¨¨¨PIKKUKAKKOSTA ODOTTAVAT¨¨¨

Eli meillekin on tulossa pikkukakkonen ensi tammikuussa neljän vuoden tauon jälkeen. Esikoistyttö syntyi 01/05. Kakkosen laskettu aika on oman kierron mukaan 11.1.2008 tai kuten neuvola laski mun menkoista ennen lapsia (?) 14.1.2008.

Luin tuossa keskusteluja ja meillä tulee käyttöön tuo seisomalauta kun kakkonen syntyy, kun esikoinen on silloin jo tarpeeksi vanha kävelemään, vaikka toistaiseksi onkin yleensä rattaissa kaupungill varsinkin. En tiedä haluanko vielä yhdistelmiä, koska kaupungissa ne ei ole niin tarpeelliset ja tällä hetkellä oon ihastunut noihin peg peregon plikoihin, jossa tuo seisomalauta vakiona.

Pakkauksen aion ottaa, koska olen suurimman osan viime pakkauksesta pistänyt kiertoon ja oikein kaipaan sitä, että saa hipelöidä niitä pikkuvaatteita. Tosin pitäs varmaan eka katsoa noi esikolta säästetyt ihanuudet, jotka kylläkin kaikki ovat tyttömäisiä. Ja meillä on myös tuo minun oma makuupussi tallessa, ruskea, jossa valkoisia kuvioita. ihmeen hyvässä kunnossa vielä.

Me ei olla vielä kerrottu typylle tulevasta sisaruksesta, koska hänellä on tapana kertoa jutut eteenpäin lauseella: Mä en saa kertoa, että.. :D Odotetaan sinne juhannuksen jälkeen, niin alkaa olla tarpeeksi viikkoja.

Sänkyongelmaa ei meillä onneksi ole, kun typy nukkuu jo Sievän pikkuparvella. Pikku kakkosellekin on varattu samaan sänkyyn alaosa, kun vain kasvaa pinniksestä yli. Esikko oli 1½ kun siirrettiin pois pinniksestä tai lähinnä perhepedistä ja sen jälkeen on saanutkin hyvät yöunet =)

Nyt pitää alkaa valmistautua rippijuhliin. Mennään suoraan juhlapaikalla, koska tuon kolmivuotiaan kanssa konfirmaatio vois olla elämys jota kukaan sukulainenkaan ei unohda :xmas: .

Aminohappo ja Kuutti 9+6(4)
 
Heips!
Onpas taas kulunut aikaa kun oon tänne kirjotellu :ashamed: mies on tehnyt tuplavuoroo joten ei oo kauheesti jäänyt vapaa-aikaa, siitä kyllä toi 2vee huolehtinu tosi tehokkaasti :D
Huomenna tulee miehen äiti ja isäpuoli kylään ja oonkin paikkoja puunaillu tehokkaasti.
Poikakin osallistui kaatamalla mun päälle ämpärillisen vettä...hän sai rätillä siivota lavuaaria (seisoi siis korokkeella) ja enpäs huomannutkaan että lavuaarin reunalla oli myös pojan ämpäri...noo ite siinä alapuolella pesin lattiaa ja eikös poitsu kaatanut sen vesiämpärin suoraan niskaan!Ja kehtas ottaa vielä itkupotkuraivarit kun kielsin ja käskin huoneeseensa :D
Äitiyspakkauksesta ootte puhunu, me otettiin se rahana ja käytettiin sit se noihin tupliin.On kans kaikki vielä tallella -06 pakkauksesta ja olis tuntunu vähän turhalta ottaa se vaikka olikin kivemman näkönen kun sillon.
Joku niistä happy babyn tuplista oli kiinnostunut, en kans tiedä mistä näitä sais uutena, paitsi ehkä suoraan valmistajalta.Itekin tosiaan etittiin vaan käytettyjä niin ei tullu sen kummemin tutustuttua...ja hintaakin taitaa uusille kertyä yli 700e.
Tervetuloa kaikille uusille!!
Torey onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Nukkumisjärjestelyistä sen verran että meillä poika nukkui ekan 6kk meidän sängyssä, sit siirty pinnikseen ja omaan huoneeseen.Nukkuu edelleen pinniksessä mut nyt kuun lopussa synttäreiden jälkeen olis tarkotus ostaa pojalle isojen poikien sänky että pinnis vapautuu hyvissä ajoin.Poika ei kyllä edes yritä kiivetä laitojen yli joten sen puolesta voiskin nukkua edelleen pinniksessä, ei oo muutenka kauhee kiipeilijä, vaikka syöttötuoliinsa aina kiipeekin jos ei heti tajuta nostaa :)
Nyt lähetään viemään koirusta ulos ja sit saunaan, mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

