Pidempään IVF/ICSI-hoitoja läpikäyneet lapsettomat

nannukka81 kiitos! Ja samoin teille, musta on hienoa että mies itse on kiinnostunut lahjasiittiöistä. Varmasti on kova paikka miehelle, mutta voin sanoa ettei se naisellekaan helppoa ole luopua omista soluista.

piupau onnea! Jäikö teillä vielä pakkaseen?

).( Lahjasoluasia on jo edennyt, tänään oli ensikäynti uudella klinikalla. Lääkäri ehdotti kromosomitestejä, mutta mulla on mitta täynnä ronkkimista ja hintaakin testille tulisi. Meidän ongelma on munasoluissa, koska alkiot kuukahtavat päivinä 1 ja 2. Saamme jopa Kela-korvausta munasoluperäisen sairauden takia. Onnistumisprosentti tuoresiirrossa on 50 ja yleensä pakkaseen saadaan alkioita n. 5-8 kpl. Huikeita lukuja meidän korvissa. Lääkäri sanoi että mahdollisuudet meilä ovat hyvät, kohtu mulla on normaali ja miehen sperma ok. Hoito olisi näillä näkymin lokakuussa.
 
  • Tykkää
Reactions: johkunen ja piu_pau
Kiitos stempeistä. :flower:

Nannukka, en yhtään ihmettele vaikka olet väsynyt tähän rumbaan. Ei tätä loputtomiin jaksa. Me ois oltu jo valmiita siirtymään eteenpäin, lahjasoluihin. Haluais että tämäkin loppuis joskus ja vois keskittyä elämiseen kaksin.

Laura82, no eihän me samassa osoitteessa oltukaan, jos Kokkolassa olit ultrassa. :) OYSissa me vaan ravataan. Sori sekoilu.

aniraz mukava kuulla että teilläkin homma etenee. Lupaavilta prosentit kyllä kuulostaa! :)

Meillä jäi vielä kolme alkiota yhteen olkeen. Onpa haasteellista näpytellä puhelimella...sotmet tuntuu nakeilta. :D
 
Viimeksi muokattu:
levee hymynaama bongattu ovulaatiotestistä,kyllãpä sitä oman kroppansa jo tuntee,on taas sellaiset nippailut päällä... eli soitto oysiin niin jos onni sois että päästäisiin itse siirtoon maanantaina :)

piu pau, joo aikaisemmissa hoidoissa kuljimme oysissa ultrissa mutta tää vimonen hoito sit aloitettiin oman kunnan kautta niin pãädyttiin kontrollit tekeen kokkolassa, jos jotain plussaa niin matkat lyheni yli puolella :)
 
Pakko sanoa, että yllätyin erittäin positiivisesti asioidessani pikku apteekissa joka on kotimme läheisyydessä. Tiedustelin eilen Yliopiston Apteekissa asioidessani (olemme keskittäneet apteekki asiamme sinne), että saako heiltä jaettua pakkausta Suprecurista (kerroin, että toinen suihkeista menee minulla suoraan roskiin koska en tule tarvitsemaan sitä). Siellä farmaseutti pahoitteli, että heillä on kyllä vuosi sitten vielä saanut jaettua pakkausta, mutta maahantuoja tms. on lopettanut kyseisen pakkauksen toimituksen. Noh, tänään kun ”jouduin” asioimaan tuossa lähiapteekissa (unohdin eilen reseptin kotiin, kun hain muita lääkkeitä) ja kysyin samaa asiaa farmaseutilta, niin hän totesi että maahantuoja on lopettanut kyseisen pakkauksen toimituksen, mutta he ovat itse alkaneet jakamaan kyseistä pakkausta. Hän kovasti pahoitteli, että joutuu tästä purkkijakelusta perimään minulta 1e (!!!) korvauksen. Mie olin, että peri kuule vaikka kaksi euroa jos vain saan jaetun pakkauksen ja säästän näin toisen suihkeen verran rahaa (n. 45e). Okei, ei ole isosta summasta kyse, kun näitä hoitoja ajattelee. Mutta miksi turhaan ostaa lääke, joka menee roskiin? Eli apteekeissa on eroja :)

Aniraz Mahtavaa, että teillä on homma jo noin pitkällä. Ja ennen kaikkea, prosentit, kuulostaa hyvältä. Lokakuu tulee pian, vaikka ainahan odottavan aika on toooodella pitkä. Toivon vilpittömästi, että lahjasolut tuo teille unelmien täyttymyksen.

