Pettäminen parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen ollut poikaystäväni kanssa yhdessä nyt neljä vuotta.

Ongelma pettämiseni. Silloin tällöin ajaudun muiden miesten syliin.

Seurustelun alkuaikoina suutelin kahden eri miehen kanssa baarissa. Sen jälkeen kaksi kertaa sängyssä toisen miehen kanssa ja myös kolme kertaa suutelua myöskin eri miesten kanssa ja lisäksi viimeisimmän kanssa oli "käsipeliä".

Eli käytännössä olen pettänyt poikaystävääni 8 kertaa. Miten tästä eteenpäin? Poikaystäväni ei siis tiedä mistään näistä. Haluan jatkaa poikaystäväni kanssa mutten tiedä miten saan pettämisen loppumaan. Neuvoja?
 
vierailija
Olet pahainen lutka, lumppu. Myönnä tosiasia. Toivoton jakorasia.
Sinuun ei koskaan tule luottaa.

Kerrot miehellesi totuuden, ja lutkailet ympäriinsä kuten tähänkin asti.
 
vierailija
Tai ehdotat vapaata parisuhdetta, niin että mieskin saa sitten käykö pökkimässä ketä haluaa. Vaikutat itse ainakin olevan enemmän vapaaparisuhde tyyppi kuin perinteistä.
 
vierailija minäkin
Siis eikö sulla ole minkään tasoista itsehillintää vai etkö sä vaan välitä kumppanistasi? Aika karua. Mulla ei tulis mieleenkään "ajautua toisen miehen syliin" tai "harrastaa käsipeliä" jonkun kanssa. Joku syyhän tuohon on, ja se sun tulisi selvittää itsellesi. Päästä kumppanisi tosta suhteesta pois ja keskity tutustumaan itseesi jotta voit löytää kumppanin joka täyttää tarpeesi.
 
vierailija
Oletko koskaan miettinyt, miksi petät. Esim onko syynä huono itsetunto eli kaipaat miesten huomiota ja haluttavana olemista? Etkö arvosta itseäsi?

Mieti tarkkaan ja rehellisesti syytä käytökseesi.
 
Kerro poikaystävällesi. Säästät hänenkin aikaansa kun hänen ei tartte enää viettää elämänsä parhaita vuosia valheellisessa suhteessa.

Eikä kenenkään miehen syliin vaan "ajauduta" kuin ajotukki, omaa harkintaa on hyvä käyttää.
 
vierailija
Kerro poikaystävällesi. Säästät hänenkin aikaansa kun hänen ei tartte enää viettää elämänsä parhaita vuosia valheellisessa suhteessa.

Eikä kenenkään miehen syliin vaan "ajauduta" kuin ajotukki, omaa harkintaa on hyvä käyttää.
TOTTA.

Ihminen on kuitenkin itse lopulta vastuussa ajatuksistaan. Joten jos annat viettelylle tilaa niin silloin annat siihen ihan itse luvan.

Olet itsekäs. Hyvin itsekäs, jos et ole rehellinen ja lopeta suhdetta jossa et pitäydy, etkä kanna lainkaan vastuuta.
 
vierailija
Olen ollut poikaystäväni kanssa yhdessä nyt neljä vuotta.

Ongelma pettämiseni. Silloin tällöin ajaudun muiden miesten syliin.

Seurustelun alkuaikoina suutelin kahden eri miehen kanssa baarissa. Sen jälkeen kaksi kertaa sängyssä toisen miehen kanssa ja myös kolme kertaa suutelua myöskin eri miesten kanssa ja lisäksi viimeisimmän kanssa oli "käsipeliä".

Eli käytännössä olen pettänyt poikaystävääni 8 kertaa. Miten tästä eteenpäin? Poikaystäväni ei siis tiedä mistään näistä. Haluan jatkaa poikaystäväni kanssa mutten tiedä miten saan pettämisen loppumaan. Neuvoja?
Et taida kuitenkaan rakastaa poikaystävääsi täysillä, jos pystyt pettämään häntä ja vieläpä useasti. Lopeta suhde tai ole edes rehellinen (jolloin luultavasti poikaystäväsi haluaa lopettaa suhteen). Ongelma on sinun päässäsi ja sinun täytyy selvittää syy käyttäytymisellesi, jos haluat muuttua. Humala ei ole puolustus, sinä olet sinä ja sallit itsellesi tuollaisen käyttäytymisen.
 
vierailija
Jätä poikaystäväsi. Olen ollut kaltaisesi, ajauduin toistamiseen vääriin lakanoihin.

Syy oli siinä ettei suhteemme vasn toiminut. Minun itsetunto oli huono ja jokainen kehu avasi haarani... no ei nyt ihan, mutta kuitenkin. Toisaalta silloisen puoliskoni kanssa meillä oli muutenkin ongelmaa seksin suhteen. Minä olisin halunnut, mies ei. Tunteja ja tunteja aiheesta puhuttiin ja exä väitti ettei syy haluttomuuteensa ollut minussa. Mutta mitään ei asialle tapahtunut...se vielä heikensi itsetuntoani, ja tuntui hyvältä kun edes vieraat halusi mua.

Olin myös läheisriippuvainen. Pako oli olla jonkun kanssa. Mun onneksi itseinhoni kasvoi lopulta siihen pisteeseen että lopetin suhteeni exään. Se oli ainoa viisas teko noina itseni etsiskely vuosina. Exä ei koskaan saanut tietää, vaikka varmaan hän aavisti jotain... yhtäkaikki. Mitä minä opin tuosta on että ensinnäkin omista ongelmista (läheisriippuvuus ym) on päästävä eroon ennen parisuhdetta. Oppi numeto kaksi oli se että jos on hyvässä suhteessa pettämiseen vaan ei ole mitään tarvetta, edes ympäri päissään.

