***PIKKUKAKKOSET*** Uudet tervetuloa!

Taa
Moi!

Onnittelut Olkkiksen Artulle nimestä! Kiva, että ristiäiset on menny hienosti.

5kk neuvolapiipahdus tehtiin ja rokote saatiin. Pojan mitat oli pituus 67,4cm, paino tasan 7kg ja pipo 44,5. Painonkehitys huonoa edelleen. :/
Kiinteitä ollaan nyt kuukauden verran syöty ja isoja annoksia menee. Nyt alotellaan sitten puuro joku päivä ja vähän myöhemmin kuulemma lihat mukaan. Rasvalisää suositteli terkka myös ruokiin.

Kuukausi sitten poitsu oppi kääntymään, mutta teki sen vain pari kertaa. Nyt pari viikkoa ollaankin pyöritty ahkerasti. Yötkin on häiriintynyt, kun pitää sitä mahalle kääntymistä niin ahkerasti harrastaa. Mahallaan ei kuitenkaan suostu nukahtamaan ja jostain syystä ei sängyssä "osaa" kääntyä takaisin selälleen. Mistä lie johtuu?

Isommallekin kaivettiin toppavaatteet esiin. Vaikkei lunta ole vielä maassa niin ulkona ilma on niin hyytävä, että viima tunkeutuu vaatteiden läpi. Pienempi menee vielä äitiyspakkauksen vanupuvussa ja makuupussissa. Tälle toisellehan en ottanut pakkausta ollenkaan, koska esikoisen pakkaus oli lähes käyttämätön. -06 vuoden pakkaus oli kovin poikamainen väreiltään, joten ei aikanaan paljoa tytöllä tullut pidettyä.

Kutsuhuuto kuului, joten :wave:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Me oltiin tiputtu tooooosi kauas. :(

Mitäs kaikille kuuluu?
löysin linkin sivulta varmaan 15 mihin me hyydyttiin ?? vai onko kaikki kerhopuolella.. :|

no meillä opittiin viimoisimpana konttamaan 01.01.2010 sitä ennen oltiin akselin ympäri vedetty herran ties kuin kauan ja peruuteltu kuukauden päivät :D
hampaita on kaksi alhaalla ja paino siinä 9,5kg ja pituutta jopa 73 kieppeillä..
tarhaan mennään helmikuussa puolessa välissä ja eri kuin pojalla mikä on vähän kakka juttu :( mutta yritän saada varmaan paikkaan syksyllä haussa.. katsotaan miten menee.
Imetystä vielä jatketaan toistaiseksi mutta yöllä ei :)

täs pähkinäkoos kaikki..
 
Heipä hei!
Vosi kai sitä itsekkin tänne liittyä :D

Tässä vähän tietoutta meistä.
Eli olen 23v ja esikois poika syntynyt 28.2.08 ja kuopus tyttö syntyi 28.9.09 :D

Esikoinen siis on pian jo 2v..en tajua miten aika voikin mennä niin naurettavan nopeasti.

Tyttö sai nimekseen Iina etunimeltään...Poika on Leo etunimeltään =)

Imetys sujuu edelleen hyvin, vaikka pelkäsin, että suihkutissit kaataa taas koko jutun, niinkuin esikoisen aikaan.
Täysimetys ei siltikään riitä, sillä painoa oli tytölle tullut kovin vähän kuukauden aikana, joten aloitettiin kiinteät, kun ei tyttö suostu pulloa ottamaan mistään syystä...ei siis saa annettua lisämaitoa tippaakaan.
Hienosti maistuu soseet ja se on tytöstä ihan huippu hauskaa.
Tämän myötä myös iltakiukut on kadonneet...

Tyttö oppi viikko sitten kääntymään selältä mahalleen...kädet on löytyneet jo hyvä tovi sitten ja kaikki mikä tulee tielle saa pahasti huutia :D Kova höpisemään ja pulisemaan on myös.