L@ura Toivottavasti maanantai on teidän onnenpäivä! Pitkiä hermoja viikonlopuksi ja koittakaa keksiä mieleistä tekemistä, että saatte ajatuksia hetkeksi edes toisaalle.

piu_pau Mites siellä voidaan? Sinullahan oli jokin muu lääke kuin Lutinus nyt tukilääkkeenä? Mikä ja saanko udella miksi?

Te joilla on kortisoni ollut hoidoissa mukana, niin minä päivänä teillä on se alkanut? Minä en saanut vielä edes reseptiä mukaan, koska se on määrätty minulle alkamaa punktiopäivästä alkaen (annos muuttui sitten mahdollisen siirron jälkeen).

( . )

UÄssä oli keskiviikkona kaikki ok (limis 6 mm ja ohut 3 lehtinen). Ainut mistä olin/olen itse huolissani, että toisessa munasarjassa näkyi jo yksi kasvuun lähtenyt rakkula (ei ollut iso, mutta silti). Ilmeisesti sen takia oli lähtenyt kasvuun omia aikojaan, koska sumuja on mennyt viikko pitempään kuin normaalisti (näin ymmärsin lääkärin puheesta, mutta jäi asia vähän auki). Tai mistä tiedän mitään, kun ei tää ”kesä-esa/harjoittelija” mitään kertonut. Mutta anyway - Puregon alkoi hevosannoksella ja tiistaina sitten katellaan toisessa UÄssä, että miten kroppa kestää.

Tuntui aika hassulta käydä lääkärin/kätilön juttusilla, kun ei ollut enää mitään kysyttävää ja kaikki oli niin selvää lääkkeiden ja jatkon suhteen. Tyhjä tunne kuvaa kait meidän molempien fiilistä nyt. Käydään vaan nyt tää vaan pois ilman mitään tunteita ja toiveita. Vaikka pakko on myöntää, että itku/pahanolon tunne on herkässä, kun äitienpäivä lähestyy ja ymmärtää, että sekin päivä jää meillä tulevaisuudessa viettämättä.

Kiitos Teille jokaiselle tsempeistä ja tuesta – tämä matka on hieman helpompi kulkea, kun tietää teidän olevan täällä :heart: Jaksamisia jokaiselle viikonloppuun :hug:
 
huijui siirto varattu maanantaille, ristus mikä jännitys iski päälle, uskaltaisikohan illalla ottaa rentoutukseen pienen lasin punkkua, mie saan muuten paskahalvauksen tän jännityksen kanssa..heh

piu pau kuis sujuu? toivottavasti hyvällä fiiliksellä :)
noista lääkepakkauksista, mulla kans suprecuria piti parin suihkauksen takia ostaa koko kahden paketti ja puregoniakin jäi yks 150 ui ampulli käyttämättä, ei viitsis hukkaan heittää... pitäs noille lääkkeilekin kehittää joku palautus säätiö tms, mihin vois sit toimittaa ja saisi jonkun korvauksen...mielettömän hyvä tsägä käynyt kyllä sulla nannukka noiden läãkkeiden kanssa :) säästö se on pienikin säästö. hurjasti sullekin tsemppiä hoitotaipaleelle
 
