PAS - alkion sulatus

Hei!

Tänään sulatetaan meidän ainokainen huurunenä ja klinikalta soitetaan, jos alkio ei selviä sulatuksesta.

Enpäs sitten hoksannut kysyä, että kauanko tuo sulattaminen kestää.. Nyt tässä olen aamupäivän jännitellyt ja vilkuillut puhelinta...

Osaisiko joku sanoa, että kauanko alkion sulattaminen kestää? Ettei tartteisi koko päivää jännittää :headwall:

Kiitti etukäteen, jos joku osaisi kertoa....

*muoks* Ai niin, unohtui mainita, että siirto olisi sitten huomenna, jos kaikki menee hyvin
-n-
 
Sulatuksen kestosta en tiedä. Mutta minulle on kerran tehty siirto samana aamuna sulatetuilla alkioilla. Edellisen päivän alkiot ei selvinnyt. Siirto tehtiin muistaakseni klo14. Joten silloin ainakin on jo jotain selvillä. Tosin siinä vaiheessa alkio ei vielä ollut ehtinyt jakautua, mutta siitä on nähtävissä muutoksia, jotka kertovat, että on elossa ja jakautumiskykyinen. Näin silloin siirrossa sanoivat.

Toivotaan parasta ja onnea tulevaisuuteen :wave:
 
Ne sulattavat vasta sen ihan kun sitten tarvivat, elikkä mulle tuli ilmoitus, etteivät kestäneet sulatusta juuri kun olimme lähdössä siirtoon ajelemaan eli n. 2 h ennen suunniteltua siirtoa. Riippuu varmaan myös siitä, missä vaiheessa ne kuolevat.
 
Näissä on eri käytäntöjä eri klinikoilla, joten ei voi oikein vastata. Joissain paikoissa sulatetaan vain juuri ennen siirtoa, jossain sulatetaan aikaisemmin ja katsotaan, miten alkio lähtee jakautumaan.

Toivottavasti kaikki meni / menee hyvin! Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä