Peräpukamat :( Kenellä leikattu, kokemuksia kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja pukamapeppu
  • Ensimmäinen viesti
pukamapeppu
Vai hirttämiseksikö sitä pukamien "poistoo" sanotaan..
Mulla on muutaman viikon ollut ihan järkyttävät pukamat. Kauanko näiden kanssa kannattaa kärvistellä, ennenkuin menee lääkäriin? Oon käyttäny rauhoittavaa menthol-voidetta niihin. Ei paljon auta..

Onko pukamien poisto kamala toimenpide??
 
:wave:
Minulla yritettiin hirttää. Sovittuna toimenpidepäivänä ne ei tietenkään olleet isot ja esillä ja lääkärin oli vaikea laittaa kumilenkkejä. Sattui ihan älyttömästi minun mielestäni. Meinasin itse asiassa pyörtyä :ashamed: Mutta olen tosi kipuherkkä muutenkin ja tuo on aika aralla alueella. Sain Voltrarenia särkyyn, mutta se ei tehonnut. Kotona otettu Burana vasta toi helpotusta.
Eikä ne pukamat siitä mihinkään lähteneet :kieh: Uusiksi en ole mennyt, vaikka välillä tosi kivuliaat ovatkin.
En halua pelotella kivun kanssa, jokainen varmaan kokee asian erilailla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pukamapeppu:
Vai hirttämiseksikö sitä pukamien "poistoo" sanotaan..
Mulla on muutaman viikon ollut ihan järkyttävät pukamat. Kauanko näiden kanssa kannattaa kärvistellä, ennenkuin menee lääkäriin? Oon käyttäny rauhoittavaa menthol-voidetta niihin. Ei paljon auta..

Onko pukamien poisto kamala toimenpide??
ei niitä välttämättä hirtetä, riippuu ovatko ulkoiset tai sisäiset.
Vain kirurgi osaa sanoa sen. jos on ne on yhtä hel*** tuskaiset kuin mulla aikanaan niin leikkaus (vaikkei sekään kiva ollut) on suuri helpotus ja elämänlaatua parantava että kaiken sen kesti ja leikkaukseen menoa oikein odotti. mä kärvistelin pari kuukautta ja se oli karseeta, itkua ja tuskaa. mikään lääke ei apteekin eikä reseptillä saatu auttanut.
parantuminen oli hidasta mutta toivoa täynnä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tehdäänkö se hirtto-toimenpide norm. lääkärikäynnillä vai tarviiko siihen varata erikseen aika?
Siis kun mä oon jo kotikonstit kokeillu ja aina ne vaan vaivaa. Nyt varasin ens viikoks ajan lääkärille, niin voiko se tehdä sen hirttämisen samantien??
 
Mulla leikattiin tammikuussa trombosoituneet pukamat. Olivat muuten raskausvaiva siitä kamalammasta päästä... Mulla siis pukamat olivat tuossa ulkopuolella, niissä oli hyytynyttä verta tjtn. Lääkäri ruiskautti jotain jäätävää ainetta, joka turrutti alueen siksi aikaa kun teki viillot ja puristi hyytymät pois. Sattui ihan s**tanasti noin 5 sekuntia, sitten kaikki kivut loppuivat. Viileällä vedellä kun suihkutteli joka vessakäynnin yhteydessä niin haavatkin paranivat nopsaan.

Kannattaa mennä heti lääkäriin jos pukamat vaivaavat, paranee elämänlaatu kummasti kun saa hetulat leikattua pois.
 

Yhteistyössä