mitenkäs täällä piinailutovereilla menee, itsellä oli maanantaina se siirto ja kaksi kelpoa itiötä saatiin matkaan :) miten muilla on ollut nuo mahd. pas- siirrot, että minkä ikäisinä on siirretty? mulla oli siirto sulatuspäivänä joten onko ne nyt sitten 2 pv kuten pakastettaessa vai 3pv-vanhoja? :) toinen pikkukaveri ei meinannut kyytiin ensin lähteäkään vaan palasi katetriin takaisin laiton yhteydessä mutta saatiin pieni tähtönen lopulta kyytiin :)

miten piu paulla sujuu, moneskos pp on menossa, että onko jo "kiinnittymisen" aika :) en hoksannut katsoa siirtopäivämäärää kun oon puhelimella netissä ja hankala selata tällä. mut onnenkantamoisia sinulle ja muillekin piinailijoille

laura pp2
 
L@aura82, onnittelut kyytiläisistä. :)

Mikäs tässä..ei oikein jaksa innostaa edelleenkään. Viikko sitten oli siirto ja alkio oli 3-päiväinen siirrettäessä.

Nannukka, miten teillä on hoito edennyt? Toivon todella että hoito on edennyt suunnitelmien mukaan kasvuun lähteneestä rakkulasta huolimatta. Tympeetä kun on joku tuuraaja niin ei tahdo saada selvyyttä asiaan.

Oli kyllä hyvää palvelua apteekissa. :) Ehkä tuon euron lisämaksun just kestää... ;)

Mulla on tukilääkkeenä Crinone emätingeeli. Lugesteron ei sovi pähkinäallergikolle ja Lutinuksestakin mulla menee alapää rikki. Crinone on siitä kiva, että sitä tarvitsee laittaa vain kerran päivässä, eikä se valu niin pahasti kuin Lutinus. Huonoa on se, että viime tuoresiirrossa se ei jaksanut pitää menkkoja pois. Vuoto alkoi tukilääkityksen läpi. Katsotaan miten nyt käy... Tukilääkityksessä ei valitettavasti ole kovin montaa vaihtoehtoa. :(
 
Tänään tuli postissa PASsin hoitokertomus. Olipas mieltä ylentää. Jos oikein ymmärsin, kyytiläinen on nelosluokan non-top. Ou jee. Enpä odottele kyllä ihmeitä, vaikka onhan niitä raskauksia alkanut rupuisillakin alkioilla.
 
piu pau, mun ekassa ivf tuoresiirrossa siirrettiin kaks saman luokkasta alkiota kuin sinulla nyt ja raskaus lähti mallikkaasti, tosin ei sit ollut kehitys jatkunut rv8 pitemmälle mut se on sitten asia erikseen. eli ei sillä laadulla niinkään ole merkitystä, nytkin taisi olla kaks n-top alkiota, (noin luki paprussa minkä sain oysista, onko sama kuin non-top?) top alkio oli tuoresiirrossa eikä edes yritystä kiinnittyä.. solubiologia on kyllä outoa, eli en sinuna tuskailisi tuon luokituksen kanssa vaikka uskon että ei se näissä hoidoissa mitenkään helppoa ole..jaksamisia piinapäiville..

on: ei muuta kuin 24/7 päällä oleva armoton väsymys, voisin nukkua kokoajan, tai no oonki nukkunut päivät pitkät kun sain lentsun vuoksi vapaata, eikä siltikäãn virkustu...jospa olis hyvä alkava merkki
 
piu_pau ei kannata luokituksia pohtia, mulle lääkäri selitti että sillä hetkellä kun luokitus tehdään voi alkiossa olla esim. paljon fragmentaatiota. Alkion kehittyessä fragmentaatio voikin korjaantua, jolloin luokitus olisi eri. Meidän uudella klinikalla kuvataan alkioiden kehitys videolle!

laura82 tsempitykset piinailuun!

nannukka miten siellä menee?
 
