Pettyyköhän mun 8v tyttö :(

  • Viestiketjun aloittaja "jemina"
  • Ensimmäinen viesti
"jemina"
Pelkään että 8v tyttäreni pettyy huomenna lahjoihinsa. Ostin kaikille lapsille yhteiseksi xbox360 pelikonsolin sekä pienen taulutelkkarin. Tuon päälle tytölle on pari paitaa, toinen Paul frankin apinahuppari. Sit muumityynyliina, yks kaulakoru, 20e lahjakortti tavarataloon, suklaalevy,villasukat, lisäksi pari pakettia sukulaisilta joiden sisältöä en tiedä ja sylikummi antoi 20e setelin johon olin hyvin pettynyt itse (ei nähnyt vaivaa kummitytö eteen).

Vaivaa jos tyttö pettyy ettei saa enää leluja eikä yhtään isoa pakettia kuten pikkuveljensä.

Pitääkö mun käydä huomenna vielä kaupoilla, en halua pettymyksiä :/
 
"Jemina"
no minkä ison se veli sitten saa??

Meidän lapset saa yhteiseksi xbox 360 konsolin sekä nintendo wii konsolin sekä molemmille omia pienempiä lahjoja..
Pikuveljet saavat leluja, autoja ja traktoreita. Ei nuo 11 ja 13vuotiaatkaan järin montaa pakettia pelikonsolin päälle saa, mutta he ymmärtävät rahan päälle enemmän. Tämä 8v huolestuttaa eniten :/
 
"mamma"
meilläkin mietittiin että pettyykö ekaluokkalainen kun saa kalliimman lahjan, vähemmän paketteja ja pienempi saa halvempia lahjoja, enemmän paketteja. Kyllä haluaisin opettaa että ei voi saada yhtämonta pakettia jos yksi lahjoista on selkeästi arvokkaampi. Ja oli myös mielessä että kun ei saa leluja juuri yhtään, mutta kun ei niitä kuulema tarvii niin miksi niitä yhden illan takia ostamaankaan. vain pakettien aukaisun ilosta.
 
"mamma"
meilläkin ekaluokkalainen sanoo ettei kaipaa leluja mutta toivoo niitä vain koska pienemmätkin saa. nauttii niistä tosiaankin vain sen hetken että voi näyttää toisille että hän sai tämmöisen. Ei kuulema nauti leluista,mutta leikkii pienemmän leluilla päivät pitkät ja motkottaa kun pienempi saa jotain romua....ristiriitaista.
 
JULGUBBE
Joo, eiköhän se ole kummin asia, mitä lapselle ostaa. Ja tarkotushan on miellyttää lasta ei lapsen kitisevää mutsia. Jumankauta mä en tajua tollasia ihmisiä. Ite annoin kummipojalle 40€ rahaa. Varmasti on ihan kiva mennä lelukauppaan setelit kädessä ja alkaa valkkaamaan jotain mieluista. Ja tämän lapsen äiti ei lahjaani pettynyt, päinvastoin mutta hän onkin fiksu äiti, toisin kun sinä!!
 
[QUOTE="Jemina";27752163]Tavallaan pointtini oli siinä että olisko 8v pitänyt olla jokin lelukin :/?![/QUOTE]

Ei olisi pitänyt jos lapsi ei jotain erikseen toivonut tai muuten vaan ole mitään mieleistä. Yleensä tuon ikäiset pitää enemmän niistä pehmeistä vaatepaketeista ja rahasta.
Ja saahan lapsi sillä 20e lahjakortilla ja 20e setelillä ostettua itselleen mieluisen lelun jos sellaista kaipaa.
Ja onhan teillä pikkuveljien myötä leluja talossa jos sellaisilla haluaa leikkiä.
Mutta lahjat lahjan saajan mieltymysten mukaan, eikä sen takia kaikkea kun on vaan "pakko".
 
Meillä 6v kysyi tänään nukkumaan mennessä: äiti, onko joka vuosi pakko toivoa jotain joulupukilta? Ja tavaraa meillä ihan keskiverrosti ja ihan tavallisen hintaisia, nytkin sanottiin isovanhemmille, että pari pakettia ja jos sais lelukasan sijaan hiukan sponsorointia etelän matkalle, kun sinne koko perhe kovasti mielittäis.
 
"poikia3"
Mä taidan olla sitten tosi outo äiti, kun tykkään, että 8-vuotias on vielä niin pieni, että saa leikkiä ja tarvitsee leluja. Lelu voi myös olla lautapeli. Lautapelin meillä saa jopa 15-vuotias poika. Yksi joulun paras asia on se, että on aikaa. Perheellä on aikaa pelata keskenään niitä lautapelejä. Meillä jokainen poika saa lautapelin. Legot ovat myös hyviä leluja isommillekin, ja nitä saa 8- ja 10-vuotiaat pojat. 15 v on sanonut, että niitä on kiva koota, muttei enää niitä itselleen kaipaa. Ángry Birds pehmot löytyvät myös molempien noiden pienempien paketeista. Ja pehmeitä paketteja taitavat kaikki 3 inhota!
 
"poikia3"
Ja tuli vielä mieleeni, että missä on kirjat noista lahjoista? Meillä pojilla on paketeissa kirjoja, on ihan joka ikinen vuosi ollut, ja varmasti aina tulee olemaankin. Omassa lapsuudessani ne olivat niitä ihan kaikkein parhaimpia paketteja.
 
miettii
Oisin sun tytölle 8v ostanut mieluimmin lelua kuin vaatetta , tai lahjakorttia . Ei 8v mitään lahjakorttia, paitaa , en tyynyliinaa.Ostit teinin juttuja. Pettyy taatusti jos ei ole mtn piirtämistä,leikkimistä.Tuijottaa vaan vaate kasaa joita avannut.Mee ostaa 2 halpaa lelua !!!!!!!!!!!!!! Vaikka väritysjuttu/värit. Mut sun lahat 8v on kuin teininlahjat.
 

Yhteistyössä