Pikkukakkonen kesällä 2014

Alice81 , ilman muuta olet tervetullut, toivotaan että meistä olisi jotain apua juttukavereina.

Inhottava tilanne kyllä teillä sielä. Onko miehesi sanonut syytä miksi ei halua lasta?


Mitäs muut mammat? Kuinka menee?
 
Inhottava tilanne kyllä teillä sielä. Onko miehesi sanonut syytä miksi ei halua lasta?


QUOTE]

Mies kyllä haluaa kolmannen lapsen, mutta vasta joskus vuosien päästä. Ei usko että jaksetaan nyt kun toisetkin on vielä pieniä. Ja sitten sanoi, että nyt ei ole varaa ostaa isompaa autoa. Minusta ihan hölmöjä syitä. Minusta alkaa vaikuttaa oikein hyvältä, että saadaan tämä kolmaskin suht perään. Ompahan sitten lapset tehty ja muutaman vuoden päästä alkaa ihan oikeasti ruuhkavuodet helpottaa.
 
Alice81 , kyllä mä uskon että miehesi oppii luottamaan siihen että pärjäätte :)

Mä oon kans tosi iloinen että tulee tää toka ( ja luultavasti viimeinen) ihan putkeen, koska sit ne lapset on tehty ja hoidettu ja sitten se helpottaa ja voi lähteä vaikka vielä opiskelemaan uutta ammattia jos haluaa :) voi keskittyä itseensä, ilman että takaraivossa jyskyttää se, että Kohtapa sitä taas ollaan äitiyslomalla.
Ja onhan se lapsille ihanaa kun on kavereita! Itse olen viisi ja seitsemän vuotta nuorempi kuin isoveljeni, ja voin kertoa että kesälomareissuilla jossain puuhamaassa tms, olin aina yksin! Veljet oli keskenään niin samanikäisiä että leikkivät kahdestaan, eikä kukaan mun kanssa sitten lähtenyt mihinkään laitteisiin huvipuistoissa tms.

Tsemppiä, kaikki menee hyvin ja täältä saat tukea!
ja Onnea plussasta!:flower:
 
Kiitos eggie. Tuli jo parempi olo sekä kannustuksistasi että avautumisestani tänne palstalle. Jotenkin sain omiakin ajatuksia hiukan selkeämmiksi, kun kirjoitin niitä ylös.

Eli nyt yritän keskittyä tähän raskauteen enkä murehdi mieheni ajatuksia. Hänen on nyt vain parasta tottua ajatukseen, että ensi kesänä meillä on kolme pientä ihanaa lasta.
 
Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?

Mä vähän tässä oon odotellut että sen sisältö julkaistaan, jotta vois vähä katsella mitä siellä on. Ekaan, eli tän vuoden pakkaukseen olin ihan tyytyväinen.
 
Täällä odotellaan kuumeisesti ensi viikon varhaisultraa! Se olisi sitten heti maanantaina klo 15.30. Viikkoja silloin 6+4. Odotan niin kovasti, ja toivon enemmän kun mitään, että pikkuisella olisi kaikki hyvin. Pelottaa ja stressaan itteni jo ihan kipeeks.. toivottavasti syke löytyy ja vastaa viikkoja! <3

Olo on ennallaan, välillä hiukan etovaa oloa, mutta ei suuremmin. Rinnat aristaa vaihtelevasti, toisena päivänä enemmän ja toisena vähemmän ja pissalla saa juosta jatkuvasti.

Sukulaisille ei olla vielä kerrottu, kahdelle kaverille oon kertonut, kun oli päästävä purkamaan tuntoja. Ja onhan se tosi kiva että pääsi kertomaan ja yhdessä iloitsemaan. :)

Äityli & papu 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama
Aiotteko ottaa äitiyspakkauksen?
Itse olen miettinyt tuota samaa viime päivinä. Esikoisen pakkaus oli mielestäni melko ok, mutta nyt toista odottaessa tulen mitä todennäköisemmin ottamaan mieluummin rahallisen avustuksen. Esikoisen jäljiltä on vielä melkein kaikki vaatteet yms. tallessa. Rahalla voisi sitten ostaa jotain, mitä puuttuu vielä/ kokee tarpeelliseksi. :) Mutta katsotaan nyt kunnes ensi vuoden äitiyspakkaus julkaistaan!
 
