Perunkirjoitus..tietääkö joku..?

Siis meillä oli tänään perunkirjoitus äitivainaan jäljiltä..Mietin vaan tietäiskö joku kuinka kauan suunnilleen menee, kun saa ne rahat..? Perillisinä on vaan minä ja veljeni..Hiukan alkaa rahapula näin joulun jäljiltä vaivata.. :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MinttuInkkari:
Siis meillä oli tänään perunkirjoitus äitivainaan jäljiltä..Mietin vaan tietäiskö joku kuinka kauan suunnilleen menee, kun saa ne rahat..? Perillisinä on vaan minä ja veljeni..Hiukan alkaa rahapula näin joulun jäljiltä vaivata.. :headwall:
Missä ne rahat on? Jos ovat pankkitilillä, niin voitte käyttää vaikka heti, jos siis normaali tili mistä voi nostaa. Mutta huom. vainajan velat pitää olla ensin maksettu! Ja jakamattomasta et tietenkään voi ottaa rahaa ilman veljesi suostumusta.
 
Normi pankkitilillä..ja velkaa ei ollu..laskut on maksettu.. Eikä ollut muuta omaisuutta,kun rahaa..ja eikös se nyt ole jaettu,kun oli se perunkirjoitus aamulla..en tiedä mikä oli lopputulos,kun en ollut siellä..(pitkä matka ja pienet lapset+kunnon pakkanen.. :saint: )
 
joo-o
Alkuperäinen kirjoittaja MinttuInkkari:
Normi pankkitilillä..ja velkaa ei ollu..laskut on maksettu.. Eikä ollut muuta omaisuutta,kun rahaa..ja eikös se nyt ole jaettu,kun oli se perunkirjoitus aamulla..en tiedä mikä oli lopputulos,kun en ollut siellä..(pitkä matka ja pienet lapset+kunnon pakkanen.. :saint: )
Ehkä olisi kuitenkin kannattanut olla... Mitäs jos soittaisit veljellesi, tai asiaa hoitaneelle ihmiselle (jokuhan sen perunkirjotuksen teki)...
 
A shadieeyah
Meillä oli perukirjoitukset papasta. Papan luotettumies/tuomari hoiti perunkirjoituksen luvun..
perunkirjotuksen jälkeen tuomari lähti pankkiin jossa papalla oli tili jossa varannot oli ja laitto perintöosat maksuun.
Jos oli tili samassa pankissa niin sai heti jos eri niin meni seuraavalle päivälle.
(ja kuolemasta rahojen saamiseen meni 6kk suunnilleen)
 
vieras
Perunkirjoitus ei ole sama asia kuin perinnönjako. Eli perunkirjoitus on vaan se, missä listataan vainajan velat ja varat.

Mutta jos teillä veljenne kanssa ei ole mitään erimielisyyksiä, niin tehän voitte keskenänne jakaa rahat. Kannattaa tietty laskea paljon menee perintöveroihin, ja siirtää se summa syrjään (kumpikin vastaa itse omasta verostaan).

Kyllä me ainakin veljeni kanssa saimme käyttää isäni tiliä saman tien, kun perunkirjoitus oli pidetty ja hänen velkansa maksettu.
 
vieras
Jos ei ole omaisuutta esim asunto-osakkeita tai kiinteistöjä, rahat voi jakaa samantien. Jos on osake tms niin voi olla että olisi hyvä pitää vainajan tilillä ainakin parin kk vastikemaksut ym juoksevia kuluja varten, ei sitten tarvitse soitella vuorotellen että mä maksoin tän, laita puolet mun tilille tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MinttuInkkari:
Siis meillä oli tänään perunkirjoitus äitivainaan jäljiltä..Mietin vaan tietäiskö joku kuinka kauan suunnilleen menee, kun saa ne rahat..? Perillisinä on vaan minä ja veljeni..Hiukan alkaa rahapula näin joulun jäljiltä vaivata.. :headwall:
Isä kuoli elokuussa 2007.Vieläkään ei ole jaettu :headwall: :headwall: Tosin jakajia 7 ja kiinteetä on paljon.Veroja vaan makselen eikä perinnöstä tietoakaan. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ei ole omaisuutta esim asunto-osakkeita tai kiinteistöjä, rahat voi jakaa samantien. Jos on osake tms niin voi olla että olisi hyvä pitää vainajan tilillä ainakin parin kk vastikemaksut ym juoksevia kuluja varten, ei sitten tarvitse soitella vuorotellen että mä maksoin tän, laita puolet mun tilille tms.
näin,jos ei ole mitään omisuutta rahat voi jakaa heti
 
...
pankkitilin rahat voi jakaa heti, jos hautajaiskulut yms maksut on maksettu. Vakuutusyhtiöstä esim. henkivakuutusrahat menee pidempään jos tarviivat esim. ruumiinavaus pöytäkirjan, lausuntoja tms...
 

Yhteistyössä