Pidempään pikkukakkosta toivoneet <3 Talvi 2013-2014

Heippa kaikille! Kai se on myönnettävä, että tähän ketjuun sitä minäkin kuulun... Tänään starttasi yk 8. Ikäni olen kärsinyt epäsäännöllisestä (enimmäkseen pitkähköstä) kierrosta ja ovuloimattomuuttakin olen itse diagnosoinut. Lääkärissä kävin marraskuussa ja nyt tässä kierrossa avuksi tulee Clomit.

Mannamaaria... 5/12 ... 1/26-54 ... yk 8 ... ???? ... c
 
Heippa kaikille!

Upeita laihdutussuorituksia täällä! Mulla itelläni on urheilijatausta ja tietty kun aktiiviurheilu päättyi loukkaantumiseen, niin liikkuminen jäi ja sehän tiesi sitten kiloja. 15kg tuli lisää vuodessa ja niistä on nyt yritetty useampi vuosi päästä eroon. Esikoisen synnytyksen jälkeen laihduin imetyksen voimalla reippaasti, mut imetyksen loputtua kaikki tuli takas. Nyt uutta elämää taas opetellaan, terveellisen ruokavalion, punttisalin ja lenkkeilyn kautta ja tuloksia on ruvennut jo näkymään! Itellä normaalipainoon ei oo matkaa kuin n.5kg, mut peilikuvasta katsottuna ehkä 10-15 vielä pitäis pudottaa! Joten tsemppiä meille jotka tässä laihduttelemme!

Omaa napaa sen verran, että ovis oli viikonloppuna ja mut voi lisätä piinailijoihin tälle päivälle dpo2. kahden viikon piina alkakoon ja toivotaan ettei nyt ihan kyttäilyksi menis. Talokauppoja tässä aloitellaan, niin josko ne ajatuksen menis sitten enempi siihen suuntaan! =)
 
Tervehdys kaikille!
Täällä nyt siis kp 8 ja aukkarissa käyty. Sano et selvästi nyt tähän kiertoon tapahtuu oikeessa munasarjassa ja että kaikki on juuri kuten pitääkin. Meinas et oltais vaan yritetty viel koko kevät johon tokasin et aika tuskastuttavalta kuulostaa joten kirjotti mulle nyt sit ens kiertoon painostettuna clomit ja jonkun toisen joka vahvistaa sit ovulaatioo. Eli ens kierron alussa taas aika ultraan tsekkaan clomien vaikutuksia.
 
Mannamaaria: tervetuloa mukaan!

Markke: tsemppiä laihdutusprojektiin!

Huvi: Hyvä että aukkarissa kaikki kunnossa. Toivotaan että Clomit buustaa ovista ja tuo tärpin!

Mulla oli Clomien kanssa folliultra tänään. Kp 10: vasemmalla 16 mm johtofolli, oikealla n. 10 ja 12 mm munikset. Limakalvo ok 7-8 mm. Ovista povaili parin päivän päähän. Testissä näkyi kotona vasta ihan haalea viiva, eli varmaan onkin ovis kp 12.

KYSYMYS: voikohan jompikumpi pienempi keretä kasvamaan vielä, vai onkohan selvää että vain tuo isompi voi irrota?! Onko jollekkin kerrottu faktaa minkäkokoinen folli voi hedelmöittyä, ja irtoaako usein se kaksi kpl Clomien kanssa? Mut ultrasi joku "yleis"lääkäri joka ei osannut oikein mitään sanoa minihkään. Meinaa mennä hermo kun ei jo pääse Naistenklinikalle asiakkaaksi..
 
