Peräpukamat ja ulostusvaikeudet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Laitetaanpa nyt sitten ällövaroitus, koska sisältää tarkan kuvauksen. Toivottavasti on lääkäreitä tai hoitajia paikalla.

Olen 21-vuotias nainen. Kävin viime vuonna lääkärissä kun tunsin hieman peräaukon sisäpuolella patin. Pelästyin heti tietenkin syöpää. Lääkäri teki tuolloin paksusuolen tähystyksen, joka kuitenkin epäonnistui. Tyhjennys ei onnistunut jostain syystä täysin, vaikka join koko määrätyn määrän colonsteriliä. Jäi vähän epäselväksi että mikä se patti lopulta oli, mutta lääkäri sanoi että mitään tuumoriin viittaavaa ei ole ja hyvin harvoin näin nuorille tulee suolistosyöpää. Olen luottanut siihen.

Nyt minulla on jo aika pitkään, en muista tarkkaan mutta lähes vuoden ehkä, ollut uloste aina limaista. Joka ikinen kerta myös tuntuu että suoli ei tyhjene täysin. Jään aina ponnistelemaan ja se on vähän arpapeliä että lähteäkö vessasta vai ei, kun joskus ponnistaminen tuottaa tulostakin. Pelkään välillä, että jonain päivänä tulee suoli ulos tai päässä katkeaa verisuoni. Paperiin jää usein ruskeaa limaa. Joskus on pelkkää limaakin saanut pyyhkiä. Harvoin paperissa on pelkkää ulostetta. Koostumus ei ole ripulia, eikä kai ummetustakaan kun ulostan yleensä joka päivä. Juon paljon vettä ja mielestäni syön myös kuituja tarpeeksi. Voin olla kuiduista kyllä väärässäkin.

Alan vaan väsyä tähän, kun tuntuu että vietän aivan liikaa aikaa vessanpöntöllä. Voikohan tämä olla joku suolistosairaus? Vai syöpä sittenkin? Yhdellä sisaruksellani on colitis ulcerosa. En ole mennyt ainakaan vielä lääkäriin, koska en millään haluaisi taas tähystykseen. Viimeksi se oli kivulias, nöyryyttävä ja rankka kokemus. Tyhjennyksen takia oli tosi heikko olo. Ainakaan colonsteriliä en enää halua juoda.

Tällä viikolla olen huomannut selvän ulkoisen peräpukaman. Se on kipeä ja vuotaa välillä vähän verta. Pyyhkiminen on vaikeaa. Kotona olisi bepanthenia, auttaako se vai pitääkö hakea jotain muuta lääkettä?
 
vierailija
Hae pukamaan apteekista voidetta Ja suppoa, ja käytä vähintään 2viikkoa. Paina Pukama aina takas sisään. Pukama ei siitä itsekseen parane ilman lääkevoidetta.

Mutta lima voi hyvinkin liittyä siihen että olisi joku suolen sairaus, esim se ulcerosa.
Suoliston tulehduksen tilasta kertoo kakkanäyte josta katsotaan Calpro arvo.
Ja jos siitä löytyy koholla olevaa arvoa, nii kyllä ne sit tekee tähystyksen uudelleen.
Moviprep on toinen tosi hyvä tyhjennysaine, litra illalla ja toinen aamulla, ja tosi tärkeä noudattaa myös niitä ruokaohjeistuksia.
Ohutsuolen tilanne voidaan tarkistaa esim kapselikameralla..
Keliakiakokeet on varmaan otettu? Samoin oot kokeillu maidotonta ruokavalioo?
Mahdatko sää saada tarpeeksi kuituja...?? Varmasti?
Ja ihan vielä..Eihän lima ole valkovuotoa..?
 
vierailija
Hae apteekista Scheriproctia, sekä puikkoja että voidetta. Näillä hoidat pari viikkoa ja jos ei ala auttamaan, niin lääkäriin.

Ei siinä mitään hävettävää ole. Mut on tähystetty ja nyt menossa pukamien takia lääkäriin, toivottavasti ne hirtetään. Turha näiden kanssa on yksinään painia kun lääkäristä saa avun.

Ja mulla tommosta limaa aiheutti johonkin suolen mutkaan jäänyt kikare joka ei itekseen lähtenyt pois. Lääkäri sen sieltä lumpsautti pois.
 
vierailija
Ensinnäkin: Ne voiteet on vain lääkeyhtiöiden tapa rahastaa niitä, jotka eivät kehtaa mennä lääkäriin. Ne auttaa vain hetkellisesti jos sitäkään.

Toisekseen: Tuo kuulostaa ihan peruspukamalta. ÄLÄ ärsytä sitä pinnistelemällä yhtään pöntöllä, teet vain itsellesi hallaa siten. Lisää kuidunsyöntiä paljon.

