Pienellä ikäerolla lapsensa saaneet! Onko synnytys...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ollut nopeampi kun ikäero on ollut pieni?

Meillä tulee kahden nuorimmaisen ikäeroks 1v2kk. Viimeks synnytys kesti 5h, joten mietin että tuleeko tää toinen nyt nopeampaa kun aikaa ed. synnytyksestä ei ole tuon kauempaa? :)
Kokemuksia?
 
ei ollut. Ikäero 1v5kk. Toki toinen oli sen verran "nopeampi" että synnytys lähti käyntiin nopeammin eikä tarvinnut enää 4 päivää käynnistää ja ponnistusvaihe oli nopeampi eli ei kestänyt 1h15min. niin kuin esikoisella. Kolmas on ollut ehdottomasti helpoin, vaikka ikäeroa isompiin oli 5v ja 6v
 
[QUOTE="vieras";26155986]ollut nopeampi kun ikäero on ollut pieni?

Meillä tulee kahden nuorimmaisen ikäeroks 1v2kk. Viimeks synnytys kesti 5h, joten mietin että tuleeko tää toinen nyt nopeampaa kun aikaa ed. synnytyksestä ei ole tuon kauempaa? :)
Kokemuksia?[/QUOTE]

ja minusta 5h synnytys on TODELLA nopea :D
 
Meillä ekan ja tokan ikäero on vain 1v4kk ja silti synnytys ei ollut kuin parituntia nopeampi (12h ja 10h), ponnistus vaihe ainoastaa lyheni selvästi (ekasta 30min ja tokasta 1min). Kolmannen kanssa synnytys lyheni selvästi (ikäero 1v3kk), kesti vain 2,5h
 
"a p"
Mulla siis ensimmäinen synnytys kesti 4h, toinen 3h ja tää kolmas oli tuon 5h.
Ponnisutsvaihekkin oli pisin kolmannessa.
Toivoisin, että tää pieni ikäero edes vaikuttais tuohon ponnistusvaiheeseen....
 
[QUOTE="a p";26156029]Mulla siis ensimmäinen synnytys kesti 4h, toinen 3h ja tää kolmas oli tuon 5h.
Ponnisutsvaihekkin oli pisin kolmannessa.
Toivoisin, että tää pieni ikäero edes vaikuttais tuohon ponnistusvaiheeseen....[/QUOTE]

ponnistusvaiheeseen voi vaikuttaa. Itselläni se on lyhentynyt huomattavasti jokaisen kolmen synnytyksen kanssa, eli esikoinen oli 1h15min, toinen n.15min ja kolmas 1min.
 
Mulla on ollut kaksi synnytystä ja väliä on ollut 1,5 vuotta. Ja molemmat meni pitkäksi, eka käynnistettiin mutta sen jälkeen itse synnytys oli nopea. Tokassa annettiin jo aika käynnistykseen mutta napero päätti tulla päivää ennen pihalle ja kiireellä tuli myös. pari tuntia siitä kun sairaalaan päästiin niin muksu tuhisi sylissä.

Musta jokainen raskaus on yksilöllinen, samoin synnytys. Turhaan miettii etukäteen moisia. Ainoa mikä on varmaa, on se, että paikat venyy ja itse synnytys on helpompi jatkokerroilla... ja palautuminen huomattavasti nopeampaa.

Ekalla kerralla paikat repes ihan hirveästi ja istuminen oli tuskaa kaksi viikkoa. Toisella kerralla kävelin synnytyssalista ja alapää palautui tosi nopeasti.
 
Mulla ekan ja tokan ikäero on noin 1v3vk:a ja ekan synnytys kesti 13h5min josta ponnistus 24min ja tokan synnytys kesti 4h josta ponnistus 2min. Kakkosen ja kolmosen ikäero on 1v2vk:a ja kolmosen synnytys kesti 3h35min ja ponnistus 5 sekuntia :D. Kolmosen ja nelosen ikäero on 1v1,5kk ja nelosen synnytys kesti 50min josta ponnistus 9min.Nelosen ja viitosen ikäero on 1v8kk ja viitosen synnytys kesti 45min josta ponnistus noin 1min
 
Eka syntyi noin 20 h ja ponnistus oli sen melkein tunnin. Toka syntyi noin 6h ja ponnistus kesti sen 6 minuuttia (siihen lasketaan mukaan napanuoran pyörtiys pois kaulan ympäriltä sekä hengitysteiden putsaaminen, ennen kuin sitten koko lapsi sai syntyä).