Perjanntai 31.1.2014



nimimerkki, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Läiti...........02/05..........kp1/33............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t+mp+pr....IUI
Mannamaaria...............5/12............kp 8/26-54.....yk 8 ........???? ... c
Huvi............................01/12...........kp11/27.....ya 8/12.....???
Penni79.........................07/12.....kp 15/22-24....yk 16.....endonmetrioosi ja lk.......... C ja T
Venla84.........................04/12.......kp 19/28.......... ya02/13...??
Pympy.................04/08...........kp 22/28-35.........ya12/13.......kilpparin vajaat./hashimoto......c ja
t.
muumidaa................................kp 24/25-30...............yk5....................??
Markke..........................05/11.........kp24/30............yk18.......PCO........c ja t
juliesisko........................08/06.......kp26/26-28..........yk12..
Neiti Näpsän äiti.............10/08.........kp26/28-32.........yk37.......??
Safiia.............................6/11.........kp 28/25-30?.....ya 10/12....vain yksi munanjohdin ja ???
Karmini........................02/12...........kp29/30?..............yk7, selit.laps.....c

Gray 10/10 yk 16-15, ya kesä/2012, selittäm.







Piinailijat



Karmini Dpo 14
Markke Dpo7
pympy Dpo 4
Penni Dpo 1

Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi


Plussanneet

Nenna81 (yk10)
 
Viimeksi muokattu:
Tarkennuksia tietoihin: esikon synt 10/10, meillä ei mitään hoitoja menossa, tuskinpa tulossakaan. Dpo:sta ei mitään hajua, mut veikkaisin, et viime ma-ke välillä oireiden perusteella, joten dpo on välillä 6-7?

Tänää särkenyt alavatsaa useampaan kertaan. Vessassa käydessä valkkarin seassa piiiieeeni kirkkaanpunainen veripiste. Mä en tiiä mitä aatella, ku en uskalla uskoa, et olisin raskaana, vaikka yhtä paljon sitä pettyy oli ajatellut mitä tahansa. Iltasin väsyttää ihan älyttömästi 17-19, nii paljon, et mitenkää ei jaksais olla hereillä. Mut näin aikasessa vaiheessa se voi olla ihan mitä tahansa, mut ei sitä, mitä toivoo. :/

Mietin myös, et enempi se pelottaa, että menkat ei ala, ku et ne alkaa. Siis, et menkat ei ala,mut en oo raskaana. Sen verran aina on ollut kierto mitä sattuu, että vaikea luottaa, että ne oikeasti tulee ajallaan, vaikka monta kiertoa on jo tullut.
 
Hei kaikille uusille ja tervetuloa mukaan! :)

Täällä odotellaan viimeistään viikonloppuna menkkoja alkavaksi, tai mahdollisesti jo vähän aikaisemmin. Tästä kuusta on nyt selvästi sellaine fiilis että ei ole tärpännyt. Ja heti jos vähän jotain vihlaisuja tuntuukin niin suljen ne täysin pois mielestäni. Olen aika väsynyt pettymyksiin joten haluan jo muutakin ajateltavaa kun vain joka päivä laskea kiertopäiviäni. (Ensi kuussa on jo taas varmaan eri juttu :D). Lisäksi olen varmaan joka kk ollut aivan varma että olen raskaana kun on paha olokin ja väsyttää ja turvottaa ja ja ja... enkä ole ollut, joten en enää mihinkään "oireiden" havaitsemiseen enää usko.

Tsemppiä piinailijoille ja plussaonnea! :)

Onkos Läiti tehnyt jo lisää testejä?
 
Täällä aamulla testattu, negaapa tuo ainakin vielä näytti.
Heitetään kirves kaivoon vasta kun täti tulee kylään :)

Mulla on nyt kummallisesti kipeytyny vaan oikea tissi :D
Lisää testailua luvassa torstai aamuna, ennen kun pitää lähteä työmatkalle.
 
Tämän illan iloksi saapui kuvotus. Tosin, laihdutusleikkauksen jälkeen mua on kuvottanut ennenki spagetti, jota siis söin tänään. Mielikuva kyllä on, et siitä johtuva huono olo alkaisi heti, eikä 3h syömisestä.. o_O

Alavatsaa särkee ja joko mulla on nännit herkemmät tai sit alitajuisesti "kyttäilen" niitä. :D En oo aikaisemmin tehnyt katalogia kehoni käytöksestä,joten ihan oikeasti en kyllä tiedä,mikä on normaalia ja mikä ei. Jotenki on sellai olo, et ihan ei oo niinku ennen, mut tiiä häntä. Katsellaan.
 
