Paskin joululahja TYÖNANTAJALTA?

  • Viestiketjun aloittaja hihhei
  • Ensimmäinen viesti
bud
Ne on äijiä. Ei äijät mitään hedelmäkoreja ostele! Mieti nyt mitä siitäkin seurais, jos raksalla alettais antaa suklaarasioita ja piparia jouluna. Tosi homoa.
Viinapullo ja thats it.

Muistan kyllä, että omalle isälleni kerääntyi niitä pulloja kymmenkunta hyllylle... mutta mä en kyllä koskaan ajatellutkaan, että sen yhteistyökumppaneitten pitäisi muistaa mua jouluisin.
No ei ostele ei! :D Voin hyvin kuvitella, sillä olin itsekin joskus teininä yhden kesän raksalla töissä (=siivoomassa). Mun oma mies on saanu esim.Fiskarsin veitsitukin, iittalan viinikarahvin ja lasit.. ne on ihan hyviä lahjoja. Tai sit vaik joku laadukas pyyhe/lakanasetti tai lahjakortti kylpylään (vaimo mukaan tietty) jne.....
 
vviieerraass
Minusta ne " annettiin hyväntekeväisyyteen teidän lahjat " on aika tylsiä, kun kaikki tietää että se summa on ihan surkea .

Olisi mukava nähdä se summa, että vastaisi sitä samaa minkä joutuisivat isossa firmassa pulittamaan vaikka kolmestasadasta krääsälahjasta vs. mitä meni hyväntekeväisyyteen

Mutta noin yleisesti en tykkää saasa firman logovaatteita joululahjaksi. Jos sellaisia haluaa jakaa, ne voisi antaa ihan muuten vaan. Ja toisaalta, mä saan jo palkkani työstä, en tarvitse työnantajalta sellaista persoonatonta massalahjaa.
 
Mää en oo ikinä tajunnu miks työnantajan pitäis antaa joululahja, eihän työntekijätkään anna sille työnantajalle lahjaa. Eikä oikein sekään käy mun mielestä perusteluks että työntekijälle pitää antaa joululahja kun se tekee ne työt millä firma pyörii, mutta ihan yhtälailla ei sillä työntekijällä olis ilman sitä työnantajaa töitä ollenkaan, eli molemmat tarvii toisiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
"jenny"
Helsingin yliopistossa ei joululahjoja jaeta.. Tai varmaan ne jakaa joillekkin toimihenkilöille hallinnossa ketä ne muutenkin siinä puljussa palvoo.

Aikaisemmalta työnantajalta sai aina paskoja lahjoja. Paskin oli ehkä firman työasuun kuuluvan kasngasvyön lahjoittaminen joulahjaksi xD
 
"xXx"
Eipä ole joululahjoja tullut koskaan, vai lasketaanko ilmainen jouluruoka?

Paskin lahja on viina, ihan sama missä muodossa. Näin alkoholistin tyttärenä oli kivat joulut lapsena kun iskä sai firmastaan jika joulun alla konjakkia tai viskiä.
 
Työläinen
Mää en oo ikinä tajunnu miks työnantajan pitäis antaa joululahja, eihän työntekijätkään anna sille työnantajalle lahjaa. Eikä oikein sekään käy mun mielestä perusteluks että työntekijälle pitää antaa joululahja kun se tekee ne työt millä firma pyörii, mutta ihan yhtälailla ei sillä työntekijällä olis ilman sitä työnantajaa töitä ollenkaan, eli molemmat tarvii toisiaan.
Äänestätkö kokoomusta?
 
"vierailija"
Kalenteri oli huonoin lahja, siis sellainen mukana kuljetettava. Olin tietysti ostanut jo ensi vuoden kalenterin joulukuun puolivälin jälkeen, joten täysin turha oli.
 
"Liisa"
Hopeinen juustoveitsisarja firman logolla varustettuna. Vaikka joskus olisikin tarvetta juustoveitsille, hopeinen on vähän hienosteleva arkikäyttöön, jos taas olisi juhlatilaisuus, firman logo näyttäisi naurettavalta.
 
"äiti88"
Koskaan en oo saanut joululahjaa työnantajalta, ei edes mitään pikkujoulua tms. :) Jouluruoka piti maksaa omasta pussista toki. Ei edes vaivaista joulukorttia saatu taikka sanoja kiitos vuodesta ja mukavaa joulua! Itseasiassa pomo ei toivottanut hyvää joulua nyttenkään, vaikka minä toivotin hänelle :D Että paskin lahja taitaa olla ei lahjaa ollenkaan. No, sitä ei pety kun ei mitään odotakkaan....
 
Oon saanu kirkakauppaan lahjakortin joka oli mulle lukutoukalle paikallaan ja hain alemyynnistä läjän paksuja kirjoja.
Iso kassi jossa suklaata, jotain viinijuomaa, kiva kynttiläkippo kera kynttilän, kukka ja servettejä. Pullon annoin ukolle kun itse en tykkää. Paskoja lahjoja en oo saanu.
 

Yhteistyössä