Pesetkö kätesi, kun käyt vessassa?

  • Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo o:
Kyllä mäkin pesen niistämisen jälkeenkin kädet.
Hyvä ystäväni ei pese käsiä ja hyi hitto että joskus ällöttää jos se vaikka leikkaa pullan viipaleiksi pöytään ja koskee joka palaan.

Edes purkkaa en viitsi samasta pussista ottaa. =/
Ja toisaalta liiallisella hygienialla saadaan vain vastustuskyky heikoksi ja huonolla tuurilla jopa resistenttejä bakteerikantoja aikaiseksi.

Ja ei, minä en pese käsiäni vessassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja joo o:
Kyllä mäkin pesen niistämisen jälkeenkin kädet.
Hyvä ystäväni ei pese käsiä ja hyi hitto että joskus ällöttää jos se vaikka leikkaa pullan viipaleiksi pöytään ja koskee joka palaan.

Edes purkkaa en viitsi samasta pussista ottaa. =/
Ja toisaalta liiallisella hygienialla saadaan vain vastustuskyky heikoksi ja huonolla tuurilla jopa resistenttejä bakteerikantoja aikaiseksi.

Ja ei, minä en pese käsiäni vessassa.
No just. Yleisin vatsataudin aiheuttaja on tuo norovirus, jolle et saa immuniteettia kun muutamaks kuukaudeks, jos sitäkään. Viiruksille ei pääasiassa ole "siedätyshoitoa". Päinvastoin vahvistuvat vaan siitä miten monen immuunijärjestelmän läpi pääsevät! Kiva, jos vaikka päiväkodeissa ajateltas noin niin saispahan vanhemmat olla koko ajan sairasta lastaan hoitamassa kotona!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja :
[Ja toisaalta liiallisella hygienialla saadaan vain vastustuskyky heikoksi ja huonolla tuurilla jopa resistenttejä bakteerikantoja aikaiseksi.

Ja ei, minä en pese käsiäni vessassa.
Juu, jos joka välissä vetää käsiinsä jotain käsidesiä tms. Mutta vedellä tai normaalilla saippualla peseminen ei kuulu siihen kategoriaan.

Ja vessakäynnin jälkeen pesen aina, vähintään vedellä ja myös niistämisen jälkeen usein.
 
Nyt on pakko kertoa että kotivessassa pissallakäynnin jälkeen en pese kuin vedellä. Käteni eivät kertakaikkiaan kestä jatkuvaa saippuapesua, ja saippuaa saa kyllä käyttää kakkapyllyjen pyyhkimisen jälkeen (kolme pientä lasta), ennen ruoanlaittoa ja sen lomassa jne. Tosin osan niistäkin kerroista korvaan käsidesillä, se ei rasita käsien ihoa yhtä paljon.

Minulla on siis atooppista ihottumaa käsissä.
 
Tietenkin pesen.

Joku tuolla kysyi niistämisestä ja nenän kaivuun jälkeisestä käsipesusta, niin pesen kyllä niidenkin jälkeen, jos vain käsienpesu mahdollisuus on (esim. ettei olla autoajelulla). Tai ehkä minun pitäisi kuljettaa käsveskassa käsidesiä tai niitä savetteja :whistle: Pitääkin laittaa harkintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Kyllä pesen, vaikka käsi pysyisikin puhtaana, niin se vessan nuppi on ihan täynnä bakteereja. Pesen käteni myös kun niistän jne...

Niille, jotka ei pese, niin MIKSI?
Siksi koska en ole koskaan oikein käsittänyt bakteereja...ne on mulle utopiaa..mä en siis aina pese käsiäni veskissä käynnin jälkeen, MUTTA pesen käsiäni muuten useita kertoja päivässä kotihommien yhteydessä ja aina ennen sapuskaan koskemista!
T. Se ällöttävä limanuljaska paskakasa sittisontiainen
P.S. Meillä ei muuten o koskaan ollu kihomatoja :whistle:
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
No totta kai pesen ja pesen senki jälkeen, kun olen likan pyyhkinyt.