Penni79 Mulla oli tässä kierrossa ekassa ultrassa vasurissa 1kpl 11mm ja oikeessa 2kp 12mm..loppu pelistä nuo kaksi oikealta surkastu ja tuo pienempi olikin se mikä kasvoi.Meiän lekuri sano että 18mm riittää hedelmöitykseen, 20mm parempi mahdollisuus. Tuokin varmaan riippuu keltä noita kysytään :)

Ja tervetuloa uusille ja tsemiä piinailijoille ja myös kaikille muillekin:wave:

Mulla on tänään siis dpo 13, täti ei ole vielä kurvannu.Aamulla kun nousin autoon(pakuun) niin tuntu ihan kauhee vihlasu, niin että piti ihan henkeä haukkoa.
Tosin heti kun se loppu, niin ajattelin että tuohan nyt voi johtua ihan mistä vain.
Outoja tuntemuksia oli myös hetki sitten käytyäni vessassa.

Mutta jo eilen päätin että en tee testiä ennen kuin viikonloppuna.Jos täti tulee niin se tulee.Tietty edelleen pietään peukut pystyssä ettei se tule :)
Päätin olla joka tapauksessa selvinpäin työreissun ajan, niin sillä ei ole sitten väliä...toki se etten ota alkoholia aiheuttaa taatusti ihmetystä :D
 
Moi kaikille,
ilmoittaudun mukaan kakkosta toivovien listalle.
Gray 10/2010 yk 16-15, ya kesä/2012, selittäm.
Taustailen varmasti lähinnä, sillä meillä ei menossa tai tulossa hoitoja, joten ei ole paljoa kerrottavaa.

Meidän ensimmäistä odotettiin 2,5 vuotta. 2v. jälkeen pääsimme julkisen kautta tutkimuksiin ja mitään ongelmaa ei kummastakaan löytynyt. Munanjohtimien aukiolotutkimuksen jälkeisen kierron jälkeen kuitenkin tärppäsi. Nyt olen tässä kierrossa käynyt samassa tutkimuksessa. Taitaa olla enemmänkin taikauskoa, mutta toivotaan, josko tutkimus toimisi tälläkin kertaa ja röörit olisi nyt kunnolla auki. Johtofollikkeli oli kp 9 12mm, joten gynen mukaan ovulaatio on ollut kp 13-14. Nämä päivät on käytetty hyväksi, joten nyt jännitetään.

Minulla samanlaisia ajatuksia kuin Muumidaalla, että sen suuremmin hoitoihin ei olla menossa koska viimekerrallakaan ei alkututkimuksista mitään esteitä raskautumiselle löytynyt. Nyt olen yrittänyt bongailla ovista ja ajoittaa talletuksia, mutta taidetaan jättää sekin jatkossa vähän vähemmälle. Seksi menettää merkityksensä, jos sitä on pakko harrastaa. Tosin tiedän, että tuo on mahdotonta koska fiilistelen kuitenkin kroppaani kokoajan :)

Kierto on 26-28. Vaikka kierto on säännöllinen, niin olen ajatellut hiukan lihottaa, sillä bmi on 19. En tiedä mahtaako tuo vaikuttaa mihinkään ja tulee olemaan hankalaa muuttaa omaa rytmiä/syömistä. Mutta aina siitä kuitenkin lääkärissä vienosti huomautetaan.

Olen niin kiitollinen tuosta ensimmäisestä, että yritän nauttia hänestä ja olemaan turhaan stressaamatta. Ja myöskin asennoitumaan siihen, että hän saattaa jäädä meidän ainoaksi. Sydämessä silti sattuu, kun tyttö puhuu siskoista ja veljistä.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)
 
Hellurei!