Mä aion ottaa äitiyspakkauksen, sillä haluan vauvalle omia uusia juttuja mahdollisimman paljon. Mun äiti tyrkyttää koko ajan jotain kirpparilöytöjä, mikä on hieno ele sinänsä, mutta en halua tästä mitään "second hand" -vauvaa, joka olin itsekin (olen perheen 2. lapsi ja sain melkein KAIKEN käytettynä! Tätä perinnettä EI jatketa) ;).

Mulla on aika vahvat oireilut, kaikki hajut ja maut ällöttävät koko ajan :( olen ulkoillut ja se kyllä onneks auttaa! Lisäks olen jotenkin niin turvoksissa, ettei takkini meinaa mennä kiinni :D huomasin sen tänään ulos lähtiessäni..

Lainasin muuten kirjastosta uuden kotimaisen teoksen "Kolmesta tulee neljä", joka kertoo perheen psykologiasta kun tulee toinen lapsi. Luin sen jo puoleen väliin, oli niin kiehtovaa tekstiä! Kuvitelkaa, teidän esikoisistanne tulee isoja siskoja ja -veljiä. Se on iso juttu! :) Suosittelen kirjaa kaikille, jos yhtään nappaa lukeminen.

Mun on vielä ihan pakko linkittää tää video, tää on vanha Madonnan biisi. Hän aikoinaan omisti sen tyttärelleen Lourdesille. Kuuntelin sitä kun sain esikoiseni, se on jotenkin tosi koskettava vauvabiisi :)

[video=youtube;K4mUkaYUk4A]http://www.youtube.com/watch?v=K4mUkaYUk4A[/video]
 
Alice81 voisko sun mies vaan panikoida, jos kolmonen on vähän niinkun "vahinkona" tulossa? Tuntematta sun miestä, niin ajattelisin, että mikäli teillä on suhde kunnossa, ja hän rakastaa lapsiaan ja perhettään, niin ei luulisi yhden lapsen lisää olevan loppujen lopuksi niin iso juttu. Ehkä rauhoittuu kunhan saa totuttua ajatukseen.

Mä en ota äitiyspakkausta. Vaatteita on enemmän kun tarpeeksi ja kaikki tarpeelliset tavarat löytyy. Toki jos kakkonen on poika, tarvitsee ostaa jonkin verran poikamaista vaatekertaa kaappiin, tällähetkellä on vaaleanpuna-painotteista :) . Hempeä väritys johtuu siitä, että meillä on suurinosa vaatteista saatuja, yleensä monella lapsella jo olleita. Toki ostan itsekin jotain vaatteita ja myös uusia (oma maku ei ole ihan niin pinkki/v-punainen), mutta tosiaan enimmäkseen on käytettyjä.

Itse en ajattele että käytetyt ja varsinkaan sisaren vanhat vaatteet olisi jotenkin huono juttu. Päinvastoin haluan opettaa lapsillekin, ettei kaikkea saa mitä haluaa, eikä kaiken tarvitse olla uutena kaupoista hankittua. Kierrätys on hyvä juttu! Muutenkin yritän monissa asioissa toimia omilla valinnoilla mahdollisuuksien mukaan ekologisesti. En siis ole "fanaattisimmasta" päästä tässä asiassa, mutta yritän kuitenkin omalla tavallani. :)

Täällä etova olo jatkuu ja väsymys. Ilmatkaan ei yhtään helpota tätä fiilistä.. Sataa ja on harmaata..
 
