Pidättekö yskäisen lapsen pois hoidosta?

Pojalla on ollut yskää jo monta viikkoa. Lääkärissä käyty jne.
Ollaan kuitenkin pidetty normaalisti päiväkodissa (eivätkä hoitajatkaan ole mitään sanoneet). Miten kuuluisi toimia? Kun eihän sitä voi esim. kuukautta olla töistä pois sen takia että lapsi yskii : /
 
"vieras"
Samaa olen miettinyt, meillä lapsi vielä kotihoidossa ja aloittaa pian päiväkodissa ja olen miettinyt että eihän sitä tolkuttoman kauan voi kotona olla sit kun on kipee. Yleensä pelkkä flunssa kestää sen pari viikkoa ja yskät päälle.
 
Janna
Olen päiväkodissa töissä ollut kymmenisen vuotta.
Meillä sääntönä on se, että jos lapsi yskii taukoamatta tai jos yskii niin että oksentaa, niin silloin ei ole päiväkotikuntoinen. JOhan sitä tietää itsekin miltä tuntuu jos yksiin ja yskii ja yskii, tuleehan siinä jo tukala olo ja pää kipeäksi ja vaikka mitä.
Mutta normiyskän takia ei ole pakko poissa lasta pitää. Me hoitajat emme ole hirviöitä. Ymmärrämme toki, että lasta ei voi pitää viikkotolkulla kotonakaan yskän tai nuhan takia! Jo se, että vanhempi ilmoittaa olevansa tietoinen asiasta ja kertoo että soittakaa jos pahentuu, se riittää meille ymmärtämään että vanhemmat tekevät parhaansa, mutta työssäkin on käytävä!
 
Simple
Tottakai viedään hoitoon tavallisen yskän aikana. Infektion jälkeinen yskä kestää helposti useamman viikon ihan terveelläkin, saatika astmaisella. Sitten tuleekin jo uusi infektio. Ei itsekään pois töistä olla pienen köhän takia.
 
"pph"
Muistakaa, että sen lapsen on jaksettava myös se ulkoilu eli turhan nopeasti flunssan jälkeen hoitoon paluu ei ole hyväksi. Pieni yskä ja vähän vuotava nenä ei haittaa, mutta yskä joka haittaa ulkoilua ja nukkumista on sellainen, että silloin on paras levätä kotona vielä päivä, pari.
 

Yhteistyössä