Pettäjät, kertokaa

Kyllä... Siis kyllä jokainen pettää ihan vain ja ainoastaan omasta halustaan, tai on pettämättä. Kukaan ei voi toista pakottaa touhuun mukaan, ei edes se kamala lumppu... Elä on monimutkaista ja eteen tulee vaikeita tilanteita. Kukaan ei ole täydellinen, eikä erehtymätön. Toivottavasti virheistään oppii...

Sen verran olen elämää nähnyt ja kokenut, että ymmärrän sekä pettäjää että petetyksi tullutta. Ja tiedän sen, ettei näitä asioita voi yksinkertaistaa ja lyödä samaan muottiin. Eivät kaikki pettäjät ole samanlaisia, eikä kaikissa petetyksi tulleissa ole välttämättä minkäänlaista syytä pettämiseen...

Mutta joka tapauksessa ja aina jokainen siis vastaa vain omista teoistaan. Myös se mies. Saan varmaan hakut niskaani, mutta itse jouduin tilanteeseen, jossa tapasin naimisissa ollessani varatun miehen, johon rakastuin ja lujaa. En ollut, enkä ole, tavannut toista ihmistä, joka olisi tuntunut niin "omalta" ja läheiseltä alusta asti. Aikamme roikuimme sallitun rajamailla, kunnes päädyimme suutelemaan pari kertaa... En ole koskaan kokenut vastaavaa tunnemyrskyä kuin silloin ja tiedän, että hetki oli myös miehelle yhtä järisyttävä. Vaan mies oli vahva luonteeltaan, paljon vahvempi kuin minä. Hän puhalsi pelin poikki ja yhdessä sovimme, että kumpikin pitää kiinni aiemmista sitoumuksistaan ja lupauksistaan. Ei asiassa ollut oikeastaan mitään epäselvää, kummankin periaatteet olivat alusta asti selvät ja kaikista maailman ihmisistä juuri me kaksi olimme ehkä luonteeltaan ne kaikista vähiten pettämään taipuvaiset. En olisi uskonut sitä itsestäni, ja vielä vähemmän tuosta miehestä.

Juttu siis loppui niin hyvin kuin voi... Ehkä. Kumpikin perhe säilyi ehjänä, eikä asia koskaan tullut muiden tietoon. Kumpikin keskittyi omaan puolisoonsa ja omiin lapsiinsa, eikä aiheesta ole edes keskusteltu sen jälkeen. Mutta... Sisältä menin itse rikki. Tapahtuneesta on vuosi aikaa, ja tämä vuosi on kulunut siihen, kun olen kasaillut sirpaleita itsestäni... Miehen näkeminen tekee edelleen kipeää, vaikka tiedän, että tämä oli ainut mahdollinen ratkaisu tässä tilanteessa. Oma elämäni ja avioliittoni on ihan OK, mutta koskaan ei kukaan ihminen ole koskettanut minua sillä tavalla kuin tuo toinen mies teki. Ja tiedän, että tunne oli molemminpuolinen.

Mutta ajoin tällä siis takaa sitä, että vaikka ajatus- ja tunnetasolla kohtasimme tämän miehen kanssa niin täydellisesti kuin toisen ihmisen kanssa voi kohdata, emme päätyneet pettämään puolisoitamme. Tai ehkä suuteleminenkin on sitä, mutta emme siis edenneet pidemmälle, emmekä jatkaneet suhdetta. Koska päätimme olla tekemättä niin. Mies itse teki tämän ratkaisun ja toivon, että hänen vaimonsa joku päivä ymmärtää, mikä aarree hänellä on silmiensä alla... Tällä hetkellä ei tunnu sitä ymmärtävän... :/

Jokainen tekee ratkaisunsa itse, joskus se on helpompaa, joskus vaikeampaa. Joskus osuu oikeaan, joskus menee pahasti väärin. Mutta aina ne täytyy tehdä itse. Ketään muuta ei voi syyttää ihmisen omista valinnoista.
 
