Pieni poikamme sai nimekseen Jyri Jorma Tapio. Rehellisiä mielipiteitä nimestä?

  • Viestiketjun aloittaja Jyrin äippä
  • Ensimmäinen viesti
"gemma"
Nojuu, noita nimiä ei mielellään kyllä kavereille kerrota... kyllähän sinä nyt tiedät mitä jorma tarkoittaa 15-kesäisten kielessä?

Jyri on ok ja tapio nyt sarjaa "sotatantereella taistelleelta isoisävainaalta peritty", mutta jos sellainen on aivan pakko antaa niin ei tuo pahimmasta päästä ole
 
"vieras"
vaika nimet oo ole olenkaan mun makuun niin mielestäni oikein komea ja miehekäs nimi, jyri sopii pikkupojalle sekä sitten aikuiselle miehelle. sinänsä hyvä valinta siis.
onnea pienelle nimestä.
 
"minttu"
Ihan hyvä nimi. Kamalampia mun mielestä ovat nämä Micot sun muut "wannabe ulkomaalaiset ja muodikkaat" nimet. "Sotatantereella taistelleelta isoisävainaalta perityt nimet" on just hienoja ja mun makuuni :) Mä en vaan ymmärrä, miksi ylipäätään pitää täällä kysellä muiden mielipiteitä omasta nimivalinnasta. Kuitenkaan täällä ei saa muuta kuin haukkuja. Jos jonkin nimen on valinnut, niin seisoo sitten sen takana - mitä muiden mielipiteillä on väliä.
 
Mollie
[QUOTE="minttu";28144508]Ihan hyvä nimi. Kamalampia mun mielestä ovat nämä Micot sun muut "wannabe ulkomaalaiset ja muodikkaat" nimet. "Sotatantereella taistelleelta isoisävainaalta perityt nimet" on just hienoja ja mun makuuni :) [/QUOTE]

Samaa mieltä.

Viime Suomen Kuvalehdessä oli muuten juttu Almanakkatoimiston uudesta johtajasta. Hän sanoi, että nykyisin nimissä ei suosita r-äänteitä, joita pidetään liian raskaina, vaan nimet ovat tyyppiä Anniina (paljon vokaaleja, pehmeän kuuloinen.)

Jyri Jorma Tapio on vastalause tälle trendille! En ymmärrä miksi vauvoille pitäisi antaa vauvamaisia nimiä, kun ihminenhän on aikuinen suurimman osan elämästään. Ja Jorma ja Yrjö ovat hienoja perinteisiä nimiä, sääli että niiden suosio on romahtanut kun niille on tullut sivumerkityksiä.
 

Yhteistyössä