D. ja pipana 27+6
 
Olipas kiva päivä Power Parkissa. Tyttö nukahti vielä autoon menomatkalla ennen klo 11 niin sitten ei tarvinnut puistossa nukkua ollenkaan. Reilu viisi tuntia iskä ja tyttö keikkuivat laitteissa. No syömassä käytiin välillä. Tuolla oli reilu kymmennen laitetta johon alle 2v pääsi vanhemman kanssa. Tyttöä kyllä jännitti ,mutta oli myös innoissaan kaikesta. Itse olin valokuvaajan roolissa ja ihmeen hyvin jaksoin masuni kanssa muiden mukana.

Nukkumajärjestelyistä on ollut puhetta. Meillä nukuttiin perhepedissä 1v7kk asti. Välillä siten ,että alkuyö pinniksessä ja sit viekkuun. Nyt lastensänky sivuvaununa ,josta tyttö kömpii yöllä viekkuun jossain välissä. Vauvan synntyttyä tarkoitus siirtää sivuvaunu isin puolelle ja vauva on varmaan samassa sängyssä koko yön. Pinnis toki varataan ,jos vauva ei viekussa tykkää nukkua. Ahdasta varmaan tulee olemaan ,mutta aikansa kutakin.

Uusille taas tervetuloa!!
-Poni ja Manteli 30+3
 
Swing: En tiedä itsekään ihan tarkalleen, mutta kai se tuohon sektioon jotenkin liittyy; kohdun seinämä voi olla ohuempi ja kun lapsi on pitkän aikaa ahtaasti niin on mahdollista että voi revetä. Meillä oli saman lääkärin kanssa puhetta jo ihan alkuraskaudesta, mutta nyt tällä kertaa en sen enempää kysellyt, kun oli muita juttuja niin paljon...Mutta tuo asia valkenee paljon sitten kun pystyy tarkemmin arvioimaan vauvan syntymäkokoa.

Mulle tuli pitkävaikutteisesta insuliinista huono olo:( Mennyt koko päivä vähän ohi, ja on ollut kiire viel synttärivalmisteluissakin. Poltin yhden piirakankin. No, onneksi sentään on monta muutakin sorttia:)

Mies ehdotti tänään että siirryttäisiin olohuoneeseen nukkumaan ja annettaisiin makkari pojulle(ja vauvalle sitten kun on tarpeeksi iso), mä olen ehdottanut sitä aiemmin sille mutta ei ole suostunut. Nyt se on kyllästynyt kai leluihin olohuoneessa:) Ja saataisiinhan me paremmin mahtumaan vaatteet sun muut. Ja minä saisin lukea kirjaa sängyssä(poitsu ei kestä yhtään himmeääkään yövaloa, vaan herää samantien)... itsekästä :whistle: Nyt kun poika jo nukkuu niin hyvin, niin ei varmaan ongelmaa olisi, ja makuuhuone on ihan tuossa vieressä. Kätevää kun on niin pieni asunto niin ikinä ei päästä kauaksi toisistamme:)

Nyt väsyttää, huomenna aikainen herätys, joten menen minäkin nukkumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Swing: En tiedä itsekään ihan tarkalleen, mutta kai se tuohon sektioon jotenkin liittyy; kohdun seinämä voi olla ohuempi ja kun lapsi on pitkän aikaa ahtaasti niin on mahdollista että voi revetä.
Ok, sitä mä arvelinkin. Tai että edellisestä on niin lyhyt aika ettei ole senkään takia ehtinyt kunnolla palautua? Mullakaan ei tuu kuin vuosi synnytysten väliin, ja tuntuu et kohtu on nyt paljon arempi.
 