Me ei myöskään oteta pakkausta. Ekastakin pakkauksesta on esim. talvihaalari täysin käyttämättä, ehkäpä tämä uusi tulokas voisi sitä jopa käyttääkin koon puolesta. Ja muutenkin ostan mieluummin sitten tarpeen mukaan vaatetta ja oman maun mukaan, kun kuitenkin kaikkea on jo valmiiksi tosi paljon. Pojalle meilläkin pitäis hankkia lisää vaatetta, tyttövauva varmasti pärjäisi näillä mitä varastosta jo löytyy...

Mua ei haittaa pukea vauvaa isosiskon vanhoihin tai muuten käytettyihin vaatteisiin. Se pitoaika on niin lyhyt, että turha ostella kauheasti uutta (jotain pientä tietysti). Isommalle muksulle sitten haluan varmasti hommata uuttakin vaatetta, kun ne 50 kertaa pestyt alkaa varmasti jo näyttää vähän nuhjuisilta...
 
Itse olen vähän kahden vaiheilla tuon äitiyspakkauksen kanssa, periaatteessahan sitä ei tavittaisi kun on esikoisen pakkauksesta kaikki tallella. Tykkäsin siitä tämän vuoden paketista tosi paljon, tosin se väritys kävisi ehkä enemmän pojalle. Milloinkas se uus paketti aina tulee? Luulen, että tehdään niin, että otetaan nyt avustus rahana kun pitää kaukalo ostaa ja sitten ostelen jotain niitä äp vaatteita kirppareilta mistä tykkään. Meilläkin esikoinen on tyttö, joten pojalle pitäisi vaatetta hommailla vähän sitten lisäksi, mutta nyt on onneksi kavereille sen verran pieniä poikia, että saan helposti sitten haalittua sitä vaatetta. :) suurin osa esikoisenkin vaatteista on kirpparilta haalittuja.

Jee tänään poksutaan! tsude 10+0 !
 
Tervetuloa uusille :)

Pahoittelut, kun mun osaltani on ollut niin hiljaista. Illalla ihan viimeistään ysiltä nukkumaan ja päikkäitä lisäksi jos työvuorot antavat myöten. Ihan karseaa, eilenkin nukuin muksun kanssa 2,5h päikkärit ja silti oltiin puoli yhdeksän illalla sängyssä :D Kaikesta muusta voi tinkiä paitsi unesta. Pientä pahoinvointiakin on alkanut olla. Viime päivät semmoinen kestoällötys päällä. Tekisi mieli olla koko ajan syömässä jotain vaikka ei tää edes ole vielä paha.


Alice, onpas veemäinen juttu. Yhtä lailla miehen vika on jos vahingosta kyse. Eiköhän se totu ajatukseen kolmannesta pian. Varsinkin jos se oli jossain vaiheessa suunnitteilla, niin pikemmin on pikkulapsiaika kokonaan ohi. Jos ei, niin se on iso asia parisuhteelle. Onko sulla oikeus rikkoa perhe sikiön takia? Miehenkin mielipide pitää ottaa huomioon. Näin vauvapalstalla me kuitenkin kaikki uskotaan ihmisten hyvyyteen eikä edes mainita sitä a-alkuista sanaa :)

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa. Meillä on kaikki säästössä ekalta eli määrällisesti ei kyllä tarvita. Juurikin haalari voisi olla talvella sopivan kokoinen kun jäi käyttämättä silloin kokonana. Jos tulee tyttö, niin hommaa sitten vähän naisellisempia värejä lisäksi vaatekaappiin.