Poika on perus jätkä. Vieläpä saavuttamassa uhmansa huippuhetkiä...nautinto sentään mitä touhua. Saa kyllä purra kieltä monta kertaa päivässä, ettei menetä täysin malttiaan, mutta onneksi tämäkin vaihe menee ohi, kunnes taas on seuraavan uhman aika :whistle:

Nyt en ehdi enempää, mutta toivottavasti tämäkin ketju tästä elpyy =)

paapelo+poju+tyty 3,5kk
 
Taa
Mitä mun silmäni näkevätkään :eek: Tää ketju on noussut syvistä syövereistä :D

Tervetuloa vaan ainakin mun puolestani Paapelo!

Meillä opittiin itse nousemaan istuma-asentoon. Pysyy jo ihan hyvin vaikka kädet vatkaiskin :D Ryömitty on myös jo pidemmän aikaa.
Isomman synttäreitä pitäis ruveta suunnittelemaan. Helmikuun alussa tosiaan tulee komeat 3 vuotta täyteen. Enpä mä kummosempia kuin kahvit kummeille ja tutuille.

Nyt lapset on pahanteossa, joten en ehdi enempää kirjotella. Pidetään ketju ylhäällä, eikös vaan?

Taa+ typy kohta 3v+ poitsu 7,5kk
 
Haa... Tämä pino on unohtunut minulta vallan kokonaan. En muutenkaan täällä 2+-palstalla oo ehtinyt pyöriä niin paljoo kuin raskausaikana.

Arttu täytti sunnuntaina 4kk ja just sopivasti lauantaina oppi sitten vihdoin pyörähtämään selältä masulleen. Pari päivää oltiin tosi laiskoja tuon harjoittelussa mutta tänään on ollut päivä ettei selällään olla enää yhtään viihdytty vaan aina selinmakuulle jouduttuaan Arttu kääntyy mahalleen. Kaikkein hauskinta tässä asiassa on se että Arttu ei uskalla vielä kunnolla kääntyä sitten masulta selällee joten kun väsyy mahallaan oloon tai muuten kyllästyttää niin alkaa hirveä huuto joka loppuu vasta kun oon kääntänyt pojan takas selälleen. Eikä siitä sitten mene taaskaan kovin montaa minuuttia niin taas ollaan masullaan ja taas sama juttu: kun ei jakseta olla masullaan, niin aletaan huutamaan kun ei uskalleta itse kääntyä takas.

Mitenkähän tuohon pitäis suhtautua kun Arttu ei vielä kovinkaan määrätietoisesti tartu esineeseen vaikka tosiaan ikää on nyt tuo 4kk? Esineisiin kyllä tartutaan todella hanakasti muttei voi sanoa että se olis mitenkään kovin määrätietoista tuo käden ohjaaminen kohti esinettä. En oikein tiedä ollako huolissaan vai ei. Ehkä tästä pitää jutella myös kun on neuvolalääkäri ensi viikolla.

Olkkis ja Arttu 4kk
 
Ihanaa löysi teidät!!! :hug: :flower: :hug:
Meidän pikkukakkonen, joulutonttutyttö on nyt rapiat 1kk.
Meille synty sit vihdoin 41+2 16.12.09 tyttö 3388g ja 50cm.
Maanantaina kävin äitipolilla ku vauva oli monta päivää liikkunu huonommin, käyrillä ja ultrassa vaaveli liikku. Syy huonoliikkeisyyteen sit selvis ku neiti synty. Oli napanuora kaulan ja vartalonympäri. Meni veet Ti aamuna klo 5 ja tyttö synty piiiiitkän kaavanmukaan sit ke klo 13:sta ja risat. Ei meinannu lähteä käyntiin ei sit millään. Mut erittäin ihana mieli jäi synnytyksestä, haluan kokea sen vielä uudestaan (minäkö hullu :ashamed: ).
Ristiäisetki on vietetty (olivat jo 10.1) ni ei ole enään sitäkään huolta :D Venla Iida Olivia sai pienoinen nimekseen :heart: ky sitä piti taas miettiä
Oisin nakannu teille pari kuvaa, mut aijaa.com ei näytä toimivan eli tapamisiin..
 