Ah, kerrankin pikkulikka nukkunut jo 1½ h. Viime päivinä vaan reilua puolta tuntia ja loppuillan onkin ollut känkkis :/ Ollaankin pitkästä aikaa kaksin monta iltaa, miehellä alkoivat iltavuorot.
Ei vaan ole hirveesti tekemistä, ulkona on satanut vettä koko päivän eikä näy loppuvan ihan heti. Ois ollut kiva käydä lenkillä hurauttamassa, mut eipä lähdetä kastumaan...

Me käytiin jo aamupäivällä 5-vuotissynttäreillä. Oli vähän pipin oloinen sankari, mahaansa valitteli ja kalpea oli :(

Ihanaa, vielä muutama päivä niin pääsee näkemään pikkuisen asukkaan :heart: Keskiviikkona on ekaks neuvola ja torstaina siis tuo ultra. Mietityttää jo painonnousu, pitänee käydä eka puntarilla ja sen jälkeen vasta verenpaine :whistle: Jännittää jo valmiiks niin paljo et voi paineet olla yläkanttiin :D No, väkisinkin sitä tulee, ja näillä viikoilla sitä pitääkin tulla jo =)

vib: Mulla kans takana sectio jalkatarjonnan vuoksi. Jännittää vähän millä tyylillä seuraava tulee. Ihan mielellään kokisin "tavallisen" synnytyksen. Mutta jos joutuu taas veitsen alle, ei pelota niin paljon kun on jo positiivinen kokemus takana. Tietenkin se toipumisaika mietityttää kun on esikoinenkin hoidettavana, mutta mies yrittää saada isyysloman aloitettua heti vauvan synnyttyä. Meillä kun ei ole hoitopaikkaa miehen töiden ajaksi. Ja kun tekee 3.vuorotyötä, eipä se auta vaikka olisi neiti yön hoidossa kun joutuisi mies töistä tullessaan hakemaan. Et nukupa siinä sitten :/ Menee siinä päiviä vähän kuin hukkaan kun vauvan kanssa vielä sairaalassa ollaan mut pakko mikä pakko!

Luminka rv20+1 :heart:
 
HEIPPARALLAA Pitkästä aikaa!!!

Täällä viimeinen kolmannes alkamassa/alkanut ja raskaus etenee aika samalla tavalla kun viimeksikin.Alun pahoinvointien jälkeen kaikki mennyt hienosti ja on tarmokas ja hyvä olo.

Esikoispoika on meillä syntynyt jouluna eli 12/04

Joten mukava uhmakas 3,5v.tarmonpesä tällä hetkellä...

Töitä olisi vielä 4vkoa ja sitten jään kotiin ja otan esikoisen pois pph:sta.Elokuun puolessa välissä alkaa sitten aamupvä kerho joka on 2krt.vkossa 3h ajan.Lisäksi täytyy sitten vierailla noissa avoimissa asukaspuistoissa ja hiekkalaatikoilla että on esikoisellakin sitten tekemistä.

Jos ei ole autoa käytössä ni esikoinen pyöräilee tai kävelee,rattaissa ei ole istunut viimekesän jälkeen...meillä ei mitään matkarattaita koskaan ole ollutkaan ainoastaan noi brion yhdistelmät jotka raahasin aina mukaan ihan ok meni niilläkin ja hyvin pärjättiin.Kaupoissa istuu autokärryissä tai kävelee.

On nyt jo jonkun aikaa annettu sen juoksennella kaupoissa ympäriinsä koska ei mielellään istu ostoskärryissä ja huutaa ja kiukkuaa siinä sitten.Toistaiseksi ei ole sattunut mitään.Katselee tavaroita mutta laittaa sitten takaisin omalle paikalleen.

Esikoinen suhtautuu vaihdellen masukkiin mutta yleensä elvistelee vain sillä kuinka hän pystyy vaikka mihin mutta vauvasta ei ole pitkään aikaa mihinkään...ja tottahan se onkin.

Ei ole leikkikaveriksi pitkään aikaan.

Nimiä on mietitty ja tulevia nimenantajaisia.Mitään ei ole hankittu ja pinnasänky kasataan sitten lomalla kaikessa rauhassa.

Painoa on tullut ihan kiitettävästi (13kg) joka on enemmän ku esikosta näille vkoille.Toki ruoka on maittanut.

