Pienikokoinen sikiö -rvko27


Itselläni keskiraskauden ultrassa vkolla 27 ultrattiin sikiön olevan n.200g keskivertoa pienempi..

Haluaisinkin nyt tietää mikä teillä on tilanne ollut nuilla viikoilla..
Asia painaa mieltä todella paljon vaikka kasvukontrolliin ollaan menossa muutaman viikon päästä ..
 
Meillä oli poika 1200g viikolla 30, ja loppuraskauden kävinkin painokontrollissa. Pieni oli mutta kasvoi silti tasaisesti, ja syntyessään viikolla 39+6 oli 2990g ja 51cm. Meiän eka poika synty myös 39+6 ja oli 2570g ja 51cm.
 
Taikinainen
Mun tytön kasvua kans seurattiin kun kasvoi pienenlaisesti. rv 27+5 oli 1100g.
rv 29+4 1250g (mun mielestä aika vähän tullut tossa kahdessa viikossa).
rv 34+0 1850g. Tyttö päätti sitten syntyä rv 36+4 ja mitat oli 2370g/45cm.
Terve tyttö! :) Ei löydetty syytä miksi kasvoi alakäyrien alapuolella, mutta nyt 2-vuotis neuvolassa kun käytiin niin oli vihdoin saavuttanut keskikäyrän kasvussa.
 
mama
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla oli 27+4 lääkärissä paino-arvio 1420g ja liian iso, enkä silti suostu huolestumaan. ollaan ihan rauhassa, oltiin masuissa pieninä tai isoina
Joo turha huolestua! Mulla oli painoarvio rv33 1800g, syntyi pari päivää myöhemmin ja painoi 1,3kg. Aikamoinen heitto prosentteina, eli ei noita kannata ihan kirjaimellisesti ottaa.
 
vieras
Meilläkin raskauden n. puolivälistä loppuun asti tytön kasvua kontrolloitiin. Noin kaksi viikkoa liian pieni viikkoihin nähden kuulema oli (painona en osaa sanoa paljonko). Kaikki kuitenkin hyvin ja tyttö painoi rv 38 syntyessään 3200 g :) Pään koko myös oli pieni reisiluun mittaan nähden raskausaikana, mutta ei siinäkään onneksi mitään sitten ollut... Koita olla murehtimatta, luultavasti kaikki on ihan hyvin ja nyt ainakin tarkkaan tilannetta seurailevat :)
 
vieras
Ei kannata vielä huolestua, juurikin jostain luin tapauksesta jossa synnytys käynnistettiin pari viikkoa ennen laskettua koska vauva oli niin pieni, vaan eipäs sitten ollutkaan, vaikka oli seurattu ultrilla kasvua, yli puoli kiloa painavempi mitä ultra oli antanut ymmärtää ja ihan normi painonen siis. Itsellänikin rv25 ja rv28 ultrissa eroa niin huimasti että jouduin kontrolliin, mutta todellisuudessa oli no hätä! Toivotaan parasta että teilläkin kaikki hyvin! :)
 
........
esikoiseni oli pieni syntyessään (täysiaikainen)2.5kg ja toinen lapseni oli kilon painavampi. voin kertoa että tuon 1.synnyttäminen oli huomattavasti helpompaa kuin toisen..ei lapsessaa välttämättä ole mitään vikaa vaikka onkin pienempi kokoisempi. mehän tuppaamme olemaan eri kokoisia...
 
en osaa sanoa kun en ikinä itse kinnitänyt huomiota,minkä kokoinen lapsi on,en vaan silloin lukenut liika,aina vain kuulin että sun lapsi on pitkää ja hoikka,niin kuin äiti,mutta mun kaverilla oli myös pieni lapsi syntyessään hän oli jotain ale 2500,muistakseni 2100,eikä mikään vika ollut ,pieni vaan =) ja nyt terve 2v
 

Yhteistyössä