Mima75
Nikitan kertomus oli todella koskettava. Olen sydämmessäni romantikko, enkä ikinä haluaisi olla rakkauden tiellä.
Mitä jos toinen todellakin on juuri se oikea, sellainen, jota ei tule toista. Ja meillä on vain tämä yksi elämä elettävänä. Kamalaa, että "uhrautuu" ja toimii "oikein" ja tyytyy siihen, mitä on, mutta menettää suuren osan elämää.
Tämä juttu ei todellakaan kosketa hetken hairahduksia ja "musta tuntuu, että olen rakastunut"...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 06:32 Kipinätär kirjoitti:
Munkin miehellä on suhde naisen kanssa jolla on mies ja 2 vuotiaat kaksoset...
Moniko meistä asuu turussa?

Kyllä mä vihaan sitä naista niin paljon että voisin ihan hyvin ajaa autolla sen päältä. Ihan sama miten paljon haluaa, varattua miestä ei vokotella.

Mistäs tiiät että se on ollu se nainen joka on miestäsi vokotellut? Voipihan se olla niinkin, että miehesi on ollut se vokottelija.

Meillä oli vaikeaa avioliitossa muutenkin, mutta uskon että siitä olisi saatettu selvitä ilman toisen naisen väliintuloa.

Jos noin uskot, miksi annoit miehen mennä etkä alkanut kynsin hampain hänestä tapella?
Tämä nainen on (olen kuullut mieheni työkavereilta) työpaikkalumppu joka flirttailee avoimesti KAIKKIEN miesten kanssa. Hällä on oma mies kotona kaksosia hoitamassa silloinkin kun itse istuu raskaan työpäivän jälkeen baarissa, kuulemani mukaan useampana iltana viikossa.Että mua loukkaa vaihto bubiruusuun. Mun mies kun on hyvän näköinen ja olis todellakin saanut niiin paljon paremman näköisenkin.

Kannattaako nyt miesten juoruihin uskoa? Ne nimittäin juoruaa ihan samalla tavalla, jos ei enemmänkin, kun myö naiset!

No meille tuli ero - asumusero nyt aluksi. Lapset on peloissaan ja sekaisin eikä mun omatkaan tunteet ole ihan selvät.

Mun mielipide on että enpä sinuna lähtis sitä toista naista syyttämään enkä varsinkaan autolla sen päälle ajelemaan!

Voima :hug: ja jaksuja !
No kuule en tietenkään lähde kenenkään yli ajamaan. Se oli vaan tarkoitettu ilmaisemaan sitä vihan ja halveksunnan määrää jota tunnen ko. naista kohtaan.

Ja sitten: Tietysti on niin että niissä miehissäkin on vikaa. Mutta tässä meidän tapauksessa olen saanut vahvistuksen 2 muulta henkilöktä mieheni ja tämän naisen lisäksi jotka kertovat minulle sen että nainen yritti vokotella miestäni kuukauden enen kuin onnistui. Aluksi mieheni sanoi aina että en ole kiinnostunut ja en halua hajoittaa avioliittoani.

Tiedän myös sen että muidenkin työntekijöiden vaimot pelkäävät tätä naista ja ainakin 2 muussa kodissa on riidelty rankasti hänen takiaan.

Eli kyllä niistä tilanteista voi joskus selvitä ja niistä voi joskus syntyä entistä lujempi avioliitto jos tuollaiset lumput ymmärtäisivät puhetta.
 
Nikitalle
Kuinka paljon oikeasti luulet että olette toisillenne luodut ja kuinka paljon johtuu siitä että alusta asti on ollut tiedossa että toisianne ette "kokonaan tule saamaan"?

Jos tämä kyseinen mies olisi miehesi ja nykyinen miehesi tämä toinen niin aivan varmasti tuntisit samoin nykyistä miestäsi kohtaan.

Oikeasti ette tiedä minkä laisia olisitte yhdessä muutaman vuoden yhteiselon jälkeen. Kyllä se tunne silloinkin arkipäiväistyisi.

Eihän kukaan lähde pettämään tyyliin: Ei parempaa tekemistä, vaan aina on se kipinä. Tiedän...

Totuus on että se tunne häviäisi jos kaikki olisi sallittua ja muuttuisi siksi samaksi kuin nykyisen miehen kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 18:28 Nikita kirjoitti:
Kyllä... Siis kyllä jokainen pettää ihan vain ja ainoastaan omasta halustaan, tai on pettämättä. Kukaan ei voi toista pakottaa touhuun mukaan, ei edes se kamala lumppu... Elä on monimutkaista ja eteen tulee vaikeita tilanteita. Kukaan ei ole täydellinen, eikä erehtymätön. Toivottavasti virheistään oppii...

