Pienikokoiset vauvat

Meille syntyi 3 vkoa etuajassa 2150g, 46cm tyttövauva (minulla paha raskausmyrkytys joka vaikutti istukan toimintaan). Neiti on nyt 2 kk ja ollaan just päästy vaatekokoon 50 =) . Strategiset mitat ovat 3860g ja 53cm eli hyvin on kasvanut vaikka edelleenkin näyttää poskia lukuunottamatta aika rimpulalta :heart: . Onko muilla minivauvoja ja miten ovat kasvaneet? Miten usein ruokitte kullanmurujanne? Meillä syödään päivisin n. 4 h välein, yöllä annan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, käytännössä 6h+5h.
 
En tiiä kuin pieniä haluat pinoon, mutta meidän kuopus syntyi 2vk etuajassa ja oli syntyessään 2632g ja 47cm pitkä. Oli todella rimpula ja joutui sitten teholla keuhkojen takia. No, nyt kuitenkin reipas 3-vuotias, vaikkakin aika pieni kokoisekseen. Oli 3v neuvolassa 90,6cm ja 12,4kg. Kasvanut aina ihan omalla käyrällään ja on kavereitaan melkein päätä lyhyempi. Alussa syötiin todella tiheään ja 2,5kk iässä todettiin maitoallergia. Tuo on yks osa syy varmasti siihen, että painoa/pituutta tullut nihkeästi lisää. Ei meinannut pienelle miehelle maistua erityismaito ollenkaan. Syötin vauvana n. 4h välein ympäri vuorokauden. :heart: :)
 
Katottiinko teillä jo odotusaikana että vauvasta on tulossa pieni?

Itse olen raskaana rv30+2 ja pieni vauva olis kuulemma tulossa.
Painoa pienellä tällä hetkellä 1100g ja syntymäpainoksi arvioitiin 3100g.
 
Meillä on kumpikin tytöistä ollut jo raskausaikana pienikokoisia. Samoilla käyrillä kasvavat miten mäkin olen aikanaan kasvanu (nyt 157cm).

Kuopus syntyi rv39+5 mitoin 2865g/48cm. Nyt kun ikää on pian vuosi, niin nuo mitat on suunnilleen 7500g/70cm. Imetyksen lopetin kohta kuukausi sitten.

 
Meille syntyi uutena vuotena 2007 rv 39+1 tyttö mitoin 2524g ja 47cm. Pienikokoinen oli, ja syntymän jälkeen verensokerit laski, mutta hetken syötyään tissimaitoa, ne palasi normaaliksi ja kotiin päästiin kolmen päivän jälkeen, ja painoa tuli monta kuukautta hyvin! Nyt tyttö on 1v4kk ja painaa n.9500 ja pituus n. 75-80cm =)

Painoarvio oli synnytystapa ultrassa 2900g ja synnytys salissa 3500,eli aika lailla ne heitti, pieni mahakin oli =)
 
Mulla eka lapsi syntyi rv:lla 29+5 ja painoi 970g ja 36cm. 2kk oli teholla ja pääsi kotiin hieman yli 2kg painoisena. Nyt täyttää kesällä jo 6 vuotta ja terve poika on.:)
Tyttö syntyi 35+5 ja painoi 2520g. Viikko oltiin sairaalassa kunnes päästiin kotiin.
Kolmas syntyikin sitten jo täysiaikaisena 2 kuukautta sitten rv:lla 39+1.:) Ja painoakin oli 3945g.
Eka syntyi keskosena koska minulle tuli paha raskausmyrkytys ja toisessa virtaukset huonontui niin paljon että oli parempi että vauva syntyi.
 
Mulla pikkuruisia lapsia myös. Tyttö 39+1 2680g 48 cm ja poika 37+2 2760g 46 cm.. Hyvin ovat kasvaneet ja poika onkin jo aika moinen pullukka (9kk), tyttö 1v11kk vähän sirompi, ovat samanpainoisia. :LOL: Mä oon ruokkinut ihan lapsentahtisesti, ei mitään kalenterisyöttöjä
 
Meillä kans tytöt olleet pikkuruisia esikoinen synty39+6 painoa 2820g ja pituutta 45cm, nyt pian kolmevuotias ja samankokoinen kuin muutkin kolmevuotiaat. Siinä 1-2 ikävuoden aikana teki valtavan kasvupyrähdyksen ja otti ikäsensä kiinni. Kuopus synty 36+6 ja pituus 45cm ja paino 2744, nyt 3vko ja pituus oli 49cm ja paino 3kg, rimpulahan tuo on mutta syö n.3-4tunnin välein ja kasvaa tasasesti joten en ole huolissani.. Meillä kyllä juuri aletaan vaihtaa vaatekokoon 56, on aika rajalla kuinka nuo 50 vaatteet mahtuvat.
 
mulla tyttö syntyi raskausviikolla 36+5. Tyttö painoi 3kg ja oli 47cm pitkä. kun kotiin lähdettiin, niin tyttö painoi 2700g. piti tihiään käydä neuvolassa painon takia. mut kuitenki paino lähti hyvin nousuun. Tyttö ite heräs aina syömään 2-3 tunnin välein. imettämisen lopetin kuukausi sitte. Nyt tyttö 3kk ja pituutta on 57,5cm ja painoa 6050g. nyt ei tarvii niin tihiään syöttää. väliä on monesti 5-6tuntia. Soseet oon jo alottanut
 
sattuipas tämä ketju sopivasti silmään :)
meidän poika syntyi rv 39+4 2815g ja 48cm. nyt 5 kk neuvolassa mitat olivat 9775g ja 69,5cm. että voi siitä minivauvastakin kasvaa roteva kaveri :). ihan hirvittää tuo kasvuvauhti, luulisi että on raukalla luut ja muut kipeinä kun tuota tahtia venyvät :).
 
Meidän poika syntyi rv 39+3. Painoa oli 2890g ja pituutta 48cm.
Vauvan kasvua seurattiin koko raskausajan koska sf-mitta oli pieni (ja mulla myös todella pieni maha). Ennen syntymää tehty painoarvio 2,8kg piti hyvin paikkaansa. ;)
Synnytyksen jälkeen todettiin, että napanuora oli täysin kalvokiinnitteinen eli poika ei välttämättä saanut kohdussa tarpeeksi ravintoa odotusaikana. :(
Aluksi verensokeri oli pikkumiehellä alhainen, mutta kohosi onneksi nopeasti, eikä joutunut edes sokeritippaan.

Nyt poika on 1,5v pieni mies jolla pituutta 80cm ja painoa 10,1kg. Varsinkin ensimmäiset kuukaudet hän kasvoi vauhdikkaasti. Minä odotan toistani, eikä ole ainakaan paljon yli 3-kiloista tästäkään tulossa. :LOL:
 
itsellä esikoinen 11pv yli la:sta... paino 3880g ja 54 cm pitkä...:heart:
4.9.-10 syntyi raskausviikolla 33+3 kuopus :heart: mitoin 1910 g ja 45.5 cm pituus...
nyt 6kk 8590g ja 66.3 cm pituus, hienosti siis kasvaa.... aluksi 4t välein, myös öisin 3kk eteennpäin nukkunut täydet yöunet, syötöt 4-5 tunnin välein, nyt 6-8 aamupuuro, 11-12 lämmin sose 15-16 hedelmä/marjasose 17-18 toinen lämmin sose ja 20-21 iltapuuro sen jälken yöunille... =)
 

Yhteistyössä