Pikkujoulut kaikilla muilla paitsi minulla

Onko kenelläkään muulla tänään tunne, että koko muu maailma juhlii tällä hetkellä jossain ihanissa pikkujouluissa noutopöytien ja ilmaisen viinan kera? Ja itse on jumittunut kotiin tai ehkä voisi jopa päästäkin jonnekin juhliin kun vain olisi saanut kutsun :(

Kurja olo. Tiedän, että moni ystävistäni bilettää parhaillaan ja itse olen viimeisen vuoden aikana käynyt tasan 2 kertaa missään kunnolla. Seinät kaatuu päälle.. ja tiedän, on ehkä lapsellista nurista tällaisesta, mutta kun tuntuu nyt vaan tältä :ashamed:
 
Huomenna menossa rovaniemen yöhön pikkujouluja viettämään... :whistle: Kutsuisin sut mukaan, jos ei olis tällainen sisäpiirijuttu :hug:
Tsemppiä, kyllä noita pikkujouluja riittää vielä vuosiksi eteenpäin!
Ps. Käykää miehen kanssa kahdestaan ulkona syömässä jouluruokaa. Me käytiin eilen kahdestaan sky hotellilla ja harmikseni joulumenu astuu voimaan vasta sunnuntaista lähtien. Nautimme ihanan "rovaniemi menun" sen sijaan :p Voin lämpimästi suositella.
 
Ei ole miullakaan juhlia...ellei sitten meidän äitikopla kokoonnu jonnekin ruoan merkeissä. Eikä ole ollut kyllä moneen vuoteen, kun oon tässä kotona ollut, niin ei työpaikaltakaan ole kovasti miuta minneen hätyytelty.
Ollaan vissiin tultu miehen kanssa vanhoiksi, kun ei hänkään enää jaksa innostua edes pikkujouluista. Joskus käy "poikien kanssa kalassa" - eli ajavat n. 100 km päähän yhden kaverin mökille, pilkkivät siellä (kalojako?) ja nauttivat virvokkeita suht maltilla illalla. Saunovat ja haastavat miehisiä asioita....Sitten seuraavana päivänä ajavat kotiin jo hyvissä ajoin.
 
No eipä ole ainakaan pää kipiä tänään :D

Mutta kyllä silti harmittaa vietävästi täällä kotona möllöttää kun muut juhlii. Varmaan tänäänkin on pikkujouluporukkaa kaupunki täynnä ja vielä ens viikollakin.

Mukavata pikkujouluiltaa FW! Juhli oikein pohjanmaan kautta.
 
meillä ois luokan kans pikkujoulut 13.12 klo 20.00 ku muut pääsee tentistä pois, ittelläni o ko. aiheesta vapautus, ei oikein huvittais mutta ehkäpä syömään ja sit takas, mut viittiikö ajaa 40 km yhteensä vain 1-2 tunnin takia, raflaan en viitti mennä ku ei huvita eikä juoppokuskiks.. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zennifer:
No eipä ole ainakaan pää kipiä tänään :D

Mutta kyllä silti harmittaa vietävästi täällä kotona möllöttää kun muut juhlii. Varmaan tänäänkin on pikkujouluporukkaa kaupunki täynnä ja vielä ens viikollakin.

Mukavata pikkujouluiltaa FW! Juhli oikein pohjanmaan kautta.
Kiitos! Menemme syömään ja sen jälkeen pari drinksua, se riittää mulle. Ihanaa nähdä kavereita, joita ei ole nähnyt vähään aikaan. Toivon, että pääsen lähtemään. Pojalla oli viime yönä oksennustauti ja mies joutui käymään tänään sairaalassa omien vaivojensa takia. Saapa nähdä ehtiikö oksennustauti iskeä tyttöönkin vielä tämän illan mittaan. Niinhän se taitaa olla, ettei äiti voi kovin helpolla lähteä baanalle, ainakaan ilman pieniä omantunnontuskia :D :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Footballers Wife:
Alkuperäinen kirjoittaja Zennifer:
No eipä ole ainakaan pää kipiä tänään :D

Mutta kyllä silti harmittaa vietävästi täällä kotona möllöttää kun muut juhlii. Varmaan tänäänkin on pikkujouluporukkaa kaupunki täynnä ja vielä ens viikollakin.

