Pikkukakkosta odottavat :) vol2.

Heipat taas kaikille! Merkki itelle, et lukemassa käyty. :) Puhelimella pääsääntöisesti, niin ei tule tänne kirjauduttua.

Omppuf & Nopponen: paljon jaksuja vuodelepoon!! Hyvän asian puolesta :heart:

(.) masu kasvaa, kotona oltu saikulla kolmisen viikkoa supisteluiden vuoksi, mutta kohdunkaulalla ei ole tapahtumia niiden johdosta. Täällä keskitytty remppaan, vauvakamoja en ole katellu vielä yhtään!! Eilen sain vaunut vietyä huoltoon esikoisen jäljiltä...täytyis varmaan aktivoitua silläkin saralla :)

taiskan vauvauutisia täälläkin odotellaan!!

Diiselikissa + Sissi 32+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kotiin pääsin! Ihanaa! Oon niin super onnellinen! Ei tee mieli osastolla maata, ainakaan viel tässä vaiheessa ku matkaa on parikin kuukautta... :( Mut tilanteen mukaan edetään, päivä kerrallaan. Ja super varovaisesti! :) Supparit lopen rauhoittui ja kaikki toistaiseksi hyvin. Mitä nyt hiiva oli taas... pitää hoitaa pois, lisää suppareita kuulemma sekin vaikka aluksi en ite oo tuota oikeen allekirjoittanu mut niin se taitaa olla ku toistamiseen on vaivoja jo todetun hiivan aikaan. Mut nyt kotona, se on pääasia! :)

Elovena:Mulla kans kova vatsa. Vi-siblin auttoi... Muuta vinkkiä en osaa antaa... Laxoberonia ja levolacia vois kans käyttää mut ite en oikeen ainakaan levolacista tykkää, tulee vaan ilmavaivoja. :)

Nopponen 26+3
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan! Täällä huutelen,että meille syntyi tyttö 25.11. klo 12.05.. Ihana 9pisteen neitokainen..

Eli Taiska87 40+3, tyttö, 3680g / 48,5cm / py 35,5cm

Synnytys oli todella nopea ja helppo tässäpä hieman siitä (ei oo juuri mitään kerrottavaa :D)

Aamulla heräsin,kun käänsin kylkeä ja tunsin kuinka jotain valu sängylle ja mietin,että "nonni,nyt se rakko sitten petti".. Mutta kun nousin ylös,valu sitä vähän lisää ja huomasin,että taitaa olla lapsivettä. Siitä sitten veskin kautta sohvalle istuksimaan ja miettimään,että mitäs nyt (jännitin ambulanssin soittamista,niin piti ittensä hetkeksi rauhotella). Soitin kokkolaan ja kerroin,että edellinen synnytys ollut nopea,ja että lapsivesi taisi mennä.. Käskivät heti sinne.. Mutta keitin sit viel kahvit ja soitin ambulanssin ja sitten mentiin.. Matkan aikana supistukset sit alko kunnolla,niitä tuli 10min välein,mutta ei vielä tosiaankaan kovin kipeitä..

Perillä pääsin käyrille,missä ne tuli jo vähän useemmin,mutta sisätutkimuksessa oli vain 2sormelle auki,kanava hävinny,mutta lapsivesikalvot tallella :eek: Eli siis se,mitä aamulla valu,olikin kuulemma limatulppaa,tai vettä jostain korkeammalta kalvoista..(kun ei sitä paljoo tullu)..

Eivät laittaneet kuitenkaan kotia ja menin osastolle noin 10.30 ootteleen,että avautuu lisää,kun kuitenkin supisteli niin hyvin. Sillä välin supistukset koveni ja tiheni tosi paljon,mutta joka kerta,kun olin nousemassa sängylle,että otan sen hälytyslaitteen sieltä sängyn takaa,niin alko supistaa ja piti keikuttaa,että voin olla.. Kerkesin olla osastolla sinne 11.45 asti ja tultiin ottaa käyriä ja sit kokeili paljonko on auennu ja olinkin sen 8-9cm auki. Siirryttiin saliin,siellä käyrille. Ei saatu sydänääniä muuten ko laittamalla pinni vauvan päähän,jolloin samalla klo 11.55 puhkastiin kalvot,sain ilokaasun ja hönkäsin pari kertaa,kunnes klo 12.00 tartti ihan väkisin ponnistaa (kauhee oli,kun kätilö sano,että ei saa vielä!! ) 12.05 synty meidän kaunis tyttö,jonka sain heti rinnalle ja se oli jotain aivan ainutlaatusta,kun en esikoista saanu...klo 12.10 tuli jälkeiset. Repeämiä tuli 2tikin verran ja nekin enemmän kosmeettisista syistä.. Eli ensimmäinen vaihe laitettiin 2h30min toinen:5min ja kolmas: 5min.. :)

