Perunan säilyvyys

Aloin kokeilla 4 kk ikäiselle vauvalleni perunaa pari päivää sitten. Kysyisin, että kuinka monta päivää olette antaneet samaa perunaa. Nyt olen keittänyt uuden potaatin joka toinen päivä, mutta voisiko sitä antaa kolmekin päivää?

Niin, ja kyse on siis pelkästä perunasta. Maidon lisään soseen joukkoon vasta ruokailuhetkellä. =)
 
Sillon, ku annoin pelkkää perunaa, nii keitin joka päivä uuden perunan, vaikka se ois säilyny kyllä. Peruna muuttaa makua , kun sen lämmittää mikrossa ja ite en oikeen tykkään siit mausta, joten siks keitin vauavlleki aina uuden perunan.
Perunasosetta voi hyvin pakastaa. Mut siinäkin voi käydä se, etta maku hieman muuttuu, mutta mitään estettä sen pakastamiselle ei ollu. Ite pakastan peruna-porkkanasosetta, koska siinä se perunan maku ei tule esille. Tämä siis meillä ihan (äidin) makuasia. Nii, ja jos pakastaa, nii lisää sitten äidinmaitoa/korviketta, kun tarjoaa ruoan!
 
Mikähän mahtaa olla vikana, kun meillä perunan (tai minkään muunkaan perunaa sisältävän soseen) pakastaminen ei ole onnistunut? Sulatettaessa soseesta tulee, miten sitä kuvaisi, paperimaista, liuskeista... todella outoa. Samoin kävi kun koitin pakastaa riisivelliä.
 
No nyt mä olen syöttänyt sekä samaa perunaa että porkkanaa kolme päivää ja hyvin on mennyt alas! Pian mäkin sit alan pähkäillä noiden pakastamisjuttujen kanssa. Ootteko pakastaneet ruoat jääpalamuotteihin vai mihin?
 

Yhteistyössä