ja eipä nuo mullakaan näyttäneet olevan kuin 2 ja 3 soluisia mitkä siirrettiin, mut loppujen lopuks se että lähteekö ne jakaantumaan niinkuin pitää ja sitämukaa tarttuvat kohtuun on se ratkaisevin juttu. mulla kun oli samana pvänä sulatus ja siirto niin kehitystä suuntaan tai toiseen ei voi tietää
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kysymästä ihanat Naiset. Täällä mennään etteenpäin. :)
Tiistain 2. UÄssä näkyi hyvin paksuuntunut limis ja yhteensä 10-11 rakkulaa (isoimmat n. cm kokoisia); kuulemma tilanne hyvin samanlainen kuin aikaisimmillakin hoitokerroilla (eli ymmärsin, että lääkevaste ideaali/hyvä). Puregonin hevoskuuri jatkuu ainakin huomiseen. Puhuimme silloin myös lekurin kanssa, että jos rauhassa kasvattelisimme rakkuloita punktiota varten (koska 2. hoidossa tällä pidennyksellä saatiin enemmän kypsiä/laadullisesti hyviä muniksia). Eli tiedossahan on pari ”ylimääräistä” Puregon-päivää ja punktio todnäk sitten ens viikolla keskiviikkona (huomennahan tuo varmistuu 3 UÄssä). Eilen alkoi sitten kätilön ohjeiden vastaisesti kortisoni lisä; onneksi otin asian puheeksi lääkärin kanssa. Tässä hoidossa ero aikaisimpiin hoitoihin se, että sivuoireita ei tällä kertaa ole nimeksikään lääkkeistä (sumuttelun aikana juili päätä, mutta ei muuta). Mielikin aika tyyni. Ehkä tässä on kevään aikana sittenkin kasvettu tähän asiaan (että nämä hoidot on meidän kohdalla yhtä tyhjän kanssa) ja pettymyksistä on tullut sellainen osa elämään, että vene ei keiku enää niin kauhean kovasti. Mutta pakko todeta ohi kaikesta, että OYSlla on kyllä aivan ihana tämä vanhempi vaaleahiuksinen kätilö – siinä nainen oikeassa paikassa töissä. :heart: Toki kaksi uutta nuorempaa ovat myös mukavan tuntuisia.


L@aura82 Onnea matkustajista, toivottavasti tarrautuvat tiukasti kiinni. Toivottaan, että tuo väsymys olisi hyvä alkava merkki. En halua pelotella, mutta mie olin koko viime viikon pois töistä "kolmen ihanan kolminaisuuden" vuoksi (poskiontelo-, kurkunpää- ja keuhkoputken tulehduksen vuoksi). Tiukka antibiootti-kuuri ja nyt on olo jo voiton puolella. Pikaista paranemista jos flunssa meinaa nujertaa. Muista levätä harmaat villasukat jalassa ;)

piu_pau Minulle/meille on hoettu nämä vuodet, että siirrettävien ei tarvitse olla top-luokkaa, vaan raskaus voi erittäin suurella todennäköisyydellä alkaa myös n-topeilla. Ja niinhän meille kävikin silloin toisessa hoidossa, jolloin siirrettiin kaksi non-toppia, mutta joka meni sitten ihan alussa kesken. Joten tsemmpiä nyt. Hoidat ja huolehdit itsestäsi. Yritä nauttia lähipäiviksi luvatuista hellekeleistä. Mie niin toivon teillekin plussaa.

Kuukuskuukus Mitä sinulle kuuluu? Missä vaiheessa siellä ollaan menossa ja millä voinnilla?
 
Kiitos teille :heart: Tiedän että noinhan se menee. Ei se luokitus mitään kerro. Nyt alkoi vain ihan helkkaristi ahdistaan. Tähän saakka on mennyt ihan hyvin, mutta nyt tuli seinä vastaan. Tiistaina loppuis tukilääkitys. Voi kun ne menkat alkais pian ettei tarttis tuijotella sitä negatikkua. :( Juilinoita on kyllä todella lupaavasti.