Oletko nuori? Vapauta itsesi ja poikaystäväsi teidän tuhoisasta suhteesta. Elä vapaana ja itsekeskeisesti kunnes löydät itsesi kanssa tasapainon. Sitoudu vasta kun se liitto ei palvele puutteitasi, vaan pohjaa puhtaaseen rakastamiseen ja toisen kunnioitukseen. Älä riko itseäsikään enää enempää pettämis-paskalla, jonka taakkaa ja häpeää saat loppuiän kantaa. Älä siis enää suurenna taakka.

Niin ja tee se suurin "rakkauden " teko ja vapauta poikaystäväsi jotta hän voi löytää luotettavan puoliskon tilallesi.
 
  • Tykkää
Reactions: poika
vierailija
Kerro poikaystävällesi. Säästät hänenkin aikaansa kun hänen ei tartte enää viettää elämänsä parhaita vuosia valheellisessa suhteessa.

Eikä kenenkään miehen syliin vaan "ajauduta" kuin ajotukki, omaa harkintaa on hyvä käyttää.

Oon samaa mieltä. Kerro poikaystävällesi totuus, koska hällä on oikeus tehdä päätös haluaako olla sun joko sun kanssa tai yksin. Nyt päätät poikaystäväsi puolesta, että hänen täytyy tietämättään olla valehtelevan petturin kanssa. Oot kyl alhanen.

Ihan turhaa posken paukuttelua, että vaan ajauduin ja olin humalassa, vittu kyl aikuinen ihminen tietää, mitä tekee. Eli et ole alunperinkään välittäny poikaystävästäsi, sulla on nimittäin häiriintyny ja oksettava käsitys rakkaudesta. Kunnon kurahaara huora!!!
 
vierailija
Jätä poikaystäväsi. Olen ollut kaltaisesi, ajauduin toistamiseen vääriin lakanoihin.

Syy oli siinä ettei suhteemme vasn toiminut. Minun itsetunto oli huono ja jokainen kehu avasi haarani... no ei nyt ihan, mutta kuitenkin. Toisaalta silloisen puoliskoni kanssa meillä oli muutenkin ongelmaa seksin suhteen. Minä olisin halunnut, mies ei. Tunteja ja tunteja aiheesta puhuttiin ja exä väitti ettei syy haluttomuuteensa ollut minussa. Mutta mitään ei asialle tapahtunut...se vielä heikensi itsetuntoani, ja tuntui hyvältä kun edes vieraat halusi mua.

Olin myös läheisriippuvainen. Pako oli olla jonkun kanssa. Mun onneksi itseinhoni kasvoi lopulta siihen pisteeseen että lopetin suhteeni exään. Se oli ainoa viisas teko noina itseni etsiskely vuosina. Exä ei koskaan saanut tietää, vaikka varmaan hän aavisti jotain... yhtäkaikki. Mitä minä opin tuosta on että ensinnäkin omista ongelmista (läheisriippuvuus ym) on päästävä eroon ennen parisuhdetta. Oppi numeto kaksi oli se että jos on hyvässä suhteessa pettämiseen vaan ei ole mitään tarvetta, edes ympäri päissään.

Oletko nuori? Vapauta itsesi ja poikaystäväsi teidän tuhoisasta suhteesta. Elä vapaana ja itsekeskeisesti kunnes löydät itsesi kanssa tasapainon. Sitoudu vasta kun se liitto ei palvele puutteitasi, vaan pohjaa puhtaaseen rakastamiseen ja toisen kunnioitukseen. Älä riko itseäsikään enää enempää pettämis-paskalla, jonka taakkaa ja häpeää saat loppuiän kantaa. Älä siis enää suurenna taakka.

Niin ja tee se suurin "rakkauden " teko ja vapauta poikaystäväsi jotta hän voi löytää luotettavan puoliskon tilallesi.
Äärimmäisen viisaita sanoja. Ihmiset tekee virheitä, kuka missäkin. Tärkeitä on uskaltaa kohdata oma heikkous niin kuin olet tehnyt. Se sijaan että selittelee tekojaan.
 
vierailija
Minulla on ollut samankaltaisia kokemuksia lähes kaikissa parisuhteissani. Olen pettänyt hyviäkin miehiä juuri kuvailemallasi tavalla itsekään tietämättä miksi. Syy löytyi lopulta mielenterveysongelmista, jotka johtuvat lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Lapsen mieli oli blokannut tapahtumat mielestä täysin ja käyn näitä asioita läpi vasta näin aikuisena terapiassa (28v) traumaattisten muistojen puhjettua vasta reilu vuosi sitten. Lapsuudenkokemukset voi vaikuttaa tuollaisiin tosi paljon.
 
vierailija
Minulla on ollut samankaltaisia kokemuksia lähes kaikissa parisuhteissani. Olen pettänyt hyviäkin miehiä juuri kuvailemallasi tavalla itsekään tietämättä miksi. Syy löytyi lopulta mielenterveysongelmista, jotka johtuvat lapsuuden seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Lapsen mieli oli blokannut tapahtumat mielestä täysin ja käyn näitä asioita läpi vasta näin aikuisena terapiassa (28v) traumaattisten muistojen puhjettua vasta reilu vuosi sitten. Lapsuudenkokemukset voi vaikuttaa tuollaisiin tosi paljon.
Toisin sanottuna taitamaton ja tarkoitushakuinen terapeutti on luonut sinulle valemuistoja.
 

Yhteistyössä