Mukavata pikkujouluiltaa FW! Juhli oikein pohjanmaan kautta.
Kiitos! Menemme syömään ja sen jälkeen pari drinksua, se riittää mulle. Ihanaa nähdä kavereita, joita ei ole nähnyt vähään aikaan. Toivon, että pääsen lähtemään. Pojalla oli viime yönä oksennustauti ja mies joutui käymään tänään sairaalassa omien vaivojensa takia. Saapa nähdä ehtiikö oksennustauti iskeä tyttöönkin vielä tämän illan mittaan. Niinhän se taitaa olla, ettei äiti voi kovin helpolla lähteä baanalle, ainakaan ilman pieniä omantunnontuskia :D :saint:
Juu, miulle käy just yleensä näin kun olen jonnekin menossa; jompikumpi lapsista valittaa oloaan ja tulee yleensä just kipeäksi. Sitten on huonohko omatunto siitä, että lähtee.
Mutta sitten kun menen, nautin kyllä kovasti olostani. Otan yleensä vain muutaman öön (suomennettuna: olut) ja sitten kotiin. Jos autolla menen, jätän nekin ööt ottamatta.
Hauskaa iltaa siulle FW! =)
 
Et ole ainoa kotona istuja! Omat tytsykaverit ei meikää muista. Oon kai ollut aina se "promoottori", joka saa porukat kasaan, joten nyt ei sitten tavata, kun en jouda suunnittelee uudessa elämäntilanteessa. Hauskoja illallisia ja drinkki-iltoja olleet aina.

Minusta on mukava tutustuttaa omia tuttuja toisilleen. Omat kaverit on taas niin mustiksia omista kavereistaan, että menevät kaksin ulos, eivätkä kutsu minua, vaikka olen heidät toisilleen tutustuttanut! Raivostuttavaa! Käykö teille näin? Päätin, että en pidä isoja juhlia, vaan kutsun siis pikkuporukoita kotiin, etsiköön jokainen omat piirinsä ja ystävänsä! Toisaalta tuntuu tyhmältä, kun tiedän, että ovat jokainen jollain lailla yksinäisiä, mutteivät tutustu kehenkään itsekseen. Mitä mieltä olette?

Minusta isossa porukassa juhliminen aina hauskempaa, tulee uusia juttuja. Mutta nyt kukaan ei halua nähdä edes kutsumisen verran vaivaa... No, siihen katoo ne kaverit, kun itse saisi olla perään huutelemassa.

Miehen kautta kutsuja olisi, mutta ei voida mennä porukalla, ei saada vauvalle hoitajaa. Käskin tuoda dogibägin. :LOL: Sen verta hieno ravintola, että tekisi mieli itsekin päästä, mutta tällä kertaa nyt näin. Täytyy hommata lohdutukseksi itselle vinkkulasi ja kynttilänvaloa kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Et ole ainoa kotona istuja! Omat tytsykaverit ei meikää muista. Oon kai ollut aina se "promoottori", joka saa porukat kasaan, joten nyt ei sitten tavata, kun en jouda suunnittelee uudessa elämäntilanteessa. Hauskoja illallisia ja drinkki-iltoja olleet aina.

Minusta on mukava tutustuttaa omia tuttuja toisilleen. Omat kaverit on taas niin mustiksia omista kavereistaan, että menevät kaksin ulos, eivätkä kutsu minua, vaikka olen heidät toisilleen tutustuttanut! Raivostuttavaa! Käykö teille näin? Päätin, että en pidä isoja juhlia, vaan kutsun siis pikkuporukoita kotiin, etsiköön jokainen omat piirinsä ja ystävänsä! Toisaalta tuntuu tyhmältä, kun tiedän, että ovat jokainen jollain lailla yksinäisiä, mutteivät tutustu kehenkään itsekseen. Mitä mieltä olette?

Minusta isossa porukassa juhliminen aina hauskempaa, tulee uusia juttuja. Mutta nyt kukaan ei halua nähdä edes kutsumisen verran vaivaa... No, siihen katoo ne kaverit, kun itse saisi olla perään huutelemassa.