Kirpparikamat on meillä suuressa suosiossa. Musta on tosi kiva käydä välillä parilla kirpparilla ja yleensä löytyykin ne mitä oikeasti tarvitsee. Aika vähän viimeksi saatiin käytettyjä vaatteita, kyllä suurin osa on mun shoppailuja ja sitten lahjaksi tulleita. Edelleen en ikinä raaski ostaa mitään normaalihintaisena. Jos ei kirpparilta, niin sitten edes alesta. Hauska, kun viime viikolla kävin, ja jahkailin ja jahkailin pienen pientä neulektakkia kun maksoi 4e. Uutena olisi kuitenkin sen 30e varmasti. Muutama uusi pieni vaate on siis tullut hankittua. Nyt pitää lopettaa ainakin siihen asti, että on jotain käsitystä sukupuolesta :)

Meidän oli tarkoitus olla kertomatta raskaudesta kenellekään ennen about joulua, mutta kävi niin, että anoppi olisi laittanut mulle punkkirokotetta (on terveydenhoitaja) niin piti kieltäytyä ja kertoa syy. Harmitti vähän. En silti ajatellut vielä näin varhaisessa vaiheessa levittää sanaa enempää.

lurppanen 6+2
 
Hassua, mulle ei tulis mieleenkään lähteä hakemaan kirpparilta uudelle tulokkaalle vaatteita. Korkeintaan jotain välineitä kuten ehkä babysitteri, mobile tai muuta vastaavaa.. Mutta en kyllä haluais häntä pukea toisen vanhoihin kuteisiin, jotenkin kamala ajatus. Ehkä kyse on tosiaan siitä että olen itse saanut monet vaatteet käytettyinä, ja mua syletti se NIIN paljon varsinkin vanhempana, kun hokasin asian.

Mulla jatkuu tää ällö-olo, koko ajan vaan kuvottaa mutta oksennus ei tuu (tulis niin parantuis ehkä olo hetkellisesti?). Lisäksi on jatkuvaa päänsärkyä ja tää väsymys... voisin vain nukkua, nukkua ja nukkua...:O

6+6
 
Meillä on kyllä lapset aina käyttäneet kirpparivaatteita. Ite tykkään hirmuisesti tehdä löytöjä kirppareilta. Sieltä saa välillä niin älyhalvalla tosi hyviä ja ihania vaatteita! :)
Mulla ei tulis mieleenkään kaupasta ostaa uutena ja kalliilla.. hyihyi. Oon pihi ja kun vielä tiedän että ne vaatteet menee vaan niin pienen hetkenkin.. Mummit saavat sitten kaupasta ostella uusia ja hienoja vaatteita niin halutessaan. ;)

Mä varmaan otan tälle kolmannelle sen äitiyspakkauksen. Esikoisesta sen otin, mutta toisesta en ottanut, ja nyt olen jo kaikki hävittänyt/myynyt, joten kaipa se on uusi pakkaus otettava. Kiva päästä taas hypistelemään niitä vauvajuttuja! :)

Tälle tulevalle en olekaan vielä mitään ostanut, kun ei sukupuolta tiedä, niin en vielä osta. Täytyy siis malttaa sinne rakenneultraan saakka ja sitten pääsen toivottavasti ostelemaan ihania vauvanvaatteita! <3 Kaikki vaunut, sitterit ja muut tarvikkeet kyllä meiltä jo löytyy.

Ja huomenna tulee täyteen 6+0! Mutta vielä vajaa tunnin 5+6 =)
 
Huomenta kaikille! Olen jo hiukan paremmalla mielellä. Kiitos kaikille tukeneille.

tähtisilmä12, Uskon myös, että mieheni on vain paniikissa tästä raskaudesta. Olinhan itsekin pienoisessa shokissa saatuani asiasta tietää. En kuitenkaan missään vaiheessa ajatellut, että en tätä lasta haluaisi. Jotenkin luulin, että mies on samalla mielellä, koska rakastaa todella lapsia ja on hyvä isä ja ollut myös molempien aikaisempien kanssa koti-isänä minun palattua töihin.

lurppanen Olen samaa mieltä, että myös miehen mielipidettä on kuunneltava ja otettava huomioon. Pieni pelko on, että hän tulee olemaan minulle katkera, koska päätän tämän lapsen pitää. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole ja toipuu shokistaan pian.