Sen verran olen elämää nähnyt ja kokenut, että ymmärrän sekä pettäjää että petetyksi tullutta. Ja tiedän sen, ettei näitä asioita voi yksinkertaistaa ja lyödä samaan muottiin. Eivät kaikki pettäjät ole samanlaisia, eikä kaikissa petetyksi tulleissa ole välttämättä minkäänlaista syytä pettämiseen...

Mutta joka tapauksessa ja aina jokainen siis vastaa vain omista teoistaan. Myös se mies. Saan varmaan hakut niskaani, mutta itse jouduin tilanteeseen, jossa tapasin naimisissa ollessani varatun miehen, johon rakastuin ja lujaa. En ollut, enkä ole, tavannut toista ihmistä, joka olisi tuntunut niin "omalta" ja läheiseltä alusta asti. Aikamme roikuimme sallitun rajamailla, kunnes päädyimme suutelemaan pari kertaa... En ole koskaan kokenut vastaavaa tunnemyrskyä kuin silloin ja tiedän, että hetki oli myös miehelle yhtä järisyttävä. Vaan mies oli vahva luonteeltaan, paljon vahvempi kuin minä. Hän puhalsi pelin poikki ja yhdessä sovimme, että kumpikin pitää kiinni aiemmista sitoumuksistaan ja lupauksistaan. Ei asiassa ollut oikeastaan mitään epäselvää, kummankin periaatteet olivat alusta asti selvät ja kaikista maailman ihmisistä juuri me kaksi olimme ehkä luonteeltaan ne kaikista vähiten pettämään taipuvaiset. En olisi uskonut sitä itsestäni, ja vielä vähemmän tuosta miehestä.

Juttu siis loppui niin hyvin kuin voi... Ehkä. Kumpikin perhe säilyi ehjänä, eikä asia koskaan tullut muiden tietoon. Kumpikin keskittyi omaan puolisoonsa ja omiin lapsiinsa, eikä aiheesta ole edes keskusteltu sen jälkeen. Mutta... Sisältä menin itse rikki. Tapahtuneesta on vuosi aikaa, ja tämä vuosi on kulunut siihen, kun olen kasaillut sirpaleita itsestäni... Miehen näkeminen tekee edelleen kipeää, vaikka tiedän, että tämä oli ainut mahdollinen ratkaisu tässä tilanteessa. Oma elämäni ja avioliittoni on ihan OK, mutta koskaan ei kukaan ihminen ole koskettanut minua sillä tavalla kuin tuo toinen mies teki. Ja tiedän, että tunne oli molemminpuolinen.

Mutta ajoin tällä siis takaa sitä, että vaikka ajatus- ja tunnetasolla kohtasimme tämän miehen kanssa niin täydellisesti kuin toisen ihmisen kanssa voi kohdata, emme päätyneet pettämään puolisoitamme. Tai ehkä suuteleminenkin on sitä, mutta emme siis edenneet pidemmälle, emmekä jatkaneet suhdetta. Koska päätimme olla tekemättä niin. Mies itse teki tämän ratkaisun ja toivon, että hänen vaimonsa joku päivä ymmärtää, mikä aarree hänellä on silmiensä alla... Tällä hetkellä ei tunnu sitä ymmärtävän... :/

Jokainen tekee ratkaisunsa itse, joskus se on helpompaa, joskus vaikeampaa. Joskus osuu oikeaan, joskus menee pahasti väärin. Mutta aina ne täytyy tehdä itse. Ketään muuta ei voi syyttää ihmisen omista valinnoista.
Kiva huomata että jollekkin muullekkin on käynyt samalla tavalla,mulla on ollu samanlainen tilanne,nyt vuosia menny siitä mutta yhä ajattelen että me oltiin kyllä luodut toisillemme mut nää elämäntilanteet on mitä on ja jos oltais oltu molemmat perheettömiä ja ennenkaikkea lapsettomia niin oltais varmasti naimisissa nyt ja onnellisia!Niin se vaan on ettei meidänkään ollu tarkotus ketää pettää mutta niin siin vaa kävi että se tapahtui ja uskon vieläkin että me oltais oltu tai ollaan ne oikeat toisillemme,vaikkakin erillään nyt...kukapa tietää mitä tulevaisuus ja lasten kotoa pois lentäminen saa aikaan...
 
jaska
Joopa joo.
Kyllä tässä maailmassa on kuulkaa 100 ja yks miestä joka sopii itse kullekin. Aina sitä voi rakastua ja lähteä tunteiden vietäväksi.
Ja sitten haaveilla että on hyvä mies ja hyvä mies....