Miehen kautta kutsuja olisi, mutta ei voida mennä porukalla, ei saada vauvalle hoitajaa. Käskin tuoda dogibägin. :LOL: Sen verta hieno ravintola, että tekisi mieli itsekin päästä, mutta tällä kertaa nyt näin. Täytyy hommata lohdutukseksi itselle vinkkulasi ja kynttilänvaloa kotiin.
Meitä on just tässä mammakoplassa sellainen sekalainen sakki, että yks tunsi yhden äidin ja sitten toinen tuns taas jonkun juur vauvan saaneen jne... eli meitä kasaantui porukka yhteen ihan sen vuoksi, että kaikilla oli aika samanikäinen vauveli... parhaimmillaan meitä taisi olla 8 kasassa, mutta nyt on osa jo lähtenyt töihin tai muuttanut toiselle paikkakunnalle, et nyt meitä "aktiivijäseniä" taitaa olla enää 4. Kyllä nää työssä käyvätkin tulevat mukaan kokoontumisajoihin, kun vain ehtivät, mutta myö kotijumit ollaan vähän ahkerampia kokoontumaan.
Ja tuohon, että tutustuu toisen kavereihin - ihan vasta tässä äsken olin just sellaisessa likkaporukassa, jossa en tuntenut kuin vain tämän "oman kaverini". Mutta niin sitä tutustui kolmeen muuhunkin naisihmiseen ja olivat ihan tosi kivoja!
Yleensä taitaa olla vaan niin, että jos olet "ton kaveri", niin ei siihen tahdo aina mukaan mahtua... miustakin on vaan paljon kivempi esim. juhlia isossa sakissa. Siinähän sitä tutustuu, kun sekaan menee rohkealla mielellä! =)
 
Juu, samat ajatukset täälläkin. Mies on työpaikkansa pikkujoulussa ja minä vietän iltaa poikien kanssa yksin. Toinen pojista on vasta 5kk ja täysin rintamaidolla. ELI OLEN TÄYSIN KIINNI KOTONA VAUVAN HOIDOSSA. Toisaalta tää vauva aika on niin ihanaa, mutta niin yksinäistä. :ashamed: Mukava kuulla että jollakulla muullakin on samanlaiset ajatukset...
 
poikkeuksellisesti tänä vuonna en ole hirveesti juttuja pikkujouluista kuullut eikä niitä ole itselläkään tiedossa -voihan niitä itsekin järjestää, mut nyt ei kyllä huvita yhtään -ehkä jotain uudeksi vuodeksi kotiin vois kehitellä( tai sitten ei)
 
Ei ole mulla tai miehelläkään ollut koskaan ns. oikeita pikkujouluja, koska ystävämme eivät harrasta niitä ja miehen työpaikka tarjoaa jouluaterian vasta juuri ennen joululomaa. Ei mulla ollut niitä opiskeluaikoinakaan koskaan, paitsi tietty se koulun joulujuhla aina. Eipä noita osaa oikein edes kaivatakaan, voihan sitä muutenkin käydä jossain syömässä vaikka oman miehen kanssa !
 
Työpaikan pikkujoulut peruttiin lakon takia, eikä muita ole tiedossa. Itse olemme joskus järjestäneet muutamalle kaveriperheelle pikkujoulut kotonamme. Ne juhlat on kyllä ihan lasten kesken vietettyjä perhejuhlia, mutta mukavaa on ollut. Oikeastaan niistä juhlista on tullut niin hyvää palautetta, että kaverit ovat jo kyselleet samanlaisia juhlia tällekin vuodelle=) Usein käymme miehen kanssa näihin aikoihin kaksin yöreissulla ja siinä samalla syömässä joulupöydän antimia ravintolassa. Sellaista suunnitelmaa ei ole tänä vuonna.
 
Eipä mitään pikkujouluja täälläkään ole. Työpaikan pikkujoulut oli ja ohi meni. Miehen työpaikalla olis ollu jotkut kekkerit "omakustanne hintaan" eli siis firma ei olis laittanu senttiäkään työväen juhliin. Ei sit mieskään menny niihin bileisiin!
 
