Pikku epun koulumatkasta

Meidän poika kulki heti tokasta koulupäivästä itsekseen koulumatkan, yksi tienylitys, noin 10 minuutin kävelymatka.
Oli koko kesän odottanut koulunalkua juurikin tästä syystä, että saa kulkea yksin. Nyt odottaa innoissaan, että saisi lähteä lähikaupanreissulle yksin.
Mietin vain, että onkohan tämä "väärin"?
Pitääkö opettaja meitä ihan edesvastuuttomina, kotona kuitenkin olen, että voisin saattaa.

Kukaan muu ei kuulema tule yksin aamulla kouluun.

Vähän epävarma olen, eka kouluikäiseni..
 
:| Meillä vähän sama ongelma. Ison tien ylitys. Ja eka ekaluokkalainen kans. Saatettu / haettu on viime viikolla, huomenna saatan aamusta, mut iltapäivästä aiko tulla sit yksin kotiin. Vähän arveluttaa se tien ylitys.
Muuten tyttö on kyllä saanu opetella liikkumista yksin, mut tietyn alueen sisäpuolella.
 
Mulla on ekaluokkalainen jolla noin puolen tunnin kävelymatka kouluun, tai no varmaan ehtii sellaisessa 20min. Haluaisi kovasti kohta kulkea yksin, mutta matka ei tosiaankaan ole mikään vaaraton, joten harjoitellaan vielä yhdessä jonkin aikaa. Eskarilainen pitää kuitenkin saattaa, eli tulen jatkossakin saattamaan kun on samanmittaisia päiviä.

Ap, teillä on melko lyhyt matka joten en näe tuossa mitään outoa :)
 
Meillä tuo tienylityskin on pieni, korotettukin ja 30 paikallisnopeusalueella.
Matka on hyvä ja turvallinen. Tuntuu vain hassulta kun muut saatetaan.
En oikein tiedä mahdollisia kirjottamattomia sääntöjä.
 
Meillä koulumatkaan menee n. 10-15Min ja tyttö halunut kulkea jo oisesta päivästä alkaen yksin. Täällä on jo muitakin eppuja kulkenut yksin.
Meillä ei ole tien ylityksiä, olen neuvonut kulkemaan tuon ensimmäiset 200 m tien väärää reunaa, muutoin joutuis ylittämään tien kahdesti.
 

Yhteistyössä