Sukkapari:

Ensinnäkin, paljon onnea tytöstä =)

Ja juu, poika tosiaan tätyttää n.1kk päästä 2v...ihan älyttömän nopeasti mennyt aika, en käsitä, juuri eilen katselin pojan vauva kuvia tässä koneella ja tuntui, että vastahan tuo ukkeli syntyi ja nyt jo täyttää 2v ja häärää täällä höpöjä ja uhmailee :D

Mitenkäs teillä on esikoinen suhtautunut uuteen perheenjäseneen?
Meillä kaikki meni niin hienosti, että ihan ihmetyttää. Siskolleen ei poika ole kertaakaan mitään tehnyt, minulle alkuun oli panna päällä, en saanut ekaan viikkoon katsoakkaan poikaa, tuo meni sitten ohi =)

4pv ja tyty on 4kk.
Hän on nyt oppinut kiljumaan, pyörimään selällään akselinsa ympäri, kääntymään selältä mahalle ja nauraa käkättämään.

Eilen oli kylvyssä ja riehui siellä kuin pahempikin vesipeto..olin niin litimärkä, että tuosta viisastuneena taidan seuraavaksi peseytyä itsekkin samaan aikaan, enkä erikseen :D :D

Soseita meillä menee tosi hienosti. Tyttö on oppinut puremaan lusikkaa. Eilen sai maistaa parsakaali+peruna-sosetta...ajattelin, että se olisi kauhistus, mutta tyttö tykkäsi, kuten veljensäkin vauvana.
Itseasiassa yksikään uusi maku ei ole jäänyt syömättä, ekat kaksi lusikallista nyrpistelee, mutta sitten jo tykkääkin. Toisin oli pojan kanssa...hänelle kun antoi uutta makua, meni viikko kun hän mukamas oksensi ja sanoi GHAAAA :LOL:
Eli kaiketi vastaanottavaisempi lapsi tämä tyttö, mitä tulee uusiin juttuihin :D

Mutta nyt jatkamaan aamutohinoita...kyllä, me herättiin tytön kanssa taas vasta nyt...tämä olikin viimeinen tätä laatua, pakko saada päiviä aikaisemmiksi, edes tunnilla näin alkuun. =)
 
Paapelo: Kiitos!
Yllättävän hyvin tuo esikoinen on vauvan ottanu vastan. Olin ihan varma, että on tosi mustasukkanen, ku enne vauvan syntymää oli mustasukkanen jopa meidän kissalle. Mut ei, aina nuo lapset jaksavat yllättää! Tosin syynä on varmasti pitkälle se, et Venla on tyytyväinen pikku mussukka. Jää aikaa olla sit vanhemman kans, ku kaikki aika ei mene vauvaa tyynnytellessä.
Meil on vain silleen inhottavasti, et esikoinen menee nukkuun n. klo 21 ja vauva herää niihin aikoihin valvomaan.. tosin sit kyl saattaa nukkua jopa 5-7h putkeen, mut esikoinen herää siinä 7 maissa. Mut en kuitenkaan valita, ku en edes muista millon olisin viimeks saanu nukkua kateamatonta unta useamman tunnin peräkkäin. Esikoinen on vasta nyt alkanu nukkuun yöt heräämättä.
Mul on tuolla tytöille kevät takkien ompelu kesken et taidan lähteä niitä jatkamaan :D
 
AAM
Sukkis onnittelut ja tervetuloa tännekin :hug: :flower:

).( esikoisella meillä pitäis olla synttärit 7.2. tasan oikeana päivänäkin mutta vesirokko joka molemmilla nyt on taitaa pilata suunnitelmat kavereiden suhteen :/
Meillä arki sujuu jo suht hyvin, esikoinen on kovin suojeleva lelujensa suhteen, hieman tönii pystyynnousevaa siskoaan mutta ei onneks mtn vaarallisia tilanteita tullut... joskus kuullut suuhun tungetuista talouspapereista yms. ei onneks meillä...

jahas lisää paremmalla ajalla.. :headwall:

aam & Allu melksin 3v ja Ansku päälle 9kk
 
Huomenia!