Nyt sit ollaan kotona ja tissitellä pitää ahkeraan,kun tänään neuvolan kotikäynnillä ei paino ollu noussu kun 15g kahessa päivässä. Lisämaitookin käskivät antaa,vaikka aattelin,että sitä ei tarviis,mutta pakkohan se on,että saadaan neitille paino kohilleen..

Tsempit teille muille,en kerkee nyt paremmin perehtymään.. :/

taiska ja muru 4pv <3
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Taiskalle paljon Onnea tytöstä!:flower:
Ja hienoa, että Nopponen pääsi kotiin jatkamaan raskautta :)

Tänne ei mitään ihmeempiä. Tänään oli neuvola ja siellä kaikki kunnossa. :)
Painoa tullut nyt koko raskauden aikana 3kg. Verenpaine ja hemoglobiini hyvät.
Ja hyvä syke löytyi ja pienellä oli hurja ralli kuunneltaessa.:heart:
Ummetus minuakin vaivaa ja pahasti. Täytyykin kokeilla tuota Vi-sibliniä,
sitä suosittelivat neuvolassakin. Nyt oon ottanut duphalacia ja syönyt luumuja jne.
Mutta ei hirveästi ole apua. Muihin lääkkeisiin ei terkka antanut lupaa. Lääkärille sitten, jos mahdottomaksi menee.

Kelaan saisi laittaa nyt sitten papereita menemään ja työnantajalle äitiyslomahakemus

Kaikki kunnossa siis, kaikin puolin :)

Hjannah&Palmis rv 22+3
 
Taiska: SUURET ONNITTELUT pienestä tyttösestä!!!! :heart: oliko teillä sukupuoli etukäteen tiedossa? ja kumpaa on esikoinen? en mä utelias oo... ;) itsekin haaveilen noin helposta synnytyksestä, mutta taitaa haaveeksi jäähä........ :whistle:

Nopponen: hienoja uutisia, että pääsit kotiin!!! nyt otat vaan ihan superiisisti!!! :hug:

diiselikissa: tsemppiä rempan keskelle!!!! :wave: alkaa olla sullakin jo noita viikkoja... :p

tänne ei mitään ihmeellistä... rakenneultraa kovasti odotellaan, pari pitkää viikkoa vielä! :kieh: loppujen lopuksi hurjan nopeesti aika mennyt!!!

viikkoja 19 jotain..kait.. :D
 


Tässä olisi tuoretta masukuvaa rv 27+0 :)

Lääkärineuvolassa kävin eilen ja siellä oli kaikki hyvin. Vauva pötkötteli poikittain ja painoarvio oli 848g. Toisesta sokerirasituskokeesta pääsin läpi puhtain paperein eli tällä kertaa en joudu sokereita mittailemaan :)

Onnea Taiskalle tytöstä :flower: Onpa ollut säpäkkää toimintaa :)

Särö 27+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
Heippa pinoon! Tulin kurkistamaan teidän kuulumisia. :wave:

taiskalle suuren suuret onnittelut pienokaisesta! Kiva, että synnytys meni nopeasti. Nautiskelehan vauva-arjesta täysin siemauksin. :)

diiselikissalle tsempitykset loppuraskauteen! Ei ole sullakaan enää monta viikkoa kärvisteltävänä. :) Hyviä vointeja sinne ja sujuvaa synnytystä! Tulen vielä kuikkimaan sun kuulumisia myöhemminkin.