Vatsa kuitenkin kasvaa samoilla sf mitoilla.Jännä nähdä sitten kumpi sieltä tulee kun ei ole harmainta haisuakaan!

Helpommalla pääsis tietty kamojen ja vaatteitten suhteen jos ois samaa sukupuolta...

Ootteko muuten miettineet onko teidän lapsiluku tämän raskauden jälkeen täynnä???

Mä olen aina ollut kahden lapsen kannalla mutta täytyy kyllä nyt myöntää(johtunee hormoneista) että haikealta tuntuu jos tämä viimeiseksi jää...jostain luin että lapsiluku on silloin "sopiva" kun vielä haaveilee yhdestä.... ;) :whistle:

Meidän esikko on tällä hetkellä pitkä about 107cm ja painaa 22kg ja tossu 29-30...

Onkos muilla tommosia jässiköitä...??? :D :D :D

Onko muut vielä miettineet ottaako perhehuonetta vai ei?
Meillä oli esikoisesta mutta jos yhtä nopsaan pääsen kotiin ja toivun ku viimekski ni luulen että mies saa olla pojan kanssa kotona ja hakevat sit mut heti kotiin kans ku mahollista.

Pojalle parempi ettei ole hoidossa kovin montaa pvää siinä tilanteessa vaikka muuten on toki jo paljon hoidossa ollutkin!

Synnyttääkö kukaan muu Jorvissa??

Asiaa olisi vaikka kuinka mutta nyt palsta tilaa muillekkin!
Jouskari-80 & 29+2
 
Lapsiluvusta, mies on sitä mieltä että kaksi riittää vallan hyvin. Itse kuitenkin haaveilen vielä myöhemmin uudesta raskaudesta :whistle: Että nähtäväksi jää kumman päätös tulee pitämään! Mutta en siis heti putkeen kolmatta toivois, ehkä viisikin vuotta jopa väliä. Siinä ennen kolmeakymppiä ois kiva saada vielä pikkuinen =)

Jouskari:
Ihana, poikasi pitää itseään jo niin isona miehenä =) Että vauvasta ei ole mihinkään, heh..
Meillä likka vasta vuoden, joten ei ihan samalla tavalla ajattele, toinen kun ei vielä tajua mitä äidin masussa tapahtuu parhaillaan =) Mutta on ihan hulluna vauvoihin ja yleensäkin pieniin lapsiin! Neidin omia kuvia kun löytyy meillä vähän joka paikasta, innoissaan aina osoittelee ohi mennessään ja kun kysyy että missä vauva =) Ja jos on itkuinen ja jokin harmittaa, yleensä saa hymyn suulle kun vie kuvia katsomaan.
Kuinkahan vauvat ovat sitten mieleen kun kotiin tulee sellainen itkemään ja sylipaikkaa viemään:D

Nyt kun ajattelee, olen suunnattomasti nautinut viimeviikkoina raskaudesta =) Potkut tuntuvat selvästi, eikä oikeastaan mihinkään koske tai kolota!

Selkäsäryt menivät myös aika nopeasti ohi, tosin varmasti tulevat vielä takaisin.
Nyt tosin on alkanut pikkuhiljaa närästämään,se oli ihan hirveetä
viimeks lähempänä loppua :/ Vähän nyt turvottaa, mutta ei vielä pahasti.. Juu, löytyyhän näitä pikkuvaivoja, mutta eivät onneksi ole kasvaneet vielä kovin suuriksi :D

Terkuin Luminka (jälleen :whistle: )
 
Heips kaikki.

Ei ole hirveesti jaksanut kirjotella enkä kyllä oo lueskellukkaa tätä. Liikaa muuta tekemistä :LOL:

Tänään oli np-ultra kaikki ok, mut perkule ku labratäti li ärtyisä, ja pisti sen verenotto neulanki niin kovaa että sattu, ikänä ei oo enne mua sattunu verinäytteen otto ja käsi oli viel parisen tuntii kipee sen jälkee. Ja sit vaan totes sen jälkee ku oli ottanu et nyt voit lähtee siitä...siis oikeen äkäsellä äänellä...
Muuten mennyt hyvin, pahoinvoinnit kadonneet jne.
LA:ksi voi mun kohalla päivittää 31.12, kun se on nyt se virallinen. Huomenna ois lääkärineuvola.
Töitäkin sain, mutta nekin loppuu jo, kamalii tollaset pätkätyöt. Jottai tarttis keksii, eikä kyllä kiinnosta kun vaan väsyttää koko aika |O