Täällä dpo1.......kyllä....."pongasin" oviksen viimeksi jo noin viikko sitten ja tein vain yhden testin ja se näytti minusta ainakin selkeää plussaa ja kipujakin oli....en tiedä mistä johtui...mutta nyt oli 2 päivänä selkeät plussat ovikseesa ja taasen kipuja ja ostin vähän kalliimmankin testin jolla testasin, että kyllä se ovis olis nyt ollut. Tiiä häntä...mutta siis minut voi lisätä piinailijoihin! Ja plussa tuulia läitille! Toivotaan, että se plussa sieltä rupeis näkymään!
 
Muumidaa: tuo punainen pieni verihitunen kuulostaa lupaavalta! Näin sellaisen ekaa ja ainutta kertaa syyskuussa, kun menkat tuli lopulta kaksi viikkoa myöhässä (tod. näk. varhainen keskenmeno, syyksi pelkään juuri liian vähäistä energiansaantia). Pidän peukkuja sulle!

Safiia: kerta toisensa jälkeen toivominen ja oireiden bongaaminen on tuttua! Oon viimeisen puoli vuotta melkein joka kierrossa ajatellut, että nyt tulee kaivattu plussa. Pettyminen on kurjaa, mutta ehkä se toiveikkuus on siitä huolimatta vain hyvä asia!!

Tervetuloa mukaan Gray! Mulla myös bmi pyörii siinä 19 paikkeilla, en mielestäni ole laiha ja kierto nykyisin juuri tuon 26-28 päivää hyvin säännöllisesti. Myönnän, että ei ehkä ole raskaustoiveiden kannalta hyvä, mutta viihdyn parhaiten tämän kokoisena ja siksi olen ihan tietoisestikin rajoittanut syömisiäni. Vähän ennen joulua tajusin, että yrityksen pitkittyminen saattaa johtua liian vähäisestä rasvakudoksesta ja nyt olen tsempannut. Viikko sitten löysin (muutettiin hiljattain Aasiaan) kaupasta maapähkinävoita ja sillä olen vihdoin onnistunut saamaan riittävästi energiaa ja varmasti myös painon nousuun =D

Voimia uuteen kiertoon joutuneille ja piinailijoille pitkää pinnaa! Itsellä nyt kp 17 ja oireita odottelen. Toisaalta elämä tällä hetkellä esikoisen kanssa niin vaativaa, että hätäily vauvatoiveiden kanssa on ajoittain vähän helpottanut. Ja toivotaan paljon vauvauutisia tässä ketjussa tulevalle kiinalaiselle hevosen vuodelle!
 
Jaahas,tuhruttelu alkoi jo nyt :( nyt menossa kp 26. PItää soittaa polille ja kysyä mitä tässä pitäis tehä,fillis on vähän lässähtäny mut eipä mulla oo mitään oireitakaan ollu joten tää oli odotettavissa mut ei nyt sentää vielä näin aikasin..

Läitille puhaltelen plussatuulia,josko se testi vielä viivan näyttäis :)

Tervetuloa Gray :wave:
 
Joo, tuo on kyllä niin totta että raskautta kovasti toivova bongaa oireita mistä vaan nippaisusta ja vatsanväänteestä vaikka ovat ihan normaaleja eikä niihin muuten kiinnitäisi mitään huomiota. Kyllä täytyy nyt itsekin myöntää että kun menkkojen alkaminen alkaa olla hetkenä minä hyvänsä, ei malttaisi odottaa alkavatko ne vai eivät! Kurjaa tämä jatkuva odottaminen... aivan kun eläisi aina vain kahden viikon sykleissä. Tuttua varmasti kaikille ketjun kirjoittajille.

Jaksamista Karminille ja uutta toivoa uuden kierron myötä. :hug:
 
No nyt on kyllä jänniä oloja.. Kp22/30(26) jos oikein laskin.

