Pienen lapsen pahat (isot) palovammat, miten parantuneet?

Meillä 1,5v kaatoi kiehuvaa vettä päällensä ja on nyt nukutettuna teholla. Onko jonkun lapselle tapahtunut vastaavaa ja miten lapsi on toipunut? Kauan joutui olemaan sairaalassa? Kuinka pahoja arpia jäi? Kaikki kokemukset otan kiitollisena vastaan, meillä kun nyt mennään vaan päivä kerrallaan, eikä jatkosta ole mitään tietoa. Ja oma olo on ihan hirveä.
 
Pikkusiskoni kasvot uppos kiehuvaan kattilaan kun oli 6vk ja arvet parani täydellisesti. Myös kulmakarvat ja hiukset täydelliset. Voi vielä verrata identtiseen sisarukseen ja ei ole mitään kohtaa missä olisi paloarpia.Ei mitään jälkiä. Onneksi pienet lapset paranee nii nhyvin nuista, voimia sinne!:hug:
 
"vieras"
Voi sentään :(

Nuo palovammat ovat sellasia, joita olen aina pelännyt, että jos sattuu lapsille. Ihan ylivarovainen oon yrittänyt olla.
Mutta kun lapset ovat niin vikkeliä liikkeissään, että ei se valvova silmä vaan joka paikkaan ehdi.

Mihin kohtaan lapsi kaatoi vettä päällensä? Ja kuinka iso alue paloi?

Mulla ei ole sen kummempaa kokemusta. Ainoa minkä muistan, oli aikoinaan yksi koulukaveri, joka oli ihan pienenä saanut kiehuvaa vettä padasta päällensä. Ainakin käsi paloi ja osa kropasta. Kädessä oli ainakin näkyvissä reilusti palovammaa, sellasta rytistynyttä ihoa. Mutta tuo oli joskus 70 luvulla, joten onneksi on hoidot siitä huomattavasti parantuneet. Tuolla pojalla oli hengenlähtö lähellä, mutta selvisi, vaikka aika oli tuo.

Tsemppiä ja voimia koko perheelle ja pienellä varsinkin.
 
---
Pikkusiskoni kasvot uppos kiehuvaan kattilaan kun oli 6vk ja arvet parani täydellisesti. Myös kulmakarvat ja hiukset täydelliset. Voi vielä verrata identtiseen sisarukseen ja ei ole mitään kohtaa missä olisi paloarpia.Ei mitään jälkiä. Onneksi pienet lapset paranee nii nhyvin nuista, voimia sinne!:hug:
Miten voi 6 viikoisen kasvot upota kiehuvaan kattilaan?
 
Oli sairaalassa joitakin viikkoja, tapauksesta 7vuotta joten tarkkaa en muista. Paketissa oli kasvot ja haavoilla/verinahalla pitkään, mutta kaikki parani.
Iho uusiutuu vielä kovasti tuonkin ikäisellä!
 
Kiitos teille!

Palovammojen laajuus on n.30% kehosta. Vammat ulottuu suusta vaipan rajaan+oikea käsi. Vasen käsi, jalat ja vaippa-alue säästyivät. Ja onneksi myös silmät! Lapsi kurotti keittiön työtasolta kulhon, johon olin just kaatanut litran vettä keittimestä. Onneksi hengenvaaraa ei ole (toki nukutuksessa on aina riskinsä ja komplikaatioita voi tulla), nukutuksessa pidetään nyt sen takia, että kipu on parhaiten hallittavissa niin.

Lisää kokemuksia kuulen mielelläni!
 
Kiitos teille!

Palovammojen laajuus on n.30% kehosta. Vammat ulottuu suusta vaipan rajaan+oikea käsi. Vasen käsi, jalat ja vaippa-alue säästyivät. Ja onneksi myös silmät! Lapsi kurotti keittiön työtasolta kulhon, johon olin just kaatanut litran vettä keittimestä. Onneksi hengenvaaraa ei ole (toki nukutuksessa on aina riskinsä ja komplikaatioita voi tulla), nukutuksessa pidetään nyt sen takia, että kipu on parhaiten hallittavissa niin.

Lisää kokemuksia kuulen mielelläni!
Voi hitsi voimia koko perheelle :(
Uskon että palovammat paranee tosi hyvin. Ei onneksi ollut mitään kuumaa rasvaa tms!
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vierastaja";22350371]Kuulostaa äärimmäisen uskottavalta.[/QUOTE]

Älytöntä vänkäämistä :headwall:

Vahinkoja sattuu, eikä varsinkaan kellot kaulassa. Varoitellaanhan tuosta nykyään,että höyryhengitystä ei tule antaa kuuman veden päällä ollenkaan. Noita samaisia tapaturmia on sattunut todella useita eikä varmasti yksikään tieten tahtoen!
 
