Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

haikala joo oon testannut puhdasta negaa joka aamu, davidin herkkä testi. En voi suositella, ei kovin herkältä vaikuta. ;) tänään taas oli outoja oireita, menkkakivut hellittäneet, mutta valkovuoto vetistä tai vettä, jota tulee ihan reilusti. Huoh, väsyttää jo tää vuoristorata, ihmettä toivon minäkin, maanantaina onneksi loppuu tää piina. Mites siellä?
 
aniraz En oo testannu, tänään loppuu luget niin pitää hakee lisää. Virallinen testipäivä on laitettu keskiviikoksi. Tiistaina vapaapäivä niin mietin sinne testin tekoa. Ellei menkat ala. Mulla aivan järkyttävä päänsärky, jota on kestänyt jo melkein viikon. Ja mulla myös tuo valkovuoto vetistä. Menkkakipuja ollut myös viikon, niin kipeitä että särkylääkettä on mennyt paljon.
 
suuret pahoittelut piu paulle negasta, empä olis tuota tulosta teille osannut odottaa :( mut hienoa ettã katse on jo tulevaan, jaksamisia.

toivottavasti marjanan vuotelut on loppuneet ja pãäsisit kunnolla nauttiin alkaneesta raskaudesta.

aniraz mullakin on ihan vetistä "valkovuotoa" niin ettã välillä oikein lorina käy, en olle ite viel rohjennut testata, mulla on vain niitä s marketin testejä ja luki että lyotettavin vasta aikaisintaan silloin kun menkkojen tulisi alkaa..itellä on pp 10 ja ahdistus potenssiin tuhat...jos huomenna hakis apteekin oman testin jos siihen jotai viitteitä saisi..

tsempit haikalallekin myös testailuun, mulla kans tuo päänsärky ja menkkamaiset jomotukset kiusana
 
Laura82 ja Haikala outoa toi vetisyys, en muista aikaisemmilta kerroilta tätä! Mulla tuli eilen ja tänään aamulla vetistä ruskeaa vuotoa, päivällä tulee sitten jossain kohtaa kunnolla taas mutta ei ruskeaa, välillä menkkavihlaisuja. Kaikki turvotukset ovat kadonneet. Testit negaa, mutta niitä ei olekaan tarkoitus tehdä näin aikaisin. No näillä mennään huomisen testiin. Tsemppiä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Isot pahoittelit piu_pau :'(
Mutta onneksi teillä on siellä pakkasessa nyt kuitenkin vielä toivoa :)

Toive kiva kuulla että kroppa palautunut, kohta pääset sitten jo passiin :)

Hox, aniraz, Haikala ja Laura peukut vielä tooosi pystyssä teille!!!
 
nyt alkaa ahdistamaan oikein kunnolla, ok, virallinen testipvä olisi torstaina ( pp14 ), kokeilin tänäaamuna tuota pregcheck- testiä eikä siihen piirtynyt kuin hyvällä mielikuvituksella joku viivanpaikka tms? ei näköjään kannattais kuin niillä erittäin tarkoilla tehdä, onko mikä herkin merkki jos apteekista haen...ihan on siipi maassa, ei kyl vuoteluakaan ole tai muuta sellaista..vielä..mutta olis ollu kiva jo jotain viitteitä saada...olikohan noin että meidän top alkio ei sitten oikein tykännyt siitä flunssasta mikä mulla oli päällä...tiedä häntä..
 
ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.........Syy
Valoa..30..............2.IVF/3.PAS.............maaliskuu?.........Endo
johkunen..34........lahjamunasolu....... .....vko 10.............Femail factor
piu_pau..31..........3.ICSI/1.PAS............ ...huhtikuu................Selitt.
Nannukka81..32…..4.ICSI……......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
Toive13..36..........2.IVF/1.PAS...............kevät.............. .Selitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?....................?
HalleB..28............lahjamunasolu/1.PAS....maalis-huhti.......Male+female
Nellikaneli..26.......5.IVF............ .............?....................Endo
aniraz..32............lahjamunasolu...... .......?........... ......Selitt.
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla...............PCOS

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv......Syy
Haikala................3.ICSI......... ......1.........................Endo, tuubatukos, siittiöt
Laura82..31.........3.ICSI.............. ...1........................Huonot siittiöt
Hox..38...............4.IVF........... .......1......................Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/1.PAS....1......................Selitt.

