Petaatko sängyn joka päivä? Mitä muita päivittäisiä kotihommia?

  • Viestiketjun aloittaja petaaja
  • Ensimmäinen viesti
petaaja
Siinä se kysymys:

petaatko päivittäin sängyn/sängyt?

mitä muita kotihommia teillä tehdään joka päivä?



Meillä: Petaan sängyn joskus päiväpeitteellä joskus ilman, mutta aina teen sille jotain. Lapsen sänkyä (pinnasänky) en petaa.

Aamulla järjestelen olohuoneen ja keittiön ja avaan verhot. Pesen pyykkiä joka toinen tai joka kolmas päivä. Muina päivinä laitan kuivuneet puhtaat pyykit kaappeihin viikattuina. Lisäksi teen ruoan. Mies hoitaa meillä vain tiskit.
 
Mies petaa joka päivä, lapset ei petaa. Laitan ruuan joka päivä ja täytän tiskikoneen. Lapset yleensä tyhjentää sen. Pesen pyykit, mies joskus laittaa kuivumaan. Pyykkinarut tyhjentää kumpi ehtii. Isommat lapset vie omat vaatteens kaappeihin. Mies vie omansa ja pojan, minä omani. tavallsiimmin minä imuroin, mutta mieskin ajoittain. Minä käyn kaupassa. Myös lattioiden ja vessojen pesu kuuluu minulle. tytöt joskus saattaa vessat pestä.
Sauna pestään aina lasten kanssa yhdessä!:)

Päivittäin ei tietenkään tuommoisia. Minä oon tavallisimmin se, joka siistii olohuone-keittiö-eteinen sektorin. Ellen sitten käske lapsia viemään omia rojujaan ja vaatteitaan pois.
 
En petaa sänkyä päivittäin, ehkä kerran viikossa... Lähes päivittäin käy tiskikone. Enemmänkin vois tehdä, jos olis päivässä enemmän tunteja. :) Nyt ihan pelästyin, että enkö mä oikeesti tee muuta päivittäin? Mutta enpä kai sitten...
 
"Anne"
petaan paitsi jos on krapula tai masennus ja makaan koko päivän..äskenkin imuroin vaikka on krapula koska sen lisäksi että olen alkoholisti niin olen myös perfektionisti enkä jaksa katsella kauan sotkua, no ehkä tuli liikaa infoa itsestäni mutta antaa mennä kun on alamäki
 
"kolmen äiti"
Petaan sängyt päivittäin, pesen pyykkiä tai viikkaan puhdasta pyykkiä kaappeihin joka pv. Imuroin pari kertaa viikossa, keittiön lattian lakasen tai imuroin 2xpäivssä. Vessat pesen 1-2 kertaa viikos. Koko ajan kulkiessani ylläpidän järjestystä ettei kaaos pääse syntymään. Mottoni on: Vie mennessäs tuo tullessas. Niin, joka pv teen ruoan ja siivoan keittiön joka ruokailun jälkeen.
Mies pesee pyykkiä satunnaisesti, tyhjentää ja täyttää joskus tiskikonetta. Tekee pitkää päivää. Huolehdin myös pihahommat, joten puuhaa kolmen lapsen kanssa ja ison talon kera riittää.
 
Meillä pedataan sängyt yleensä vain jos tulee vieraita.

Noin muuten meillä tiskataan päivittäin, pestään pyykkiä päivittäin, imuroin tai hakkaan mattoja ja pyyhkäsen lattiaa n. joka toinen päivä (yleensä imuroin), hmm... No ei kai tässä muuta.

Leluja saa olla aina keräämässä lattioilta ja silti niitä on aina lattioilla..
 
Sänkyjä en petaa päivittäin,mutta tiskikone,pyykinpesukone ja imuri käyvät päivittäin.Järjestelen ohi mennessäni kuopuksen levittämiä tavaroita,laitan ruokaa,sellaista ihan normaalia hommaa teen päivittäin.
 
Aa, joo, no ruokapöytää on pakko pyyhkiä 1-2 kertaa päiväss, sekä lattiaa ruokapöydän alla. Keittiöntasoja tulee pyyhittyä ruuanlaiton tai tiskaamisen yhteydessä.. Vessassa pyyhkäsen pöntön, lavuaarin sekä peilin ehkä sen kerran-kaksi viikossa, pesuaineella siis. Noin muuten saatan esim vessapaperilla pyyhkästä jotain tahraa jostain vessakäyntien yhteydessä..
 
"HarmaaVarpunen"
Arkisin ennen töihinlähtöä ja muksun viemistä tarhaan tehokas varttitunti kotitöitä: petaus, verhot auki, tuuletus, tavarat paikoilleen, vessan siistiksi (siivousliinat kova juttu, vaikka ehkä ei niin ekologista) ja keittiössä astiat koneeseen jos ehtii ja pyykkiä jos ollut kuivumassa, niin pois telineiltä ja odottamaan iltaa ja viikkausta. Mies sitten puolestaan vie mennessään roskapussin ja palatessaan tulee kauppakassin kanssa kotiin. Ruokaa ei laiteta joka päivä vaan suurempia ja usempia satseja kerralla, jotta on nopsaan otettavissa muksulle sopiva annos lämmitystä varten.
Siistiin kotiin on kiva tulla, mutta eihän tämä tietenkään joka päivä onnistu. Hyvinä ja ei-kaoottisina aamuina onnistuu :)
 
Lasten sängyt jää petaamatta, mutta oman sängyn petaan päivittäin.

Imuri käy päivittäin mutta oikeastaan vain alakerran imuroin ylimalkaisesti. Kerran viikossa vedän sitten sohvat ja nojatuolit ja verhot ja katotkin(nurkat).
tiskikone pyörii päivittäin ja keittiön tasot tulee pidettyä siistinä ja tyhjinä tavaroista.

Pyykkiä pesen joka toinen päivä ja oikeastaan vaan kerran viikkoon tulee silitettyä, mutta silloin silitetään sitten se järjetön pyykkivuori.

Vessan pidän siistinä myös päivittäin. Pöntön reunat pesen päivittäin, mutta suuremman puunauksen teen vaan kerran viikossa.
 

Yhteistyössä