[QUOTE="vierastaja";22350371]Kuulostaa äärimmäisen uskottavalta.[/QUOTE]

Kuulostaa oikeasti uskottavalta. Itse olen sellainen säheltäjä, että kykenen ymmärtämään tuollaiset "mahdottomuudet". Kaikkea voi elämässä sattua. Edes onnettomuudet eivät mene suunnitellun kaavan mukaan.

Ap:lle. Palovammat ovat äärimmäisen kivuliaita ja niinpä onkin hyvä, että pieni on nukutettu. Helpommin pystytään myös tekemään erilaisia yllättäviäkin toimenpiteitä, kun toinen nukkuu. Voimia!
 
dask :hug:
Tuttavani lapsi (1,5v) kaatoi viime vuonna kattilan kiehuvaa vettä päällensä. Olivat ainakin pari viikkoa sairaalassa, aluksi poika oli nukutettuna kipujen vuoksi. Kävivät myös pois päästyään (en nyt muista oliko alkuun ihan päivittäin) sairaalassa vaihtamassa siteitä ja muissakin hoidoissa. Päällä piti pitää jotain erikoisempaa paitaa ihon takia. Nyt on jo iho aika hyvänä, reipas poika parani hienosti :)
 
"vieras"
Nuhainen vauva sai höyryhengitystä ja isä potkaisi vahingossa kattilaa josta lensi kuumaa vettä äidin jaloille, joka taas refleksinä säpsähti ja sinne tippui vauva kasvot edellä. Shokissa soitti sitten ambulanssin jne.
En yleensä syyttele ketään onnettomuuksissa, mutta itse en häsläisi mitään silloin kun lapselle annetaan kattilan yläpuolella höyryhengitystä. Tosin tuskin ikinä niin tekisinkään, vaan hankkisin höyryhengityslaitteen, mutta jos tekisin, niin tooosi varovainen pitää olla.

Ap:lle voimia ja lapseselle paranemista. Lapsilla onneksi on hyvä paranemiskyky vammoissa. Uskon, että lapsesi paranee hyvin. Kamala kyllä ajatella pikkuisten kärsimyksiä.
 
:hug: Ei mitään kokemusta. Joskus ala-asteella olin samaan aikaan hoidossa pikkuisen taaperon kanssa, jolla oli palovammoja samasta syystä johtuen. Niitä arpia silloin hoidatettiin sairaalalla. Tätinikin on palanut kiehuvasta vedestä, mutta selvisi sen kummemmitta arvitta. En tosiaan tiedä, mutta toivon kaikkea hyvää ja parasta jatkoon.
 
[QUOTE="vieras";22350411]En yleensä syyttele ketään onnettomuuksissa, mutta itse en häsläisi mitään silloin kun lapselle annetaan kattilan yläpuolella höyryhengitystä. Tosin tuskin ikinä niin tekisinkään, vaan hankkisin höyryhengityslaitteen, mutta jos tekisin, niin tooosi varovainen pitää olla.

Ap:lle voimia ja lapseselle paranemista. Lapsilla onneksi on hyvä paranemiskyky vammoissa. Uskon, että lapsesi paranee hyvin. Kamala kyllä ajatella pikkuisten kärsimyksiä.[/QUOTE]

En muista miten tämä töytäsy tapahtui voi olla että kompastui tai jotain muuta, mutta se ei ollut pääpointtina, joten voit jättää perheeni syyttelyt rauhaan. Pääpointtina oli kertoa kokemuksesta ja niistä arvista.
 
Kiitos tsempeistä! Meijän poju on onneks tosi luja luontonen, ei pienestä hätkähdä, joten uskon kyllä hänen selviävän ihan hyvin. Vaikeinta tässä vaiheessa on mieletön ikävä ja epätietoisuus tulevasta. Yllättävän hyvin oon pystynyt olemaan stressaamatta, ikävä vaan on kova :heart:
 
[QUOTE="vierastaja";22350420]Se että joku "potkaisee" kattilaa josta vauvalle annetaan höyryhengitystä. Siis oikeesti, mä en ole irtonaista keittolevyä edes nähnyt yli kymmeneen vuoteen eikä kukaan ole niin tollo että sellaista käyttäisi potkukorkeudella? Helvetti että voisi provoillakin pitää jonkun rajan.[/QUOTE]

Että väität mun olevan niin sairas, että keksin jotain tollasta? Lue vanhoja lööppejä niin saatat sen löytää.
Ja edelleenkään en muista miten koko juttu tarkalleen meni ja sehän tässä ei ollut pääpointtina vaan kertoa niistä mahd arvista.
 

Yhteistyössä