PLUSSANNEET
Marjana................3.ICSI........... .............................Selitt./PCO+siittiöt?
LaaL..32..............2.IVF/ICSI................................... PCO


Toin listan vain tälle sivulle :)
 
Viimeksi muokattu:
aniraz oon pahoillani :(
Tunnut kuitenkin olevan suht sinut asian kanssa?
Päivitin sut listaan, toivottavasti ihan ok, muokataan jos tarpeen.

Mun mielestä se ei ole luovuttamista jos päättää hoidot lopettaa missä vaiheessa tahansa. Toisella kun ei välttämättä kroppa kestä ja toisella ei pää. Toinen taas ei halua elää hoitojen kanssa. Eli eiköhän jokainen tee omat päätöksensä sen mukaan mikä parhaimmalta itselle tuntuu!
Oli hyvä tuo linkki, kävin jo lukasemassa osittain :)
 
aniraz Voi itku:hug: Voimia sinulle!

Mites muut piinailijat?

pp 14, menkkakivut ja vihlonta jatkuu. Huomenna pääsen testailemaan..ikinä ei olla tähän asti ilman vuotoa päästy. Jotain positiivistä sentäs, viimeisellä hoitokerralla saan edes testin tehä!Wuhuu!
 
pp12 ja nega :'(

luulis nyt näillä päivillä jotain näkyvän. siirrettävä alkio oli kuitenkin 2 päivää viljelty...on se kumma että rupu alkioilla raskaus lähtee mut top alkioilla ei :'(
tuosta lutinuksesta huomasin et aiheuttaa kohdun supistelua, sehän onki tosi hyväksi ajatellen alkion kiinnittymistä, ei luget tuollasta aiheuttanut... en kyllä enää halua sitä käyttää...ikinä!!
tuntuu ettã ei näitten lääkkeiden kanssa ei enää ajatella potilasta vaan sitä kunhan vaan saadaan uus lääke markkinoille kokeiluun...en tieten oo lupaa antanu koekaniinina oloon....
no soitella oysiin jatkosta, testaan viel lopouviikista viimeisen kerran kun ei vuotelua ole edelleenkään
 
Täällä on hätä nyt! Testi tehty, positiivinen mutta testiviiva on haaleampi kuin kontrolliviiva! Sen lisäksi järkyttävät mahakivut! Onkohan se kiinni jossain väärässä paikassa! Mä oon ihan sekaisin. Mä en ees tajua mitään. Nyt jo pp 15, eikö viivojen pitäisi olla saman vahvuisia jos ois oikee positiivinen?
 
Laura pahoittelut sulle(kin) :(
Niin kyllä mä luulisin että jotain jo näkyisi tuossa vaiheessa, mutta tietysti kannattaa ne lääkkeet käyttää viralliseen testipäivään saakka. Mä en myöskään ole halunnut vaihtaa lugeja lutinukseen kun oon lukenut kaikenlaista.

Haikala hienoa, onnea jo tästä etapista :)
Eikös tuo hcg:n erittyminen ole hyvin yksilöllistä ja riippuu tietysti täysin siitä, onko alkio kiinnittynyt ennemmin vai myöhemmin. Tosi fiksu vastaus, mutta varmuuden taitaa saada vain verikokeella kun erilaiset testitkin näyttää välillä toinen toista ja toinen toista. Toivottavasti saat klinikalta parempaa neuvoa miten edetä/ toimia!
 
Laura :hug: lutinus on syvältä munkin mielestä. Kysyin lääkäriltä nimenomaan että aiheuttaako lutinus supistelua, vastaus oli ei. No paketin kyljessä lukee että aiheuttaa, joka onkin tosi hyvä ominaisuus. :confused:

haikala onnea plussasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Haikala, tee digitesti, on selkeempi :), noiden viivojen vahvuus ei kyllä kerro oikeastaan mitään. Se että toinen viiva näkyy, tarkoittaa että olet raskaana. Ja jos pääset veritestiin niin vielä parempi.

Mulla näkyi pp10 herkässä testissä suht haalea viiva, ja veriarvo oli kuitenkin muistaakseni 121 samana päivänä :)
 
Hei, tulin toisesta ketjusta kertomaan miten mulle kävi, eli icsin tuoresiirron jälkeen pp15 tein positiivisen digitestin, raskaana 1-2 näytti tulosta, ja 4 päivän päästä tein uudelleen, ja samaa näytti kunnes viidentenä päivänä testistä vuoto alkoi, ja 7 päivää ekasta testistä digitesti näytti negaa. Eli kemialliseksi jäi, näin kuvittelisin.
Tottakai toivon sinulle haikala parempaa onnea :) mutta sillä tämän kerroin että digitestikään ei välttämättä kerro koko totuutta, toki jos saa paremmat viikot nii sitten :)
 