Ensi kuussa onkin menoakin jo keksitty, 11.-14. Ruotsiin isosiskon lu, kun tyttö kastetaan 13.päivä ja pääsen kummiksi =)
Sitten 26.-27.päivä Jyväskylässä kuninkuusravit, mihin mennään jo perjantaina.
Ja siitä sitten viemään tyttö mummolaan Valkealaan ja sitten kaverin luo Imatralle.
 
Iltoja kaikille!

Tervetuloa uudet ja erityisesti Peppipop, mukava kuulla että olet liittynyt joukkoomme! :heart:

Kiva oli kuulla myös Hot Coffee sun kuulumisia.

Minä täällä kärsin poskiontelontulehduksesta :/ Esikkoa odottaessakin mulla oli niitä neljä kappaletta ja nytkin näköjään sama meno jatkuu... Limakalvot on vissiin valmiiksi niin turpeat että kun pöpö sinne löytää niin kyllä onkin kiva muhia :kieh:

Äitiyspakkauksesta olitte jutelleet. Minä aattelin että otetaan tämäkin pakkaus. Eipä se rahana niin paljon ole ja tykkäsin kyllä esikonkin pakkauksesta aikoinaan. Ihan kivalta tämäkin näytti.

Kiitos muuten Maarunen kun kerroit sun kokemuksesta. Niin oon myös ymmärtänyt et useimmilla se istukka sieltä nousee joten eiköhän se täälläkin vielä sen tee. Tilanteen mukaan mennään.

Kaikille mukavaa viikkoa ja onnellisia masunkasvatushetkiä :heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnea kovasti!

Siarasteluista... nyt en ole vähään aikaan sairastanut, mutta tässä raskaudessa muuten minä olen sairastellut tosi paljon! Siis ihan flunssia. Niitä on ollut yhteensä neljä, kun normaalisti en saa edes nuhaa joka vuosi, vuonna 2004 edellisen kerran olin sairaana! Eka raskaudessa en myöskään sairastellut kertaakaan. Neuvolantäti sanoi, että mullla luultavasti on rauta-ja vitamiinivarastot vähissä, kun tulin raskaaksi niin pienellä välillä.

Äitiyspakkauksesta. Ei pitänyt ottaa, koska edellinenkin on jäljellä, mutta otin silti kun tuntuu että se on niin pieni se raha kuitenkin... pakkaus on tullut jo ja olen siihen tosissaan tyytyväinen. Vaatteet on mun makuun suloisia väreiltään, materiaaleissa kyllä itse suosin vähän pehmeämpiä ja paksumpia kankaita. Peitolla ei ole käyttöä ollut kun poika nukkui ekaksi kapaloituna ja sittemmin unipussissa.

Mä olen ajatellut, että nämä kaksi lasta saa nyt ainakin joksikin aikaa riittää... mies ehkä haluisi enemmän, mutta katsotaan sitten mitä mieltä on kun tämä toinen tulee:) Mutta ei kai sitä voi tietää, miten se elämä menee. Minä ja mies ollaan molemmat iltatähtiä ja yllätyslapsia, meidän äitin ei enää pitänyt saada lapsia, mutta silti minä halusin vielä maailmaan tulla:)

Meillä on lapsen nimet valmiiksi mietitty ja sairaalaan ilmoitettu :heart: Voihan se tietty olla, ettei nimi sitten sovikaan lapselle, ja täytyy vaihtaa. Poika oli ihan oman nimisensä näköinen ja siksi myös jäi:) Must on kiva kun vauvaa voi heti kutsua etunimeltä, me ei ikinä sanottu vauvaa vauvaksi vaan heti omalla nimellään kun syntyi.