Kokeilkaa menkää naimisiin ottakaa penskat saman katon alle ja rakentakaa talo ja maksattakaa uutta miestä.
Samaa pulla sieltä löytyy kun rusinat on syöty......

Sama jutta naisten kanssa. Kyllä sitä äkkiä kehutaan muija tanssilattialla ja ollaan niin duudelista. Pussataan ja halitaan. Entäs ku hoito, vesi ja sähkölasku tulee lootaan niin jo on toinen mieli.

Kaikille MIEHILLE annan vinkin jos nainen näyttää näitä merkkejä,
niin rahahanat kiinni.

Samalla vaivalla olisitte naineet kunnollisen naisen.






 
tottakai pääsyyllinen asiaan on se pettäjä, siis puoliso, mut sitä kai tässä ajettiin takaa et miksi pitää näitä pettäjiä auttaa? siis et ajatellaan ei en itse tee mitään väärää, enhän minä ole se joka puolisoaan pettää vaan tuo toinen. eikö näitä ukkomiesten, vaimojen kanssa pelehtijiä haittaa pätkääkään miten se heidän teko satuttaa? ja kyllä ihmiset rakastuu, sille ei voi mitään, sille taas voi miten asian hoitaa. puolisoaan ei ole pakko nöyryyttää pahimmalla mahdollisella tavalla, vaan suhteesta voi lähteä ilman pettämistä. pettäminen on valinta. mun mielestä on hassua sanoa et me oltais oltu tosi onnellisia, oltais sitä ja tätä ym. toista on helppo miellyttää kun ei salasuhteessa ole tavallista arkea mukana, helpo ladella kohteliaisuuksia, olla hellä ja antaa juuri sellaista huomiota kun tietää toisen haluavan, jos sillä saa toisen itselleen. arki on tästä huumasta tosi kaukana.
 
nöppöselle
Olen kanssasi samaa mieltä. Mun exä sanoi myös, että ero olis tullu kuitenkin. No ehkä niin, mutta silti en ymmärrä, miksi se lähtö piti tehdä rumimmalla ja loukkaavimmalla tavalla minkä keksii,siihen ei pitänyt olla mitään syytä, sillä välit olivat kunnossa vaikkemme onnemme kukkuloilla enää olleetkaan. En minäkään. Mutten silti mielestäni ansainnut sellaista kohtelua kuin sain... koskaan en unohda, enkä anteeksi anna vaikka uuden onnen olenkin löytänyt.

Toivottavasti sinäkin nöppönen joskus löydät uuden onnen, olet varmaankin sen ansainnut !
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:53 nöppöselle kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Mun exä sanoi myös, että ero olis tullu kuitenkin. No ehkä niin, mutta silti en ymmärrä, miksi se lähtö piti tehdä rumimmalla ja loukkaavimmalla tavalla minkä keksii,siihen ei pitänyt olla mitään syytä, sillä välit olivat kunnossa vaikkemme onnemme kukkuloilla enää olleetkaan. En minäkään. Mutten silti mielestäni ansainnut sellaista kohtelua kuin sain... koskaan en unohda, enkä anteeksi anna vaikka uuden onnen olenkin löytänyt.

Toivottavasti sinäkin nöppönen joskus löydät uuden onnen, olet varmaankin sen ansainnut !
kyl mäkin toivon sellaisen vielä löytäväni. mulla tuhoutui tuossa kaikessa vaan luotto. en yksinkertaisesti uskalla luottaa. ehkä meillekin olisi se ero tullut, sitä en sano, mut se et mies häpäisi minut, valehteli ja nöyryytti on jotain sellaista mitä en anteeksi anna.
 