Meilläkin arki menee mallikkaasti. Onnistuin saamaan Iinan rytmiä aikaisemmaksi, jolloin meille vanhemmille jää illalla pari tuntia ihan kahden keskistä aikaa =)

Poika tuntuu tykkäävään siskostaan kokoajan vain enemmän. Nyt alkanut tulla suukkoja ja eilen tahtoi monta kertaa tyttö syliin ja ylpeänä huusi isiä katsomaan miten hienosti hän osaakaan :D :heart:
Tahtoo olla Iinan seurana ja jos puuhamatosta loppuu biisi kesken, on heti laittamassa sitä takaisin. Ja kaikkea muuta.

Meillä veikka yrittää myös syöttää siskoaan...ei siis mitään ruokaa, mutta jos ollaan siskon poikaa moikkaamassa, joka vielä juo pullosta vettä päivisin ja pullo monesti on lattialla, menee Leo hakemaan sen ja tarjoaa siskollekkin...eipä se tutti sinne suuhun mene, mutta siskolla on hauskaa :D

Meidän Leolla olisi synttärit 28.2 :D
Pitää katsoa miten onnistuu kavereiden pyytäminen, noihin aikoihin kun on ainakin yleensä ollut mahdottomasti kaikkia pöpöjä liikkeellä ja tuntuu, että meille ne rantautuu aina ekana...toivotaan nyt että malttavat pöpöt sitten odottaa =)

paapelo+Leo 1v11kk ja Iina 4kk
 
Täälläki jännätään et rantautuuko vesirokko taloon.. Nähtiin tuttava perhettä viikkositte perjantaina ja perheen kuopushalas meidän vauvaa oikein antaumuksella. Jos tämä pirpana ei olis vielä näin pikkanen, ni ei haittais vaik se tauti taloon tuliski, olispahan sit sairastettunu (ku tietää et kuitenki se edessäpäin on).
Sukkis Anna 1v11kk ja Venla 6vk
 
Sukkapari:
Minä olen sairastanut itse vesirokon n.3kk ja ainakin äitini mukaan, oli paljon helpompi pöpö minulle, kuin siskoilleni, joille tuli vasta tarha-iässä. Tumput piti käsissä, jotten päässyt raapimaan.
 
AAM
Sukkis tauti 90% todennäköisyydellä tulee :) mekin luulimme välttyvämme mutta ei, se kesti itää vain sen 13 päivää (10-21 on itämisaika) :D
ansku on oikein reipas vaikka kuumetta on 38,5 panadolilla rykästiin alas.. pojalla ei niinkään kuumetta lämpöilyä vain. Ja tytön rakot on kunnon kelloja :( ja päässä tosi paljon ja intiimialueilla, se ei kivaa...
jahas iltarutiinit :wave:
 
AAM: mä en viel halluu... kuukauden tai kahden päästä ei enään haittais, tuo napero on vielä liian natiainen sairastamaan sitä :kieh: mut jos tullee ni sit tullee :snotty:
Huomenna on 14:sta päivä altistumisesta..
 
Päivää!

Täällä tyttö on oppinyt mönkimään takaperin.
Hidastahan eteneminen toki on, mutta kyllä se siitä.
Poika kun oppi tuon vauvana samoihin aikoihin, niin eipä mennyt kovin pitkä aika, kun hoksasi, miten päästä eteenpäin.
Toivoisin silti, että tyttö vielä hetken malttaisi sulatella ryömimistä ajatuksen tasolla :D

Soseet maistuu täällä tosi hyvin.
Meillä oli tuossa maanantaina neuvola ja tyttö oli taas kasvanut ihan hyvin.

En vain oikein ymmärrä, kun katsovat näitä käyriä ja nyt kun tyttö oli kasvanut 1kk 4cm ja painoa tietysti tullut vähemmän, niin alkoi heti pohdiskelemaan laskevaa käyrää.