Omppuf Kurjaa, että jouduit vuodelepoon. :( Paljon jaksamista sinne ja toivotaan, että pienet pysyy vielä masussa monen monta viikkoa. Nyt vaan kaikki maailman lukemattomat kirjat ja lehdet luettaviksi ja dvd -boksit surraamaan, niin saat ajan kulumaan.

Meillä on arki kahden lapsen kanssa lähtenyt oikein kivasti käyntiin. Esikoinen oli ekat 3 viikkoa ihan haltioissaan vauvasta, kunnes ilmeisesti uutuuden viehätys karisi ja iski ihan järjetön horror-uhma! Sitä ei onneksi kestänyt kuin muutama viikko ja nyt on rauha maassa ja uhmakin normaalia kaksivuotiaan kiukkua. :) Pienempi neiti kasvaa hurjaa vauhtia. Haikein mielin jo pakkasin laatikoihin 56cm vaatteet ja pienimmät vaipat.

Tahtoo lisää vauvoja! Milloin saa alkaa taas yrittään? ;) Noh, ehkä nautiskelen näistä kahdesta pienestä neidistä nyt ja käyn töissäkin välillä ennenkuin päästän taas vauvakuumeen valloilleen.

Nautinnollista loppuodotusta koko poppoolle ja ihanaa joulun aikaa!

Lumi & murunen 2kk ja 2 päivää :heart:
 
Tervehdys kaikille! pitkästä aikaa minäkin tulin moikkailemaan :) huisia että Lumikin on jo saanut vauvansa, muistan kun samassa pinossa kuumeiltiin :) onnea paljon!:flower:

omppuf tsemppiä osastolle! ja jaksuja pienille!

(.) itellä mennyt raskaus vähän huomaamattomasti, kun oon keskittyny tohon energiseen kaksvuotiaaseen poikaan niin en aina itekkään muista et seuraava on parin kuukauden päästä täällä hui! salainen raskaus tämä on muutenkin sillä musta ei vieläkään huomaa takkipäällä että ootan :D Ei ole kun muutama päivä kun yks tuttu näki mut kaupassa ja kysyi menenkö alkuvuodesta jo töihin :D tokasin siihen vaan että empä mene kun helmikuussa syntyy uusi vauva. Että pikkunen on taas tämä masu mulla ja saan sen hyvin piiloon mahtaa olla yllätys naapureillekkin kun näkevät mun työntelevän taas vaunuja :)

taiska87 myös isot onnittelut pikku prinsessasta!

joulu huomenna se sitten alkaa luukkujen availu, mä päätin että käytän kalenteria potta houkutukseksi sillä tuo tahtoikäinen poika ei suostu potalle kun aniharvoin ja ajattelin josko avattais aina kalenterin luukku kun suostuu istumaan tai kun onnistutaan saamaan pisut pottaan. saa nähdä toimiiko mutta ois niin ihanaa jos saisin pojan ees osittain kuivaks ennen kakkosen tuloa. Muuten on joulu jo kotiin laitettu, valoin sekä verhoin ja ekan kalkkunarullan paistelin eilen, nyt viikonloppuna lupasin tehdä parit laatikot ihan kokeeks uusilla resepteillä ja onhan ne niin hyviä :)

ihanaa viikonloppua kaikille!
Taikamaailma rv28
 
taiska: ONNEA prinsessasta!! :heart:

Lumi: Ihana kuulla sinusta :heart: joo, vähiin käy ennenkuin loppuu. Jänskää!

Taikamaailma: mä ainakin oisin vielä loppuajaksi innostunut fb-ryhmästä. Oleb siellä muutenkin tammikuisten ryhmässä, niin tulee tänne kirjauduttua tosi vähän.

Diiselikissa + Sissi 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa odottajat!

Kävin jokin aika sitten ilmoittautumassa joukkoonne, mutta kirjoittelu on silti jäänyt..:snotty: Toivottavasti joukkoon edelleen mahtuu. Minulla on 3-vuotias esikoistyttö ja pikkukakkosen la on ensi viikolla, 12.12.

Taikamaailma: Minulla myös kiinnostusta liittyä FB-ryhmään vaikka en vielä ole paljoa kirjoitellut. Ehkä tässä kunnostaudun jatkossa enemmän.