Helppoa
Siis sitähän minäkin että on niin tyhmää edes ajatella että :Me olisimme olleet toisillemme ne oikeat ymv.
Ihan varmasti se mies on tuntenut vahvoja tunteita nykyistä vaimoaankin kohtaan (toki siittä on ollut tämä kielletty osa pois).
Asia nyt on niin että kun on muutama vuosi normaali eloa se tunne ei ole niin vahva ja iskevä kun toinen on arkipäivää. Turha kuvitella että ne ajatukset osuvat yhteen VAIN sen kanssa jonka kanssa pettää.

Ihan kuin moni aikaisempikin on kirjoittanut niin velvollisuudet latistavat tunteita mutta todistavat sen rakkauden.
Ainoa tapa säilyttää suhde kuumana olisi pitää se ilman velvollisuuksia, eli kumpikin tekisi mitä lystäisi ja näkisi sen tunnin pari viikossa joskus ehkä pidempään, mutta ei saisi olla muuta yhteistä.

Hölmöä on ajatella että sitten kun lapset ovat pois pesästä..Lapset ovat silti mukana elämässä samoin kuin muut ihmiset. Jos ei ole rohkeutta lähteä liitosta nyt ei sitä ole silloinkaan. Se on vain hyvä veruke.

Kuka oikeasti haluaa miehen joka voi monta vuotta vedättää vaimoaan?

Kuvitteleeko kaikki pettäjään rakastuneet että se sama mies ei valehtelisi heille?

Eiköhän se ole niin että pettäjä pettää koska niin pääsee ITSE helpommalla. Sama valehtelu jatkuu oli kumppanina kuka tahansa. Se on vain tapa yrittää pelastaa oma nahka.

 

[/quote]

kyl mäkin toivon sellaisen vielä löytäväni. mulla tuhoutui tuossa kaikessa vaan luotto. en yksinkertaisesti uskalla luottaa. ehkä meillekin olisi se ero tullut, sitä en sano, mut se et mies häpäisi minut, valehteli ja nöyryytti on jotain sellaista mitä en anteeksi anna.
[/quote]
Kyllä aika parantaa haavat !Uusi rakkaus tulee kun sen aikaa on =)
 
\kyl mäkin toivon sellaisen vielä löytäväni. mulla tuhoutui tuossa kaikessa vaan luotto. en yksinkertaisesti uskalla luottaa. ehkä meillekin olisi se ero tullut, sitä en sano, mut se et mies häpäisi minut, valehteli ja nöyryytti on jotain sellaista mitä en anteeksi anna.
[/quote]
Kyllä aika parantaa haavat !Uusi rakkaus tulee kun sen aikaa on =)

[/quote]

totta, vaikka niin klisee onkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 06:26 Kipinätär kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 13:21 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 06:32 Kipinätär kirjoitti:
Munkin miehellä on suhde naisen kanssa jolla on mies ja 2 vuotiaat kaksoset...
Moniko meistä asuu turussa?

Kyllä mä vihaan sitä naista niin paljon että voisin ihan hyvin ajaa autolla sen päältä. Ihan sama miten paljon haluaa, varattua miestä ei vokotella.

Mistäs tiiät että se on ollu se nainen joka on miestäsi vokotellut? Voipihan se olla niinkin, että miehesi on ollut se vokottelija.

Meillä oli vaikeaa avioliitossa muutenkin, mutta uskon että siitä olisi saatettu selvitä ilman toisen naisen väliintuloa.

Jos noin uskot, miksi annoit miehen mennä etkä alkanut kynsin hampain hänestä tapella?
Tämä nainen on (olen kuullut mieheni työkavereilta) työpaikkalumppu joka flirttailee avoimesti KAIKKIEN miesten kanssa. Hällä on oma mies kotona kaksosia hoitamassa silloinkin kun itse istuu raskaan työpäivän jälkeen baarissa, kuulemani mukaan useampana iltana viikossa.Että mua loukkaa vaihto bubiruusuun. Mun mies kun on hyvän näköinen ja olis todellakin saanut niiin paljon paremman näköisenkin.

Kannattaako nyt miesten juoruihin uskoa? Ne nimittäin juoruaa ihan samalla tavalla, jos ei enemmänkin, kun myö naiset!

