Pas luomukiertoon vai lääkkeelliseen?

Mulle on tehty kaksi passia luomukiertoon, ekasta nega ja nyt tästä toisesta juuri plussasin. Ihan alussa on vielä, mutta toivotaan, että nyt päästäisiin loppuun asti. Pas luonnonkiertoon on aika "helppo" juttu, jos näiden hoitojen yhteydessä nyt voidaan sellaista sanaa käyttää. Eli kierron päivänä 10-12 tehdään ultra, jossa siis katsotaan kohdun ja munsarjojen tilanne, ja lääkäri kertoo milloin alat tekemään ovistestejä. Kun saat ovistestiin plussan, soitto klinikalle ja saat ajan siirtoon. Siirron jälkeisenä päivänä aloitetaan Lugesteron-lääkitys, mitä jatketaan raskaustestiin asti. Näin ainakin meillä on toimittu. Tsemppiä!
 
Mulle tehtiin ekan IVF:n 1. PAS luomukiertoon (1 alkio siirrettiin) -> nega. 2. PAS estrogeeneillä (2 alkiota siirrettiin) -> nega. Mun tapauksessa ei siis mitään eroa näiden välillä... Estrogeenista tuli mulle sivuvaikutuksia jonkin verran, joten suosittelen kyllä luomukiertoa. Mielialat meni laidasta laitaan. Mä kokeilin estrogeenihoitoa vain sen takia, että halusin varmistua ettei siirto osuisi viikonlopulle niinkuin luomukierrossa voi käydä.
Tällä hoitokierroksella kyllä funtsin tarkemmin. Kärsimättömyys on vähän huono luonteenpiirre näissä jutuissa. Täytyisi nyt vaan osata ottaa tämä lapsettomuushoitorumba pitkän aikavälin projektina :)
 

Yhteistyössä