Mukava kuulla Nannukka että sullakin hoito etenee hyvin. Tiedän ketä kätilöä tarkoitat. Oli meilläkin viime siirrossa. On kyllä aivan huippu tyyppi. Hienoa että saat kortisonin vielä lisäksi. Toivottavasti siitä olisi apua. :)
 
( . ) Tämän päivän UÄssä kaikki niin kuin pitääkin. 10-12 rakkulaa siellä näkyi, lähes tulkoon saman kokoisia kaikki (vas.puolen vähän isompia olivat, mutta ei kuulemma merkittävästi). Limis oli kuulemma erityisen kaunis ja hyvin paksuuntunut (olisko ollut nyt jopa 12-13mm), eli lääkevaste kuulemma todella hyvä. Puregon hevoskuuri jatkuu sunnuntaihin ja sitten aletaakin valmistautumaan keskiviikon punktioon (kortisoni menee tietty joka päivä). Lääkäri arpoi todella pitkään, että onko punktio ti vai ke, mutta viime vuoteen verrattuna hän kuunteli nyt minun/meidän toivetta, ja totesi oman arpomisen olevan vain mieltymyskysymys. Mutta siis keskiviikkona sitten on meidän kohtalon päivien alku.

Sen verran takapakkia, että nyt sitten labranpoppoo ja hoitavalääkäri käyvät keskustelua, että onko tästä kokeellisesta liuoksesta meille juurikaan apua mitä meille ehdotettiin viime vuoden lopulla. Ja sitä, että jos muniksia tulee hyvin että tehdäänkö kaikki entiseen malliin vai jaetaanko saalis kokeellisen ja vanhan välillä. Aika näyttää. Ja näistä lekuri lupas kertoa keskiviikkona. Mutta mieli on rauhallinen ainakin toistaiseksi ja ensi viikko ei vielä ainakaan jännitä/stressaa.

Mutta me pakataan tavarat+koira ja lähdetään lataamaan vähän akkuja mökkimaisemiin, ennen seuraavien viikkojen stressiä.

Lämmintä ja aurinkoista viikonloppua toivottaen,
Nannukka
 
huomenna olisi syntymäpäiväni, empäs suurempaa lahjaa voisi toivoa kuin että pikku itiöt kiinnittyisi ja pysyisi loppuun asti matkassa, eikös sen näinä päivinä luulis tapahtuvan jos on tapahtuakseen :/ minkäs soluisina nuo alkiot yleensäkin kiinnittyy, onko se joku 8 soluvaihe vai? jänskhättää :)

nannukalla lupaavan kuuloinen tilanne, olosuhteet kyl optimaaliset. mökkireissu tekee varmasti gutaa, nauttikaahan :)
 
Toivottavasti teillä oli Nannukka rentouttava mökkiviikonloppu. :) Onnea punktioon. Meillä on kans hyvät kokemukset tuosta punktion mahdollisimman pitkälle venyttämisestä. Saatiin enemmän kypsiä soluja kuin kahdessa aikaisemmassa hoidossa.

L@auralle myöhästyneet synttärionnittelut! Toivotaan että saat kohta lahjan. :flower:
 
Testi tehty ja tulos oli sellainen kuin arvelinkin, ei raskaana. Nyt vuotoa odottelemaan. Pakkasessa on vielä kolme huurunenää. Täytyy toivoa, että jos ne selviää sulatuksesta, siirto voitaisiin tehdä heti seuraavaan kiertoon. Sais pakkasen tyhjäksi ja vois siirtyä hoidoissa eteenpäin. Mukavaa saada menkat vuosisadan flunssan kaveriksi. :snotty:

ESIKOISTA YRITTÄVÄT
Nimimerkki..Ikä.....Tuleva hoito..............Ajankohta.........Syy
piu_pau..31..........3.ICSI/2.PAS............ ..kesäkuu..........Selitt.
Nannukka81..32…..4.ICSI……......... .........kevät (touko)....Siittiöt/hedelmöitt.
liina2013..............3.IVF........... .............?......................?
HalleB..28............lahjamunasolu/1.PAS....maalis-huhti.......Male+female
Nellikaneli..26.......5.IVF............ .............?....................Endo
aniraz..32............lahjamunasolu..... . .......loppukesä/syksy..................Selitt.
simpli..27.............3.IVF.......... ............tauolla...............PCOS
Hox..38...............5.IVF?............ ...........tauolla.............Selitt.
Melargia..28.........4.IVF/ICSI/2.PAS........?.........Selitt.