No meille tuli ero - asumusero nyt aluksi. Lapset on peloissaan ja sekaisin eikä mun omatkaan tunteet ole ihan selvät.

Mun mielipide on että enpä sinuna lähtis sitä toista naista syyttämään enkä varsinkaan autolla sen päälle ajelemaan!

Voima :hug: ja jaksuja !
No kuule en tietenkään lähde kenenkään yli ajamaan. Se oli vaan tarkoitettu ilmaisemaan sitä vihan ja halveksunnan määrää jota tunnen ko. naista kohtaan.

Ja sitten: Tietysti on niin että niissä miehissäkin on vikaa. Mutta tässä meidän tapauksessa olen saanut vahvistuksen 2 muulta henkilöktä mieheni ja tämän naisen lisäksi jotka kertovat minulle sen että nainen yritti vokotella miestäni kuukauden enen kuin onnistui. Aluksi mieheni sanoi aina että en ole kiinnostunut ja en halua hajoittaa avioliittoani.

Tiedän myös sen että muidenkin työntekijöiden vaimot pelkäävät tätä naista ja ainakin 2 muussa kodissa on riidelty rankasti hänen takiaan.

Eli kyllä niistä tilanteista voi joskus selvitä ja niistä voi joskus syntyä entistä lujempi avioliitto jos tuollaiset lumput ymmärtäisivät puhetta.

Ei, Kipinätär, se on silti täydellisesti, yksin ja ainoastaan miehesi vika, että on sinua pettänyt. Vaikka nainen olisi kuinka viekoitellut, se on silti VAIN miehesi syy! Naurattaakin tuollainen miehen puolustelu.

 
voi hyvänen aika
Voi herran tähden! Lopettakaa nyt tuollainen typerä "olisimme olleet niin onnellisia", "uhrasimme oman onnemme", "olimme selkärankaisia ja luonteeltamme viimeisiä, jotka pettäisivät"...
Totuus näyttää vain olevan se, että olitte luonteeltanne juuri niitä, jotka pettävät, halusittepa itse uskoa itsestänne mitä tahansa. Pettämisellänne te olette uhranneet puolisonne onnen.
Joku huomauttikin järkevästi jo, että kaipa noita ihania tunteita on aikanaan ollut myös nykyisiä puolisoita kohtaan. Niiden tunteiden ohjaamana kai on luvattu "myötä ja vastoinkäymisissä" silloin aikanaan.
Ja sinä, joka haikailet aikaa "kun lapset on lentäneet pesästä", LOPETA! Tuolla ajatuksellasi syöt maata avioliittosi alta, niin että tahallisesti vaarannat mahdollisuudet yhteisestä tulevaisuudesta... satsaa nykyiseen liittoosi, älä haaveile jostakin "ehkä".
Fakta on, että "RUOHO ON VIHREINTÄ SIELLÄ MISSÄ SITÄ KASTELLAAN!" (ja metsällä on tapana vastata niin kuin sinne huudetaan :))
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 14:38 voi hyvänen aika kirjoitti:
Voi herran tähden! Lopettakaa nyt tuollainen typerä "olisimme olleet niin onnellisia", "uhrasimme oman onnemme", "olimme selkärankaisia ja luonteeltamme viimeisiä, jotka pettäisivät"...
Totuus näyttää vain olevan se, että olitte luonteeltanne juuri niitä, jotka pettävät, halusittepa itse uskoa itsestänne mitä tahansa. Pettämisellänne te olette uhranneet puolisonne onnen.
Joku huomauttikin järkevästi jo, että kaipa noita ihania tunteita on aikanaan ollut myös nykyisiä puolisoita kohtaan. Niiden tunteiden ohjaamana kai on luvattu "myötä ja vastoinkäymisissä" silloin aikanaan.
Ja sinä, joka haikailet aikaa "kun lapset on lentäneet pesästä", LOPETA! Tuolla ajatuksellasi syöt maata avioliittosi alta, niin että tahallisesti vaarannat mahdollisuudet yhteisestä tulevaisuudesta... satsaa nykyiseen liittoosi, älä haaveile jostakin "ehkä".
Fakta on, että "RUOHO ON VIHREINTÄ SIELLÄ MISSÄ SITÄ KASTELLAAN!" (ja metsällä on tapana vastata niin kuin sinne huudetaan :))
Näin on.
 
