Peruuttamatta jäänyt tunti

Hei!
Onko teillä kokemusta liikuntakeskuksista, joissa peruuttamatta jääneestä ryhmäliikuntatunnista paukahtaa päälle kahden viikon tuntien varauskielto?
Itseäni hiukan hämmentää, "rankaisua" ei ole mainittu sopimuksissa, vaan ilmoitettiin viime syksynä jäsenkirjeellä. Rankaisusta voi vapautua maksamalla sakkoa 10 euroa.
Joka tapauksessa jäsenmaksu 54 euroa kuukaudessa maksetaan aina.
Itseäni moinen rangaistus mietityttää, eihän voi olla yksittäisen jäsenen vika, että jäsenhankinta on mennyt liian pitkälle tai tunteja on liian vähän, jonot tunneille siten liian pitkät.
Tietenkin ymmärrän yrittäjänkin näkökulman, mutta yrittäjyyteen ja hinnoitteluun liittyy aina riski. Kertokaapa kokemuksistanne, pitäisikä valittaa kuluttajaneuvojalle vai irtisanoutua kok jäsenyydestä ja äänestää jaloillaan.
 
Meidän salilla on tuo sanktio käytäntö. 8h ennen tunnin alkua voi netissä perua, ja sen jälkeen voi soittaa ja sanoa ettei pääsekkään.
Minusta tää on ihan OK käytäntö. Muuten porukka vaan varailee itselleen paikkoja ja sitten ei tullakkaan tunnille. Tästä seuraa tuntien vajaa pyöritys ja halukkaita jää ulkopuolelle.
Mun salilla voi myös jälkikäteen saada rankaisun pois, kunhan viitsii hieman selittää minkä takia näin kävi. Siis salilla millä mä käyn....

 
Meilläkin on sanktio, ja viimestään kaks tuntia ennen tuntia on peruttava joko puhelimitse tai netissä. Musta ihan ok, viime syksynä oli tunnit niin tupaten täynnä ettei tosikaan. Nyt on tuntejakin lisätty, joten niin kovaa tunkua tuskin on, mutta minusta ihan ok ettei ihmiset turhaan niitä aikoja varaile urakalla. Itsekin olen sanktiot kerran kärsinyt, kun unohdin ipanan jumppatunnin täysin :whistle:
 

Yhteistyössä