peseekö muiden miehet pyykkejä miten usein?

  • Viestiketjun aloittaja pyykkivuori
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Mä pesen pyykit ja laitan enemmän ruokaa. Mies taas pesee vessat lähes aina ja imuroi jos ollaan molemmat kotona. Ikkunat pesee yleensä mies (on isot ja pitää tukea jos ne avaa ja mä tarviin tuolin siihen hommaan). Mä en pyyhi pölyjä koskaan vaan imuroin lähes kaikki pinnat siivotessani, mies taas pyyhkii pölyjäkin.
Ei valittamista kotitöiden jakamiseen liittyen.
 
"hmm"
Teen enemmän kotitöitä ihan omasta tahdostani. Kyllä tuo mies kuitenkin tekisi puolestani jos pyytäisin, mutta tykkään siitä että pyykit ovat kuivumassa tietyssä järjestyksessä ja tiskauksessakin minulla on oma systeemini, jolla saan mielestäni kaikkein tehokkaimmin puhtainta aikaiseksi, ja kiristelen hampaitani seuratessani ukon tiskausta joka on hirveän epäloogista ja jättää muoviastioita rasvaiseksi. Mielestäni tälläisistä on kuitenkin turha alkaa nalkuttaa ja hyvilläni olen kun se kotitöitä oma-aloitteisesti tekee, vaikka sillä omalla tyylillään :)
 
"vvv"
Pesee pyykkiä, imuroi, luutuaa, pyyhkii pölyjä, on aina touhunnut paljon lapsen kanssa jne. Mutta minä olen kaverina myös metsätöissä, pellolla, pihatöissä, tallissa jne. Se tekee joka ehtii.
 
nnnn
Pesee aina kun on vaatteensa loppu.
Laittaa jopa lapsen vaatteita pesuun.

Lopetin pari vuotta sitten herran vaatteiden pesun. Nii pakkohan hänen oli alkaa pesemään. Lopetin osittain myös siitäkin syystä, kun en todellakaan viitsinyt tarkistaa jokaikistä kaulus- ja neulepaitaa, että onko ne nyt villaa, 30 vai 40 astetta.
Oppi myös laittamaan lapsen vaatteita pesuun kun tarpeeksi kauan haukuin itsekkääksi kun pesi vain omia pyykkejään.
 
iuhgli
Kyllä meillä aika reilu tuo jako on, vaikka mies ei pyykkiä pesekään käytännössä koskaan. Minä teen suurimman osan talouden vaatehankinnoista koska mulla on esimerkiksi lasten vaatteista enemmän mielipiteitä, ja minulla on siis muistissa paremmin miten vaatteet lajitellaan ilman että tarvitsee joka pesulappua tihrustaa. Eli minä kesen oikeastaan kaiken pyykin, mies kyllä ripustaa ja viikkaa. Mun hommia on myös useimmiten vessan pesu, mutta onnistuu se mieheltäkin. Useimmiten minä laitan ruokaa nyt kun olen lasten kanssa kotona, viikonloppuisin menee tasan.

Mies useimmiten imuroi ja tekee viikkosiivousta muutenkin enemmän kun minä vien pienet lapset ulos pois jaloista. Mies on myös se joka käy useammin ruokakaupalla ja pesee käsin tiskattavat astiat.

Yhdessä/molemmat pyyhkii pölyjä, vaihtaa lakanoita (tätä mies ei tosin oma-aloitteisesti muista), pesee lattioita, täyttää ja tyhjentää astianpesukonetta ja siivoaa keittiötä.

Kyllä meillä aika hyvin tasan menee. Nyt kotivanhempana ollessa toki jossain jutuissa vaakakuppi kääntyy mun puoleen, toisaalta ihan pikkuvauva-aikana en tehnyt juuri mitään - eli se tekee kuka ehtii, jaksaa ja haluaa. Ei ole tarvinnut riidellä, joskus kyllä keskustella.
 
Nou
Ei pese koskaan, kun tietää, ettei osaa minun mielestäni oikein sitä tehdä.
KUN minun mielestäni on väliä, peseekö vaatteet kirjopesussa vai hienopesussa vai tummapesulla vai.. JA käyttääkö mitä lämpötilaa JA mitä pesuainetta JA laittaako huuhteluainetta vai ei... :D Eli parasta kaikille, että minä pyykkään.
 
Ei pese koskaan, kun tietää, ettei osaa minun mielestäni oikein sitä tehdä.
KUN minun mielestäni on väliä, peseekö vaatteet kirjopesussa vai hienopesussa vai tummapesulla vai.. JA käyttääkö mitä lämpötilaa JA mitä pesuainetta JA laittaako huuhteluainetta vai ei... :D Eli parasta kaikille, että minä pyykkään.
Tää on meilläkin osasyy. Mulle on pyykkäämiseen jopa koulutus, uskon hallitsevani pesumerkintöjen -ja koneen hienoudet miestä paremmin.

Eikä tuu sit harmaita valkoisia tai pahimmassa tapauksessa vaaleanpunaisia... Tai kutistuneita villavaatteita.
 
nou
Tää on meilläkin osasyy. Mulle on pyykkäämiseen jopa koulutus, uskon hallitsevani pesumerkintöjen -ja koneen hienoudet miestä paremmin.

Eikä tuu sit harmaita valkoisia tai pahimmassa tapauksessa vaaleanpunaisia... Tai kutistuneita villavaatteita.
Totta.
Ja mies ei meinannut millään uskoa sitä, ettei naisten valkeita pitsihepeniä saa pestä valkaisevalla pesuaineella, kun ne oikeasti eivät ole valkoisia vaan värjättyjä, eli vaativat color-pesuaineen... :D
 
Totta.
Ja mies ei meinannut millään uskoa sitä, ettei naisten valkeita pitsihepeniä saa pestä valkaisevalla pesuaineella, kun ne oikeasti eivät ole valkoisia vaan värjättyjä, eli vaativat color-pesuaineen... :D
Näin. Tai että niihin ei saa laittaa huuhteluainetta. Tai että niitä ei kannata laittaa samaan koneelliseen painavien vaatteiden (paksut froteepyyhkeet tai farkut) kanssa.
 
2+5
Minä laitan koneen aina päälle (en anna miehen tehdä), mutta kuivumaan ja kuivien viikkaus tehdään yhdessä tai kuka nyt ehtii. Joskus on kertynyt paljon, niin koko perhe osallistuu. Ei mene kuin hetki, eikä tunnu näin kenellekään ylivoimaiselta.
 
Nou
Minä laitan koneen aina päälle (en anna miehen tehdä), mutta kuivumaan ja kuivien viikkaus tehdään yhdessä tai kuka nyt ehtii. Joskus on kertynyt paljon, niin koko perhe osallistuu. Ei mene kuin hetki, eikä tunnu näin kenellekään ylivoimaiselta.
Minä en halua miehen tekevän tuotakaan. Vaatteiden ripustamisella on iso merkitys sille, tarvitseeko vaate silittää vai ei, joten... ja sitten on tiettyjä vaatteita, joita täytyy märkänä vähän kuositella mitä mihinkin suuntaan, ja se on ihan ylitsepääsemätön homma miehelle. Taatusti venyttelee juuri väärän puseron hihoja pidemmiksi jne... :D Ja viikkaillessa lajittelen samalla, mies ei erota perheen vaatteita millään, tuskin omansa eikä aina niitäkään :D
 

Yhteistyössä