pienelle korvikset

onko kellään tietoa, missä saisi laitatettua lapselle korvareiät pääkaupunkiseudulla? jumbossa eilen kyselin ja lähes kaikissa liikkeissä sanottiin, että pitää olla vähintään 7v. yhdessä lupasivat laittaa kun täyttää 5... neitiä harmittaa, kun on 4½...
 
[QUOTE="minä";25680821]Voi harmi kun neitiä harmittaa :( Lapsethan ne itse tällaisista asioista päättää[/QUOTE]

oishan se pitäny arvata... juu, kyllä meidän perheessä lapset saavat itse päättää, haluavatko korvikset vai ei.
 
[QUOTE="Sanna";25680903]Jyväskylässä Virpin kulta laittaa pienillekin, jos lapsi itse haluaa (siis ei väkisin). Muut paikat eivät laita alle 7v.[/QUOTE]

no, kesällä sitt sinne, jos ei aikaisemmin lähempää löydy... kiitti!
 
[QUOTE="huoh";25680928]Ootko tullut ajatelleeksi, että siihen voi olla joku hyvä syy ettei noin pienille laiteta reikiä korviin?[/QUOTE]

Ai mikä? Siis ihan oikeasti kysyn kun korviksia laitetaan vastasyntyneille isossa osassa tätä tellusta. Itse en tosin haluaisi vastasyntyneelle korviksia ja pidän tuota 7-vuoden ikärajaa hyvänä.
 
tulehdus
Voisko jossain lävistysliikkeessa laittaa? Onhan noita pienemmilläkin. Aika kivasti se kuitenkin koskee. En itse laitattaisi. Saa olla kyllä Ala-asteella kun laitetaan korviin reiät. Saattaa tulehtua ne reiät kivasti.
 
"eeva"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25680973:
Ai mikä? Siis ihan oikeasti kysyn kun korviksia laitetaan vastasyntyneille isossa osassa tätä tellusta. Itse en tosin haluaisi vastasyntyneelle korviksia ja pidän tuota 7-vuoden ikärajaa hyvänä.
joo ja toisissa maissa silvotaan tyttöjen sukupuolielimet. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25680973:
Ai mikä? Siis ihan oikeasti kysyn kun korviksia laitetaan vastasyntyneille isossa osassa tätä tellusta. Itse en tosin haluaisi vastasyntyneelle korviksia ja pidän tuota 7-vuoden ikärajaa hyvänä.
No olisikohan vaikka sekin muun ohella, että pieniin irtoesineisiin voi tukehtua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25681041:
Ei kun oikeita syitä. Itse olen maasta, jossa korvikset laitetaan vastasyyntyneelle. Eikä tällaisia ongelmia ole.
:D No luulen kuule, että standardit asioille siellä ovat muutenkin hieman alhaisemmat... Riski siinä kuitenkin on. Korvikset voivat myös takertua johonkin ja satuttaa tai vaurioittaa korvalehteä. Ehkä pienen lapsen rustokin on erilaista ja alttimpi arven muodostamiseen. Tulehdukset ovat myös pienelle aina suurempi riski. On myös todella kauheaa, jos pienellä lapsella ei ole ollut koskaan haavoja vielä ja korvien rei'itys on ensimmäinen "vamma" ja sitten huomataankin, että lapsella on taipumus muodostaa keloideja. "Kivasta koristautumisesta" tuleekin sitten elämänpituinen kosmeettinen haitta.
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;25681187:
Kysäise kampaamoista! :)
Niissä laittavat myös. Siis suuremmissa, ei yksityisillä niinkään.
Korumallit ovat usein esillä siinä kassatiskillä :)
Ne laittavat 4-vuotiaasta ylöspäin, jotkut jopa jo 3-vuotiaalle.
KAMPAAMOISTA? Ei herranjumala. Sano nyt vielä, että laittavat ampumalla?!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;25681187:
Kysäise kampaamoista! :)
Niissä laittavat myös. Siis suuremmissa, ei yksityisillä niinkään.
Korumallit ovat usein esillä siinä kassatiskillä :)
Ne laittavat 4-vuotiaasta ylöspäin, jotkut jopa jo 3-vuotiaalle.
Samalla voi värjäyttää lapsen hiukset sopiviksi, että on varmasti tarpeeksi nätti.
 
"vieras"
En oo kuullutkaan että korviksiin on ikäraja!!! Meidän tytöille laitettiin Oulun seudulla korvikset kaks vuotta sitten, ikää tytöillä oli 3,5 ja 5. Molemmat halus korvikset ja reippaasti istuivat paikallaan kun ne ammuttiin korviin Sun korussa. Eikä meiltä sillon ikää kyselty..!!

Molemmat säpsähti kun korvikset laitettiin, eivät itkeny tai kieltäytyny toisen korviksen laitoista. Sit peilasivat koruja jokaisesta peilistä mikä tuli vastaan :D
Mielestäni täällä palstalla liioitellaan ja dramatisoidaan korvisten laitosta aiheutuvaa kipua.
 
  • Tykkää
Reactions: mlvm äiti
[QUOTE="eee";25681206]KAMPAAMOISTA? Ei herranjumala. Sano nyt vielä, että laittavat ampumalla?![/QUOTE]

Ei ampumalla... tunkevat sellaisen paskaisen neulan korvalehdestä läpi tietenkin :stick:

Meillä käytiin laittamassa kampaamossa ja paranivat todella hyvin ja korutkin olivat 24 karaatin kultaa :)
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja Sydän;25681230:
Ei ampumalla... tunkevat sellaisen paskaisen neulan korvalehdestä läpi tietenkin :stick:

Meillä käytiin laittamassa kampaamossa ja paranivat todella hyvin ja korutkin olivat 24 karaatin kultaa :)
En tiedä mitä tarkoitit tuolla ensimmäisellä lauseellasi, mutta korvareiät kuuluisi aina tehdä neulalla lävistämällä...
 

Yhteistyössä