PERHEPÄIVÄHOITAJAT HOI!!

  • Viestiketjun aloittaja Pientä lisätienestiä
  • Ensimmäinen viesti
Pientä lisätienestiä
Kysymyksiä: Jos sulla on kotona 3 alle kouluikästä ja yks eskarilainen, nii

a) Montako lasta voi ottaa hoitoon
b) Paljonko on palkka


Lisää kysymyksiä tulee myöhemmin. :)
 
Mulla on itselläni 2 alle kouluikäistä ja yksi syksyllä kouluun menevä.

Silloin sain ottaa hoitoon yhden täysipäiväisen ja yhden puolipäiväisen.

Sinun tapauksessasi tulisi kysymykseen vain yksi täysipäiväinen. Ja jos yksityinen olet, saat pyytää lapsesta 600-800e. Tukiahan perhe tulee saamaan n.500e
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jutta83:
Mulla on itselläni 2 alle kouluikäistä ja yksi syksyllä kouluun menevä.

Silloin sain ottaa hoitoon yhden täysipäiväisen ja yhden puolipäiväisen.

Sinun tapauksessasi tulisi kysymykseen vain yksi täysipäiväinen. Ja jos yksityinen olet, saat pyytää lapsesta 600-800e. Tukiahan perhe tulee saamaan n.500e
ok, kiitos. entä jos on kunnallinen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mistähän näistä sais varmaa tietoa, kun vaikka googlettaa, ni ei siellä missään selvästi sanota jos sanotaan ollenkaan.
Soita omankuntasi päivähoitotoimistoon. Sielä ainakin tietävät. Ja teidän kunnan/kaupungin päivähoitotilanteen.
niin tosiaan, senpä teenkin. Kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kannattaakohan tuo sitten ollenkaan, kun meneehän siitäkin sitte verot. Kuinkahan paljon siitä yhdestä lapsesta saa?
onko se jotain 350 plus kulukorvaukset ( NIMELLISET!! ) julkisella puolella per lapsi.
Ainakin täällä 1 ja 1,5 lapsesta palkka on 350e + korvaukset. Kannaattaa tosissaankin miettiä kannattaako yhtä lasta ottaa, kun palkkakaan ei päätä huimaa. Kannattaa soittaa päivähoitotoimistoon ja kysellä onko tarvetta uudelle hoitajalle. Onko sulla jotain koulutusta alalle ?

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kannattaakohan tuo sitten ollenkaan, kun meneehän siitäkin sitte verot. Kuinkahan paljon siitä yhdestä lapsesta saa?
onko se jotain 350 plus kulukorvaukset ( NIMELLISET!! ) julkisella puolella per lapsi.
Ainakin täällä 1 ja 1,5 lapsesta palkka on 350e + korvaukset. Kannaattaa tosissaankin miettiä kannattaako yhtä lasta ottaa, kun palkkakaan ei päätä huimaa. Kannattaa soittaa päivähoitotoimistoon ja kysellä onko tarvetta uudelle hoitajalle. Onko sulla jotain koulutusta alalle ?
olen lähihoitaja, mutta haluaisin tosiaan hoitaa omia lapsiani pitkään kotona.
 
Kun nyt on pph:jia linjoilla, niin kertokaas, minkä verran voi ruokakuluja vähentää verotuksessa yksityisenä pph:na. Oon siis kesän pph:na kun mulla on hoidossa yksi kaverin lapsi. Tuntuu niin hankalalta, että ostais hoitolapsen ruoat erikseen tai erittelis kuitista jokaisen ruoan murusen. Entä voiko kännykkälaskua vähntää ammattiin liittyvänä kuluna, kun kyllähän mulla on kännykkä oltava, jotta vanhemmat saa tarvittaessa kiinni tai mä saan vanhemmille soitettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Kun nyt on pph:jia linjoilla, niin kertokaas, minkä verran voi ruokakuluja vähentää verotuksessa yksityisenä pph:na. Oon siis kesän pph:na kun mulla on hoidossa yksi kaverin lapsi. Tuntuu niin hankalalta, että ostais hoitolapsen ruoat erikseen tai erittelis kuitista jokaisen ruoan murusen. Entä voiko kännykkälaskua vähntää ammattiin liittyvänä kuluna, kun kyllähän mulla on kännykkä oltava, jotta vanhemmat saa tarvittaessa kiinni tai mä saan vanhemmille soitettua.
Ainakaan mun ei itse tarttenu ilmoittaa, kun tiedot oli jo verotoimistossa. Soittelin sinne ja kyselin asiaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Meil mies opiskelee ja se alle kolmivuotiaan tuki (en muista tarkkaa nimeä) vähennetään miehen päivärahasta, se kai on eri asia jos molemmat töissä.
No tossa tilanteessa voi kyllä lähteä kht. Eihän noissa systeemeissä kyllä ole mitään järkeä. :headwall:
 
Meillä Lohjalla toimii oma yhdistys yksityisille perhepäivähoitajille, johon itsekin kuulun. http://ypph.lohja.fi/ Noilta sivuilta löydät jonkin verran tietoa pph:na olemisesta ja maksuista. Veroton kulukorvaus on tällä hetkellä 105,50/kk/lapsi. Yhdestä lapsesta ei kovin paljoa veroa mene, eikä yrittäjän eläkettä vielä joudu maksamaan. En ole kuullut, että kukaan olisi vähentänyt kännykän käyttöä verotuksessa, mutta voihan sitä aina kokeilla =)
 

Yhteistyössä