Luminka, mullakin on nyt tullut aika levolline olo tuon synnytyksen suhteen, että mitä eteen tulee niin tulee... siis en haluaisi taas sektioon, mutta jos niin käy niin sitten eletään sen mukaan. Meillä mies aloittaa kesälomansa pari viikkoa ennen laskettua aikaa ja sitten pitää isyysloman siihen mihin vauvan syntymä ajoittuukaan, eli monta viikkoa saa olla kotona. Samoin tehtiin viime kesänäkin:) Nyt on tietysti hankalampaa kun on tuo poikakin hoidettavana :heart:
 
Paljon onnea iitukka :flower:

Lapsiluvusta... meillä se on varmaan täysi tämän toisen jälkeen... ehkä. Me oltiin molemmat alunperin sitä mieltä, että yksi lapsi riittää meille, mutta pikkuhiljaa alkoi mieli muuttumaan (mulla ensin). Miestä taivuttelin melko pitkään toiseen lapseen ja sitten kun olin jo luovuttanut ja tavallaan hyväksynyt, että meille ei enempää lapsia tule, niin yllättäen mies viime syksynä ottikin ihan itse asian puheeksi :) . Ja nyt se joku aika sitten sano, että ei mitään ehkäisyjä hommata enää, tehdään nyt niitä lapsia kun kerran alettiin tekemään :D .

Meillä muuten tuo esikoinen hehkuttaa kaikille, että hänestä tulee isoveli. On niin polleeta poikaa että :D . Ja se on kutsunut puoli kylää vauvaa katsomaan sitten kun se syntyy :p . Että saas nähdä millanen jono oven takana marraskuussa on... Ja päiväkodissa poika on tartuttanut vauvakuumeen kaikkiin kavereihinsa, nämä sitten kotona puhuvat vanhempiaan ympäri vauvantekoon :LOL:
 
Iitukka Ihania uutisia!! :heart: Toivotaan, että Helmi tarraa kunnolla kiinni. =)

Mulla on aika väsynyt ja saamaton olo. Edelleen huono-olo vaivaa ja nyt on alkanut myös närästämään. Ei tämä alkuraskaus todellakaan ole mitenkään kovin hehkeää.. Tuntuu, että ihan pikkuasiatkin stressaavat, mutta ehkä tämä tästä kun aikaa kuluu..
 
Ihanaa Iitukka !! Valtavasti onnea ja helmille iso läjä jarrusukkia matkaan :heart:

Meillähän kanssa esikoinen syntyi sektiolla ja kiirreellisellä semmoisella.. Vähän kyllä jännitää juuri tuo kohdn kestävyys ja tuleva synntys.. Onneksi on synnytystapa arvio sitten 36 viikolla..

Juhannuksen vietoon suunnataan tuohon sadan kilometrin päähän ystävien luokse. Saunotaan ja grillaillaan. Toivottavasti Pekka Pouta on väärässä ja ei nyt ihan koko Jussia sataisi...

Nyt pitää painua jo pehkuihin :wave:
 
Kiitos vaan onnitteluista ja kyllä minä olen se vanha kehäraakki iitukka
tuolta pikkukakkosten haaveilijoista..
LA olis näillä näkymin 22.2.
Mutta katellaan nyt kuinka tässä käy, saadaanko helmi syliin asti.

Hyvää juhannusta kaikille!
-iitukka ja helmi rv4+4-
 
Tää on kyllä nyt ihan puhki poikki |O
(Ja laiskana sit kopioi osan tekstiä toisesta pinosta :whistle: )
Jalkoihin ja selkään koskee, miks en muistanut koko päivänä pitää tukivyötä :headwall: Siivottiin iltapäivällä neidin kanssa ja muutenkin jaloillani olen suunnilleen koko päivän ollut. Vaan olipa pikkuneitikin väsy, simahti sänkyynsä kun vaan vein =)
Tänään pimu sitten aloitti kunnolla kävelyn! Eilen laskin 20 askelta, tänään jo seurasi minua huoneesta toiseen. On se vaan niiin söpön näköistä :heart: Tosi nopeasti oppi, joitain viikkoja ensin otti vaan paria askelta. Ei mennyt montaa päivää kun jo luotti tarpeeksi itseensä :D

Kävin tänään neuvolassa, kaikki ihan ok! Painoa oli tullut lähtötilanteeseen +2kg. Ei paha niin kuin luulin. Okei, ehkä eilisellä ananaskuurilla oli sen verran osuutta asiaan että sain kertyneitä nesteitä lähtemään :whistle: On meinaan aika tönkkö olo, jalkoihin ihan sattuu tää turvotus :headwall: Mut on näköjään luotu nesteitä keräämään, sama juttu viimeksi. :LOL: Tosin silloin odotin talven yli, keväällä vasta tuli tää ongelma.