Klinikalle soittelin. Hoitaja pyysi testaamaan uudestaan päivän parin päästä. Kertoi, että kaikki voi olla hyvin tai sitten kivut on enne jostain pahemmasta..se kummasta on kyse ei voi vielä tietää. Jos kivut pahenee täytyy lähteä lääkäriin. Joka tapauksessa, oli kyse mistä tahansa, niin tämä on hieno asia! Tämä on edistystä saada 4 vuoden jälkeen kaksi viivaa tikkuun! Se on se toivon pilkahdus mitä ollaan odotettu. Nyt täytyy ottaa rauhallisesti ja syödä tarvittaessa särkylääkettä. Helpommin sanottu kun tehty. Mies oli sitä mieltä että vielä ei iloita...minäkin olen ihan kauhuissani :O Entiedä miten pystyn mitään tekemään. Pelottaa että se on mun ainoassa terveessä tuubassa ja se joudutaan leikkaa jne jne.
 
haikalalle erittäin varovaiset onnittelut, voi kunpa kaikki olisi hyvin teillä ja kyllä sen onnen soisi meille jokaiselle :) no kukin vuorollaan, näin uskon. soittelin oysiin ja kehottivat kuitenni tuonne torstaille ja perjantaille testiä vielä tekemään, se oli vakaa aikomuskin, omasta tk:sta sain verikokeeseen ajan sekä ihan tikkutestin ottavat torstaina...varmuuden vuoks nyt näinki vaikka usko alkaa oleen mennyt menojaan, pääsempä luultavasti vielä neukkarissa käymään ultralla. mut torstai tosiaan on se meidän deathline.. mies ei vielä tiedä mahdollisesta epäonnistumisesta mutta saanpahan kasattua itseni siihen viralliseen päivään niin voimme sitten yhdessä käydä asian läpi :/
ja niistä lutinuksista tosiaan on aiheutunut mulle kohdun supisteluja se on ihan paskapuhetta etteikö olis mahdollista, lääketeollisuus on häikäilemätön näissä asioissa, en aio enää antaa viimesiä solujamme johonki kokeiluun mikä ei kohdallamme yksinkertaisesti toimi ja kerroin sen myös hoitajalle...
 
Haikala: Varovaiset onnittelut! Raskaustesti poikkeaa ovulaatiotestistä, eli haaleakin viiva kertoo raskautumisesta. Hcg:n nousu on yksilöllistä ja näillä päivillä ei vielä mitään hätää jos ei oo tasavahvat viivat. Onko viiva kuitenkin selkee? Sä olet nyt raskaana, kunnes toisin todistetaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Huhuuu, linjoilla ollaan valoa :wave: Mie olen täällä käynyt säännöllisesti kurkkimassa teidän tilanteita/vaiheita salaa vaivihkaisesti taustalta. Ja paljon on taas täällä tapahtunut ja tilanteita jattu – ilon hetkiä, jännitystä, epätietoisuutta, piinailuja ja surunkyyneliäkin valitettavasti. Haleja kaikille niitä tarvitseville, niin iloon kuin suruun :hug: :hug: :hug: Lämpimät onnittelut myös plussan saaneille, erityisesti Haikalalle :heart:

( . )
Tämän huushollin katon alla on keskitytty ihan täysin omaan jaksamiseen ja sen vahvistamiseen, niin yksilöinä kuin pariskuntana. Ollaan haettu hyvää oloa ruokaremontista (lisää proteiinia ja kasviksia) ja niin rakkaasta liikunnasta/ulkoilusta ja 2 viikon matkakin aurinkoon odottaa maalis-huhtikussa. Ja ehkä – ehkä, tämä oma jaksaminen onkin vahvistunut – paljon on vielä surua, tuskaa ja katkeruutta, mutta tiesinkin että täm matka on maraton eikä mikään sprintti. Olen opetellut olemaan itselleni armollisempi ja antaa luvan olla heikko ja pää+sydän hajalla. Tiedän, että jonain päivänä tämä tuska helpottuu – tavalla tai toisella.

