Perätilavauvan synnytyskokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Ada
Hei :wave: ,

odotan esikoistani rv:lla 37. Vauva on täydellisessä perätilassa, eikä suostunut kääntöyrityksessä kääntymään. Magneettikuva on vielä ottamatta, mutta lääkäri ja kätilöt arvioivat, että ulkoisesti vaikutan hyvältä synnyttäjältä ja suosittelivat alatiesynnystä sekä vauvan että itseni kannalta. Vauvan arvioitu syntymäpaino on 3,5 kg.

Olisi hurjan mukavaa ja tärkeää kuulla perätilavauvansa alateitse synnyttäneiden henkilökohtaisia kokemuksia synnytyksestä!

Kiitos jo etukäteen :flower: !

:heart: Ada
 
Meillä esikoinen oli sitkeästi loppuun asti perätilassa kääntöyrityksistä huolimatta! Synnytystapa arvion mukaan oli hyvät mahdollisuudet synnyttää alakautta ja lääkäri oli tosi kannustava!
Rv 38+6 meni lapsiveet ja sit seuraavana päivänä tipalla käynnisteltiin kun ei supistukset alkaneet! Synnytys kesti supistusten alettua jotai reilu 4 tuntia, josta ponnistusvaihe 10 min! Ponnistusvaiheen aikana oli paikalla useampi lääkäri ja kätilö! Vauva painoi 2840g! Mulle synnytys oli ihan positiivinen kokemus eikä jäänyt mitään traumoja! Mulla myös takan a kolme latie synnytystä, jossa vauva oli raivotarjonnassa enkä oo huomannu mitään eroa perätila ja raivotarjonta synnytykseen!
 
Lisää vaan kertomuksia! Vauva edelleen perätilassa ja mietinnät sektion puolesta ovat jo todella vahvat. Vauvan on arvioitu olevan laskettuna aikana reilut neljä kiloa, joten mistään keijukaisesta ei ole kyse. Mullakin on takana kuitenkin yksi normaali alatiesynnytys ja kokoni puolesta arvioivat neuvolassa, että alatiesynnytys perätilasta huolimatta onnistuisi varmaan hyvin. Usko itseeni moisen edessä on kuitenkin hukassa...
 
Itsellä sektio takana perätilan takia -06!! Mulla perätila todettu vasta viikko ennen lakettua-aikaa,siihen asti muka ollut raivotarjonnassa. Lähetteen ylimääräiseen ultraan sain mahan oudon mallin takia ja siellä todettiin heti perätila.

Itse olin heti sitä mieltä että en synnytä perätilassa olevaa lasta! Ja mua ei pakotettu ollenkaan ja ulkonääntöä ei yritetty koska lapsivettä ei ollut tarpeeksi.

Lapsen paino piti olla noin 2,8kg mutta olikin reilu 3,5kg... eli heitti aika paljon.

Meillä myös oli sit napanuoran kanssa omat jutut mutta se ei tähän liity...leikkaava lääkäri totesi että ei olisi edes alakautta tullut.

Itsellä sektiosta ei kamalaa kokemusta jäänyt!!

Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee =)
 
mun nimen takaa löytyy oma kokemukseni peppuvauvan synnyttämisestä alakautta. Netti on täynnä asianpuolesta- ja vastaanpuhujia ja kauhukokemuksia on molemmista tavoista. Oma kokemukseni kuuluu varmasti positiivisimpiin.
 
KIITOKSIA kattikati kokemuksista, kävin lukemassa ja oli todella rohkaisevaa luettavaa, tuli paljon parempi mieli =)
Ja ei sitä sitten ikinä tiedä, jos sektiossa tai alateitse sattuu jotain ja on "sattunut" valikoimaan jomman kumman tavan synnyttää pt-vauva, niin mitä siinä TOISESSA tavassa olisikaan voinut sattua :(
 

Yhteistyössä