Rautaa joudun alkaa syömään, hemoglobiini oli laskenut jo 114. Ilmankos onkin väsyttänyt!
Verenpaineet ynnämuut kohdillaan.

Huomenna mennään rakenneultraan, jee! Tää onkin tuolla naapurikaupungissa asti.
Mun äiti tulee tänne meille katsomaan aamusta lähtien likkaa. Päästään käymään kaupungilla eka shoppailemassa ja ihan rauhassa pikkuista tulokasta ihastelemaan :heart: Ja saanpahan minäkin vähän taukoa tytön hoidosta, sekä yhteistä aikaa miehen kanssa muuallakin kuin aina vaan kotona :D Sit sen jälkeen vielä jonnekin syömään :p

Luminka ja piiperö 20+4
 
Kiitos kaikille tervetulo toivotuksista :D Tänne oli kiva tulla. Tuttuja alkaa kokoajan ilmaantua lisää. Torey, juu pääsimpäs tänne asti ja kovasti koitan roikkua mukana :p

Olo on yllättävän hyvä. Kokoajan on nälkä ? Rinnat edelleen megapiukeet ja väsyttää ihan armottomasti. Tein testin tosiaan viime viikon perjantaina ja saman viikon tiistaina kävin gynellä kummallisen välivuodon takia (siis jatkunut jo vaikka kuinka kauan, kuukausia...) ja siellä gynellä otettiin papa. Tartteeko mun nyt sitten sinne ilmoittaa että olen raskaana tai vaikuttaako tuo tieto jotenkin tutkimustapaan tai jotain. Ei oikein kiinnostaisi kenellekkään mitään vielä sanoa.
Töissä jouduin kertomaan koska tulee vaikuttamaan työnkuvaan välittömästi. Tai no pitäis vaikuttaa. Ei vaan näytä siltä. Lisäksi olen varma että armas pomoni vuotaa tiedon koko talolle kuin seula. :headwall: Noh ei kai tuohon kuole. Harvempi uskaltaa kuitenkaan päin naamaa mitään kysyä.

Mistä tulikin mieleeni, että milloin kerroitte/aiotte kertoa kavereille, suvulle yms. Puhelin juuri äitini kanssa ja tällä kertaa taidan odottaa hieman pitemmälle ennen kuin lipsautan suuren uutisen :saint:

Mutta nyt nukkumaan ja sitten huomiseen aamuun ja miettimään mitä voi tehdä raskaana-juhannuksena-kun kukaan ei vielä tiedä-että olet raskaana. Suomi ei ole kiva paikka olla juhannuksena selvä ilman syytä :kieh: joutuu varmaan pysymään kotona :whistle:

Peppipop 5+0
 
Heippa kaikille! Mä olen kyllä maailman laiskin kirjoittelija... Ei vaan, väsymys painaa iltaisin ja töissä kiirusta ni ei mukamas mitään ehdi...

Kiva kun uusia on tullu mukaan, tervetuloa! :flower:

Very Important Baby: Mullekin tehty sektio ja raskauksien väli suht lyhyt mutten oo kuullukaan tuosta ettei kohtu välttämättä kestä... Täytyneeköhän kysäistä asiaa rakenne ultrassa lääkäriltä( joka on muuten viikon päästä :) )

Mulla on jotenki turvonnu ja kiree olo koko ajan... Mitkään vaatteet ei tunnu hyviltä jne jne...Verenpaineet ja muut ihan kunnossa et ehkä tää ongelma on vaan pään sisäinen

Ens viikolla meidän pikkumies on sitte jo yks vee! Ja äitin täytyy alkaa täytekakkua leipomaan...

Juhannuksen vietto vielä auki, lähteäkö tänään mökille vaiko eikö... Mies haluais kovasti joten kattoo ny... Mitäs muiden jussi suunnitelmiin kuuluu?