Salliina: pohdit ajan jakamista kahdelle lapselle? Se täällä myös mietityttänyt, esikoinen vaatii huomiota melkein non-stop niin että siihen välillä väsyykin. Millainen teidän esikonen on?

Sektiosta oli myös puhetta: minulla kokemusta kiireellisestä sektiosta. Istukka repesi kesken synnytyksen, joten jouduttiin leikkaamaan. Myös kohdun suun avautuminen oli pysähtynyt. Kokemuksesta ei jäänyt pelkoja. Tytär syntyi 14.20. Olin leikkauksen jälkeen ensin seurannassa ja pääsin osastolle vauvan ja isinsä luokse klo 18 illalla. Seuraavana aamupäivänä olin jalkeilla ja kävin suihkussa. Kipulääkitykseni oli aika vahva joten en tuntenut juuri mitään kipuja missään vaiheessa. Myös kotona söin kipulääkkeitä, niiden avulla selvisin hyvin. Minulla oli silloin synnytyspelkoa ja masennustakin, joten ilman vahvaa kivunlievitystä olisin saanut luultavasti hermoromahduksen!: / Itse toimenpide oli siis positiivinen, niin kuin täällä todettiin niin mahdollisimman aikaisin liikkeelle lähtö nopeuttaa parantumista. Haavaa on myös muistettava suihkutella kotona joka päivä niin se pysyy siistinä. Tikkien poisto taas ei satu yhtään, selvisin minäkin ilman kivunlievitystä. ;)

Tämän raskauden myötä synnytyspelko on laantunut ja itse asiassa odotan kovasti jo tulevaa synnytystä.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti raskaus-pikkulapsi -arkeen! :hug:
 
Suuren suuret onnittelut Taiskalle :flower:
Täällä omaa H-hetkeä odotellaan kovasti.. Eilen siis poksui viikot 35..
vähiin käy ennen kun loppuu,mutta toive kuitenkin on, että murmeli jaksaisi olla masuasukkina vuoden vaihteen yli..

Täällä ei oikein mitänä ihmeempätä oo menossa.. lisärautaa popsittu ja 10.12 ois neuvolalääkäri.

Isyyspakkausta on koottu tulevalle isälle ja meinaan pakkauksen antaa hänelle joululahjana. Mukaan olen laittanuseuraavia tuotteita:
vauva-omistajan opas
The Baby Owner's Games And Activities Book
(tämä kirja on siis tuota samaa sarjaa vauva omistajana oppaan kanssa,mutta sisältää erilaisia juttuja mitä vauvan kanssa voi tehdä.. ja minulla tosiaan suomenkielinen versio,mutta kun en muista mikä kirjan nimi on suomeksi :whistle: )
Tutti ja tuttipullo, missä teksti Isin murmeli
tuttikuumemittari
supermies potkari vauvalle
supermies alushousut isälle

viela varmaan tulee hankittua pari purkkia korviketta ja isälle tietysti pieni pullo jotain "voimajuomaa"
ja tietysti sisuja.. hermosauhuja varten sikari tai tupakkiaski...

Nyt lähinnä odotellaan joulua ja sitä että päästään tuhlaamaan elintarvikkeisiin tuo neuvolan antama lahjakortti.
Ja kyllä taitaa meidän perhe jo kohta puoleen kasvaa toisenlaisella perheenlisäyksellä.
kaverin kääpiöhamsterit teki poikasia ja lupasin esikoiselle joululahjaksi pienen pienen hamsun =)

mutta näillä mennään... neuvolalääkäri kuulumisia sitten ensi viikolla

Elovena77 & murmeli 35+1
 
Elovena77: Mukava lahja miehellesi. :) Ja sinullakaan ei enää montaa viikkoa jäljellä... Tsemppiä loppu metreille! :)

Talvitaapero: Kiitos sektiokokemuksesi jakamisesta... Minullahan se on suunniteltuna edessä viim. helmikuun alussa jos sinne saakka päästään... Mut hyvä että sinullakaan ei jäänyt mitään kammoa leikkaukseen, lohduttaa itseäni kun monella kuitenkin hyviä kokemuksia. :)

diiselikissa:Voi kun sinullakin on jo viikkoja paljon... Kohta alkaa olla odotus aika loppupuolella... :)