Toki meillä tuli vähän lunta tupaan ja nyt odottelen, että tulee miehen epikriisit sairaalasta (oys ja terveyskeskus). Hän kävi vuositarkastuksessa kovan painostukseni jälkeen toissa viikolla ja sieltä pompsahti verikokeista poikkeama kilppari-arvoista. Ja on ilmeisesti ollut jo pitemmän aikaan (en tiedä mistä sellaista voi päätellä), mutta hänelle/meille ei siitä ole koskaan mitään mainittu (siksi tilasin epikriisit). Joten en tiedä miten tämä sitten tulee vaikuttamaan meidän toukokuussa suunniteltuun hoitoon, koska miehellä kilppari-poikkeamat heikentää juurikin sperman laatua ja liikkuvuutta (ne on juuri olleet ne meidän ongelmat alusta asti). Vähän epätietoinen olo vielä, kun ei tiedä vielä mieheni tulevista mahdollista lääkityksistä ja miten ne alkaa vaikuttaa arvoihin, ja voiko näiden arvojen parantuminen auttaa meitä kokeellisessa 4. ICSIssä toukokuussa. Paljon vielä avoimia kysymyksiä päässä, kun seuranta labra on hänellä vasta ensi viikolla (sitten päätöksiä jatkosta esim. lääkityksestä jne.). Mutta omalta osaltanihan tuo toukokuun hoito näyttää selvältä – lääkkeet pysyy samana, annostusta ei muuteta näillä näkymin (katoaan mitä sanovat lähempänä, kun paino on tippunut nyt jo sen 10 kg, että vaikuttaako se sitten annostukseen). Ainut mikä muuttu osaltani oli sen kortisonin mukaan ottaminen, mutta siitä en tiedä vielä yhtään mitään (pitää huhtikuussa kysellä).

Se mikä on muuttunut näiden hoitojen aikana on niin nuo kirotut kiertopäivät. Ennen hoitoja ja vielä kahden ensimmäisen ICSIn jälkeen kiertoni oli tasasen varma. Kunnes kolmannen ICSIn jälkeen kierto on pidentynyt melkein viikolla ja vuoto on niukentunut entisestään ja tietenkin menkkakivut on aivan omaa luokkaansa nyt (ei ilman särkylääkettä selviä). Olen osittain huolestunut tästä muutoksesta, koska vaikka lääkärit sanoo, että kaikki on kunnossa ja esim. endosta ei ole viitteitä. Kait tästäkin asiasta täytyy kovistella lääkäriä samalla, kun soittaa noista miehen kilppari-arvoista.

Teillä on täällä ollut puhetta vitamiineista – meillähän on alusta asti ollut mukana aikamoinen coctail (C-, D-, E-, fooli, sinkki, seleeni, rauta, möllerit ja vaihdellen maitohappobakteerit). Ostettiin joulun aikoihin sitä maca-jauhettakin, mutta jäi kyllä meidän taloudessa syömättä. Kapselit vielä menis, mutta jauhe ei mene millään enää alas (2 viikkoa sinnittelin ja nieleskelin pitkään sitä). Nyt vähän tässä kuussa rukattiin tuota coctailia ja otettiin molemmat käyttöön naisille/miehille suunnattu monivitamiini + D- ja E-vitamiini + L-karoteeni. Ehkä maaliskuun puolella otetaan käyttöön L-arginiini (pitää vielä vähän lukea lisää tietoa/tutkimuksia), joku kertoi siitä täälläkin hyviä kokemuksia miehen sperman laadun parannuksessa.

Jaahas, taas maratonipäivitys omaa napaa.

Kaikkea hyvää teille rakkaat naiset, kuljette ajatuksissa ja sydämessäni mukana. :heart: :flower:
 
valoa Viiva on selkeä, se on tommonen marketin halppis liuskatesti. Kävin nyt sitten ostaa sen digitestin ja teen sen huomenna tai ylihuomenna.

Nannukka81 Voi miten mukava kuulla sinusta!:wave:

Piatu Kiitos esimerkistä..jos totta puhutaan niin esimerkkisi ei ainakaan rauhoittanut omaa mieltä..päinvastoin. Mutta kaikkihan pitää ottaa huomioon.

En uskalla luottaa positiiviseen kun tätä ollaan neljä vuotta niin toivottu ja itselle on tälle ajalle sellainen suojamuuri rakentunut, että vielä en sitä pysty "purkamaan" ja iloitsemaan tästä. Miten mä sitten kestän jos tää ei olekkaan totta. Parempi malttaa mieli ja katsoa hiljakseen tuleeko tästä mitään. huh.
 
