estin sun näyttämästä kamalata? Sillä on varmasti enemmän kokemusta kampauksista ja kasvoinpiirteistä mikä kellekin sopii kuin sinulle jolla on vaan omasta naamasta ja kuontalosta kokemus. Joskus kannattaa luottaa ammattilaisten silmään. Muistaen että hän tekee satoja kampausksia vuodessa ja taatusti hyvin erinäköisille ihmisille. Mutta kun ei saa olla rehellinen. Asiakas on aina oikeassa, ja sitten kun asiakas ei näytäkään haluamassaan kampauksessa hyvälle niin kuka taas saa haukut? No kampaaja,ei tietenkään se asiakas joka ei osannut valita omiin kasvoihin sopivaa mallia.[/QUOTE]

Miten sen kampaajan pitäisi saada päättää miltä kenenkin pitäisi näyttää. Ei kaikki halua näyttää Jennifer Anistonilta tms.
 
jgdogj
[QUOTE="olen";28571804]Eikös ole hyvä vaan että kampaaja estin sun näyttämästä kamalata? Sillä on varmasti enemmän kokemusta kampauksista ja kasvoinpiirteistä mikä kellekin sopii kuin sinulle jolla on vaan omasta naamasta ja kuontalosta kokemus. Joskus kannattaa luottaa ammattilaisten silmään. Muistaen että hän tekee satoja kampausksia vuodessa ja taatusti hyvin erinäköisille ihmisille. Mutta kun ei saa olla rehellinen. Asiakas on aina oikeassa, ja sitten kun asiakas ei näytäkään haluamassaan kampauksessa hyvälle niin kuka taas saa haukut? No kampaaja,ei tietenkään se asiakas joka ei osannut valita omiin kasvoihin sopivaa mallia.[/QUOTE]

Kampaajan velvollisuus on kertoa jos malli/väri ei sovi asiakkaalle mutta samoin on velvollisuus tehdä se työ jos asiakas silti sen haluaa. Kuvittelevatko kampaajat tekevänsä sitä työtä vain itselleen, tyyliin 'kun se on MUN tekemä niin sen pitää olla mun silmään sopiva'
 

Yhteistyössä