Alavatsalla edelleen ajoittain tuttuja kipuiluja. Kumartaessa välillä viiltävää tunnetta. Tissit jotenki kylmän arat ja "tuntuvat", siis havahdun siihen, et ne tuntuu oudoilta. Ei ehkä niinkään kipeiltä. Ajoittain kasvot helottaa toiselta puolelta ja kuumottaa, iho tuntuukin kuumalta. Vatsa täyttyy ennätys nopeaan ja tänään iltaruoan jälkeen huono olo. Ei varsinaisesti okseta mutta ällöttää. Oon nähnyt erittäin todentuntuisia unia ja kummia unia. Viimeyönä esimerkiksi että sisareni synnytti. Häntä supisti ja yhtäkkiä seisaaltaan sanoi, et nyt tulee, ja mä nappasin vauvan lennosta pyyhkeeseen. :D
Mulla on uniapnea ja sitä varten ns ylipaine laite. Maski tulee nenälle ja ilmavirta pitää röörit avoinna. Nyt ehkä vajaan viikon olen ottanut sen joka yö unissani pois tai havahtunut siihen, että on "nenä kipee". Viimeksi raskaana ollessa oli vaikeuksia laitteen käytössä, ku nenä tuli ihan sairaan kipeäksi. Muuten tätä tapahtuu vain flunssassa, eli kun limakalvot on turvoksissa.

En aikaisemmin oo itseäni silleen tarkkaillut, mut monet asiat nyt kyllä tuntuu erikoisilta. Tiiä sitte. Viimeksi, ku olin raskaana, oli ensimmäiset oireet hajuherkkyys ja pahoinvointi. Aika klassista. Silloin ei tosiaan käynyt pienessä mielessäkään, että olisin raskaana, ennen nouta oireita, joten en muista oliko muita. Nämä oireet oli selkeitä noin vkolla 5, et siihenhän kyllä on matkaa sen pari viikkoa.. No katsellaan. ;) Onko se nyt synti ja häpeä toivoa kovasti, että olisi tärpännyt. Tunnen itseni ihan pöljäksi tämän kanssa. Sitten ku alkaakin kuukautiset ja mä oon vaahdonnu vaikka mistä oireista. :stick:
 
Täällä eilen bongattu ovisplussa kp 13. Eli jännäksi menee, ehtiköhän siellä kasvaa mukaan ne pienemmätkin follit, sit niitä ois kolme tyrkyllä :) Periaatteessa mahollista jos ne sen 2mm voi päivässä kasvaa niin ne ois tänään kp 14 kokoa 24,20 ja 18 mm. tai sit ne kaks surkastu pois. - Mulla siis Clomit ekaa kiertoa nyt käytössä.
 
Täällä tätikkä kurvas kylään.Nytpä siis olis aika päivitää:
Läiti...........02/05..........kp1/33............ya 09/11.......PCO..M+Lz+t+mp+pr....IUI

Näpsä päivitätkö koko listani ajan tasalle, ei vain kiertopäivää :) Kiitos ja kumarrus

Olis pitäny jo tänään soittaa klinikalle, mutta tosiaan olin työmatkalla, enkä siihen pystyny.Joten maanantaina pitää pirauttaa, pitäs saada aika Maanantaille 10.2 ultraan. Elikkä nyt tähän kiertoon vähän lisää vauhtia.kp 3-7 Letrot,8-10 menopur pistot,kp 11 osuu nyt sit ultra..sen jälkeen joko pistellään vielä menopuria tai päätetään päivä millon laitetaan pregnyl piikki.perään vielä inssi...nyt kun laskeskelen niin saattais osua just hyvin inssinkin suhteen ovis. Ettei iske viikonloppuun :) Mulla kun oli ovisplussa viimekierrossa kp 19...saapi siis nähdä, mutta ainakin joutuu taas klinikalla juosta.

Toisaalta oon kyllä ihan tyytyväinen että siirrytään samantien inssiin.