Lumi: Kiva kuulla sinustakin kuulumisia. :) Ja että arki on alkanut sujumaan hyvin. :)

Omppuf:Mites sinulla lepäily sujuu?? Oletko vielä OYS:ssa? Minä täällä käyn aina pari yötä makoileen sairaalassa ja sit pääsen kotiin (ainakin tähän asti). Onko sinulla henkinenpuoli kestänyt tämän sairaalassa makoilun... Mulla alkaa olla vaikeaa vaikka en jatkuvasti oo joutunu makaamaankaan mut silti huomaan et alan masentua ku aina tulee jokin vaiva jonka vuoksi lähdetään päivystyksen kautta osastolle vuodelepoon. Pelkään suorastaan koko loppu raskautta. : / Menis äkkiä 2kk!!! Tästä raskaudesta EN nauti...

(.) Täällä vastoinkäymiset jatkuu... Eli se etinen istukka vaivailee. Taas kävin pari yötä osastolla vuodelevossa kun alko veristä vuotoa tulla, ei kauheen runsaasti mut sen verran et seurantaan ottivat. Pieni hematooma näkyi ultrassa istukassa mutta ei vaarallista... Tosin sitähän ei koskaan tiedä milloin vuoto lisääntyy ja se taas onkin sit vaarallista... Siksi pitää olla super varovainen! Nyt en uskalla tehä kotona juuri mitään. Vaikka lääkäri sanoi ettei ihan täydellisessä vuodelevossa tartte olla. Vuoto tyrehtyi tuossa eilisen aikana ja nyt sit vaan pelkään et milloin alkaa taas ja joudun yksin perheestä eroon sairaalaan makaamaan tai että vauva syntyy liian aikaisin. : / Eli masennusta havaittavissa... Nytkin ku osastolla olin niin pillitin ku ajattelinkin kotia ja perhettä, saatikka sitten kun soittivat minulle. :( Toivottavasti nämä masennusoireet loppuu viimeistään kun saisin vauvan terveenä syliin, että voin sitten nauttia vauvasta täysillä. Pelottaa koko loppu raskaus. Masennustaustaa ei minulla ole mut nyt huomaan et mieli on aika maassa... :(

Mut ihanaa et oon just nyt kotona ja kaikki toistaiseksi hyvin taas! :heart:

Nopponen 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Täältä taas pikapäivitystä. En vain ymmärrä, mihin kaikki aika menee, ettei ehdi muka koneella roikkua :LOL: Ensi viikolla meillä on keskiviikkona rakenneultra, jännittää hulluna. Supisti nimittäin yhtenä yönä aika kovasti kerran ja sen jälkeen olen ollut ihan vauhko, että onko mahassa kaikki hyvin. Liikkeitä tuntuu, mutta vain toisinaan. Lisäksi joudun menemään rakenneultraan yksin kun miehellä on työmatka, yhyy. Tänään tuli postissa paketillinen äitiysvaatteita ja nyt mietin, että ostanko nämä jo vai odotanko varmistusta rakenneultrasta, että kaikki on hyvin... Että voi sitten vaikka koko satsin palauttaa jos siltä tuntuu. Pah, tunteiden vuoristorataa. Ja pahoittelut omanapa-kirjoituksesta :( Enää en edes lupaa ryhdistäytyä, jospa se sitten tuottaisi sen tuloksen, että kirjoittaisin useammin ;)

Salliina ja sissi rv 19+3
 
fb ryhmään mukaan haluavat voivat laittaa mulle yv.tä niin kerron kelle laittaa kaveripyyntö niin pääsee mukaan talven kullanmurujen ryhmään :)

sokerirasitus eilen käyty ja se litku oli ihan vadelmatripin makusta eli ei ollenkaan pahaa :) koko homma meni siis kivuttomasti vaikka aluks laitoinkin vastaan sinne menemiselle.

nukkuminen sujuu hyvin kunhan löytyy se asento missä voi olla tän masun kanssa. nykyisin täytyy herätä yöllä siihen että kääntää kylkeä. tuntuu vauva olevan jo aika möykky sillä kaikki sen liikkeet tuntuu voimakkailta ja tunnen mahan päältä missä on sen pää,pylly ja jalat :D

poksutaan nyt sitten lauantain kunniaksi 29+0
 
taikamaailma: yv:tä laitettu! :D

Eipä täällä muuta, rempat jatkuu; koko olkkari "revittynä" alas ja eilen kadettiin yksi seinä(lue:timpuri+mies, en minä hommissa). Ei yhtään niukemmalle voida näitä juttuja aikatauluttaa... ;) Täytyy kai alkaa ite keskittyä vauvakamojen laittoon ja kattoo miten nuo muut hommat sitten valmistuu.