Kolmanneksi: Ethän halua viettää elämääsi niin, että joudut ajattelemaan persettäsi joka päivä? Aivan, et halua. Siispä varaa aika lääkärille, ja saat normaalin elämäsi takaisin. Jos löytyy 200-300 euroa ylimääräistä, haarukoi yksityiseltä lääkäriasemalta vaarattoman näköisen ja gastroenterologiaan erikoistunut lääkäri. Julkinen puoli toki käy myös, mutta yksityisellä puolella saa varmasti sen lääkärin kuin tahtoo. Älä googlaile pukamien hirttoa, koska netistä löytää vain kauhutarinoita. Hirttäminen on nykyään nopeaa ja kätevää, melkein mukavampaa kuin hammaslääkärissä käynti. Operaatiopäivänä on vähän tukala olo, mutta jo seuraavana päivänä heräät ihmetellen, mikset hoitanut hommaa jo aiemmin. Usko mua, näin se menee :)
 
vierailija
Selvä tapaus, herpes perseessä.
Jos sukupuolitautia tarkoitat, niin ei ole sellaiseen mahdollisuutta.

Ei ole testattu keliakiaa tai mitään ruokavaliota. En oikein ole uskonut keliakiaan kun ei ole muita oireita, kuten laihtumista tai anemiaa. Veriarvoni ovat hyvät. Tuskinpa valkovuotoakaan kun ei sitä ennen ole takapuolesta tullut.

Ja joo. Olisi kiva kun persejuttujen kanssa ei olisi näin vaikeaa. ;)
Tähystys tuntui nololta eniten siksi että suoli oli kuulemma täynnä ulostetta. Tyhjennyksen aikana ei todellakaan tuntunut siltä että niin kävisi. Oli niin turhauttavaa että oli alkanut sellaiseen paskaralliin turhan takia. Vaikka ei se koskaan mieltä ylentävä toimenpide tietenkään ole.
 
pukamat
Toimin lähes 10 vuotta erään terveyskeskuksen päätoimisena peräpukamien poistajana. Koulutukseltani olen lääketieteen lisensiaatti. Olen nähnyt rehellisesti sanottuna kymmeniä tuhansia peräpäitä. Syy, miksi kirjoitan nyt tänne, on se, että täällä ei tunnuta ymmärtävän sitä, mitä toistuva anaaliyhdyntä tekee sille ns. passiiviselle osapuolelle.

En nyt puhu siitä, jos joku hairahtuu antamaan peräaukkoaan muutaman kerran, ehkä vielä muutama kymmenenkin menee ilman muutoksia. Mutta kauan harjoitettu peräaukkoyhdyntä tekee korjaamattomia, peruuttamattomia vaurioita anuksen ja peräsuolen lihaksistoon, limakalvoihin ja kudoksiin.

Toivon, että uskotte minua, kun sanon, että pystyin kertomaan sekä miehistä että naisista ne tapaukset 100 % varmuudella, joita oli yhdytty peräaukkoon lukuisia kertoja. Sen sekä näki että tunsi peräpäästä. Arpeutunutta, löystynyttä kudosta, joka päästi ilman ulos itsestään.

Myös vaiva, jonka takia sain "asiakkaan", johtui usein tästä kyseisestä harrastuksesta. Peräpukamien poistossa, mikäli kyseessä on suolen sisäiset pukamat, jouduimme laittamaan peräsuoleen jonkin verran instrumentteja, itse poisto tapahtui ampumalla kiristävän kumilenkin pukaman ympärille, joka "kuristi" pukaman pois. Samaa tekniikkaa käytetään vielä tänäkin päivänä.

Olin melko hienotunteinen, eli en tuonut asiaa esille asiakkalle, mutta joskus keskustelimme hoitajan kanssa leikkimielisesti asiasta jälkeenpäin, että "olipas siinä taas isopaikkainen nainen" , tms.

Haluan vain sanoa, että suhtautukaa asiaan vakavasti, en halua puuttua kenenkään yksityisasioihin, mutta älkää hyvät ihmiset vaan kuvitelko, ettei anaaliseksi pitkään ja useasti harrastettuna aiheuttaisi mitään anuksellenne ja peräsuolellenne. Jos käytätte ns. seksileluja, olkaa tarkkana, että niiden koko pysyy kohtuullisena, ihan vakavasti puhuen, joku ruuvimeisselin pään kokoinen dildo on kyllä jo tarpeeksi iso, ja hyvin öljyttynä se ei vielä vaurioita pahasti kudoksia. Luopukaa ns. monstereista, niillä kyllä pilaatte paikkanne, nyrkkinainnista puhumattakaan.
 
vierailija
Tuo ylläoleva kirjoitus on jotain niin uskomatonta, ihan kuin kaikkien pukamat olisi tulleet anaaliyhdynnästä! Minä ainakin "sain" tosi kivat pukamat siitä kun synnytyksessä ponnistusvaihe kesti puolitoista tuntia. Vuoren kokoiset pukamat hävisi apteekin voiteella mutta nyt monen vuoden jälkeen ilmestyivät taas, onneksi edes pienempinä kuin silloin. Ja persepanoa en ole ikänäni harrastanut!
 

Yhteistyössä