Niin ja tosiaan ihan vahinkohan tämä ei ole. Olen viime keväästä asti kuumeillut kolmatta ja alkusyksystä juteltiin miehen kanssa ja hän sanoi jo silloin, että ei välttämättä kolmatta lasta haluaisi. Mutta koska asia on sinulle (siis minulle) niin tärkeä, niin ei häntä haittaisi jos kolmas tulisi. Eli oli siis epävarma. Ilmoitin sitten syyskuun lopussa, että minulla ei enää ehkäisyä ole, että jos hän haluaa sitä käyttää, niin käyttäköön. Muistuttelin tästä monesti, koska en minäkään mitään vahinkoa halua maailmaan tahallani saattaa. Mies ei sitten käyttänyt ehkäisy ja tässä sitä nyt ollaan. Luulin, että oli asian kanssa aivan fine. No… en jaksa enää jauhaa. Odottelen vielä jonkin aikaa ennen kuin puhun taas asiasta miehelle. Nyt mennään niin, että arki jatkuu ja meillä on todella ihanaa ja läheistä, kunhan ei vaan mainita vatsaani. Aika surullista.:(

Äitiyspakkauksesta ja lasten vaatteista olette puhuneet. Itse olen esikoisesta pakkauksen ottanut ja samaa käytettiin toisella. En varmaan nytkään ota uutta. En kuitenkaan ole mikään uusien vaatteiden ostaja vaan lähes kaikki, mitä lapsilla on ollut, on jostain saatuja tai lainattuja. Varsinkin pienillä vauvoilla vaatteet eivät kerkeä kulua lainkaan, joten en viitsi uusia ostaa. Lähinnä nyt kun esikoinen on jo 3,5 olen joutunut vaatteita ostamaan uusina, koska ehjiä ei enää käytettynä kauheasti mistään saa.

Alice81 6+2
 
Esikoinen (1,5v) sai tänään aikaan 2 tunnin päiväunitaistelun, minkä aikana mietin mihin soppaan olenkaan taas itseni laittanut. :kieh: Miten sitä ensi kesänä selviää kahden lapsen kanssa? Muilla samankaltaisia ajatuksia? :confused:
 
Täällä esikoinen vastustaa 5 kertaa päivässä ruokalusikkaa, 5 kertaa pulloa ja kolme kertaa nukahtamista. Tuntuu että päivät on vaan yhtä taistelua. Toivottavasti helpottaa kesään mennessä :D
Mutta kyllä sitä ollaan sitten niin ihanakin <3
 
Ihanaa kun muillakin on hankalaa!! :D Mulla on välillä syyllinen olo, kun koen tällähetkellä tulevan vauva- ajan vaan raskaana ajatuksena. Tätä toista lasta siis on kovasti toivottu ja monta kuukautta yritettykin, mutta nyt on juuri sellainen olo, että miten sitä tulee jaksamaan. :| Johtuu varmasti kasvavasta huonovointisuudesta ja väsymyksestä, mutta myös esikoisen temppuilusta. Meillä ruokailut menee usein sotkemiseksi ja tavaroiden heittelemiseksi. Kaikella tapaa tyttö haastaa ja hakee rajoja, ei saa raivareita, mutta naurussa suin tekee asioita mitkä tietää olevan kiellettyjä. Luulin että uhma tulisi vähän myöhemmin (nyt 1,5 v.).. Tänään onneksi helpotti kun ilma oli parempi, ja päästiin kunnolla ulkoilemaan. Tyttö on siis pääsääntöisesti hyväntuulinen ja reipas mutta keksii kaikki mahdolliset temput. Toivon että kun paha olo itseltä väistyy, tulee vähän positiivisemmat ajatukset tulevasta kesästä..