Mun mielestä täysin normaalia pestä kätensä vessakäynnin jälkeen. Aika helvetin oksettava ihminen on sellainen joka niin ei tee, on käsi sitten osunut johonkin tai ei. Helvetin moukkamaista ja epähygieenistä jättää kädet pesemättä.

Hyi vittu :x :x :x :x
just joo
Ja mitä vikaa mussa on? Kyllä siinä on vikaa että ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen. Saatanan oksettavaa
Toi aun äärimmäisen ruma tapa ilmaista itseäsi ja puhuessasi toisista ihmisistä.
Tutustu muhun ja sano oonko mä moukkamainen ja helvetin oksettava.
Ei,minä en aina pese käsiäni.Käytän hyvin paljon paperia ja kädet kyllä pesen jos sille on tarve.
En koe silti olevani epähygieeninen tai oksettava tyyppi
No ainakin minä koen sinut epähygieeniseksi, vaikken itseäni ehkä noin vahvasti ilmaisisi. Musta on todella oksettavaa nähdä, kun aina välillä yleisissä vessoissa joku jättää kätensä pesemättä. Hyi että! Se on ajattelematonta ja muista piittaamatonta. Ja tuo runsas paperin käyttö on myös aika ajattelematonta....

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Kyllä pesen, vaikka käsi pysyisikin puhtaana, niin se vessan nuppi on ihan täynnä bakteereja. Pesen käteni myös kun niistän jne...

Niille, jotka ei pese, niin MIKSI?
Siksi koska en ole koskaan oikein käsittänyt bakteereja...ne on mulle utopiaa..mä en siis aina pese käsiäni veskissä käynnin jälkeen, MUTTA pesen käsiäni muuten useita kertoja päivässä kotihommien yhteydessä ja aina ennen sapuskaan koskemista!
T. Se ällöttävä limanuljaska paskakasa sittisontiainen
P.S. Meillä ei muuten o koskaan ollu kihomatoja :whistle:
Kihomatoihin tuo ei juurikaan liity. Ennemminkin flunssaan yms. Me pesemme aina ennen ruokaa ja vessassa käydessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja elämän kevät:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
No totta kai pesen ja pesen senki jälkeen, kun olen likan pyyhkinyt.

Mun mielestä täysin normaalia pestä kätensä vessakäynnin jälkeen. Aika helvetin oksettava ihminen on sellainen joka niin ei tee, on käsi sitten osunut johonkin tai ei. Helvetin moukkamaista ja epähygieenistä jättää kädet pesemättä.

Hyi vittu :x :x :x :x
just joo
Ja mitä vikaa mussa on? Kyllä siinä on vikaa että ei pese käsiään vessakäynnin jälkeen. Saatanan oksettavaa
Toi aun äärimmäisen ruma tapa ilmaista itseäsi ja puhuessasi toisista ihmisistä.
Tutustu muhun ja sano oonko mä moukkamainen ja helvetin oksettava.
Ei,minä en aina pese käsiäni.Käytän hyvin paljon paperia ja kädet kyllä pesen jos sille on tarve.
En koe silti olevani epähygieeninen tai oksettava tyyppi
No ainakin minä koen sinut epähygieeniseksi, vaikken itseäni ehkä noin vahvasti ilmaisisi. Musta on todella oksettavaa nähdä, kun aina välillä yleisissä vessoissa joku jättää kätensä pesemättä. Hyi että! Se on ajattelematonta ja muista piittaamatonta. Ja tuo runsas paperin käyttö on myös aika ajattelematonta....
Tuota noin, yleisissä vessoissahan on usein lavuaarit kopeissakin, eli ei sitä aina tiedä josko ne kätöset ovatkin kuurattu siellä... :whistle:
 

Yhteistyössä