Nyt takaisin töiden pariin!

Jonskis, 19+1 hui, puoliväli lähestyy... :heart:
 
... Niin lapsiluvusta joku kysäisi, meillä mies on ehdottomasti sitä mieltä että kaksi riittää, alunperin hän halusi vain yhden lapsen. Mä taas toivoisin kolmannen pikkuisen joskus 5-6 vuoden päästä, kun esikoinen menee kouluun vaikka... Mutta taitaa jäädä haaveeksi ellei tuo mies tuosta vuosien saatossa pehmene ajatukselle... No, kun nyt saa tämän toisenkin kunnialla maailmaan ensin B)
 
Suuret onnittelut plussasta iitukka!
peppipop mulle lopullinen plussa testiin tuli uudenvuoden aattona...arvaa vaan ihmettelikö kaverit kun en ollut kännissä (normaalisti en kyllä lasiin sylje... :whistle: ) ja nyt olin jo puol vuotta oottanut et pääsis viihteelle...no hilluin sit yhen ja saman siideripullon kans koko illan, ja suurimpaan osaan menikin ihan täydestä!Parhaalle kaverille jouduin paljastaan heti, sitä kun en pysty huijaamaan :)
Mut me paljastettiin molempien vanhemmille rv 9 olleen alkuraskauden ultran jälkeen, ja niiltä se tieto sitten levis..lopuille kavereille kerrottiin siinä rv 12 jälkeen.
lapsiluvusta mies on sitä mieltä että lapset olis nyt tässä, itse haaveilen vielä siitä iltatähdestä...tai iltatähdestä ja iltatähdestä, mutta jos nyt ainakin 5 vuotta pitäis väliä tässä.Mutta ei tietenkään tiiä kuin käy, haikeeta aatella et tää raskaus oliskin se viimeinen..
Jouskari kyseli perhehuoneesta, meillä oli se esikoisesta ja ei kyllä nyt oteta.miehellä ei ole heti mahollisuutta olla töistä pois(itseasiassa tekee tuplavuoroa syyskuun jolloin mulla on LA...) ja en usko että toi esikoinen siellä viihtyis.Joten pääsee papalle hoitoon, ja on kyllä niin papanpoika että jäis sinne varmaan asumaankin!kaikki on aina pappapappa, ja kauheet raivarit otetaan kun lähetään pois papalta...Ei oo kyllä aiemmin ollut kun yön pois kotoa ja siitäkin aikaa jo vuosi että vähän äitiä huolettaa kuin poika pärjää, ja varsinkin kuin äiti pärjää ilman poikaa :D
Luminka ihana pieni maailmanvalloittaja siellä!Meilläkin poika tosi nopeesti uskaltautu lähtee käveleen kun eka sen homman hokas, jätti ryömimisen kokonaan välistä ja konttaamaankin oppi vasta 9kk jälkeen, ja se meno oli kyllä niin hidasta ja arkaa et aattelin ettei varmaan koskaan uskalla lähtee käveleen.Mut niin se vaan ekoilla synttäreillä jo käveli!
ihanalta kuulostaa teidän vapaa-päivä, itsekin unelmoin moisesta!pidähän siis oikein mukava päivä etkä aattele kotia kertaakaan :D
omaa napaa sen verran et jokapäiväinen närästys on palannut |O ei vielä kuitenkaan nii paha kuin esikoista oottaessa (silloin oksensin verta kun limakalvot oli niin kärsineet mahahapoista...) mut inhottavaa silti.Ei oo mitään vaikutusta sillä mitä on syönyt, eilenkin närästi vaikka olin syönyt vaan jogurtin...Mut juu, on sentään hyvä syy kärsiä :D
Hauskaa juhannusta kaikille, täällä vietetään juhlaa tosi rauhallisesti, yksissä kaveripariskunnan juomajuhlissa käydään huomenna mutta ei siellä pojan kans viitti kovin kauaa olla ettei joudu humalaisten keskellä hyörimään.Ja tänään meen pitkästä aikaa kaverin kans tohon kuppilaan istumaan, mies saa jäädä kotiin!
Mut muuten ollaan vaan kotona.
Aurinkoista päivää!

d. ja pipana 28+4
 

Yhteistyössä