oonks mä ainut joka on sitä mieltä et vaika itse ei pettäis, niin se et makaa varatun ihmisen kanssa on moraalitonta? joskus varmasti tapahtuu tällaista silleen ettei tiedä et toinen on varattu (jos siis puhutaan yhdeillan jutusta, tai miksei lyhyestä suhteestakin), mut jos tietää et toinen on varattu ja silti menee sänkyyn niin ei sekään mun mielestä nyt ihan oikein ole, autetaan toista satuttamaan kumppaniaan oikein urakalla. autetaan repimään ihmisiä riekaleiksi sillä verukkeella ettei ole itse vastuussa muiden teosta. ei olekaan, mut miksi helpottaa näiden pettäjien hommaa? :eek:
 
...ja siis pettämisenä.
Ei siinä muuta ollut taustalla, kuin että kummallakin oli silloisissa liitoissa huono olla ja silloiset puolisot eivät olleet juurikaan halukkaita tekemään asioille mitään. Sitten rakastuimme toisiimme ja huomasimme olevamme toinen toisillemme juuri sitä, mitä paitsi olimme olleet. Tavallaan kummallakaan ei ollut ennen toistemme tapaamista "syytä" lähteä suhteesta ja yritimme kumpikin tahoillamme uskotella olevamme silloisissa liitoissamme onnellisia, mutta kun rakastuimme toisiimme, silmät avautuivat silloisten kumppaneiden ja suhteiden suhteen.
Näin yksinkertaisia pettämisen syyt voi joskus olla. Aika pian asiat tehtiin selviksi silloisille puolisoille. Silloin olisi tietysti heiltäkin löytynyt intoa korjata suhdetta ja tehdä vaikka mitä, mutta se oli jo myöhäistä, koska olimme rakastuneet toisiimme.
Nyt takana on kuusi yhteistä vuotta ja edelleen pidämme huolta, että kummallakin on tässä suhteessa hyvä olla. Ettei kävisi niin, niinkuin aiempien kumppaneitten kanssa.
*varaudun loanheittoon*
 
elämä on
Kiitos, Shamanita, kertomuksestasi.

Elämä ei ole aina niin yksinkertaista eikä niin mustavalkoista kuin näistä palstakommenteista voisi kuvitella. Mutta jokainen tulkoon onnelliseksi tavallaan, haluaa sitten uskoa siihen mustavalkoisuuteen tai olla avoin elämässä eteen tuleville tilanteille. Itse en ainakaan tällä hetkellä näe erityisemmin mitään hyvää tilanteessa, jossa hammasta purren jatketaan yhdessä. Mutta jos joku haluaa niin uskoa niin uskokoon sitten.

Olisi vain paljon mukavampaa lukea näitä palstoja jos täällä olisi enemmän sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti haluavat kuunnella toisiaan ja ottaa vastaan uusia näkökulmia pohdittavakseen. Vaikka eivät aina voisikaan hyväksyä ihmisten tekemiä ratkaisuja tai esittämiä mielipiteitä.
 
mie
Itse pettäjän roolissa :ashamed: voin sanoa, että ei elämäni ole kovinkaan helppoa. Oma suhde on ollut lopuillaan jo vuosia, mutta lasten vuoksi olen yrittänyt sinnitellä. Meillä neljä lasta ja "salarakkaallani" yhtä monta. Hänen parisuhteensa ei niin suuresti kuulemma retuperällä ja kumpikaan meistä ei puhu eroamisesta ja yhteisestä tulevaisuudestamme. Jaamme ilot ja surut sekä hetkelliset hekumat... nyt jo parin vuoden ajan. Salassa olemme pystyneet pitämään asian ja luulen että tästä ei tule loppua. Olemme vaan niin täydelliset sielunkumppanit toisillemme, voimme puhua melkeinpä mistä vaan. Olen onnellinen tästä toisesta suhteesta vaikka harvoin näemme toisemme.
 
