Piippu jälkeenpäin asuntoon

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 14:02 vieras minäkin kirjoitti:
sanonpahan vaan et aika isoon projektiin meinaat... onnea vaan...
Perustele nyt ihmeessä, miksi noin sanot?

Leivinuuni tehtiin meillä vanhaan piippuun ja ei ollut ongelma. Sellaisia harkkopiippujahan saa nykyään ja ne on kätevä laittaa. Tuo lupapuoli on vaan vieras.
 
Meille tulossa lähiaikoina leivinuuni vanhaan taloon ja ei käsittääkseni kummempia ongelmia.Mies kyllä hoitanu nämä asiat mut luulen et riittää kun käypi palotarkastaja tarkistamassa et kaikki ok....
 
Meille tulossa lähiaikoina leivinuuni vanhaan taloon ja ei käsittääkseni kummempia ongelmia.Mies kyllä hoitanu nämä asiat mut luulen et riittää kun käypi palotarkastaja tarkistamassa et kaikki ok....
 
Meille tulossa lähiaikoina leivinuuni vanhaan taloon ja ei käsittääkseni kummempia ongelmia.Mies kyllä hoitanu nämä asiat mut luulen et riittää kun käypi palotarkastaja tarkistamassa et kaikki ok....
 
Tulisijan rakentaminen vaatii yleensä rakennusluvan, muttei se mikään iso juttu ole, kysy asuinkuntanne rakennusvirastosta. Valmispiippuja tosiaan on monenmoisia ja haastavin kohta on välikaton ja vesikaton puhkaisu, että liittymäkohdista saa varmasti tiiviit ja toisaalta paloturvalliset. Muurattu tulisija painaa yleensä useampia tonneja, joten lattian perustuksen pitää olla myös riittävän kantava. Jos ajattele jotain kevyttä kaminatyyppistä, niin ne eivät paljoa paina. Jos ei ole itsellä tietotaitoa riittävästi, kannattaa kyllä ammattilainen palkata, ihan paloturvallisuudenkin takia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 20:28 Katri kirjoitti:
Meille tulossa lähiaikoina leivinuuni vanhaan taloon ja ei käsittääkseni kummempia ongelmia.Mies kyllä hoitanu nämä asiat mut luulen et riittää kun käypi palotarkastaja tarkistamassa et kaikki ok....
Palotarkastaja kävi meilläkin ja juttu oli sillä ok. Vanhaan piippuun tehdessä ei tarvinnut lupia.
 
Uuden hormin rakentaminen on useimmiten toimenpideluvan (eikä rakennusluvan) varainen toimenpide. Menettelyissä on kuitenkin paikkakuntakohtaisia eroja, joten varmista oman kuntasi rakennusvalvonnasta. Samalla saat ohjeet menettelytavoista, tarvittavista suunnitelmista, tarkastuksista, yms.
 

Yhteistyössä