Täällä taas yksi omituinen otus, joka nauttii just tällä hetkellä olostaan kotona siideri nenän edessä ja on tyytyväinen siitä, että mies on parhaillaan duunipaikkansa pikkujouluissa. Minuukin kavari houkutteli kovasti lähtemään tänään kanssaan baariin, mutta kai mie sit oon tullu vanhaks ;) , tai jotain... Kun ei vois suoraan sanottua tommoset baarikeikat enää vähempää kiinnostaa. Oman duunin pikkujouluissa kävin sen verran pyörähtämässä, että huitasin pizzan naamaan ja lähdin ajelemaan kotiin. Pojat tyrkkäs kuitenkin miulle punkkupullon matkaan, niin sitä sitten kotiin päästyäni siemailin.
 
Meidänkin piti lähteä miehen työpaikan pikkujouluihin: olisi ollut teatteria ja ravintolaa ja vielä hotelliyö päälle ja lapsillekin varattu hoitopaikat hyvissä ajoin... mutta kuinkas kävikään: perheestä oli terveenä ainoastaan vauva, kun aika koitti, joten ensi vuotta odotellen ;)
 
Mulla oli työpaikan pikkujoulut ja tuli otettua liikaa ja kun ei ole ottanu mitää aikoihin niin krapulakin kesti 2 päivää... :(

Mut toi on ihan totta että silloin kun on menoa niin joku sairastuu. Toissakesänä kun miehen kanssa oltii sen ainoan kerran terassilla niin yhden oluen ehdin juoda kun anoppi soitti, että nyt tyttö alkoi yrjöilee. No kiireellä hakemaan ja mies jäi vielä istuskelee..

Viime kesänä olin jo hankkinu Kotkan meripäiville liput Gary Mooren konserttiin niin eikös jostain kumman syystä edellisenä yönä pojalle nouse 40 asteen kuume. Liput oli sen verran kalliit että konsertti käytii kyllä kattomassa mutta sitte kiireesti kotiin, anoppi sen muutaman tunnin kyllä pärjäs etenkin kun poika nukkui melkein sen koko ajan. Mut kyl kenkutti kun kemut olis Kotkas jatkuneet, jäi Lauri Tähkät näkemättä. Mut mieshän sinne taas jäi..

Olishan se mieskin voinu mennä hoitaa mutta niinhän se on että kun muksut sairastelee niin kyllähän se äiti yleensä hoitaa. Ja toisaalta mitä mä yksin olisin siel konsertis tehny kun olisin vielä kuitenkin huolehtinu mielessäni koko ajan.
 
Eipä ole pikkujouluja minullakaan. Ei ole vuosiin ollut. Eikä ole edes sittä tyttöporukkaa joka kokoontuis edes joskus keskenään kahvittelemaan. Olen suurin piirtein yksin lasten kans koko ajan. Taitaa vanhempain ilta kerran vuotta olla se joukkotapaaminen, jossa käyn. Eipä sitä tule ajateltuakaan miten yksinäinen sitä loppu viimein on, ennen kun sen kirjottaa.

Olen ollut vuosia kotona, eikä mitään muuta ole tiedossakaan, kun odotan nyt kuudetta lasta. Tykkäänhän minä kotiäitinä olla, mutta kyllä sitä kummasti välillä sitä seuraakin kaipaa. Mulla ei ole omaa autoa ja asutaan lähes korvessa, joten eipä tule mieleen lähtee rattaiden kans kipittelemään muutama kymmenen kilomertiä jonnekkin mammakahvilaan tms. paikkaan. No, tämä on mun elämää. Ukko aina töis ja kun tulee kotiin, niin niin väsy, et ei varmaan lapsia jaksais vahtia. Toisekseen, mihin harrastukseenkaan sitä lähtis enää ysin jälkeen illalla.

Ei pitäis valittaa, kun on saanu ihanan kodin ja paljon lapsia, mutta joskus vain kaikki patoutuu. Toisinaan ei edes tule ajatelleeksi, että tekis mieli jonnekkin. Onhan täällä maalla aina tekemistä enemmänkin kuin ehtii tehdä. Maatilaa meillä ei ole, mutta talo maalla ja pidaa mitä ruopia :)

Iloista joulun odotusta ilman pikkujouluja. Helpottaa huomata, etten ole kuitenkaa ihan yksin ilman näitä juhlimisia:)
 

Yhteistyössä