Patapum-kantoreppu

  • Viestiketjun aloittaja Ippunen
  • Ensimmäinen viesti
Ippunen
Hei!
Onko kellään kokemuksia Patapum-kantorepusta tai -taaperorepusta? Sopiiko se pienikokoiselle kantajalle ja onko lapsi siinä tukevasti? Kokeilin tuttavani vanhanmallista Ergoa, mutta se valui selässä alaspäin eikä tuntunut muutenkaan istuvan pienikokoiselle kantajalle. Onkohan Patapum-reppu samanlainen? Olisi mukava kantaa tyttöä selässä etenkin kesällä luonnossa ja matkoilla.
 
Hannele
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 19:42 Ippunen kirjoitti:
Hei!
Onko kellään kokemuksia Patapum-kantorepusta tai -taaperorepusta? Sopiiko se pienikokoiselle kantajalle ja onko lapsi siinä tukevasti? Kokeilin tuttavani vanhanmallista Ergoa, mutta se valui selässä alaspäin eikä tuntunut muutenkaan istuvan pienikokoiselle kantajalle. Onkohan Patapum-reppu samanlainen? Olisi mukava kantaa tyttöä selässä etenkin kesällä luonnossa ja matkoilla.
Patapum on käytännössä aikalailla samanmallinen kuin Ergokin.

Mutta pakko sanoa, etten usko tuota, ettei sopisi pienelle kantajalle. Uskallan väittää, ettette vain ole osanneet säätää remmejä oikein... :whistle: Ergon pitäisi kyllä istua kantajan koosta riippumatta oikein tukevasti päälle, kun lapsi on kyydissä. Remmejähän saa kiristettyä eri kohdista ja tietysti hetken vie, että löytää omalle kropalle sopivat säädöt, mutta kun sen kerran oppii, ei niitä myöhemmin tarvitse hakemalla hakea. Kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään jälleenmyyjään ja pyytää häntä esittelemään reppua/reppuja kunnolla. Useimmilta repun saa myös vuokralle ennen ostoa ja vuokrahinta hyvitetään ostohinnasta, jos päätät pitää repun. Myyjien yhteystietoja löytyy: www.babyidea.fi

Toivottavasti löydätte sopivan ratkaisun. :) Onhan sitten olemassa kaikenlaisia rinkkoja, mutta ainakin meillä ne ovat olleet käytännössä paljon huonompia kuin reppu.
 
Minulla on kokemusta kyseisestä repusta ja suosittelen lämpimästi muillekin. Itse olen 154cm pätkä. Jaksaa kantaa vaikka koko päivän ostoksilla ollessa.
Suosittelen pidempien matkojen ajaksi kantamista selässä.

 
nuppunen

Minä olen huimat 150 cm, ja minulle Ergo on todella hyvä päälle. Olisko sulla mahdollisuutta kokeilla uudelleen Ergoa, jos säädöissä oli jotakin häikkää tms?

Olen kokeillut Patapumiakin, ja näiden omien kokemuksen pohjalta suosittelen Ergoa. :)


 
Yhdyn edellisiin ja suosittelen kokeilemaan reppua uudestaan kunnolla ja ajan kanssa, ja vaikka asiaa tuntevan myyjän opastuksella. :) Lapsenhan tulee olla repussa tukevasti kantajan selkää vasten, eli liian löysälle reppua ei saa jättää. Silloin se on varmasti epämukava ainakin kantajalle ja todennäköisesti myös lapselle.
 

Yhteistyössä