Piu_pau Harmitus negasta:hug:Nyt vaan pakkasta kohti luottavaisin mielin:heart:
Aniraz Samoin sulle negapahoittelut:hug:Tsemppiä lahjasoluhoitoon:flower:
Haikala Mä arvasin että plussaat! Menkkakivut ilman vuotoa on kai jonkinlainen hyvä merkki! Mulla ainakin oli. Aika kovilta silti tuntuu sun kivut? Voisko ne olla hyperstimulaatiokipuja? Nehän kai pahenee, jos raskaus alkaa. Toivotaan, että raskaus etenee ja on siellä missä pitääkin. Mun käsittääkseni kohdun ulkopuolinen alkaa kipuilemaan vasta myöhemmillä viikoilla? Korjatkaa, jos oon väärässä.

).( Tänne ei kuulu mitään. Dpo 5. Kai sitä aina luomuihmettäkin toivoo, vaikka onhan se aika epätodennäköistä.

Muoks!
Haikala Hyvä, jos kivut vähän helpottaa! Tervemenoa plussanneisiin&onnea odotukselle!
 
Viimeksi muokattu:
Toive13 Kipuja ei ollu eilen ja tänään on ollut vaimeita tuntemuksia. Mikä parasta digitesti tehty ja sen mukaan ollaan oikeilla viikoilla ja kaikki on hyvin. Yritin hoitajalta kinuta aikaa verikokeeseen mutta kertoi että nykyajan digitestit on niin luotettavia ja mittaa samalla periaatteella noi viikot että siihen voi luottaa. Huolissaan pitäis olla jos ois saanu pienemmän viikko määrän testiin kuin oikeasti on.
 
Haikala Onnea ja tsemppiä, nyt vasta piinailu alkaakin! :heart: Miksi et päässyt hcg-arvoa tarkastamaan? Sekin kertoo jo jotain, että onko siellä kiinnitys hyvällä mallilla vai vain heikosti..toki senkin jälkeen kaikki on mahdollista.. :$

Multa hcg arvo otettiin ihan terveyskeskuksessa kun pyysin sieltä. Arvo oli pp18 jo 1100(luku 3:kin olisi riittänyt) joten alussa ainakin olin ihan "kunnolla" raskautunut. Koko ajan pelkää silti pahinta. ensiviikolla olisi varhaisultra missä taas jokin totuus selviää.

Olen myös ymmärtänyt, että kohdun ulkopuolisessa kivut tulevat hieman myöhemmin, koska alkio ei vielä pikkuriikkisenä ahdista tuubia tms väärää kiinnittymispaikkaa. Itse pelkään kuollakseni tuulimunaa.. :'( Netistä kun asiaa tutkii, ei sitä voi mistään etukäteen päätellä..vain ultra sen näyttää. :eek:

Pakko kertoa miten ihmistä todella järkytellään joka kohdassa. :attn: Kun menin terveyskeskukseen otattamaan hcg-arvoa, pyysivät he minulta lähetettä. Hiihtolomalla oli klinikkani kiinni, joten eihän minulla mitään lähetettä ollut! Selitin tilanteen ja onneksi labrahoitaja oli ääreisreilu ja lupasi ottaa näytteen, koska en tarvinnut mitään kirjallista lausuntoa. Vain suullisesti numerot riittivät.
Tämä hcg-mittaus ei ole siis perusraskaustesti vaan veren blasmasta otettu hcg-arvo. (ovat eriasia..vaikkakin kertoo taatusti onko plussa vai nega)
No, iltapäivällä soitin tuloksia ja vaihteen puhelinvastaaja kertoi ehtivänsä katsoa minun tulokset..eikä siis yhdistänyt labraan tms..
Hän sanoo: joo..täällä..joo, lukee että ei raskaana!
Sekunnissa putosin ja totesin itsekseni, että niinpä tietysti..minulle sitten tuli se maailman ainoa raskaustesti mikä huijasi väärinpäin tuloksen..tai että se vai yritti, mutta ei jäänytkään kiinni.. Kysyin nuutuneena, että oliko hcg-arvoa enää ollenkaan nähtävissä..?
"Joo..ootas..täällä on joku luku 1100..joo, hcg 1100."
Minä sanoin, että kyllä minä sitten aika vahvasti olen raskaana!
"..siis saako sinua nyt onnitella vai..? "
minä: Kyllä saa!!! :LOL:

Voitte kuvitella miten maailma ehti siinä jo hetkeksi taas romahtaa.
Mutta tosiaan tuo tökerö moka johtui ihan siitä, ettei minulta otettu ns. tavallista raskaustestiä joten tulos oli "ei raskaana" koska siitä ei ollut mainintaa. Oli vain hcg arvo 1100.

Tsemppiä kaikille!!!!:heart:
 

Yhteistyössä