Hyviä vointeja kaikille, mä pidän tänään lepopvän!

Diiselikissa + Sissi 34+0 :heart:
 
Kysymys tuli mieleen: Onko kellään ollut vatsakipuja keskiraskaudessa? Mulla aamuöisin harjotussuppareita (ei kipeitä), mutta sitten tuonne kohdun "viereen" sattuu, vasemmalle ja oikealle alavatsaan... Mitähä tää on? Selkäsäryistä kärsin myös koko ajan... Huomenna rakenneultra niin näkee sitten onko mahassa edes kaikki kunnossa...

Salliina ja sissi rv 20+0 (puoliväli!!)
 
(.) Täällä ollaan edelleen kotosalla... :heart: Eli vuodot eivät ainakaan vielä ole palanneet. Tosin en kyl teekään juuri mitään... ja parempi niin. Ukko käy "ulkoiluttaan" välillä ihan vaan ruokakaupassa, kävelen siinä ostoskäryyn nojaille ja mies hoitaakin sitten kaiken muun. No okei, joskus minä jopa "uhraudun" maksamaan. :LOL: Mut siis siinäpä minun viikon kohokohdat. :) Mut mieluummin täällä tössyttelen kun sairaalassa, tietty.
Ylihuomenna sit sokerirasitus, toivotaan et edes siltä vaivalta välttyisin tässä raskaudessa, ihan on tarpeeksi muutakin kiitos jo... Samalla nään piiitkästä aikaa omaa neuvolan terkkaani, on nää mun osastokäynnit siirtänyt kokoajan sit normi neuvola käyntejä ku äippäpolilla syynänneet niin tarkkaan kaiken. Mut ihanaa ku joulu lähestyy ja kun saisin olla vielä kotona niin se kruunais kaiken! :heart::xmas:

Onkos täällä joulukiireitä porukalla kun niin hiljaista ollut...? :)

Nopponen 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa näytti kaikki olevan kunnossa. Mulla on koko raskausajan ollu poikaolo (esikoinenkin on poika), mutta tänään aloin sitten miettiä, että voipi olla että tuleekin tyttö :heart: Sykkeet taas 150 ja raskaus ollu täysin erilainen kuin pojalta. Kuitenkin joku sisäinen ääni edelleen väittää lapsen olevan poika. En tiedä, miten sitä sitten salissa reagoi, jos vauvan sukupuoli onkin toinen, kun mitä on luullut! Kaverin kaveri oli täysin varma tytöstä, mutta poika tuli ja tuore äiti oli pari päivää ihan pihalla, että mitä ihmettä tapahtui :D
 
Nopponen: hienoa, että oot pärjännyt kotosalla, on varmasti henkisesti helpompaa!!! =)

salliina: onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! käsitinkö oikein, että ette kysyneet sukupuolta? eikö näkynyt, vai ettekö halunneet tietää? millasia oireita sulla on ollu tässä raskaudessa?

omppuf: kuinka tuplamasu voi??

anu: sullakin hurjasti jo noita viikkoja! :O :D

ON: rakenneultrassa käyty. kaikki oli kunnossa, ja mitään ei tarvinnut "etsiä", kaikki näkyi ja löytyi hienosti. varovainen tyttölupaus saatiin. :heart: olin täysin varautunut poikalupaukseen, koska alusta asti ollut vaan sellanen olo, mutta kätilö sanoi, että ei näe mitään poikaan viittaavaa, että kyllä tytön puoleen menee tämä veikkaus. eli ihan satavarmahan se ei ole, niinkuin ei tavallinen ultra koskaan. tuli mulla silti kyyneleet silmiin, koska ehkä vähän salaa toivoin tyttöä. se on silti toissijaista, tärkein tieto oli se, että vauva on ultrauksen mukaan terve ja hyvinvoiva!!!!!!! :heart:

21 ja risat :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Salliina85 ja anu84
Siitä onkin aikaa kun viimeksi täällä olen käynyt kirjottamassa, mutta eipä ole ollut okein mitään kirjoteltavaa..
viikot lisääntyy ja h-hetki lähenee...
Nyt kuitenkin sattuu ja tapahtuu... :whistle:

Eilen tuli nyt sitte konkreettisesti miettittyä sitä sairaalakassia ja syystä, että...
Meidän perhe sai viimein uuden kämpän ja huomenna kirjotellaan nimiä vuokrasopimukseen..
Aivan ihana asunto, jota jo aiemmin käytiin katsomassa mutta silloin antoivat sen toiselle,joka nyt sitte kuukauden jälkeen päättikin muuttaa sieltä pois.. Meidän onni..
saadaan yksi makuuhuone lisää, sauna ja aivan ihana iso kattoterassi

Vähän tuon oman olon kanssa jännittää... kuitenkin viikoissa mennään jo 36+4 ja muuttoa päästään tekemään varmaan saman tien...Pistänyt miettimään että hössötetäänkö itsemme jo jouluksi uuteen kotiin vai otetaanko rauhassa ja sitten vuoden vaihteen jälkeen muutetaan... tammikuun loppuun asti kuitenkin nykyinen kämppä meillä käytössä....
Mutta kuitenkin eletään jännittäviä aikoja ja toivotaan että murmeli kestäisi sisällä muuttohässäkän ajan ja tulisi sitten uuteen kotiin..

Ihanaa joulun odotusta kaikille ja hyviä vointeja...

elovena77 & murmeli 36+4
 
amante:Onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista! :)

Elovena77: Onnea uuden kodin johdosta! :) Sinulla tosiaan viikkoja on jo paljon, minun vauvani leikataan jo noilla viikoilla sen etisen-istukan vuoksi... Mutta toivotaan että teidän pienokainen jaksaa vielä odottaa että ehditte muuttaa uuteen kotiin! :heart:

( . ) Täällä sokerirasitus ja neuvola takana! Äsken soitin tulokset ja kirkkaasti läpäisin tämänkin rasituksen arvoilla 5,0 – 8,6 – 6,3!!!! JIPII!!!! (Eka raskaudessa siis oli RD niin olin melkein varma et taas jään kiinni...) Vältyin kuitenkin edes tältä ressiltä kun muuten sitä on riittänytkin tässä odotuksessa. Aion silti pitää saman linjan, herkkuja vain v.loppuna, muuten perus terveellistä kotiruokaa, ihan vaan oman painonhallinnankin kannalta kun liikkua en pysty laisinkaan. Hiiva kontroloitiin samalla pyynnöstäni, koska se on ollut jatkuva riesa; negatiivinen oli senkin alustava tulos, joten minulla ainakin toimii ne maitohappobakt. kapselit, joita oon nyt käyttäny viime tulehuksen jälkeen.
Neuvolasta seuraavat kuulumiset:
Paino + 290g/vk ---> ihan ok kuulemma
Verenpaine ok, en muista lukemia.
Pissa -/-, sokeriakaan ei näkynyt, vaikka juuri olin juonu labrassa sen kamalan makeen litkun ja sillä välin kävin neuvolassa ku odottelin ekaa mittausta.
Liikkeet ja syke ++/+
Painoarvio: jo yli 1300g, tarkkaa grammamäärää en nyt muista... Mut istukka siis edelleen toimii moitteetta paikan valinnastaan ja vuoteluistaan huolimatta.

Mut siis kaikki ok. Ja se diabeteksen selätys tuntuu niin ihanalta näiden muiden vaikeuksien keskellä. :) Nyt saa joulunakin paremmalla mielellä herkutella. Oon niin onnellinen nyt! :heart:

Ihanaa viikonloppua mammat! :)

Nopponen 28+6 (Huomenna starttaa jo rv 30! Mahtavaa!)
 

Yhteistyössä