pihan laitossa apuja tarvitaan taas (sis.kuvia)

Tilanne on: Uusi piha, johon olen saanut laitettua jo muurikivillä ympäröidyn istutusalueen... Istutettu on jo mm. tuijat, käpiövuorimännyt ja syysleimuja, tulossa on pioneja, lisää syysleimuja, kivikkokasveja, liljoja. Haluaisin sellaisen "kivipuron" joko etu- tai takapihalle ja kuten jo kuvistä näkyykin olen kivifriikki ja rakastan niitä, mutta miten toteuttaisin. Apuja kaipaan!!! Mitä muuta laittaisin. Alueet ovat ihan reilut, joten mielikuvitus ois vaan rajana, mutta nyt olen ihan sokeana tilanteelle. Huom. etupihan kivet siis eivät ole paikoillaan, vaan hahmottelin vaan... Nii ja naapurin kanssa raja jatkuu aitojen jälkeen... (muoks. siis aitahan ei edes kuvassa näy, mutta on siis olemassa kuvan oikeassa reunassa)

takapiha


etupiha
 
Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Pistä tuheroita kans, ne kasvaa "maata myöden", vähä niiku tuija mutta lättänä malli.
Äh, siis TUIVIO eikä tuhero. Tuheroksi mä niitä sanon.. :whistle:
Meillä on joskus niitä ollu edellisessä asunnossa, mutta en tykänny niistä. Haluaisin kivien vastapainoksi sitten kukkivia kukkia, kun nyt on noita tuijia ja vuorimäntyjä jo...
 
Joo noi kivethän on liian samankokoisia ja liika tasaisessa järjestyksessä =)

Mut siis tee kivipuro jos hingut (huomio se ärtymys mikä menee sen putsaamiseen)

Lisäks mä ottaisin kukkapenkistä pois noi pari hassua ylimääräistä reunuskiveä.

=) :D
 
Me ostettiin viime syksynä 3 timanttituijaa ja 6 pylvästuijaa pihallemme tavallaan tontin reunoille. Yllätys oli, että timanttituija kasvaa 3-4 metrin ja pylvästuija jopa 10 metrin korkuiseksi (!!!!). Ei kannata ainakaan ikkunan lähelle laittaa peittämään sisälle tulevaa valoa. "Kivikkokasvit" ovat helppoja kauniita ja leviäviä, niitä suosittelen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Joo noi kivethän on liian samankokoisia ja liika tasaisessa järjestyksessä =)

Mut siis tee kivipuro jos hingut (huomio se ärtymys mikä menee sen putsaamiseen)

Lisäks mä ottaisin kukkapenkistä pois noi pari hassua ylimääräistä reunuskiveä.

=) :D
Joo, heh, ylimääräiset reuniskuvet siis eivät tosiaan kuulu joukkoon vaan odottelevat paikkaansa... Ja kuten jo mainitsin, kivet eivät ole paikoillaan olleskaan... mihin kohtaan laittaisin sen kivi puron, ja tekisinkö minkä kokoisista kivistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikideemus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Joo noi kivethän on liian samankokoisia ja liika tasaisessa järjestyksessä =)

Mut siis tee kivipuro jos hingut (huomio se ärtymys mikä menee sen putsaamiseen)

Lisäks mä ottaisin kukkapenkistä pois noi pari hassua ylimääräistä reunuskiveä.

=) :D
Joo, heh, ylimääräiset reuniskuvet siis eivät tosiaan kuulu joukkoon vaan odottelevat paikkaansa... Ja kuten jo mainitsin, kivet eivät ole paikoillaan olleskaan... mihin kohtaan laittaisin sen kivi puron, ja tekisinkö minkä kokoisista kivistä?

Siis ihan pihalle vai kukkapenkkiin? =)
 
ap jo harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
No tossa etupihallahan olis paikka valmiina :D

Siihen kahden istutuksen väliin ja silleen vinottain ja vaikka leveempi toisesta päästä =)
Joo, niinpä taidan tehdäkin! Jännää miten kuvassa näyttää koko alue ihan erilaiselta... Nyt jotenkin hahmotti heti paremmin homman. Kiitos! Laitan sit vaik kuvaa, kunhan homma valmis! Kiitos!

 

Yhteistyössä