...ja siis pettämisenä...
Ei siinä taustalla ollut sen kummempaa kun että kumpikaan ei ollut ollut enää vuosiin tyytyväinen suhteessaan mutta oli siinä edelleen roikkunut ja pysynyt, koska ei ollut erityistä syytä lähteäkään... ennenkuin tapasimme toisemme, ja huomasimme että tässä oli juuri se mitä oli jo vuosia kaivannut! Melko pian päädyimme virallisestikin yhteen -vaikka silloisilla puolisoilla olisi tässä vaiheessa yllättäen löytynytkin intoa korjata ja hoitaa suhdetta. Se vaan oli liian myöhäistä enää...
Nyt takana on kuusi yhteistä vuotta nykyiseni kanssa eikä suhteemme ainakaan vielä ole mennyt samanlaiseksi, kuin aiemmissa suhteissa (ekassa liitossani tuli ero jo viidessä vuodessa...) Ollaan edelleen kuin vastarakastuneet, vaikka todellakin monenlaisia vastoinkäymisiä on meillä ollut ja suhdetta on koeteltu. Kyllä kakkossuhteena alkaneen suhteen hoitamisessa on omat haasteensa, mutta siitäkin voi tulla jotakin todella hyvää ja ihanaa. Meistä ainakin on kumpikin nyt paljon onnellisempi ja tyytyväisempi kuin "ekoissa" suhteissamme, joihin nuoruudenhuumassamme olimme lähteneet, vääristä syistä ja tyhmyyttämme.
Joskus syyt ovat siis näin yksinkertaiset...
 
heh, kirjotin toiseen kertaan suunnilleen samat jutut kun kone tökki eilen ja luulin ettei viestini tullut näkyviin... En saanut äsken kaikkia tämän viestiketjun sivuja avatuksi tarkistaakseni, oliko eilinen viesti täällä ja kirjoitin uuden... ja nyt täällä on siis molemmat... sori.
 

Minunkin suhteeni on alkanut pettämisestä. Lähdin niin sanoakseni poikaystäväni kaverin matkaan. Silloinen poikaystäväni oli mukava ja suhde oli kiva; emme olleet siis kovinkaan vakavalla pohjalla. Suhde ei ehtinyt kestää kuin reilut puoli vuotta kun totesin rakastuneeni hänen ystäväänsä ja hän minuun. Suhde päättyi siihen ja meistä tuli pari. Meidän suhde oli alusta asti vakava ja olimme heti hyvin rakastuneita toisiimme. Nyt suunnittelemme häitä ja odotamme ekaa lastamme! Vaikka kuinka kliseeltä kuulostaakin niin hän on todella se, jota olen aina etsinyt. Parasta olisi jos rakastavan suhteen ei koskaan tarvitsisi alkaa näin (enkä suoraan sanoen koskaan uskonut olevani mukana moisessa kolmiodraamassa), mutta elämä vei näin ja minä päätin toimia tällä tavalla kuitenkin. Onneksi päätinkin.
 
En lue muiden mielipiteitä tai keskustelua muutenkaan enempää, kuin aloituksen.

Syitä on varmasti monia: Kyse saattaa olla suurista tunteista (tai siitä, että niitä luullaan huumassa suuriksi). Kyse saattaa olla väliaikaisesta eksymisestä todellisista tunteista.

Tähän mitä toivoit siltä toiselta naiselta - että hän jättäisi asian sikseen: Siihen ei minun mielestäni kannata tuhlata energiaa tai aikaa. Paras olisi saada parisuhde toimimaan ja miehesi näkemään tilanteen. Jos miehesi ei tahdo olla täysipainoisesti parisuhteessanne tällä hetkellä - myöhemmin sinun voi olla vaikea luottaa siihen, että hän olisi sitä tulevaisuudessakaan. Yritä selvittää asia miehesi kanssa ja jätä se toinen nainen omaan arvoonsa.

Toivottavasti kaikki selviää parhain päin ja saatte suhteenne taas tasapainoon ja voitte aloittaa onnellisen perhe elämän ja ottaa pienokaisen vastaa ilman epäilystä suhteenne perustasta.
 
Voimia kaikille petetyille, olen pahoillani teidän puolestanne. Itse varmaan kuolisin jos selviäisi, että mieheni olisi pettänyt minua. Mutta minusta ei voi syyttää "toista naista" vaan syy on aina pettävän aviomiehen. Ei ketään voi pakottaa pettämään ja vokotteluunkaan ei ole pakko langeta.
 

Yhteistyössä