PAS

Jos pas alotetaan zumenonilla ja sen jälkeen on lugesteron ni voiko ne määrätä tähän väliin jarrua tai jotain? Mikä siis on oikea ajankohta pas:lle.? Montako päivää kestää alkioiden sulatus? Tarviiko yleensä hoidon aikana käydä vaan 2 kertaa lääkäris? Millä kiertopäivillä teille on siirto tehty?
 
Sitä zumenonia syödään niin kauan, että limakalvo on "sopiva" eli yleensä yli 7 mm. Sitten kun se alkaa näyttää siltä, niin varataan pas - aika ja lääkäri määrittelee lugesteronien aloituspäivän. Se taas määräytyy pakkasessa olevien alkioiden iän mukaan eli jos on 3 päiväisiä alkioita pakkasessa, luget aloitetaan 3 pv ennen siirtoa. Eli ei siihen väliin tule mitään jarruja. Lääkkeellisessä pasissa ei ole niin tarkkaa tuon siirron kanssa, siis samalla tavalla kuin lääkkeettömässä pasissa, jossa siirron on osuttava juuri oikeaan päivään.

Mulla lääkkeellisissä paseissa siirto on osunut muistaakseni kp 17-21 ajankohdille. Ja lääkärissä olen käynyt sen 2 kertaa (seurantaultra + siirto), ensimmäisellä kerralla muistaakseni useammin, koska ei tiedetty, että mun limis reagoi hitaasti zumeen. Ja se alkion sulatus toimii niin, että jossain ne otetaan sulamaan samana päivänä kun on siirto ja jossain edellisenä päivänä, joskus jopa jatkoviljellään.

Peukkuja hoitoon!
 

Yhteistyössä