Pesettekö ekaluokkalaisen hampaat?

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"joopa"
Meille on annettu hammashoitolasta sellaiset ohjeet että vanhemman pitää huolehtia lapsen hammaspesusta 10 vuotiaaksi asti.

Lapsi on nyt 5 v ja pesee siis aamuin illoin hampaansa, ensin itse ja sitten me vanhemmat vielä pesemme ne että tulee varmasti puhdasta. Huolehdimme myös siitä että ei happohyökkäyksen aikaan pestä hampaita ettei kiille vaurioidu. Sillähän ei oikeastaan ole vielä väliä kun ei ole rautahampaitakaan vielä suussa yhtäkään mutta tuleepahan tavaksi sitten loppuelämää ajatellen.
 
Aamuisin pesevöt itse, iltaisin minä. Sähköhammasharja käytössä. Ja lapset 7, 9 ja 11v. Kahdella isommalla on oikomishoito menossa ja haluan olla varma että hampaat tulevat hyvin pestyä myös rautojen väleistä. Reikiä nolla.

Ja niillä tuttavilla, joilla lapset pesevät itse, on lapsilla myös reikiä. Syy-seuraussuhde on selvä.
Meillä lapset (7 ja 9v) pesevät itse aamuisin, aikuiset illalla.
Minulla on myös pari ystävää jotka olivat lähes järkyttyneitä asian tultua ilmi "kyllä meillä lapset hoitaa itse hammaspesunsa". No joo, molempien lapsilla on ollut runsaasti paikattavia reikiä, jo maitohampaissa...
 

Yhteistyössä