Tsemppiä muille :) Ja puhkutaan tuulia:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas kaikille ja tervetuloa uudet :wave:

Täällä pitänyt taas kauheeta kiirettä etten oo ehtiny paljoa koneelle istahtamaan. Nyt viimeset 3 päivää oon hoitanut sitte kuumeista ja oksentelevaa lasta :ashamed: Miehelläkin on ollu korkealla kuume. Ihme kyllä itselläni ei vielä näy mitään merkkejä sairastumisesta, mutta eiköhän tuo vieä mullekin oo tulossa... Raskauteen viittaavia oireita ei oo ollu kyllä minkäänlaisia, odotankin menkkoja alkavaksi viikonvaihteessa.

Täällä näkyy olleen kovasti keskustelua painon pudotuksesta. Itsekin olen nyt kovasti panostanut painonpudotukseen. Olen ollut lievästi ylipainoinen kokoajan siitä asti kun esikoiseni sain 7v sitten. BMI on ollut kaikki nämä vuodet siinä 26-28. Enkä oo todellakaan ollut tyytyväinen vartalooni. Nyt oon vihdoin ja viimein päässyt taas normaalipainon puolelle, BMI nyt 24,5. Vielä on tarkoitus saada painoa alas ja alan havaita jo kiinteytymisenkin merkkejä ahkeran treenaamisen tuloksena :)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja peukut pystyyn jännäilijöille!
 
Tällä nyt kp 14/26 (voi päivittää, en saa tällä tabletilla valittua fontin väriä..) eikä vieläkään plussaa ovistestiin?!? Ostin nyt tähän kiertoon noita clearbluen hymynaama ovistestejä eikä vielä tosiaan oo mitään näkyny.. Tänne tuli myös kuume ja yskä takas että se siitä talvilomasta, onneks sain sitä siirrettyy kun hain tänään saikkua.
 
Ärh, ärsytys!
Tänään oon ihmetellyt rintojen polttelua ja ihme kipuiluja. Ihme kipuiluja on nyt ollut muutenki muutaman päivän, mut tänää poltellut ihan kunnolla. Koskaan aiemmin ei rinnat oo kipeät ollut, joten tokihan siinä toivon kipinä nousee. ;)

Illalla vessassa käydessä oli valkkarin seassa vaaleanpunainen viiru. Heti tuli fiilis, et no niin, leikki sikseen, menkat alkaa. Torstaina varsinaisesti odottelen, mutta olihan viime kiertokin vain 23pvä, että eipä se maailman ihme olisi jos ennen torstaita alkaisi. :p Ja mikä synkkä pilvi heti laskeutu päälle, vaikka niin pyhästi lupasin itselleni olla olematta liian täysillä tässä.

Toisaalta, eipä yksi pääsky kesää tee, että ei nyt vielä mitään ole varmaksi sanottu. ;) Viime raskaudessa tuli ihan kunnolla verta vkoilla 10 ja 17 tuli sellainen hulahdus, että töissäkin valui reittä pitkin. Silloin aattelin ekana, et sieltä holahti koko vauva. :D Ei sentäs, sikiöpussin ulkopuolella oli hematooma.

No joo. Koitan asennoitua nyt siihen, että ehkäpä ne menkat sieltä on tulossa, mut ei se mitään haittaa. ;)
 
Kyllä tää vaan pännii ja paljon. Vaikka onnistuin tosi hyvin koko kuukauden olee ajattelematta koko vauvatouhua ja en kuunnellut mitään "merkkejä" niin silti keljuttaa että ne menkat taas sieltä alkoi. Minut viime kesänä leikannut gynepolin lääkäri sanoi että jos ei vuoteen tapahdu niin sitten tänne tutkimuksiin ja tehdään ensimmäisenä aukiolotutkimus. Alan kääntää katsetta ja toivoa ensi syksyyn jos sieltä jotain apua olisi. Itse ollaan varmaankin tehty parhaamme, enkä oikein edes usko muuta pystyvämme tekemäänkään kuin itse yritystä. Olen normaalipainoinen eli painonkaan kanssa ei tarvitse yrittää tsempata suuntaan eikä toiseen. Onko jollain muuten tietoa mitä tehdään jos munanjohdin ei ole auki??
 

Yhteistyössä