Ikäeroa heillä on 1v12päivää.

Nyt tulee kolmas 3 vuoden ikäerolla edelliseen... Toivon ettei tulis yhtään nopeammin kuin edellinen.
 
"..."
voih. toivottavasti mullakin olis tuo ponnistusvaihe edes lyhyempi ku esikoisesta.. ensimmäinen kesti 27h ja ponnistus päälle tunnin. ekalle ja tälle tokalle tulee ikäeroa 1.1v..
 
"a p"
Oho, ainakin näin vaikuttas että synnytys nopenis ja ponnistusvaihekkaan ei välttämättä niin pitkä ois. :)
Alkaa jo jännittään... Tuo ponnistus vaihe tosiaan mulle on aina tuskaa tuottanu, avautuminen on käyny helposti.
 
J-t harmaana
Mulla esikoisen synnytys kesti 12h, välissä yks sektio ja sitte viimeisin synnytys joka kesti 7h. Ponnistusvaihe oli viimisessä jokusen minuuutin pidempi ku ekassa. Vaikeahan noita on arvioida, synnytyksen kestoon vaikuttaa kuitenkin niin moni asia, esim- vauvan tarjota jne...
 
no joo
Tällä nyt ei pääse kehuskelemaan, mutta on ollut nopeampi synnytys kuitenkin, ainakin ponnistusvaihe on helpottunut kerta kerralta. Eka siis 52h, toinen 16h ja kolmas 3h. Eka ponnistus 13min, toinen 3min ja viimeinen 30sek. Tosin sitten tokan ja kolmannen kanssa on ennakoivat supparit tehneet sitä että jo lähtötilanne on paljon kypsempi heidän kohdallaan, kolmosesta olin 4cm auki jo rv 36 lähtien, syntyi 42+4. Mutta toki riippuu varmaan muistakin tekijöistä, vauvan aan on ainakin yksi synnytyksen kulkuun huomattavasti vaikuttava tekijä. :)
 
Ei.

Meillä ikäeroa 1v1kk ja nuorimmaisen synnytys on ollut synnytyksistäni kaikkein pisin.

Esikoinen synty 12 tunnissa (ponnistus 1,5h), keskimmäinen 11 tunnissa (ponnistus 20 min) ja kolmannen synnytys kesti 18h (ponnistus yhden supistuksen verran).
 
"a p"
Näyttää kyllä olevan melko ykislöllistä. Tosin monella on ponnistusvaihe ollut lyhyempi. :)
52h synnytys? Hui kauheeta!

Mua tosiaan se ponnistusvaihe hirvittää, avautumisvaihe on aina käyny helposti. Sillä oon kaikki luomusti synnyttänykkin.
Helpottaa kuulla, että ponnistusvaihe on ollut sit useammalla lyhyempi. :)
 
Mulla keskimmäisen synnytyksen kokonaiskesto nippa nappa kaks tuntia eikä mitattua ponnistusvaihetta ollenkaan, seuraava 1v4kk myöhemmin kokonaiskesto yli 12 tuntia ja ponnistusvaiheenkin puoli tuntia. Eli ei kyllä helpottunut yhtään : /
 
ja minusta 5h synnytys on TODELLA nopea :D
Samoin minusta :D
Meillä ei ole niin kovin pieni ikäero (1v7kk), mutta mulle ainakin kätilö sanoi ettei sillä ole väliä kauanko edellisestä synnytyksestä on. Jokainen synnytys on omanlaisensa, vaikka toki samalla äidillä ne etenevät monesti samaan tahtiin. Ei kuitenkaan aina.

Mulla kesti esikoisen synnytys 27h, kuopuksen 1h25 min.
 

Yhteistyössä