Jos kokeneemmilla hyviä vinkkejä ruokailuun tai muuhun temppuiluun, niin otan ilolla vastaan. Meillä siis syödään aina ruokapöydässä, keittiössä ei ole telkkaria tms. häiriötekijöitä. Olen jo miettinyt, että pitäiskö järjestää muita lapsia syömään samaan aikaan että saisi "mallioppimista".

Elinasics en tiedä monelta teillä herätään tai minkälainen on päivärytmi, mutta tänään yksi kaksi vuotiaan äiti sanoi, että hänen pitää herättää lapsi aina 7.30 jotta saa nukkumaan päiväunille.
 
Meillä ainakin oma tahto lisääntyi koko ajan 1v -> ja 1,5 -> vaan aina paheni :D Sitä 3v- superuhmaa odotellessa :p Nyt siis ikää 2 vuotta.
Ruokailuun on parhaiten auttanut vaan se, että jos aletaan pelleillä niin pöydästä pois ja syöminen loppuu siihen. Hetken päästä on annettu kokeilla uudelleen, mutta jos sama homma niin on sitte syömättä seuraavaan ruokailuun. Mutta on tuo pelleily kyllä myös sellainen vaihe, joka menee ajan kanssa ohi :) (ja palaa taas kuvioihin välillä :D)
Myös oma lusikka ja itse syöminen voi auttaa.
 
Onnittelut hyviä uutisia saaneille. <3 Ja tervetuloa uusille.

Meillä tosiaan oli maanantaina neuvola ja helpotukseksi siellä oli kaikki hyvin, tai siis masussa oli kaikki hyvin ja vastas viikkoja. Sydänäänet ei vielä kuulunu, mutta syke kyllä näkyi ja kyllä se rauhoitti mieltä.

Meillä on doppleri ja jossain vaiheessa sillä yritän kuunnella, joskin en nyt ihan pariin viikkoon vielä ainakaan.

Lehtisiä ja kaiken maailman juttuja sieltä taas tuli mukaan, vaikka esikoisestakin ne on vielä tallella. Tiedä sitten miks antoivat uusia, kun sama neukkutäti siellä oli kun esikoisenkin aikana. Noi tosin meni samantein laatikon pohjalle, kun ne on jo kertaalleen luettu (miks ihmeessä meinasin kirjottaa, että leikattu..). :D

Mä oon näköjään taas hajamielinen. Normisti en oo, mutta nyt näköjään sit oon.. Meinasin unohtaa laukun sinne huoneeseen ja kännykkäkin meinas jäädä sinne samalla.
Eilen löysin puhelimeni jääkaapista, sekä nyt aamulla kun heräsin,ja olin tekemässä leipää niin meinasin juuston laittaa leipälaatikkoon ja oivariinin tiskikoneeseen.. Hmm.. Ehkä mä nyt laitan kahvin tippumaan, jos se sattuis ensimmäisellä yrittämällä onnistua.

Oireet on pysyny niissä samoissa.
Pahoinvointi on osittain pysyny poissa, välillä tulee oikeen kunnon puuskia, mut sit ne menee ohi kun saa ruokaa suuhunsa.
Hajuaisti on voimistunu, ehkä jopa liikaakin.
Tissien aristus on helpottamaan päin.
Huimausta on välillä, mutta ei nyt hirveen häiritsevästi. Pystyssä ollaan pysytty. :D

BOLA - korunkin tilasin ja en malta odottaa, että tulee. Oli mulla esikoisenkin aikana käytössä, mut oon laittanu sen näköjään niin hyvään talteen, etten tiedä missä se on. Eikä mieskään muista...

Äitiyspakkaus otetaan, kiinnostuksesta odottelen, että miltä se näyttää joten julkaisua odotellaan.