Esikoisella oli ihan sama juttu. Yhtenä kuuna tuli paljon painoa, muttei pituutta ja käyrä lähti nousuun, mutta seuraavan kuuna olikin venähtänyt tosi paljon ja painoa tullut vähemmän ja käyrä notkahti jyrkästi alas...onhan se ihan sanomattakin selvä juttu, että käyrät vetää siksakkia, eikä tuo mielestäni kerro vielä mitään, mistään :/

Eri asia olisi, jos tyttö näyttäisi laihalta ja olisi väsynyt jne. Mutta muhkeat makkarat reisitä ja niskasta löytyy ja tyttö on varsin virkeä ja energinen ja liikkuu PALJON.

Meillä oli tuossa viikko sitten vatsatauti pojalla ja miehellä. Itsellä taisi olla myös, mutta maha oli vain sekaisin. Tytölle ei tullut mitään, onneksi.
Ihan syvältä koko oksennus tauti.

Me pähkäillään täällä koiran hankintaa.
Tarkoitus olisi säästää rahaa Samojediin.
Voi silti olla, että ei malta odottaa, mutta katsotaan nyt :D

Haettiin myös isompaan asuntoon. 12.2 mennessä tulee ilmoitus, jos päästään muuttamaan hakemaamme rivitaloon. Jotenkin kuitenkin olen varma, ettei sinne päästä. Mutta on meillä silti mahdollisuus päästä erääseen toiseen kesällä, kuuluu meidän taloyhtiön omistukseen, joten saadaan etusija mietinnässä ;)

Nyt alkaa olla sitten meillä aika opetella nokkista. Tyttöhän on päättänyt vakaasti, että vain tissi kelpaa ja tämän mamma oma aika ei toteudu lainkaan. Alkuun ei haitannut, mutta nyt kyllä jo kaipaa päästä kaverille kahville ihan YKSIN ja ilman, että pitää miettiä herääkö tyttö kotona ja milloin tulee soitto, että tämä vaan rääkyy eikä suostu syömään mitään.

Tällä hetkellä ei päästä myöskään miehen kanssa lefaan taikka syömään tai mitään muutakaan kaksistaan, sillä en todellakaan kehtaa pyytää ketään tänne hyssyttelemään hysteeristä tyttöä, joka ei pulloa huoli :|

Sovittiin, että mies saa hoitaa tämän pulloon totuttelunkin aloituksen maanantaina. Lähdetään pojan kanssa kahdestaan ulos ja kyläilemään jolloin tyttö ei ainakaan aisti minua lähistöllä. Saadaan sitten pojankin kanssa kahdenkeskistä aikaa, kun sitäkään ei meille kahdelle ole siunaantunut 3kk aikana ollenkaan. Isin kanssa on vain voinut kahdestaan jäädä. :/

Mutta ihanaa kuitenkin on ollut. Kaikesta tästä huolimatta.

Nyt tyttö heräsi :wave:
 
Näin se aika vaan menee. Arttu täyttää ensi viikolla jo 6kk. Vastahan se oli pieni ja ryppyinen kun tuli sairaalasta kotiin.

En oikein tiedä mitä kirjoittais kun paljon on kehitystä tapahtunut. Arttu ei enää oo mikään lattialla paikallaan möllöttävä vauva vaan itse pieniä matkoja liikkuva pieni mies. Kohta tulee äidille itku kun vauvasta kasvaa pieni mies joka opettelee itse tekemään kaiken eikä tarvii äitiä enää ollenkaan.

Arttu ja Olkkis74
 
No pikaiseen kuulumisia meiltäkin.