PIINAILIJAT
Nimimerkki...........Hoito.............. Alkiot......Testipv.....Syy
Laura82..31.........3.ICSI/1.PAS................2......?....... Huonot siittiöt

PLUSSANNEET
Nimimerkki..Ikä.....Hoito.............. LA.........Syy
Marjana................3.ICSI........... .........?....................Selitt/PCO+siittiöt?
LaaL..32..............2.IVF/ICSI.................?.................. PCO
Haikala................3.ICSI........... ............?..................Endo, tuubatukos, siittiöt
Toive13..36..........Luomuihme.......... ........?............... .Selitt.
johkunen..34........lahjamunasolu....... ........?..........Femail factor
valoa..30..............2.IVF.3.PAS...... ............23.11?........Endo
 
Viimeksi muokattu:
voi piu pau, kovasti harmittelen että nyt teillä meni näin :( paljon tsemppiä tulevaan..

aniraz, eipä olot ole oikein minkäänlaiset, kovasti oon jo negaan asennoitunut, nippailee ilkeesti, mut mitään vuotoja ei ole kuitenkaan.. perjantaina olis menkkojen virallinen.alkamispvä, testaisko sitä silloin vai odottaako sinne sunnuntaihin kun olis pp13, mitenkähän lie tuo kiinnittyminen/jakaantuminen olis tapahtunut kun oli niin rupu alkiot 2 ja 3 soluset ja siirto kaksipäiväisinä:( menin kyl nyt tänään aamulla pp8 tekeen testin ja negaa se aikaki vielä näytti...huoh
 
L@ura82 eikö se mun eilinen töppäily testin kanssa opettanu sua ettei kannata vielä testata ;)... No joo, mullakin on oikeesti hermot niin riekaleina tämän odottelun kans että APUA! Mitään tuntemuksia ei ole mut pelottaa niin pirusti kun odotukset on tietty niin korkeella :(.

Tsemppiä!
 
hahaa, arvasin että noottia vielä tulee :) miksi sitä pitää ihteään kiusata kun voisi vaan kiltisti kerralla odottaa sinne virallisille päiville asti :) noh sitä kun ottaa perus pessimisti asenteen niin ei pety sit liikaa.
 
Kysyisin nyt teiltä kokeneemmilta: onko teillä alkanut epämääräinen rusehtava niukka vuoto missään vaiheessa? Taustaani: eka icsi-hoito takana, 2 alkiota tuoresiirrettiin 12.5. eli nyt on pp8. Lapsettomuuden syy on miehen siemennesteen huonolaatu, siittiöitä ei juuri lainkaan.

Huomasin tuon vuodon/tuhrun äsken alkaneen ja tottahan se huolestuttaa :(...
 
Pikaisesti oman navan kuulumisia.

Eli eilen oli punktio ja saalis kohtuullinen 14 munasolusta 9 oli kypsiä. MUTTA tänään tuli sitten SE soitto. Ei tarvitse mennä siirtoon. Ensimmäinenkään ei ole alkanut hedelmöittymään (ei kokeellisella liuoksella eikä vanhalla). Joten tällä tavalla päättyi meidän polku tällä raskaalla ja pitkällä tiellä.

Lämmin kiitos teille jokaiselle aivan kaikesta. Onnea matkaan ja toivottavasti saatte unelmienne täyttymyksen tavalla taikka toisella.

Rakkaudella,
Nannukka
 

Yhteistyössä