Me päätettiin nyt miehen kanssa, että isänpäivänä (tai no lauantaina jo) julkistetaan tää raskaus meijän vanhemmille.
Saatiin ultrakuvat mukaan, vaikka eihän niissä nyt mitään erikoisempaa vielä näykään. Ja ajattelin askarrella kortit meijän iseille, joissa nuo kuvat sit on.
Mä voin jo kuvitella anopin reaktion, kun sen näkee ja tajuaa.. :D

Kyllä mä kattelen kirppareita pyöriessä, että löytyykö jotain lapselle/vauvalle. Ja täällä päin onneks myydään hyvänkuntosia vaatteita kirppareilla. Tosin useimmiten käytän noita facebookin kirppareita. Ja melko paljon myös ihan uutena ostan.
Lähinnä varmaan sitten kun lapset kasvaa, niin ostan ihan uusia, koska ne käytetyt on sit jo niin huonossa kunnossa, kun niitä uudellee myydään.
Mä oon ite meijän perheen nuorin ja 5. lapsi, joten melko paljon ollu mulla siskojen vanhoja vaatteita käytössä. Ja en tosiaan halua jatkaa tota perinnettä, että kierrätetään ehkä pariinkin kertaan ne sisarusten vaatteet..

Ja loput unohtuki, ne mitä piti kirjottaa siis.. Mut eiköhän tässäkin nyt ollu jo tarpeeksi.

Susanna#1 & Pupunen 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtisilmä12;29187699:
Elinasics en tiedä monelta teillä herätään tai minkälainen on päivärytmi, mutta tänään yksi kaksi vuotiaan äiti sanoi, että hänen pitää herättää lapsi aina 7.30 jotta saa nukkumaan päiväunille.
Meillä tyttö herää päivittäin 07-07:30 välillä. Päivärytmikin on suhteellisen säännöllinen, joten en tiedä mistä tuo päiväunikiukuttelu johtuu/ johtui. Tänään tyttö kävi onneksi melko helposti nukkumaan. Taisi olla riittävän vauhdikasta tekemistä kuntosalin lapsiparkissa sillä välin, kun itse olin treenaamassa. ;)

Elinasics/ 8+0/ 24v/ PHKS
 
Anteeksi, menen suoraan omaan napaan

Mä oon nyt ollut tosi kipeänä, kuumeessa ja muutenki tosi heikkona. Särkee joka paikkaa, ja nyt tänään iltapäivällä on alkanut sattua alaselkään ja mahaan, ja musta tuntuu että olikohan tämä nyt tässä... :(
Jotenkin vaan on sellainen tunne että ei ole kaikki hyvin


Toki elättelen toiveita että tämä kipu johtuu vaan kuumeesta, kun sillon on mulla aina koko kroppa kipeä.

Mutta jos ei mitään tapahdu, niin viimeistään selviää sitten 26. päivä ultrassa.
 
eggie Tsemppiä kovasti! Eiköhän kaikki ole kunnossa, koita levätä ja ottaa iisisti.

Mua ahdistaa taas mun mies.. kerroin aiemmin kuinka mieheni ottii raskausuutiset negatiivisesti. No, olin luullut hänen jo rauhoittuneen ja olevan jo ehkä positiivisempi... mutta äsken hän taas loukkasi niin syvästi :( kerroin hänelle raskausoireistani, ja mitä muutoksia olen huomannut eikä hän sanonut siihen mitään. Tiuskaisin sitten että "kiva et suakin kiinnostaa" ja hän vaan vastasi jotain tyyliin "nii'in".

Olkaa onnellisia te, joilla on mies tukenanne. Itse olen naimisissa oleva perheenäiti enkä koskaan ole tuntenut oloani näin yksinäiseksi raskauteni kanssa. Ihan sama kun odottaisin yksin, eikö.

7+1
 
Voi surku jos mies ei vielä hyväksy/sulata raskautta.. tosi harmi, että joutuu sitten yksin olemaan tuntojensa ja ajatustensa kanssa. Mutta uskon kyllä, että se mieskin siitä ehtii kyllä mukaan odotukseen. Miehet on vaan vähän hitaampia.. ;) Kyllä se vielä iloksi muuttuu! :)
 
  • Tykkää
Reactions: baby-mama

Yhteistyössä