Poika täytti viime sunnuntaina 2v ja tyttö 5kk. Synttärit on ensi lauantaina vasta. =)

Tyttö oppinut nyt ryömimään jotenkuten ja pyörii kovaa akselinsa ympäri mahallaan. Kovasti pölisee ja kiljuu, murisee ja nauraa käkättää, varsinkin veikalle :D

Pieni kriisinpaikka itselle ollut se, että olen lopettamassa imetystä. Ei mitään sen kamalampaa syytä ole, kuin se, että oma kroppa ei ihan kestä...siis laihdun kovasti, vaikka syön varmasti tarpeeksi ja monipuolisesti.
Hitaasti edetään ja pikkuhiljaa lisään korvikkeen määrää päiviin. Ja tässähän on vielä sekin, ettei tyttö osaa juoda pullosta...nokkiksesta on nyt itse juonut, eli siis pitää mukia itse ja juo itse, sylissä ei suostu koskemaankaan.

Tässä oltiin myös kovassa flunssassa kaikki, paitsi mies.
Onneksi menevät suht nopeasti ohitse.

Mutta enempää ei ehdi, tyttö katosi nurkan taakse keittiöön...tässä menee hetki että tottuu taas =)
 
AAM
:wave: mie kans nyt kun työt seisoo..
Oi miten teillä muilla on liikkuvaista sorttia nuo kakkoset :)

meitin anskuhan oli tosi hidas kääntyilemään edes ja taakkepäin meni ekaks ja pari kk, ja vasta siinä 8 kk niin hoksas että etiäpäinkin voi mennä :LOL:..

poijaan kolmoset meni ohi ja hyvin menikin .. vaikka lapsikavereita oli paikalla vain yksi :) loput oli pikkusisaruksiensa kanssa kotona koska meillä oli se vesirokko niin eivät sitten halunneet ottaa riskiä että pikkuvauvat saa sen meiltä kun ovat kovin pienempiä kuin ansku oli silloi.. olipas sekava selitys :D
Neitillä on nyt ikää vähän päälle 10kk ja hampaita on ylh 4 ja alhaalla kaks. Taudeista on läpikäytynä: silmätulehdus, Vesirokko, noro ja flunssa (nyt päällä ).. voipi olla että joku korvantulehdus on huomaamatta mennyt myös ohi, antseja ei olla syöty vielä korviksiin.

Synttäreitä pohditaan pääsiäisteemalla.. pupu juhlat :heart: mietin että pitäiskö tehdä semmoi pupupuku mikä pojallekin tein kun oli pari kk, seuraavana vuonna oli tipupuku :LOL: ja sit kissa vapuksi.. oli oikein vauhti mulla päällä tekemisen kanssa mutta oikeesti oli niin helppo tehdä kun oli yks reilu 80 koon fleecepuku josta sai helposti kopioimalla mitat ja kankaasta oli helppo taitella sit kaavat.. tämmöinen tumpelokin onnistui suht komeita tulikin vielä vaikka itse sanon :D

Tapaillaan askelia tukia vasten ihan ei uskalla yksin vielä ottaa tuetta, sanoja yrittää perässä sanoa kissa (kssh) ja pupu (upp) :) mamma ja pappa tulee ja titta (meillä oli tää kaksikielisyys ) , allun nimen sanoi yks päivä tai sit mä kuulin omiani :D poikakin kyllä käänsi päänsä kun sisko sen sanoi ja hymyili ihan kun ois hoksannut että hään nimi sanottiin *liikutus* =)

Mitäs muuta.. töissä täällä sitä vain pakerretaan ja likka ja poika on ihan hyvin hoidossa molemmat pärjännyt mitä siellä nyt vajaita viikkoja välillä kun noita sairauksia on pukannut ollaan pidetty. Tyttö on alkanut tutkimaan hoidossa paikkoja aktiivisesti ja "kotiutunut" selkeesti, ei niin itkeskele perään mutta ainahan sitä vähän pitää tirauttaa draamakyyneliä..

Syksyllä on hoitopaikkojen haku samaan paikkaan molemmille joten odotettavissa muutoksia jos onnistuu saada samaan rakennukseen hoitoon (mitä tietty toivotaan) sääli vaan pojan hoitopaikkaan :( ne on niin ihania siellä mutta pitkän tähtäimellä näitä pitää miettiä.. :|

jahas jos ette ihan nukahtaneet niin nyt lopetan.. palataan taas :hug: kaikille

aam & ansku ja allu
 

Yhteistyössä